Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Jeg glemte en siste nyhet som nesten druknet i Zelda-hypen, nemlig at 3DS-oppdateringen som kommer i November endelig vil gi oss muligheten til å joine andre sine pågående spill uten å være inne i selve spillet. Før trodde man at en måtte inn i feks Mario Kart-kanalen som følger med det spillet, men det viser seg altså at man slipper å stresse med det. Veldig positivt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh? Kom ikke det ut først i dag? Anyways, plukka det opp på Gamestop når jeg først var i strøket. Akkurat unwrapped. Fint å høre det ikke ble en dud, da.

 

Barrel roll funker ikke i google for meg..får bare søketreff på youtube-videoer. Den gjør ingen barrel roll :(

 

Trodde det kom forrige tirsdag, og noen sier det kom i dag. Men Gamestop her hadde både det og Uncharted 3 forrige lørdag.

 

Jeg bruker Chrome, og barrel roll funker helt fint her.

Lenke til kommentar

Jeg har trua på at SS bruker motion control på en bra måte. Det er bare synd det først kommer når Wii er helt på siste verset, istedet for 2006/07.

 

Jeg liker ikke at spill bruker motioncontrol bare for å gjøre det. Som i Twilight Princess. Satt jo og hakka på meg senebetennelse i lufta omtrent.

 

Enig, dette spillet burde kommet ut senest i 2008. Når det er sagt, så er jeg enig også i at det er irriterende når spill bruker Motion-kontroll bare for å gjøre det, men jeg føler faktisk ikke at Twilight Princess er et godt eksempel der. Dog virker det generelt sett som om jeg er i mindretall på det som en av de som foretrekker motionkontrollversjonen.

 

Flott med nytt Zelda til 3DS. Vi visste jo alle det skulle komme, men greit å få det bekreftet fra Nintendo selv. Kan legge ut artikkelen http://ds.ign.com/articles/121/1211631p1.html

 

Ellers forhåndsbestilte jeg Professor Layton and the Spectre's Call idag på elkjøp. Veldig synd vi ikke får med London Life, men gleder meg stort uansett.

 

Det som er bra med å få det bekreftet nå, er jo at vi mest sannsynlig ikke må vente så lenge på det. Ellers kommer nok jeg til å importere Layton4 slik at jeg sikrer meg London Life. Kommer sikkert ikke til å spille det mye, men greit å ha muligheten :)

 

Barrel Roll fungerer forresten fint for meg også i både Chrome og Firefox.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Har aldri spilt en annen versjon av TP, men man trengte jo bare å choppe i lufta for å angripe. Special attacks brukte ikke motioncontrollern i det hele tatt, nesten.

 

Red Steel 2 er det eneste Wii-spillet der MC+ er brukt bra. Der er det også viktig å svinge riktig vei, eller stabbe med wiimoten for å stabbe med sverdet osv.

 

Leste at SS viser Wii frem fra den beste mulige siden både grafisk og lydmessig, trist det ikke kom for 3-4 år siden, så folk faktisk kunne spilt det før Wii'n begraves.

 

Men jeg regner med Wii får en stor boost når SS slippes, det er nok et spill folk lett kjøper konsollen for å spille.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har aldri spilt en annen versjon av TP, men man trengte jo bare å choppe i lufta for å angripe. Special attacks brukte ikke motioncontrollern i det hele tatt, nesten.

 

Red Steel 2 er det eneste Wii-spillet der MC+ er brukt bra. Der er det også viktig å svinge riktig vei, eller stabbe med wiimoten for å stabbe med sverdet osv.

 

Leste at SS viser Wii frem fra den beste mulige siden både grafisk og lydmessig, trist det ikke kom for 3-4 år siden, så folk faktisk kunne spilt det før Wii'n begraves.

 

Men jeg regner med Wii får en stor boost når SS slippes, det er nok et spill folk lett kjøper konsollen for å spille.

 

Det er sant at man ikke trengte presisjon for å angripe, men jeg synes likevel det var givende, og kanskje spesielt når man var i hektiske situasjoner som boss fighter og lignende. Eksempelet jeg pleier å bruke er fra den syvende bossen i spillet, dragen Argorok. Er bare få ting som slår å komme seg opp på ryggen til den heftige dragen, høre den episke musikken begynne å spille, og så bare hamre løs med sverdet/wiimoten.

