Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Skuffende i år ja Nintendo. Ikke mye håp for Wii U. Ser ut til at Nintendo har gitt opp Wii U og Zelda blir lanseringstittel til NX. MARK MY WORDS!

Nytt stort 3D Mario spill? Nei, ingenting.

Paper Mario U? nei Mario & Luigi til 3DS

Metroid U? Nei

Animal Crossing U? nei, noe tull bare for å selge amiboos. 

Nytt Zelda? Nei noe multplayer opplegg til 3ds

Dette var helt forferdelig. Kun Mario Maker å glede seg til. 

Paper Mario? Ja. Metroid? Ja. Animal Crossing? To av dem. Zelda? Ja. ;) Zelda satser nok på co-op, men det gjorde jo ett av de andre Zelda-spillene også (husker ikke farten hva det heter), men det er garantert støtte for single-player også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående det nye Zelda til 3DS, og bekymring om at det er et rent multiplayerspill, så sa han jo ganske klart i presentasjonen at man kan spille det single player. Da vil bare de to andre Link genereres som bots, og for å løse oppgaver kan du bytte mellom hvilken av dem du kontrollerer. :)

Men det må da være ekstremt kjedelig å måtte bytte på dem hele tiden for å få dem til å stå/gå dit de skal være. Blir nok ikke noe kjøp av meg det ;)

Lenke til kommentar

Skulle til å si at det er fryktelig tidlig å pensjonere Wii U, men så gjør jeg en faktasjekk og finner ut at konsollen kom ut i 2012... Tiden flyr og utfra spillbiblioteket å dømme skulle man ikke tro konsollen hadde vært ute i mer enn et år. Hva har egentlig folk spilt alle disse årene?

Nesten litt ergerlig at jeg må kjøpe en Wii U for å spille Xenoblade Chronicles X, men der har jeg ikke noe valg ser det ut som. Jaja, krysser fingrene for at Nintendo endelig får løst third party-problemene sine til NX.

Lenke til kommentar

Det er bare Nintendo som har gitt ut nevneverdige spill til konsollen etter lansering, så da blir det ganske tynt med spill når de også har 3DS å tenke på.

aka Fatal Frame 5 i Japan

Utrolig at noe sånt ikke blir nevnt på eventen. Project Zero, Xenoblade X og Devil's Third burde vært gitt bra med plass for å vise at det ikke er bare Mario, Zelda og de gamle traverne Nintendo bryr seg om.

Når det gjelder StarFox Zero så håper og tror jeg at det blir utsatt til tidlig neste år for litt finpuss. Digger at de endelig lager et StarFox etter samme lest som StarFox 64, men det trengs et presentasjonsmessig løft for å virkelig bli et storspill. Platinum Games er involvert, så potensialet er stort. Wii U har uansett greit med spill som kommer nå i høst. Super Mario Maker kan bli en klassiker.

Regner at E3 2016 blir dominert av NX ja. Tipper det kommer bare 3-4 spill fra Nintendo til Wii U neste år og så er det slutt.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Jeg regner med at de nå er kloke av skade og lager en kraftig maskin som både kan lokke grafikkhorene og trekke utviklere, uten noen merkelige gimmicks. Det blir færre og færre eksklusiver der ute, så hvis Nintendo klarer å lage en maskin som får like mange og like imponerende third party-titler som Sony og MS sine konsoller i tillegg til at de fortsatt holder på sine egne titler, så er det ingen grunn til å ikke kjøpe Nintendo fremfor konkurrentene.

Lenke til kommentar

Fatal Frame er vel det eneste store som er i vente for konsollen for min del. Star Fox kan bli vel og bra det altså, men ble noe skuffet av det jeg såg. Men jeg vet ikke helt om det er verdt å kjøpe konsollen igjen for disse spillene.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Skuffende i år ja Nintendo. Ikke mye håp for Wii U. Ser ut til at Nintendo har gitt opp Wii U og Zelda blir lanseringstittel til NX. MARK MY WORDS!

Nytt stort 3D Mario spill? Nei, ingenting.

Paper Mario U? nei Mario & Luigi til 3DS

Metroid U? Nei

Animal Crossing U? nei, noe tull bare for å selge amiboos. 

Nytt Zelda? Nei noe multplayer opplegg til 3ds

Dette var helt forferdelig. Kun Mario Maker å glede seg til. 

