Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Presidenten for Nintendo of America, Reggie Fils-Aime har på en tur i Brasil blitt spurt om Skyward Sword er det siste bra Wii-spillet:

 

UOL: Após o lançamento de “Zelda: Skyward Sword”, o que será do Wii?

 

Reggie: Mais bons games. Muitos me perguntam se “Zelda: Skyward Sword” é o último grande jogo para o Wii e a resposta é não. Vamos falar mais sobre os próximos jogos para Wii no final de dezembro ou no início de janeiro.

 

Min oversettelse:

 

Spørsmål: Etter utgivelsen av Skyward Sword hva skjer for Wii?

 

Reggie: Mange bra spill. Mange spør meg om Skyward Sword er det siste store spillet for Wii og mitt svar er nei. Vi vil snakke om de kommende spillene for Wii mot slutten av desember eller begynnelsen av januar.

 

Jeg ble tilsendt dette på twitter, så igjen er det min oversettelse, så den kan være litt feil da jeg ikke egentlig forstår portugisisk (det er ganske likt spansk som jeg forstår brukbart dog). Spørsmålet her er imidlertid hvilke spill Reggie tenker på. Vi vet at Mario Party 9, og Rhytm Heaven kommer ut i Amerika neste år, og i Europa får vi jo Pandora's Tower og The Last Story i tillegg, så det er mulig det peker mot en annonsering av et av disse spillene (eller Xenoblade), eller det kan hende det er Dragon Quest X som ikke er annonsert for Amerika enda, eller noe helt nytt. Det siste er vel å foretrekke, men personlig tror jeg Reggie her tenker på The Last Story. Dette spillet er nå oversatt (og tilstede på den svenske gamex-messen denne helgen i fult oversatt form), og siden det er Sakagauchi-spill så er jeg nesten sikker på at NCL krever at både Reggie og NoE skal gi dette ut i vesten. Hadde dog vært kos med noen flere overraskelser før Wii U dog, eller hva sier dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært flott med noe helt nytt fra Nintendo selv til Wii, men personlig tror jeg nok det er kjente tittler han tenker på. Jeg ser liksom ikke at Nintendo legger særlig mer ressurser i wii'en på dette stadiet.

Hadde jo vært morsomt med noen flere lokaliseringer av litt mer ukjente tittler da som f.eks Captain Rainbow, og yes please til Irozuki Tincle no Koi no Balloon Trip til Nintendo ds, selv om dette jo handlet om wii :p

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Ja jeg er enig med deg. Men siden det virker som om Wii U har blitt noe utsatt, så kan det tenkes at Nintendo endrer litt på strategien sin, og feks bestemmer seg for å lokalisere et spill som Fatal Frame 4 likevel (dette er ferdig oversatt, men har en ganske seriøs bug som Tecmo Koei ikke orket å fikse, og dermed ble det ikke gitt ut). Og vi har jo også spill som remaken av Fatal Frame 2 som ble annonsert i fjor (til Wii), Naka og Probe sitt siste prosjekt (Rodea and the Sky Soldiers) og en del andre mer eller mindre obskure titler som Earth Seeker og Captain Rainbow som du nevner. Dragon Quest Collection, 428 og Tales of Graces er jo også Wii-spill som ikke har dukket opp her, og som Nintendo eventuelt kan overta om de ønsker spill å for å fylle opp kalenderen.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Herre min hatt som anmeldelsene av Skyward Sword pirrer mine senser. Bare jeg ikke har den forferdelige senebetennelsen når det kommer, så blir alt bra. Irriterende at jeg ikke kan spille f.eks DKCR nå pga det. Skulle vært en mulighet for å velge vanlig Classic Controller (Pro).

