Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen her som er i samme båt som meg, og sitter med en søppel-router som NextGenTel tvinger på deg (Thomson TG789), og av den grunn sliter med å spille Splatoon online? Mario Kart 8 funker helt fint, men jeg husker det var litt stress med det også. Har fulgt "guidene" til Nintendo når det kommer til diverse feil-koder, men får konsekvent ikke spilt multiplayer Splatoon. Er det noen som sitter med suksess-innstillingene, så blir jeg veldig takknemlig for et lite hint :)

Har en drittrouter fra NextGenTel som kræsjer flere ganger i uken og må restartes, men har ingen prbolemer med å spille på nettet pga den. Blir av og til communication error og sånt, men det har nok mer med spillet å gjøre. Det er nok mange som sliter med sånt fra tid til annen.

Lenke til kommentar

Ta kontakt og spør om du kan få et rent modem fra dem i stedet. Har ikke NextGenTel selv, men leverandører er greie på slikt. Så kjøper du deg en router på egenhånd (og det meste du får tak i er nok bedre...)

Hadde tenkt å gjøre det (har en egen router), men om et par uker skal jeg flytte (og bytte ISP), så da gidder jeg ikke det. Hadde vært fint å kunne spille disse par ukene, dog. Men, jeg tror jeg har ordna problemet på et vis, så får sjekke det ut senere i dag.

Lenke til kommentar

‘Splatoon’ Outsells ‘The Witcher 3’ In Japan

And here are the weekly hardware rankings: 

1. Wii U – 17,104
  2. New Nintendo 3DS LL – 12,655
  3. PS Vita – 11,072
  4. PS4 – 10,137
  5. New Nintendo 3DS – 3,109
  6. PS3 – 2,444
  7. Nintendo 3DS LL – 956
  8. Nintendo 3DS – 784
  9. PS Vita TV – 522
  10. Xbox One – 248
  11.  

http://www.mcvuk.com/news/read/splatoon-holds-on-for-a-second-week-in-japanese-charts-as-wii-u-sales-rise/0150769

Lenke til kommentar

Splatoon selger Wii U's tydeligvis. Det er jo fint det. Ingen som like Xbox i Japan, som vanlig :D

Blir jo ikke bedre for microsoft når de lager strømforsyninger til xboxene som høres ut som gressklippere...

Splatoon har jeg ikke prøvd, men det blir nok kjøpt etterhvert. Noen som har erfaringer med spillet og kan anbefale det eller ikke?

Lenke til kommentar

Splatoon selger Wii U's tydeligvis. Det er jo fint det. Ingen som like Xbox i Japan, som vanlig :D

Blir jo ikke bedre for microsoft når de lager strømforsyninger til xboxene som høres ut som gressklippere...

Splatoon har jeg ikke prøvd, men det blir nok kjøpt etterhvert. Noen som har erfaringer med spillet og kan anbefale det eller ikke?

Jeg anbefaler Splatoon, artig og raskt tempo i kampene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Splatoon, artig og raskt tempo i kampene.

Er det online(det må det vel være, og hvordan er den angående lagg osv?)

Kan man ha det morro med dette spillet alene, eller er dette kun morsomt dersom du har flere venner på besøk?

Lenke til kommentar

Lag en oppfølger til Super Mario Sunshine, men bytt ut hele settingen med Splatoon, og du har kampanjen i Splatoon. Det er så godt som Mario man kan komme, på godt og vondt. Personlig elsker jeg kampanjen. :)

Multiplayer er dessverre litt tvilsom. I skrivende stund er det bare to game modes (en ranked "King of the hill" mode og en Unranked domination greie, der det handler om å male så mye av gulvet som mulig. Vi har bare to kart å velge i, men de byttes ut hver fjerde time (hvorfor vi ikke får velge mellom alle hele tiden aner jeg ikke.) Jeg vant rimelig mye til og med level 8, men straks jeg ble level 9 tapte jeg 30 kamper i strekk uten å ane hvorfor. Eller rettere sagt tapte jeg 25 kamper på rad, vant én, og har tapt de neste fem soleklart.

