Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle youtuberne jeg følger lovpriser og spiller Super Smash Bros hele tiden...jeg kjøpte det, spilte i 15 minutter og har ikke spilt siden..faen.

Etter et kvarter? Rakk du i det hele tatt å velge en karakter å spille med? :p Er ikke spesielt stor fan av Smash Bros selv heller, men du bør absolutt gi det en sjanse. Straks du kommer litt mer inn i det og lærer deg noen triks, skal du se spillet blir mer underholdende. Spill også med venner, om du har noen. Øh, om noen vil spille med deg, mener jeg. :p

Lenke til kommentar

Og der var Splatoon lagt på hylla for nå. Er på mission 15 i kampanjen, og blir nok å fullføre den etterhvert. Men multiplayer er håpløst. Frem til lvl 8 vant jeg litt oftere enn jeg tapte. Straks jeg ble level 9 skjedde ett eller annet, og nå har jeg tapt 20 kamper på rad. 20 på rad! Det er ikke morsomt å bare tape om og om og om igjen. Spesielt ikke når jeg etter ett minutt har dekket 2/3 av kartet i min egen farge, og likevel taper jeg 20/70. Hva i svarte har skjedd? :(

Lenke til kommentar

Smash er heller ikke ett spill for alle. Mange av oss som faktisk liker smash serien har spilt det siden barndommen. Har en følelse av at det er et spill du lærer å like som barn, men som er vanskeligere å like hvis du ikke spiller det før i voksen alder.

Lenke til kommentar

Fikk en Squiad Boy Amiibo til Splatoon i posten i dag, så gav spillet en aller siste sjanse i multiplayer. Tok fem kamper. Tapte samtlige noe sykt. Hva i helv... har skjedd her? Det er jo fitte umulig å vinne noe som helst? :( Campaign er jo fortsatt bra, men i et spill sentrert rundt multiplayer, og spesielt ett der jeg vant mer enn jeg tapte de første åtte levelene, er det jo helt idiotisk å bare tape hver jævla gang uten å helt vite hvorfor engang. Lagene er helt tilfeldige mellom hver runde, så en som er på min side i en runde, kan finte være på det andre laget neste runde. Voice chat har vi ikke, så vi får ikke laget en strategi engang. Så hvorfor vinner det andre laget hver jævla gang? Og hvorfor startet dette med en gang jeg ble lvl 9? :(

Lenke til kommentar

Emm, andre er bedre enn deg? Tydeligvis ikke de samme problemet for lagene du møter :)

Men spillerne bytter jo lag helt tilfeldig mellom hver runde? Så en person som er på laget mitt i en runde kan være på det andre laget i neste. I tillegg vant jeg flere kamper enn jeg tapte til jeg var level 8, men straks jeg dinget level 9 har jeg vunnet én kamp. Det er ikke tilfeldig. Jeg kan umulig gå fra å vinne det meste til å tape samtlige kamper fordi "andre er bedre enn meg". Noe skjedde da jeg dinget level 9.

Og for den saks skyld: Jeg hadde en kamp nå nettopp, og i store deler av kampen hadde laget mitt 3/4 av området dekket i vår farge, frem til det var ca 30 sekunder igjen av kampen. Vi tapte 30/50. WTF? Hvordan er det mulig å dominere det andre laget så totalt nesten hele kampen, bare for å bli gruset slik? Dette skjer hele tiden.

For ikke å nevne at det andre laget bruker Inkstrike hele tiden. Vi snakker minst tre av dem i løpet av det første minuttet av kampen. Jeg hadde også Inkstrike, men fikk ikke bruke det i det hele tatt. Så hva er det som foregår her? Jukser folk eller?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Da var tredjebossen nede. Den var forstyrrende enkel i forhold til de to forrige, men pytt. Multiplayer er kanskje tvilsom etter lvl 8, men kampanjen er fantastisk. :) Liker også Girl- og Boy amiibo challenges. De burde riktignok ha vært med fra start, men det er nok content her til å godkjenne prisen. Ikke bare får vi 20 challenges pr stk (og hele kampanjen er på 27 brett, inkludert bosser), men vi får også nok unikt utstyr og penger her ved å gjøre challenges. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3

*fjernet bilde*

Wii U er som en noe lengre Wii. Tar ikke stor plass. Jeg ville vært litt forsiktig med gamepaden hvis jeg skal reise med den riktignok. Om Wii classic controller fungerer er avhengig av spillet, men det gjør det på f. eks mario kart 8.

Flott! Da blir det en Wii U på oss. :D

Wii U'n kommer mest sannsynlig til å stå på hytta har vi kommet fram til, da jeg regner med at spill ikke er like "avhengig" av oppdateringer for å kunne spilles. Og de få oppdateringene kan vi sikkert ta via ICE.net'n uansett. :)

Og hvis vi kommer til å flytte på Wii U'n, så kommer vi til å pakke alt tilbehør ned i en pappeske uansett, i verste fall pakke kontrollerene inn en en genser eller noe, så er de ihvertfall beskyttet.

