Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Paden er en grei kontroller å holde da jeg har store hender. Men når et så vakkert spill som Kirby&The rainbow curse nærmest tvinger deg til å stirre ned på den lille pad-skjermen istedet for TV'n 99% av spilletiden, da går det for langt.

Jeg har Wii U for å spille konsoll på storskjerm, ikke ipad.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Da har jeg kobla til min mario wii pro kontroller til wii remoten, den er som en gamecube kontroller så da blir dette fantastisk å kunne bruke min favoritt kontroll design på dk64 :)

Lenke til kommentar

Har akkurat spilt gjennom Donkey Kong 64 selv, på Wii U - fantastisk spill. Gamepaden blir for uhåndterlig å sitte med. Så jeg begynte å bruke en uoriginal Procontroller først - men den var så unøyaktig (enten springe full fart eller stå stille liksom) så skaffet en original Procontroller - fungerte glimrende.

Men det er en del ting som går ganske så mye fortere på Wii U varianten - er vel noe med at det går via hdmi osv. Så en del småspill blir veldig mye vanskeligere en originalt. Men fikk "jukset" det til med litt pausing.

Synes spillet hadde helt ok grafikk, til å være så gammelt - og bra lyd - surround og greier.

Men jeg orket ikke å skaffe Nindendo mynten og den andre - så ga meg når jeg hadde skaffet alle nøklene. Overrasket over hvor godt DK64 har holdt seg - herlig nostalgi!

Nintendo mynten? Spillet har 201 bananer tror jeg og du får tilsammen 101 prosen fullført i spillet. Teit fordi 100 er helheten, finnes ikke noe mer...

Jeg gjennomførte spillet for noen år siden etter at jeg skaffa det på n64 og jeg husker at jeg brukte en hel dag på å klare donkey kong arcade spillet og at halvparten av minigamene i spillet var vanskelig og jeg kan ikke glemme mad jack, argh for en frustrerende kjempe!

For å kunne spille siste bossen i Hideout Helm trenger du både Nintendo og Rareware Coin. rundet spillet 100% den gangen jeg skaffet det til N64 - husker med gru begge arcade-spillene, orket ikke dette nå. Denne gangen var det bare kos - og nettopp Mad Jack var vel den verste denne gangen, jeg tok den jævelen til sist, etter jeg hadde fått totalt 3 meloner. Fikk hoppet på bryteren med kun en kvart melon igjen - men på første forsøk.

Lenke til kommentar

Da har jeg kobla til min mario wii pro kontroller til wii remoten, den er som en gamecube kontroller så da blir dette fantastisk å kunne bruke min favoritt kontroll design på dk64 :)

Av Nintendo konsollene jeg har - N64, NGC, Wii og Wii U er Gamecuben min soleklare favoritt - på grunn av spill først og fremst - men også mye håndkontrollen - parkerer alt av Sony og MS. Men Wii U pro controllen er ikke verst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blir litt som å kjøpe en rådyr arcade stick fordi man har lest at det "trengs" til Street Fighter 4 for å bli "best". Selv om man aldri har tatt i en arcade stikke før. Så det blir en lang læringsprosess istedet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Neon andre som ikke får spilt Splatoon-demoen? Såvidt jeg forstår er 13-14 en tid hvor man skal kunne spille.

edit: ah nei så feil dato >_>

http://www.eurogamer.net/articles/2015-05-07-nintendos-doing-something-a-little-different-with-the-splatoon-demo

Er i morgen du kan spille det. Man får visst også 10% avslag hvis man laster ned demoen, men vet ikke om det gjelder her også.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hva er galt med c stikkene?

Gudameg for en kameravinkel på dk64! Hadde glemt hvor jævlig den var... Samme går for sm64

Lenke til kommentar

Ja SM64 er nesten håpløst å spille for meg pga kameraet som svinger rundt i hytt og pine. Spesiellt morsomt når kamera snur seg midt på en tynn planke eller i et hopp så jeg faller utfor. Jeg hadde ikke N64 så har egentlig aldri spilt det før. Sliter også med at kameraet ikke følger etter når jeg springer eller hopper, så jeg ser ikke hvor jeg lander og faller ned flere etasjer igjen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Du vet før du skal ned igjennom det hullet og første gruve tur? De to siste rulle bakkene har en forferdelig vinkel så man ender opp med å gå ut mot sida /: Nå kan jeg bare SAVE og loade om jeg faller. Jeg kommer nok til å gjør det i noen mini gamer men må prøve å motstå fristelsen :)

Rart hvor lite mini games det er i jungle japes og at ammo ikke respawner...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Når det kommer nytt metroid, starfox og zelda spill så er det garantert wii u will bli mye sterkere

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Når det kommer nytt metroid, starfox og zelda spill så er det garantert wii u will bli mye sterkere

Sterkere på hvilken måte? Nintendo er sterk på sin egen plattform, problemet er at det er bare Nintendo som er sterke på sin egen plattform. Av de få multiplattformspillene som har kommet til Wii U, hvor mange personer har du hørt si "hmm, nei jeg dropper det til 360 og ps3, jeg kjøper det på Wii U jeg" Og strengt talt sier det sitt når EA ikke engang gidder å porte fifa til plattformen, og ja, både ps2 og Wii fikk fifa 14, men de droppet det til Wii U!

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Sterke som du sa sev, de nye spillene vil enkelt slå xbox one og ps4...

"Når det kommer"...det har vi sagt i snart 3 år ^^

Det vil komme, nytt starfox og metroid er bekreftet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...