Paper Mario? Ja. Metroid? Ja. Animal Crossing? To av dem. Zelda? Ja. ;) Zelda satser nok på co-op, men det gjorde jo ett av de andre Zelda-spillene også (husker ikke farten hva det heter), men det er garantert støtte for single-player også.

Metroid my ass. Det der var ikke metroid. De bruker bare navnet. 

Lenke til kommentar

Jeg regner med at de nå er kloke av skade og lager en kraftig maskin som både kan lokke grafikkhorene og trekke utviklere, uten noen merkelige gimmicks. Det blir færre og færre eksklusiver der ute, så hvis Nintendo klarer å lage en maskin som får like mange og like imponerende third party-titler som Sony og MS sine konsoller i tillegg til at de fortsatt holder på sine egne titler, så er det ingen grunn til å ikke kjøpe Nintendo fremfor konkurrentene.

Slik som Gamecube? Den floppa jo verre. Nei, tror ikke Nintendo har noe å tjene på satse på xbox-kloner, selv med sine egne franchiser. Dessverre så får ikke Nintendo mye gratis på dette tidspunktet, og må fornye seg hele tiden for å holde tritt. Wii og DS/3DS er gode eksempler på hvordan de bør gjøre det. Wii U har hittil vært en flopp, men mye av problemet er ikke svak maskinvare, siden den har hatt et par år hvor spill kommer til å ps3/xbox360, men ikke til wii U. Jeg tror Nintendo har vært dårligere enn konkurrentene til å kommunisere med tredjepartsutviklere, spesielt i vesten, og når de ikke kan vise til noen gode salgstall, da står det ikke mange og banker på døra deres. Det der er en ond sirkel.

Nei, håper Nintendo har lært av feilene sidene, men at de fortsetter å komme med nye eller markant forbedrede konsepter. Jeg har ikke noe bruk for en standard stue-pc til 4995,- 

Lenke til kommentar

2016 blir et ekstremt viktig år for Nintendos framtid. NX, mobilspill og QoL. Og Zelda. Utrolig spent på alt det der. 

Markedet er tøffere enn noensinne. PS4 og Xbox One vil være i sin beste alder i 2016/2017 og populariteten til mobilspill er mye større nå enn da de lanserte 3DS. Jeg er ingen doomer, men tror de kan få det veldig tøft hvis de feiler med NX...

Lenke til kommentar

For meg har det enda ikke kommet noe "essiential" spill til hverken PS4 eller Xbox One.

Men bakoverkompatibilitet kan redde Xone for min del, siden 360'n min har vært ødelagt ett års tid og jeg har haugevis av 360 spill jeg aldri får spilt, og gidder ikke kjøpe en brukt 360.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja det er vel morsomt for dere at folk kan miste jobben sin og ikke forsørge familien. Unger.

haha, dette har vell lite å gjøre med jobben som sådan, men at de bruker METROID PRIME i navnet når det mer eller mindre ikke har noen fellestrekk/sammenheng med tidligere utgivelser. Det er som å bestille en baconcheeze burger, men så får du bare burgeren   :p

Endret av Svends1
Lenke til kommentar

Metroid Prime tilsier først og fremst at det er et første persons skytespill. Metroid Prime 2 og hunters hadde også multiplayer. 

Jeg håper nintendo ikke starter å høre på ting som dette, selv om spillet ikke så spesielt interessant ut. Så utrolig grinete og sytete skrevet petition at man skulle dro Jim Sterling skrev den.

Endret av Gormers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her kan dere signere for å sette en stopper for den "Metroid'en" vi såg i går, eventuelt at de bytter navn. https://www.change.org/p/nintendo-petition-for-cancelation-of-metroid-prime-federation-force

For noe piss! Forventer folk at man skal "skrive under" på noe så prepubertalt og whinete? Misforstå meg rett, jeg skjønner godt hvordan dette nye spillet kan synes som et "hån" mot Metroid-fansen, og at det er et spill som minner svært lite om den serien man har lagt sin elsk på. Men ærlig talt, en underskriftskampanje for å stoppe spillet? Da er jeg av den oppfatning at det er mye mer effektivt å vise Nintendo hva man mener ved å la lommeboka forbli lukket.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg syns også det er helt tåpelig. Metroid kan strengt tatt være hva som helst som har Samus og metroids i plottet. Det trenger ikke være et 2d sidescroller-spill ala Super Metroid. Det spillet kom tross alt ut i 1994.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...