Gjest Bruker-292501 Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Jeg må lære å tenke over hva jeg sier slik ikke slik skjer. Det er pinlig Er profilbildet ditt ivy fra soul calibur btw? Digger profilbildet Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 (endret) Tok jeg virkelig feil? Tenker du på støy fra projektor? Støy fra projektorer av god kvalitet i dag ligger på typisk 25db (eco-mode) til 35 dB (full spiker) - sammenlignet med helt oppe i 50dB for PS3/Xbox 360. Men samtidig hvis du er allergisk mot støy kan du finne projektorer som er betydelig stillere enn dette også. Så for egen del ihvertfall er ikke støy fra en projektor et tema. Edit: hehe var nok feil feil! Men to er bedre enn en!! Endret 15. mai 2015 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Det mef at jeg påsto at all ds er region fri Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Jeg må lære å tenke over hva jeg sier slik ikke slik skjer. Det er pinlig Er profilbildet ditt ivy fra soul calibur btw? Digger profilbildet Nope. Min egen karakter som kjæresten tegna for meg i bursdagsgave for et og et halvt år siden Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Det kan jeg ikke noe om - her spilles det kun på store skjermer og med full surround - håndholdt har jeg ikke prøvd noe særlig. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Vell du går glipp av mange gode spill Noen av de beste spillene jeg har spilt de siste 5 årene har vært ds og 3ds spill Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 (endret) Vell du går glipp av mange gode spill Noen av de beste spillene jeg har spilt de siste 5 årene har vært ds og 3ds spill Hadde jeg stadig vært i situasjoner hvor jeg ville spille men ikke hadde tilgang til pc/spillkonsoller - som for eksempel på buss/trikk tog eller noe annet - så hadde det kanskje vært interessant. Men lyd og bilde betyr så mye for spillopplevelsen at det er totalt uaktuelt å sitte med en liten skjerm med elendig lyd hjemme i sofaen. Egentlig er det ikke noen mangel på gode spill - heller mangel på tid til å spille de. Men vi har jo noen hånholdte Nintendo konsoller her i heimen da. Har bare såvidt sett på de - men jeg har jo handlet en del spill til de ved bursdager og slik Hadde jo en god opplevelse med Donkey Kong 64 for ikke lenge siden. Men det var nostalgtrippen som var viktige. Ble jo inspirert av dette og skaffet meg Banjo Kazooie på Xboxen - det spillet gikk jeg glipp av på N64 tiden. Men det ble en skillig nedtur - ga opp etter noen få timer. Der var det lite som fenget. Så en har blitt mer kritisk når det gjelder bilde og lyd. Endret 15. mai 2015 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Jeg nyter alltid de gamle 3D spillene likt mye med eller uten nostalgi Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Sprørsmålet blir jo kanskje da om du har spilt noe særlig på stor tv/lerret med et surround anlegg av høy kvalitet? For det blir mye likt som med musikk og film - det er rett og slett ikke like god opplevelse med dårlig kvalitet visuelt og lydmessig. Samtidig legger produsentene mye arbeid i for eksempel soundtrack til spill - første gang jeg hørt musikken til Halo satt jeg bare og måpte - dynamisk episk musikk med skikkelig lydkvalitet i DD 5.1 - fantastisk. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Jeg har spilt både banjo kazooie og Donkey kong 64 på hd tv og det var greit for meg Men kameravinklene på de platform spillene er ikke noe greie... Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 banjo kazooie på stor tv går bare ikke, det blør i øynene og frame raten gjør meg nesten "båtsyk", har mange ganger vudert en Xbox 360 bare for å kunne spille banjo kazooie og banjo Tooie "remaken" men føler det blir litt for dumt å kjøpe en hel konsoll for to spill. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Rart jeg ikke har hatt slike problemer som dere Jeg liker ikke å se Microsoft logoen i spillet Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Takler en logo så lenge frame raten holder seg over 15 fps, nå vet jeg ikke om FPS`en er bedre på Xbox 360 versjonen, men jeg trodde den skulle være det. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 (endret) Banjo Kazooie så bedre ut enn Donkey Kong 64 - begge spill hadde helt ok bilde og egentlig ganske imponerende lyd for å være så gamle. Nostalgi tilgir veldig mye... Men jeg følte hele tiden at Banjo Kazooie var en blek kopi av DK64 (man ser veldig tydelig at de er laget av samme produsent på omtrent samme tid) - den manglet Nintendo "magien". Men egentlig er det vel kanskje omvendt. Hadde jeg handlet Banjo Kazooie den gangen i gamle dager i stedet - så hadde jeg nok syntes annerledes. Endret 15. mai 2015 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Tatt i betraktning at DK64 kom ut etter Banjo Kazooie så er det nok heller motsatt Men, tror nok at de spillene der krever en del nostalgi for virkelig å bli likt i dagens marked. Jeg elska Banjo Kazooie "HD" på 360 i hvert fall, men så var jeg ekstremt stor fan av det originalt på N64 også. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Jepp, det er jo slik - var fantastisk å spille DK64 igjen - en av favorittene på N64. Kommer å spille det igjen om et år eller 2. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Men mange frustrerende utfordringer og mini gamer. Jeg syns dk64 har bedre grafikk og det hae masse mer å gjøre enn banjo kazooie Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Men mange frustrerende utfordringer og mini gamer. Jeg syns dk64 har bedre grafikk og det hae masse mer å gjøre enn banjo kazooie Jeg digger all banasamling i DK64 - det er det beste med hele spillet Men det er gjort en betydelig bedre jobb med Banjo Kazooie på Xbox 360 enn DK64 på Wii U. Foruten bedre farger og skarphet - så er ikke DK64 16x9 optimalisert en gang (noe Banjo Kazooie er) - noe man enkelt kunne velge den gangen man spilte det på N64. Men for all del - bra nok i massevis for en nostalgi spillerunde Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Du kan ikke sammenligne det. Dem forandra ingenting på dk64 på Wii u, det er bare en emulert versjon mens banjo kazooie er en hd port med endringer i spillet. Jeg sa jeg ikke likte noen av mini gamene pg utfordringen, ikke banansamlingen Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 (endret) Du kan ikke sammenligne det. Dem forandra ingenting på dk64 på Wii u, det er bare en emulert versjon mens banjo kazooie er en hd port med endringer i spillet. Jeg sa jeg ikke likte noen av mini gamene pg utfordringen, ikke banansamlingen Jo, det gjorde de - de tok vekk muligheten til å velge 16x9 - DK64 var veldig tidlig ute med anamorph 16x9 bilde - fantastisk grafikk messig den gangen. Denne muligheten har Nintendo kuttet - og dermed har det forsvunnet en god del oppløsning. Men dette har blitt gjort på riktig måte med Banjo Kazooie. Edit: er usikker på om oppløsningen er mindre - for det ser jo allikevel betydelig bedre ut enn det gjorde på N64. Men mangelen på å fylle 16x9 bilde er jo litt negativt. Vet ikke årsaken til at de har valgt det merkelige bildeformatet - for det er ikke helt 4:3 heller. Endret 15. mai 2015 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå