Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kirby Rainbow Curse hadde vært uendelig mye bedre hvis man så stylus-prikken på tv-skjermen. Da hadde man ikke behøvd å stirre på gamepad hele tida. Hva er vitsen med å ha et flott spill i HD på storskjerm når man aldri ser på TV'n uansett :p

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kirby Rainbow Curse hadde vært uendelig mye bedre hvis man så stylus-prikken på tv-skjermen. Da hadde man ikke behøvd å stirre på gamepad hele tida. Hva er vitsen med å ha et flott spill i HD på storskjerm når man aldri ser på TV'n uansett :p

Det jeg ikke skjønner er hvorfor det ikke er på 3DS. Da hadde man jo sett ned på touchskjermen uansett, og 3DS har solgt langt mer enn Wii U noensinne kommer til å gjøre. Nintendjo jobber jo i tillegg med neste konsoll, så de burde avlive Wii U en gang for alle.

 

In other news har jeg spilt Puzzle & Dragons: Super Mario Edition en del timer nå, og kan trygt si jeg elsker det. Demoen var bare sånn passe, men den gir ikke akkurat et bilde av hele spillet. Det er jo utelukkende kampsystemet. Resten er langt, langt bedre og mer utfordrende. Og da har jeg ikke engang begynt på Puzzle & Dragons Z, det "egentlige" spillet. :) Anbefales.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Har akkurat spilt gjennom Donkey Kong 64 selv, på Wii U - fantastisk spill. Gamepaden blir for uhåndterlig å sitte med. Så jeg begynte å bruke en uoriginal Procontroller først - men den var så unøyaktig (enten springe full fart eller stå stille liksom) så skaffet en original Procontroller - fungerte glimrende.

 

Men det er en del ting som går ganske så mye fortere på Wii U varianten - er vel noe med at det går via hdmi osv. Så en del småspill blir veldig mye vanskeligere en originalt. Men fikk "jukset" det til med litt pausing.

 

Synes spillet hadde helt ok grafikk, til å være så gammelt - og bra lyd - surround og greier.

 

Men jeg orket ikke å skaffe Nindendo mynten og den andre - så ga meg når jeg hadde skaffet alle nøklene. Overrasket over hvor godt DK64 har holdt seg - herlig nostalgi!

Kan det ha med å gjera at dei ikkje gadd å konvertere frå NTSC til PAL på skikkeleg måte, før i tida? NTSC har jo (i praksis) 5 bilete meir i sekundet ved direkte konvertering til PAL, noko som gjer at sjølve spelet blir treigare.

 

Men no som det er ute på VC, så få vi spele det i original fart?

 

 

Leste noe om at i originalspillet så sleit de en del med lag - så Rare speedet opp spillet i disse episodene. Nå som lagen er eliminert på VC, så ligger hastighetsøkningen fremdeles inne.

 

Merket det særlig på mini-spill som Krazy Kong Klamour - jeg lurte skikkelig på om jeg hadde blitt gammel og treig - for kan ikke huske jeg sleit med det mini-spillet i gamle dager. Nå var det nesten umulig å reagere fort nok. Men ved å pause spillet strategisk kan man sikte på forhånd og klare å treffe bananen. Googlet og fant ut at jeg heldigvis ikke var alene om å tro at jeg hadde blitt gammel og treig :) Men skal jeg prøve meg på en 100% (101%) runde senere en gang - så blir det å plukke frem N64 konsollen fra kjelleren igjen.

 

Busy Barrel Barrage er også blitt betydelig vanskeligere på grunn av dette.

 

Den verste var beaver bother, guda meg for noe styr! Krazy kong klamour var slitsomt senere i spillet ja men jeg klarte dem overraskende til slutt uten pausing :) Man skulle hatt mer tid dog

 

 

 

Nope, jeg har en wii u og jeg er ikke en fanboy

 

 

Merkelapper er merkelapper og egentlig ganske uviktige, men du virker som en. Du klager når folk kritiserer Nintendo, du påstår ting uten å vise til kilder, og du presenterer dine egne ønsker om fremtiden som sikker kunnskap. Hvis du legger av deg dette er det langt mindre sannsynlig at du blir beskyldt for å være nettopp en fanboy.

 

Rykter og ønskelister er ikke bekreftelse, men faktisk det totalt motsatte. Hva du tror er årsaken til, og konsekvensen av, Nintendos prisstrategi, er ikke nødvendigvis det som faktisk er tilfelle. At vi liker Nintendo betyr ikke at vi mener Nintendo ikke kan kritiseres.

 

Men det er jo logisk at de prisere spillene som er mest populære mest :)

Lenke til kommentar

 

 

Nope, jeg har en wii u og jeg er ikke en fanboy

 

 

Merkelapper er merkelapper og egentlig ganske uviktige, men du virker som en. Du klager når folk kritiserer Nintendo, du påstår ting uten å vise til kilder, og du presenterer dine egne ønsker om fremtiden som sikker kunnskap. Hvis du legger av deg dette er det langt mindre sannsynlig at du blir beskyldt for å være nettopp en fanboy.

