Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke gå glipp av, men vente med å kjøpe spillet til jeg får spillet pluss dlc, altså alle brettene, på en disc som jeg også kan ta frem om ti år når vi diskuterer om Sonic Hyperdimension 7 er bra eller ikke. Med andre ord: Jeg vil være sikret at jeg har tilgang til HELE spillet, også i fremtiden på samme måte som jeg feks denne uken har kunnet gå tilbake å spille Rayman.

Lenke til kommentar

Har folk forrestent forhåndsbestilt dlc-frie Zelda? I så fall så får de også med en cd med følgende trackliste:

 

1. The Legend of Zelda 25th Anniversary Medley

2. Kakariko Village Twilight Princess Theme

3. The Wind Waker Symphonic Movement

4. Gerudo Valley

5. Great Fairy’s Fountain theme

6. Twilight Princess Symphonic Movement

7. The Legend of Zelda Main Theme Medley

8. Ballad of the Goddess from Skyward Sword

Lenke til kommentar

Har folk forrestent forhåndsbestilt dlc-frie Zelda? I så fall så får de også med en cd med følgende trackliste:

 

1. The Legend of Zelda 25th Anniversary Medley

2. Kakariko Village Twilight Princess Theme

3. The Wind Waker Symphonic Movement

4. Gerudo Valley

5. Great Fairy’s Fountain theme

6. Twilight Princess Symphonic Movement

7. The Legend of Zelda Main Theme Medley

8. Ballad of the Goddess from Skyward Sword

Oo, nice.

Har forhåndsbestillt spillet på elkjøp selv, ikke hørt noe om at en får med noe cd der dog, here's hoping.

Wow, dlc free edition og, extra awesome :p

Lenke til kommentar

Det jeg har hørt er at alle som kjøper første opplag av spillet får med cd-en, men slike ting har en tendens til å ikke gjelde i Norge, så vi får se hva Bergsala bestemmer seg for (har ikke hørt noe fra de om dette foreløpig). Jeg tipper vi får den dog, ihvertfall om vi forhåndsbestiller.

Lenke til kommentar

Det jeg har hørt er at alle som kjøper første opplag av spillet får med cd-en, men slike ting har en tendens til å ikke gjelde i Norge, så vi får se hva Bergsala bestemmer seg for (har ikke hørt noe fra de om dette foreløpig). Jeg tipper vi får den dog, ihvertfall om vi forhåndsbestiller.

Det kan jo være slik at cd'en ligger inne i coveret på hele første opplag av spillet.

Satser på vi får den også her i Norge.

Lenke til kommentar

Det er det jeg tror ja. Om du stikker inn på en tilfeldig nettside, som feks cdon så ser du at bildet de bruker på spillet inneholder en markør for cd-en nederst til venstre. Det behøver selvsagt ikke å bety noe, men jeg tar det ihvertfall som et godt tegn :)

 

Forresten morsomt hvordan man bryr seg om slike ting. De fleste har vel sluttet å kjøpe cd-er for mange år siden, men likevel har man sykt lyst på denne bare fordi den er limited. Jaja, jeg er ikke noe bedre selv akkurat :)

Lenke til kommentar
Du får stå over denne gangen du da, mens vi andre koser oss med nok et kreativt og innovativt Zelda-spill :)

 

Stå over? Hehe, tror ikke det. :p Jeg hadde ikke hatt fem Zelda'er på 3DS pluss Link to the past på emulator om jeg ikke hadde likt dem. :p Det jeg misliker med Zelda-spill er at de har så mye potensiale til å gjøre utrolige ting, men blir likevel så utrolig forutsigbare. En av de tingene jeg ser mest frem til i andre spill er å finne nye våpen og gadgets. I Diablo 2, Sacred 2 osv er det alltid like moro å finne et nytt våpen eller en ny rustning jeg kan bruke. Har det en gul eller grønn skrift i Diablo 2 (dvs unike eller deler av et sett) er det ekstra morsomt. I Rage osv var det morsomt å endelig få tak i et nytt våpen jeg aldri har prøvd. Zelda kunne ha vært kongen på haugen og stadig gitt oss nye våpen og gadgets, men av en eller annen grunn gjør de aldri det. De gir oss bare de samme tingene om og om igjen hele tiden. Først må vi få sverd og skjold, så bomber, så boomerang og så videre. Når du har et nytt Zelda-spill du aldri har hørt om engang og likevel vet nøyaktig hva du kommer til å få av våpen og gadgets er det noe som ikke stemmer helt et sted. De kunne ha gjort så mye mer.