 

http://youtu.be/EW7GnAaHvgE

 

I tillegg så må jo heller ikke glemme bruken av pekeren, og at remoten også ble brukt til minigames som fisking, flying og lignende. I 2006 var dette, ihvertfall for meg, både innovativt og engasjerende bruk av remoten. Dog er det nok ingen tvil om at Wii har lidd litt under at Motion+ kom alt for sent, akkurat slik som vi jo enes om angående dette spillet som konsollen burde vært konstruert rundt i 2006 - ikke nå i 2011.

 

Angående boost, så tror jeg nok Wii får en boost pga julesalget, men i all hovedsak så vil jeg si at et helt år nesten uten software i all hovedsak har drept konsollen, og jeg tror derfor ikke det vil være snakk om et merkverdig boost slik som vi feks fikk i fjor (da Wii og Nintendo ifølge eksperter også var "doomed" uten HD og online - til julesalget motbeviste det igjen).

 

Nytt Zelda til 3DS? Kan bli interessant, men er litt skeptisk siden de bruker mye av det de har gjort før. Dvs neppe så mange nyheter denne gangen heller. Begynner å bli litt lei det samme spillet om og om igjen.

 

Du får stå over denne gangen du da, mens vi andre koser oss med nok et kreativt og innovativt Zelda-spill :)

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Jeg synes motion control funker bra i en god del spill. Styring av den svære fuglen (Fluffer?) og Mario på kule i Super Mario Galaxy 2 synes jeg er fine avvekslinger i gameplay'et.

Peke-funkjsonen i fps-spill er også helt konge. Et fint krydder i mange spill, men det bør sjelden være hovedretten.

 

Nok om det.

 

Har spilt en del på Metroid Other M. Får ta det verste først: Ingen dårlig ide å legge mer vekt på historien, men cut-scenene er akkurat så lange og melodramatiske at jeg blir irritert. Det er dog nydelig gjennomført.

 

Grafikk og animasjoner er topp. Art-designet er merkelig. Fiendene ser ut som de kommer rett fra Space Invaders, med knallskarpe neonfarger mot de mer naturtro omgivelsene. Snålt, men det funker jo.

 

Gameplayet er bra.

 

Det holder med 1-2 skudd på en vanlig fiende, samtidig som man selv er mer sårbar. Den vanlige skytingen utenom bossene blir kjappere og mer underholdende enn i Prime serien

 

Får også mer hjelp fra kartet, så det blir mindre frustrasjon og ørkesløs trasking.

 

Mye tettere mellom save-stasjonene.

 

Enig med Taterfyrings i at gameplayet er et skritt nærmere Super Metroid. Other M ligner på Super Metroid på samme måte som SMG ligner på 2D Mario.

 

Ulempen er at 3. person ikke gir helt samme type innlevelse som et fps-spill (Prime)

 

Joda. Dette blir bra. Tror Other M er veien å gå for Samus, men Nintendo burde jo ha et spennende fps også...

Lenke til kommentar

Hyggelig at du kommer med dine tanker Philber, og jeg er vel enig med deg i alt det der. Nintendo må gjøre noe med førstepersonspartiene, åpne spillet opp slik at det blir mindre lineært, og så må de bruke litt penger på en profesjonell skribent til å ta seg av historien, mens Sakamoto holder seg til det han er god på - nemlig gameplay, så blir det bra.

 

Ellers så trenger nok Nintendo en fps siden den sjangeren er så stor, og da er jo det ene alternativet å la Metroid-serien gå i to retninger, altså en kjerneserie med Other M-aktig gameplay samtidig som en har en shooter-serie som minner om Prime. Dog tror jeg Prime er for tregt til å noen gang slå skikkelig gjennom, så det spørs vel om de ikke rett og slett skal lage noe helt nytt, og ha fokus på multiplayer.

Lenke til kommentar

Fett med nytt Zelda på 3DS... og kult å høre at de skjønner at det hadde vært SYKT irriterende hvis de bare hadde slupper en remake av MM (som forøvrig i min bok er "den andre stygge andungen" i Zelda-serien bortsett fra 2'ern på nes)

 

To av mine favoritt Zelda-spill det der :) Majora's Mask er faktisk det Zelda-spillet jeg liker best, mens Zelda 2 er vel nummer fem eller seks, et veldig undervurdert spill etter min mening. Men helt enig med resten, det ville vært for dumt med enda en remake, og det er veldig bra at Nintendo forstår at vi ønsker nye spill på nye plattformer. Remaker er ok det, men det er først og fremst nye spill som er interessante - og nettopp på 3DS har vel Nintendo så langt feilet litt der. Blir bedre om to uker dog.