 

Rykter og ønskelister er ikke bekreftelse, men faktisk det totalt motsatte. Hva du tror er årsaken til, og konsekvensen av, Nintendos prisstrategi, er ikke nødvendigvis det som faktisk er tilfelle. At vi liker Nintendo betyr ikke at vi mener Nintendo ikke kan kritiseres.

 

Men det er jo logisk at de prisere spillene som er mest populære mest :)

 

Jeg tror du faktisk har rett Winza. Det er endel av de samme meningene her: http://www.reddit.com/r/Games/comments/2g3qbf/why_do_nintendo_games_rarely_drop_in_price/?sort=top

 

F.eks:

 

 

Also Nintendo titles generally have a very long lifetime. Most sales of games are done in the first few weeks and then usually drop rapidly, dropping the price is the only way to get more sales then.

Nintendo games however have a very long time of life. They sell "relatively" steadily over a course of several months or even years, so no drop in price is necessary. One reason for that is what you said: one (main series) installment of a franchise per generation, as well as Nintendo games falling in a certain nieche with no direct contesters.

There really is no 3D platforming AAA franchise besides Mario. No Action Adventure that follows the exact Zelda formula (that is: open Overworld, progress with Items that serve as both tools and weapons, tons of friendly NPCs with Sidequests and lively cities/villages and equal split between puzzles and combat), it's usally more in the style of Castlevania/Metroid such as Dark Souls (more combat based, no open Overworld but rather connected "tunnels" of areas, no "Villages" only a small hub with a handful of NPCs) The only real possible rival to Zelda that comes to my mind is Okami and that one is (sadly) dead. There are no regular Weapon based Arcade Racers such as Mario Kart and there is no as succesful Mini Game collection as Mario Party/Wii Sports etc. that manages to be a franchise.

 

 

Nintendo has no reason to drop prices if they continue to sell lots of first party games. They discount games or give promos like the Mariokart 8 one when they're having general sales problems but usually their first party games sell great despite the pricing. They know what they are doing for this at least.

Also as an aside...because Nintendo fans are generally aware that games rarely drop in price much it also incentivizes people to buy closer to or at release. I bought Super Mario 3D World close to it's release because I knew it would be awhile before a price drop. I won't ever buy an Assassin's Creed close to release because it goes down in price so fast.

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Driver og spiller Donkey kong country nå. Må si spillrt har holdt seg godt de siste 21 årene :) Dette var også det første spillet jeg noen gang eide. Mormor kjøpte den til meg la med en snes til meg når jeg var 3/4 år gammel :)

 

Må si det er uvant å ikke skulle collecte på noe som helst i spillet, bare komme i mål :) Har vendt meg til det etter å ha spilt Donkey kong 64 :)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg tenker på å kjøpe New Super Mario Bros Wii. Jeg har NSMB, NSMB 2 og NSMB U. Jeg kjøpte Wii versjon da den kom ut, og spilte bare gjennom første verden, og så det aldri spilt mer. Jeg solgte spillet sammen med Wii før jeg kjøpte Wii U. Nå har jeg altså lyst på dette igjen. Jeg driver på å spille meg gjennom 2D mario spillene mens jeg venter på Mario Maker.

Syns dere 299,- er en grei pris for dette?

Kan man lagre når som helst, eller er det kun mulig å lagre etter man har klart en borg/et slott?

Er Wii versjon lettere eller vanskeligere enn de andre spillene i serien?

Lenke til kommentar

 

Nope, jeg har en wii u og jeg er ikke en fanboy

 

 

Merkelapper er merkelapper og egentlig ganske uviktige, men du virker som en. Du klager når folk kritiserer Nintendo, du påstår ting uten å vise til kilder, og du presenterer dine egne ønsker om fremtiden som sikker kunnskap. Hvis du legger av deg dette er det langt mindre sannsynlig at du blir beskyldt for å være nettopp en fanboy.

 

Rykter og ønskelister er ikke bekreftelse, men faktisk det totalt motsatte. Hva du tror er årsaken til, og konsekvensen av, Nintendos prisstrategi, er ikke nødvendigvis det som faktisk er tilfelle. At vi liker Nintendo betyr ikke at vi mener Nintendo ikke kan kritiseres.

 

Men det er jo logisk at de prisere spillene som er mest populære mest :)

 

Logisk er det strengt tatt ikke, om man skal være litt streng på definisjonene. Uansett, poenget mitt er at du ikke ser ut til å forstå at det forskjell på å tro noe, og å vite det. Når du påstår at "slik er det", må du nesten komme med noe annet enn din personlige gjetning. Det er som å snakke med religiøse som påstår at de vet at Gud finnes, og når man spør dem hvordan de kan vite det, svarer de at de føler det i sitt hjerte, eller noe sånt. Bedrifter gjør oftere enn man ganske skulle tro merkelige valg, og gjør ting som verken er bra for kundene eller dem selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg syns det er det klokeste å gjøre uansett av alle som lager spill. Så lenge spillet er populært så sett aldri ned prisen :) Det er det jeg ville gjort. Er det enkelt butikker som bestemmer hva dem vil prise spillene sine?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...