 

Selve spillet er ikke stort bedre. På den ene siden kan vi si de har perfeksjonert formelen, så de trenger ikke endre den stort. Men på den annen side kunne de ha gjort så mye mer med hele greia. Vi har blitt til en ulv, kjørt båt, kjørt tog, reist i tid og så videre, så hvorfor ikke gjøre alt i samme spill? Eller i det minste kunne de ha fjernet hesten, gjort verden mye større og langt, langt mer detaljert og gitt oss en motorsykkel, så hadde det blitt litt mer interessant. Jeg trenger bare ikke Link to the past enda en gang. Syv, åtte ganger holder.

Lenke til kommentar

Vi har vel hatt denne diskusjonen noen ganger, så det er ikke nødvendig å ta den igjen da jeg aldri tror vi blir enige. Når det er sagt, selv om jeg synes Nintendo har vært helt ekstremt flinke å endre både Mario, Zelda og Metroid, så betyr ikke det at jeg ikke også gjerne tar enda mer forandring, og flere av de idéene du har kommet med både nå og tidligere er gode idéer som absolutt kunne passet inn i et Zelda-spill.

Lenke til kommentar

Hehe ja det er rart med det.

Er litt morsomt å få med litt ekstra :)

Blir jo litt av det samme Nintendo gjorde med det første opplaget av Wind Waker, der en fikk med Zelda Oot.

 

Ja, men der fikk vi jo Master Quest som vel var helt nytt den gangen. Det minner meg om at jeg aldri har spilt det faktisk. Hmm, da vet jeg hvor jeg skal få min neste Zelda-fix om Darksiders 2 skuffer neste år.

Lenke til kommentar

Ja, vi har hatt denne diskusjonen før, så det er ikke noe vits å ta den om igjen. Men tenk på Mario. Først var det ren 2D. Deretter gikk det over til 3D, før noen fant ut at 2D og 3D faktisk ikke var det samme likevel og gav oss 2D Mario igjen. Så får vi 2D Mario i 3D brett. Selv om det grunnleggende er det samme i alle spillene er det likevel veldig mye som er forskjellig. Nintendo kan det der med å være kreative, så hvorfor gjelder ikke det Zelda-teamet?

Lenke til kommentar

Zelda folket er da for pinå mæ kreative! Selv om jeg syntes Twilight Princess teamet tapte seg litt - iforhold til hva jeg var vandt med fra Ocarina Of Time! Det derr Majoras Mask har jeg faktisk aldri spillt, har ingen planer om det heller, vet ikke helt hvorfor lol!

 

Har vurdert å kjøpe 3DS med OOT, men er litt skeptisk, siden jeg ikke er fan av å spille samme spill igjennom flere ganger! Da vet jeg jo liksom alt ikke sant! Kjørte igjennom Alan Wake til 360, en av det beste spillene jeg har spillt, men har ingen planer om å pule igjennom det en 2.gang! Pule igjennom det?? hm vet ikke hvorfor jeg valgte det utrykket!! Så derfor er vel ikke sjansen så alt for stor, for at jeg puler igjennom OOT en 2.gang heller! Hahha neei jeg tror sengen kaller på meg!!

Lenke til kommentar

Forstår godt at du ikke er fan av å pule - jeg mener spille - det samme flere ganger på rad, det er også noe jeg sjelden gjør selv før det er gått en god stund. Dog, jeg anbealer sterkt Majora's Mask, det er et veldig unikt Zelda-spill ulikt noe annet som finnes der ute, og er tilgjengelig både via Virtual Console, N64 og på den bonus gamecube-discen som folk som forhåndsbestilte Gamecube fikk - som altså er fult spillbar på Wii.

Lenke til kommentar

To nye anmeldelser av Skyward Sword er oppe. Spillet får 93% i tyske Gamepro, og en italiensk spillside som heter 4news gir det 97%. Sikkert ikke så mange her som leser italiensk, men jeg legger ved en link likevel siden det ikke er så mange anmeldelser som er online enda. http://www.4news.it/9550-recensione-the-legend-of-zelda-skyward-sword.php

 

The Legend of Zelda Skyward Sword è un titolo di "tripla A" e nonostante sia uscito molto in ritardo secondo le aspettative di molti appassionati, è in grado di offrire una ventata fresca di novità senza rovinare l'atmosfera globale della serie che è stata mantenuta in parte anche in questo capitolo. Si nota come Aonuma stia cercando di spostare il franchise su nuovi fronti in modo molto graduale, se questo sarà una mossa che farà felici i fan non è prevedibile, ma siamo certi che questo Zelda è in grado di emozionare ed entusiasmare tutti coloro che vivranno l'intera avventura dall'inizio alla fine! La Campagna risulta molto longeva articolata su 60 ore per completare l'avventura principale, ma piena di numerosi extra che possono aumentare in modo vertiginoso la longevità del titolo. Senza ombra di dubbio questo nuovo capitolo di Zelda è ben riuscito e sarà uno dei titoli più interessanti di questo fine 2011!