Lenke til kommentar

Om en kunne valgt CCP på Skyward Sword så ville det vært et helt annet spill, og det ville ikke fått all den skryten som det får nå basert på den kreative bruken av Wii Motion+, så jeg er egentlig glad det ikke går an å bruke CCP på det. Dog, Donkey Kong Country Returns skulle definitivt vært spillbart med CCP, og jeg forstår fremdeles ikke hvorfor dette ikke er tilfellet. Spesielt siden ingen av de to måtene å styre på er spesielt ideelle. Å riste for å rulle går fint når man bruker wiimote og Nunchuk, men da må man styre med analogstikke, mens bruker man bare wiimote, så er det mye mer slitsomt å riste for å rulle, og man ender opp med at ihvertfall jeg måtte bytte litt frem og tilbake avhengig av hvilken utfordring spillet stilte meg ovenfor. Lite gjennomtenkt fra Retro rett og slett.

Lenke til kommentar

Et spørsmål, hva er forskjellen på en standard Wii-kontroller og Motion+? Vet den skal være bedre, men ikke nøyaktig hvordan. Jeg kan sikkert google det, men du er forferdelig flink til å forklare ting. En av mine favoritter på forumet, til tross for at vi titt og ofte har forskjellige meninger.

Lenke til kommentar

Det er et fåtall spill som krever wiimotion plus, som det kommende Zelda Skyward Sword.

Resten av wii spillene vil den ikke utgjøre noen forskjell på.

Så det kommer vel ann på om en har lyst på de spillene hvorvid det er vits å gå til anskaffelse av en wiimotion plus.

Lenke til kommentar

Det er et fåtall spill som krever wiimotion plus, som det kommende Zelda Skyward Sword.

Resten av wii spillene vil den ikke utgjøre noen forskjell på.

Så det kommer vel ann på om en har lyst på de spillene hvorvid det er vits å gå til anskaffelse av en wiimotion plus.

 

Er det ikke mulig å spille ZSS uten motion+?

Lenke til kommentar

Et spørsmål, hva er forskjellen på en standard Wii-kontroller og Motion+? Vet den skal være bedre, men ikke nøyaktig hvordan. Jeg kan sikkert google det, men du er forferdelig flink til å forklare ting. En av mine favoritter på forumet, til tross for at vi titt og ofte har forskjellige meninger.

 

Hyggelig med skryt! Jeg forventer selvsagt ikke at noen skal være enige med meg i mine til tider ganske spesielle meninger, men ihvertfall gøy at du liker det jeg skriver likevel.

 

For å svare konkret på spørsmålet (som jo egentlig Bytex også har gjort allerede), så inneholder Motion+ to ekstra gyroscoper. Jeg er ikke en teknisk ekspert, så det er mulig dette ikke er helt nøyaktig, men enkelt sagt så måler de ulike former for rotasjon av Wiimoten. Den vanlige Wiimoten har bare et akselerometer som er en sak som måler akselerasjon og retningen på denne (men ikke styrken på akselerasjonen). Dermed får vi situasjoner som i Twilight Princess hvor det i realiteten er nok å bare plutselig bevege hånden for at Wiimoten skal registrere akselerasjonen (og sverdsvinging). Når så Wii Sensor-baren får tilsendt signaler både om rotasjon og akselerasjon, så kan den kalkulere hvordan remoten holdes i et tredimensjonalt rom, og den kan altså spore remotens bevegelser og posisjon nøyaktig. Dette brukes i Skyward Sword, Red Steel 2 og Wii Sports Resort til å gi en (nesten) nøyaktig gjengivelse av måten du holder Wiimoten på til enhver tid in-game, og den blir i stand til å registrere i prinsippet svært nøyaktige bevegelser. Det skal likevel sies at disse forenkles noe av spillet både i Red Steel 2 og i Skyward Sword. Dette skyldes dog ikke teknologien i seg selv, men det faktum at de fleste av oss tross alt ikke er profesjonelle fektere med evne til å svinge et sverd akkurat slik som vi og et eventuelt spill vil kunne kreve. Dermed blir heller bevegelsene tolket av spillet til å gi sånn noenlunde den bevegelsen spilleren utfører. I Skyward Sword sitt tilfelle betyr det en av åtte ulike retninger på en svingning, i tillegg til registrering av en del andre ting, men du ser av in-game grafikken at den faktisk registrerer remotens vinkel nøyaktig til enhver tid.