Lenke til kommentar

Tøys! Jeg testa det en halvtimes tid nå. Det er dritfett. Gamle-sonic er ikke som nye-sonic, han er litt lavere og rundere og lyseblå og snakker ikke, han kommuniserer med tegnspråk. Mens nye-sonic er litt tynnere og mørkere og prater med en slitsom "15-årig amerikansk gutt" stemme.

 

Og brettene har en 2D versjon og en 3D versjon, som du kan bytte mellom når du har fullført dem en gang.

Og det går DRITFORT, prøver å holde igjen farta så jeg får med meg ting, det bare flyr forbi i en blå blur hvis man "holder gassen inne". Morsomt som pokker. Trenger ikke noe DLC, det er lassevis med baner og challenge modes.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg tror deg Bytex - det virker awesome - og jeg skal ha det - men jeg hater dlc, så da venter jeg heller på den versjonen der man får hele spillet i ett.

Dlc er irriterende ja, men skal en tenke slik kan en til slutt ikke kjøpe spill, trist men slik er det dessverre blitt i spillbransjen nå.

Wii og ds er jo egentlig de eneste konsollene hvor dette ikke skjer.

Jeg har det i bakhodet jeg også når jeg kjøper spill, men til slutt sitter en jo der uten spill å kjøpe fordi allt har dlc.

 

Jeg har hoppet over det nedlastbare spillet Castlevania Harmony of Despair fordi det kom bøttevbis med nye baner, musikk og karakterer som dlc samme dagen spillet var ute.

 

Det positive med dlc er når det gjøres riktig og vi får mer innhold til spill som kanskje ville blitt kuttet helt og holdent fra spill i gamle dager.

Men når vi hører om tilfeller som med Gears of War 3 nå nylig at dlc lå på discen så blir det bare helt feil.

 

Dessverre så viser det seg jo at folk kjøper dlc, til blodpris også, en map pakke til Call of Duty koster jo 1/4 av hele spillet, helt sykt.

 

Dette er også bekymringsverdig for fremtiden, vært litt surt om vi bare fikk 2 tredjedelene av banene i Super Mario Bros 1 nå fordi Nintendo's server var gått ned for årevis siden f.eks.

 

Jeg savner de gamle dager da en låste opp massevis av nye baner, spillbare karakterer og kostymer og slikt i spill ved å faktisk spille dem, ikke ved å betale for dem..

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Dlc er irriterende ja, men skal en tenke slik kan en til slutt ikke kjøpe spill, trist men slik er det dessverre blitt i spillbransjen nå.

Wii og ds er jo egentlig de eneste konsollene hvor dette ikke skjer.

 

Det positive med dlc er når det gjøres riktig og vi får mer innhold til spill som kanskje ville blitt kuttet helt og holdent fra spill i gamle dager.

Men når vi hører om tilfeller som med Gears of War 3 nå nylig at dlc lå på discen så blir det bare helt feil.

 

Dessverre så viser det seg jo at folk kjøper dlc, til blodpris også, en map pakke til Call of Duty koster jo 1/4 av hele spillet, helt sykt.

 

Jeg savner de gamle dager da en låste opp massevis av nye baner, spillbare karakterer og kostymer og slikt i spill ved å faktisk spille dem, ikke ved å betale for dem.

 

Dette er også bekymringsverdig for fremtiden, vært litt surt om vi bare fikk 2 tredjedelene av banene i Super Mario Bros 1 nå fordi Nintendo's server var gått ned for årevis siden f.eks.

 

Det er flott at spill varer lengre gjennom dlc, at vi får mer innhold og jeg er hundre prosent for at utviklerne finner nye måter å tjene penger på, spesielt i denne tiden hvor flere og flere av de sliter med å tjene penger, men siden jeg er en gamer som bruker vel så mye (om ikke mer) tid på å spille gamle spill, så hater jeg tanken på at jeg en gang i fremtiden får lyst til å fyre opp Sonic Generations igjen, og så plutselig ikke har tilgang til flere av banene fordi den dlc-en jeg kjøpte ikke lengre er tilgjengelig fra serverne til Sega. Da vil jeg heller bare ha alt sammen på discen, og det får man jo om man venter ca et år, vanligvis ihvertfall. Var greit før når utvidelsespakkene kom på en egen disc, da gjorde det ikke så mye, men nå er vi avhengige av at Sony og Sega fortsetter å tilby den dlc-en på serverne sine i mange år fremover om vi ønsker å spille det.