En kamerat av meg skal uansett jobbe på en Elkjøp butikk (nyåpning etter oppussing) i nærheten av der jeg bor (gå avstand), og han har lovt å holde av en sånn Wii U uansett. :D

Endret av Slettet-aNZFa3
Lenke til kommentar

Emm, andre er bedre enn deg? Tydeligvis ikke de samme problemet for lagene du møter :)

Men spillerne bytter jo lag helt tilfeldig mellom hver runde? Så en person som er på laget mitt i en runde kan være på det andre laget i neste. I tillegg vant jeg flere kamper enn jeg tapte til jeg var level 8, men straks jeg dinget level 9 har jeg vunnet én kamp. Det er ikke tilfeldig. Jeg kan umulig gå fra å vinne det meste til å tape samtlige kamper fordi "andre er bedre enn meg". Noe skjedde da jeg dinget level 9.

Og for den saks skyld: Jeg hadde en kamp nå nettopp, og i store deler av kampen hadde laget mitt 3/4 av området dekket i vår farge, frem til det var ca 30 sekunder igjen av kampen. Vi tapte 30/50. WTF? Hvordan er det mulig å dominere det andre laget så totalt nesten hele kampen, bare for å bli gruset slik? Dette skjer hele tiden.

For ikke å nevne at det andre laget bruker Inkstrike hele tiden. Vi snakker minst tre av dem i løpet av det første minuttet av kampen. Jeg hadde også Inkstrike, men fikk ikke bruke det i det hele tatt. Så hva er det som foregår her? Jukser folk eller?

Det kan være at du møter vanskeligere motstand enn det du gjorde de første levlene. Selv vant jeg de første 18 kampene jeg spilte eller no på multiplayer, sikkert fordi jeg hadde litt øving fra global testfire, men etter det jevnet det seg mer. Det er også enkelte våpen som fungerer bedre på turf-war enn andre, samt gear som gir deg forskjellige styrker som kan hjelpe deg (for eksempel å fylle spesialvåpenet ditt fortere).

Selv om lagene er forskjellige hver gang så kan en spiller gjøre stor forskjell for hele laget. Hvis du har god oversikt over kartet samt klarer å holde deg i live når lagkameratene dør, slik at de kan superhoppe til fronten igjen, så kan du være med å styre kampens gang mye. Hvis man i midlertid aldri ser på kartet og ikke tar hensyn til lagspillernes posisjon så kan man fort ende med å tape flere kamper.

Selv spiller jeg for det meste ranked battles nå og er kommet til rank B foreløpig. Ganske artig å spille og det er flere våpen som ikke duger noe særlig i turf wars som plutselig blir aktuelle i splat zones. :)

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke huske sist gang jeg var nederst på listen på laget mitt, og som regel er jeg en av de to øverste. Jeg får vel skylde på idiotene på laget mitt. :p Mer seriøst hopper jeg alltid dit det trengs (selv uten at jeg dør), og bruker det meste av tiden til å male over malingen til det andre laget. Bruker mest et roller-våpen og overkjører de andre spillerne en del (bokstaveilg talt). Har faktisk fått trippel-kill med det. :) Det er nok det som er mest irriterende. Jeg vet jeg er god nok til å vinne langt flere kamper enn jeg gjør, men jeg er nødt til å stole på tre fremmede jeg ikke engang får snakke med for å vinne. Vi har ikke engang korte, forhåndslagde kommandoer til hjelp her. Selv Resident Evil: Outbreak på PS2 klarte å gi oss kommandoer som "Come here!", "Help!", "That way!" og så videre. Og det var på PS2. Kjipt de ikke klarte det på Wii U... :(

Lenke til kommentar

http://www.eurogamer.net/articles/2015-06-09-sonic-boom-fire-and-ice-announced-for-3ds

Snakk om å være blinde..lage en sequel til det dårligst mottatte Sonic-spillet siden Sonic 2006 :D

Jeg kommer sikkert til å bli kjeppjaget ut av landet for å si dette, men jeg storkoste meg med Sonic Boom til 3DS. :) Det man må huske på er at Sonic Boom til 3DS og Wii U er SVÆRT forskjellige spill. 3DS-versjonen er i 2D, og minner mye om de gamle spillene. Prøv i det minste demone, Dere kan bli overrasket. :) (og ja, jeg vet man ikke bare kan løpe hele veien i 3DS-versjonen, men det kan man ikke i de originale heller. Og har folk glemt at i de originale spillene kan man ikke engang lagre underveis, så man er nødt til å fullføre hele spillet i strekk?)

Men ja, Sonic Boom på Wii U var sørgelige saker. :p Kanskje derfor de annonserte et nytt til 3DS, og ikke til Wii U? ;)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Er det noen her som er i samme båt som meg, og sitter med en søppel-router som NextGenTel tvinger på deg (Thomson TG789), og av den grunn sliter med å spille Splatoon online? Mario Kart 8 funker helt fint, men jeg husker det var litt stress med det også. Har fulgt "guidene" til Nintendo når det kommer til diverse feil-koder, men får konsekvent ikke spilt multiplayer Splatoon. Er det noen som sitter med suksess-innstillingene, så blir jeg veldig takknemlig for et lite hint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...