 

Kort sagt, Wiimotion+ gjør Wiimoten så nøyaktig som den burde ha vært i 2006, og siden man ikke kan spille Skyward Sword uten, så blir egentlig vurderingen om du ønsker å gå glipp av dette spillet eller ikke. Jeg vil ihvertfall anbefale den linken fra N4A som gir deg både Motion+ og det teknisk sett interessante spillet Red Steel 2 til 200 kroner. Om en så tar med i beregningen at også Wii U vil støtte Wii Motion+ kontrollere, så tror jeg nok du vil føle at den har vært verdt det (og Wii Sports Resort er også et helt glimrende spill om en har den minste interesse for party-spill).

Endret av taterfyrings
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, Red Steel 2 er unikt for Wii. Det er ikke så fritt at du svinger sverdet akkurat slik du holder wiimoten, men det er heftig kombobasert etter forskjellige bevegelser med wiimote + knappene, og timing og blokking er også viktig. Det er et heftig western/samuraispill med kule bossfights og skikkelig spaghettiwestern feeling.

Se for deg Clint Eastwood med gunnere på hofta og samuraisverd på ryggen, så har du helten vår.

Noen mobs må man bruke armor breaking moves på før man tar dem videre ned, så man lærer seg forskjellige taktikker for forskjellige fiender. Pluss en innholdsrik weapon shop der du kan upgrade eller kjøpe nye våpen og helt spesialangrep for penger du har tjent.

 

Red Steel 1 var et av launch spillene til Wii, men det sugde svette eselballer. De averterte med at du kunne svinge wiimote som et sverd! Mens egentlig brukte du 90% av spillet på å skyte med maskingeværer på identiske goons. Og hver bossfight dro man frem sverdet, men egentlig var det bare å "runke" med wiimoten så vant man alt. Åja, også hadde man en FPS-multiplayer mode der man sprang rundt med d-paden og lette etter kompisene sine for å skyte dem med wiimote-sikte. Temmelig lamt det også. Spesiellt siden Goldeneye hadde gjort det utrolig mye bedre bare et par år tidligere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Postet om dette morsomme spillet for en god stund siden på bloggen min men tenkte det kunne passe seg å poste her også da det omhandler gamle klassiske Nintendo spill.

 

Abobo's Big Adventure heter spillet og er et flash spill som er en herlig blanding av massevis av kjente 8bits spill.

 

I know I know, flash spill?! Det er sinnsykt mye dritt der ute i flash spill verdenen, men dette her ser faktisk ut som noe ganske vellaget.

 

I spillet styrer en Abobo som nok mange kjenner som førstebossen i gode gamle Double Dragon.

Han må igjennnom en rekke brett basert på forskjellige kjente 8 bits spill som Zelda, Contra River City Ransom (Street Gangs) etc. Noen brett er platform, andre er skyting, rollespill etc. for å redde sin sønn Aboboy hehe.

Ser morsomt ut dette, pga. spillet bruker grafikk fra andre spill vil det bare komme ut som et flash spill en kan spille i nettleseren sin.

 

Siste nytt om spillet er at siste brett nå er ferdigkodet og bare finpussing gjenstår.

 

Kan bli morsomt dette, ser også ut som de har klart å få den rette feelingen i gameplayet fra de forskjellige spillene ihvertfall utifra den contra videoen.

Ta en titt på bildene og filmen under og se hvor mange spillfigurer og brett du kjenner igjen ;)

 

919776-12-1312632175535.jpg

919776-12-1312632172140.jpg

919776-12-1312632169849.jpg

http://youtu.be/Bc2F7LkOwzw

 

Noen flere bilder i blogginnlegget, ville ikke rote til tråden her med altfor mye bilder.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...