Det er også mulig å spille med venner (inkluder en mot en offline), men man får ikke velge hvem man vil ha på laget. Begge lagene settes opp automatisk mellom hver runde, så om vi er på lag en runde, kan vi fint være på motsatt lag neste. Men vi har blitt lovet mer innhold, så det blir nok bare bedre og bedre.

Alt i alt synes jeg personlig det er den beste nye franchisen til Nintendo siden Metroid og Mario. :)

Lenke til kommentar

Ja, foreslår at vi alle later som vi blir overrasket når de avslører det. What? Hyrule Warriors til 3DS? Dette kom helt ut av det blå :p

Har begynt å lese litt på neogaf da de er veldig raske til å plukke opp rykter og sånt, og så det var noen som snakket om en Twilight Princess-port til New 3DS. Er vel ikke umulig siden Xenoblade ble portet.

Lenke til kommentar

Ja, foreslår at vi alle later som vi blir overrasket når de avslører det. What? Hyrule Warriors til 3DS? Dette kom helt ut av det blå :p

Har begynt å lese litt på neogaf da de er veldig raske til å plukke opp rykter og sånt, og så det var noen som snakket om en Twilight Princess-port til New 3DS. Er vel ikke umulig siden Xenoblade ble portet.

Vil ikke forundre meg, er tross alt kun to spill jeg har inderlig ønsket en remake av til konsoll, det var Majoras mask og Twilight princess, Majoras ble jo så klart sendt til 3ds, så hvorfor ikke gjøre den lette, sløve, lite pene veien med twilight også.

Spørs om ikke Wind waker blir eneste HD remaken fra Zelda som Nintendo noen gang gidder å gjøre seg flid med.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

En spill til GameCube, remake til Wii og en remake igjen til 3DS? Det må jo bli bra. :p Wii-versjonen av Twilight Princess var på mange måter bare en port, så skal det bli bra på 3DS må de nok lage spillet fra scratch, som f.eks Ocarina of Time. (fun fact: OoT var så autentisk at selv noen bugs fra N64-versjonen ble lagt inn med vilje.) :p Lager de Twilight Princess på nytt kan de utnytte 3DSen mer, da den har bedre hardware enn GC og Wii. Spesielt om de lager den for New 3DS. :)

(eller som launchtittel til NX...?) ;)

Lenke til kommentar

En spill til GameCube, remake til Wii og en remake igjen til 3DS? Det må jo bli bra. :p Wii-versjonen av Twilight Princess var på mange måter bare en port, så skal det bli bra på 3DS må de nok lage spillet fra scratch, som f.eks Ocarina of Time. (fun fact: OoT var så autentisk at selv noen bugs fra N64-versjonen ble lagt inn med vilje.) :p Lager de Twilight Princess på nytt kan de utnytte 3DSen mer, da den har bedre hardware enn GC og Wii. Spesielt om de lager den for New 3DS. :)

(eller som launchtittel til NX...?) ;)

TP til wii var bare en port, ikke remake. De fleste steder kom de samtidig, men i Europa kom faktisk wii-versjonen først.
Lenke til kommentar

Rolig nå, NX? De velger den konsollen som er lettest og som de trenger å bruke minst tid på, ikke vær redd for det,foreldre til tusenvis av barn kjøper nok spillet uansett, slikt at Nintendo har noen pene tall til å klappe seg på skulderen for.

Så vidt jeg vet har ingen sagt noe som helst om en TP remake (annet enn løse rykter, og dem går det tretten av på dusinet), eller når NX kommer. Alt vi vet er at Nintendo jobber med en konsoll de kaller NX, og som høyst sannsynlig vil kjøre Android. Både 3DS og Wii U trengte lang tid på seg til å komme skikkelig i gang, så Nintendo trenger absolutt et toppspill eller to til NX launch. En fullstendig remake av Twilight Princess kan nok være nok, i alle fall til vi får noe helt nytt. Hva med en remake av Twilight Princess og f.eks Super Mario Sunshine til NX launch? Ingen av den krever mye jobbing, og begge kan nok selge konsollen lenge nok til å gi ut noe nytt. Men dette er jo bare spekulasjon.

TP til wii var bare en port, ikke remake.

Det var jo det jeg sa...  :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...