Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

 

Du kan ikke sammenligne det. Dem forandra ingenting på dk64 på Wii u, det er bare en emulert versjon mens banjo kazooie er en hd port med endringer i spillet. Jeg sa jeg ikke likte noen av mini gamene pg utfordringen, ikke banansamlingen ;)

 

Jo, det gjorde de - de tok vekk muligheten til å velge 16x9 - DK64 var veldig tidlig ute med anamorph 16x9 bilde - fantastisk grafikk messig den gangen. Denne muligheten har Nintendo kuttet - og dermed har det forsvunnet en god del oppløsning.

 

Men dette har blitt gjort på riktig måte med Banjo Kazooie.

 

Edit: er usikker på om oppløsningen er mindre - for det ser jo allikevel betydelig bedre ut enn det gjorde på N64. Men mangelen på å fylle 16x9 bilde er jo litt negativt. Vet ikke årsaken til at de har valgt det merkelige bildeformatet - for det er ikke helt 4:3 heller.

 

Jeg syns donkey kong 64 har fantastisk grafikk for sin generasjon ihvertfall :)

Lenke til kommentar

 

 

Du kan ikke sammenligne det. Dem forandra ingenting på dk64 på Wii u, det er bare en emulert versjon mens banjo kazooie er en hd port med endringer i spillet. Jeg sa jeg ikke likte noen av mini gamene pg utfordringen, ikke banansamlingen ;)

 

Jo, det gjorde de - de tok vekk muligheten til å velge 16x9 - DK64 var veldig tidlig ute med anamorph 16x9 bilde - fantastisk grafikk messig den gangen. Denne muligheten har Nintendo kuttet - og dermed har det forsvunnet en god del oppløsning.

 

Men dette har blitt gjort på riktig måte med Banjo Kazooie.

 

Edit: er usikker på om oppløsningen er mindre - for det ser jo allikevel betydelig bedre ut enn det gjorde på N64. Men mangelen på å fylle 16x9 bilde er jo litt negativt. Vet ikke årsaken til at de har valgt det merkelige bildeformatet - for det er ikke helt 4:3 heller.

 

Jeg syns donkey kong 64 har fantastisk grafikk for sin generasjon ihvertfall :)

 

Enig!! Helt til jeg så Banjo Kazooie på Xboxen - får vi noe tilsvarende med Ocarina of Time blir jeg veldig happy :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hva mener du med helt til du så banjo kazooie på xboxen? Du kan ikke sammenligne det, xbox versjonen var forandra slik det skulle se bedre ut, nintendo porter blir aldri forandret

Lenke til kommentar

Hva mener du med helt til du så banjo kazooie på xboxen? Du kan ikke sammenligne det, xbox versjonen var forandra slik det skulle se bedre ut, nintendo porter blir aldri forandret

 

Har ikke Wind Waker blitt oppgradert en del da?

 

Med DK64 er det rett og slett gjort et dårlig valg - de har ikke benyttet mulighet som finnes.

 

Og selvfølgelig sammenligner jeg DK64 med Banjo Kazooie - det er to spill laget av samme produsent omtrent samtidig. Som i dag selges på nyere konsoller til omtrent samme pris.

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wind waker til wii u er en komplett remake. Ikke en port :) Har du spilt banjo tooie? Det er min favoritt

 

Tror du har litt egen definisjon på port og remake:

 

Banjo-Kazooie was ported to the Xbox Live Arcade on December 3, 2008. The game is essentially identical to its N64-based original, with some minor differences, like the obvious change of controls and the existence of an online leaderboard, in which the state of completion of the game and the needed amount of time are recorded. The graphics are also slightly improved. The original graphics of the N64 remain, but the textures are now high resolution.

 

 

Poenget er som blir nevnt her - Nintendo har en litt skuffende måte å oppgradere spillene sine på.

 

Edit: Det er jeg som surrer - ble for mye - man må visst skille på remake, hd port og port. Alt for å forsvare at Nintendo er litt vel late med sine gamle spill :)

Endret av Mr_Spock
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Er det noen som vet hvor man får kjøpt slike gummi greier til joysticken på en gamecube kontroll? Min sin slet seg av for mange år siden og det er vondt når jeg presser tommelen mot joysticken så vil kjøpe en slik gummi dings men vet ikke helt hvor jeg får kjøpt det

Lenke til kommentar

Caps,grips eller noe ? Men om du har noen gamle øreplugger med slike skumgummi hetter kan du kanskje bruke de? Husker jeg gjorde det når jeg spillte litt for mye SW Episode 1: Racer på N64. Fikk gnagsår og begynte å blø på tommelen faktisk, helt krise :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...