 

Giocabilità 100

Grafica 90

Sonoro 98

Longevità 98

Globale 97

 

Pro

 

- Gameplay bilanciato in maniera perfetta!

 

- Un comparto sonoro davvero eccezionale

 

- Zelda è tornato ma..

 

Contro

 

- ..arriva troppo tardi, dove ormai il Wii è verso il ciclo finale!

 

- Sistema di upgrade interessante, ma lascia perplesso in un titolo come Zelda!

 

Jeg er ikke hundre prosent stødig i italiensk, men jeg forstår det meste, så skal forsøke å oversette det sånn halvveis:

 

The Legend of Zelda: Skyward Sword er en AAA-tittel selv om den kommer ut alt for sent for den ventende fansen, og det føles nytt og friskt uten å gå bort fra den overordnede stemningen fra serien som er delis opprettholdt også i denne tittelen. Det kan virke som om Anouma har forsøkt å bevege serien gradvis over nye grenser, selv om dette er en bevegelse som passer på å ikke være for forutsigbar, men vi er sikre på at dette spillet vil få frem følelser og entusiasme av alle sorter hos de som som velger å oppleve dette eventyret fra start til slutt! Spillet varer riktig lenge, og det tar ca 60 timer å fullføre main questen, men det er fult av andre ting som kan øke denne lengden. Dette nye spillet i Zelda-serien er utvilsomt en stor suksess og det er et av de aller mest interessante spillene som kommer ut nå mot slutten av 2011!

 

Spillbarhet 100

Grafikk 90

Lyd 98

Lengde 90

Totalt 97

 

Positivt:

 

- Gameplayet er perfekt balansert!

 

- Er ikke helt sikker på denne, men tror det betyr at den orkestererte musikken er fantastisk

 

- Zelda er tilbake men..

 

Negativt:

 

- ..kommer alt for sent, når Wii-ens levetid omtrent er over.

 

- Oppgraderingssystemet er interessant, men virker unødvendig i et spill som Zelda.

Endret av taterfyrings
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha så awesome, i skill shoppen i Sonic Generations kan jeg kjøpe "sega genesis controller" for 7777 penger. Og litt lengre unna er en Sega Genesis boks. Hvis jeg har kontrolleren fra shopen kan jeg spille det orginale Sonic 1, altså megadrive-versjonen inne i spillet.

Ser ut som en emulator som kjører, det er ikke i spillmotoren til SG. Får penger som "reward" når man fullfører stages etter hvor mange ringer man har samlet, tid fullført og sånt.

 

 

Men like fullt, det er hele spillet iflg andre forumer. En ting andre Sonic spill ikke har hatt (såvidt jeg vet), er en "hub world" der man kan vandre helt fritt rundt og gå inn i brettene som man vil. Og hver gang jeg fullfører en stage, åpnes nye ting utenfor i hub verdenen, som er helt utenfor selve stagene. Masse challenge maps som har spesifikke objektiver som å defeate klonen din i speed race gjennom en level, eller navigere på en spesiell måte osv. Utrolig mye content her.

 

Hver stage har myriader med skjulte ganger og alternative ruter som leder deg til nye røde stjerner som er litt utenfor allfarvei, virker som det er 5 røde stjerner gjemt i hver stage, og man ser dem ikke engang hvis man bare følger den "vanlige" veien til slutten. Altså kan man ikke bare speede avgårde på andre playthroughs.

 

Sonic 1 er visst fjernet fra PC-versjonen av SG, fordi Sonic1 selges i Steam allerede for $5.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Høres bra ut Bytex! Sonic Adventure-spillene hadde vel en slik hub-world hvis det er det du mener? Gleder meg uansett til å teste det ut når jeg er ferdig med Colors og GOTY-utgaven er i butikkene om et års tid :)

 

Selv bannet jeg meg litt videre i Rayman i går, og er nå ferdig med verden 3. Da fikk jeg tilgang til løping, eller en dash-manøver som har vært svært etterlengtet, så om jeg noen gang skulle finne på å gå tilbake til de eldre brettene, så vet jeg ihvertfall at det blir litt enklere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...