 

Jeg vil også si at dlc er mer irriterende i et spill som Sonic Generations enn i feks Mass Effect. Når Mass Effect 2 kommer ut, så vet Bioware at historien må fungere både for de som bare har spilt selve eneren, og for de som har kjøpt dlc, dermed garanterer det at dlc i historiedrevnespill aldri får en veldig viktig rolle i det helhetlige universet. Men for et rent gameplayspill som Sonic-spillene, så vil man jo ha tilgang til så mange baner som mulig, og da er det ufattelig irriterende å vite at man kanskje ikke vil ha tilgang til disse om noen år.

 

Dette er forøvrig en ting jeg har elsket med Nintendo denne generasjonen, der vet man at om man kjøper et spill den dagen det kommer ut, så går man ikke glipp av noe. Det er vel trolig at også Nintnedo går over til DLC neste generasjon (det var ihvertfall snakk om det på investormøtet tidligere i uken), men ryktene om bare 8gb flashminne på Wii U kan tyde på at ihvertfall Nintendo selv ikke har planer om å gå bort fra dette. Det hadde ihvertfall vært å foretrekke.

Lenke til kommentar

Lots o text

Ja jeg er jo som sagt enig med deg, det er fryktelig irriterende.

Jeg lurer også på om Nintendo vil gå for dlc neste generasjon, på den ene siden hadde det jo vært utrolig med et steady supply med baner for New Super Mario Bros Mii da, men på den andre siden er det jo det vi begge har nevnt med hva skjer i fremtiden når serverne er nede.

 

Det var enklere i gamle dager ;)

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Helt sant :) Selv om det hadde vært kult med nye brett til Mario jevnlig, så ville det også tatt bort noe av det spesielle med å få et helt nytt Mario-spill. Selv om det har gått litt inflasjon på Wii med tre Mario-plattformere, så har det jo tradisjonelt vært en litt spesiell happening når et nytt spill har kommet ut, og jeg liker egentlig det. Tror også interessen for serien hadde sluknet litt om man hadde evig tilgang til nye brett. Jeg skal ikke si at jeg er ekspert, men har ikke Little Big Planet 2 slitt litt med at man alltid har mer å spille i LBP1 feks?

 

Nei, får håpe Nintendo beholder fornuften og i all hovedsak fortsetter med regelen om et stort spill i hver serie per generasjon.

Lenke til kommentar

Helt sant :) Selv om det hadde vært kult med nye brett til Mario jevnlig, så ville det også tatt bort noe av det spesielle med å få et helt nytt Mario-spill. Selv om det har gått litt inflasjon på Wii med tre Mario-plattformere, så har det jo tradisjonelt vært en litt spesiell happening når et nytt spill har kommet ut, og jeg liker egentlig det. Tror også interessen for serien hadde sluknet litt om man hadde evig tilgang til nye brett. Jeg skal ikke si at jeg er ekspert, men har ikke Little Big Planet 2 slitt litt med at man alltid har mer å spille i LBP1 feks?

 

Nei, får håpe Nintendo beholder fornuften og i all hovedsak fortsetter med regelen om et stort spill i hver serie per generasjon.

Jeg vet ikke helt jeg, Nsmb spillene er så bra at jeg hadde ikke sagt nei til nye baner, synes ikke det er noe morsomt å vente år på mer Mario 2d goodness ;)

 

Nå kan alle baner og slikt fra Lbp1 spilles i Lbp2 så jeg tror ikke det var noe problem.

Nå er jeg ikke noen fav av LittleBig Planet spillene, gameplayet der er ikke bra synes jeg, veldig floaty.

Det føles liksom ikke energisk og presist i motsetning til Mario som løper og hopper rundt kvikkt og raskt (og han er tilogmed litt lubben av seg :p).

 

Husker det var snakk om at det første Mario vs Donkey Kong skule få en map editor en kunne bruke på gamecube for så å overføre brett til gba spillet. Det hadde vært noe det!

Forøvrig et bra spill det, når ikke helt opp til gb Donkey Kong, men still pretty good.

Lenke til kommentar

Etter en rask sjekk på nettet (hos ikke alltid pålitelige vgchartz, men det får holde for dette bruket), så ser det ut som om Littlebigplanet 2 bare har solgt 1.6 millioner, som er ca en tredjedel av de 4.5 millioner eksemplarene som ble solgt av orginalen. Nå er det selvsagt ikke slik at det er viktig for meg om Nintendo selger 20 eller 10 millioner av New Super Mario Bros Mii 2, men jeg tror mange droppet å skaffe seg LBP2 rett og slett fordi mye av magien er borte når du har uttømmelig med baner tilgjengelig i det orginale. Det blir rett og slett ingen spesiell happening når toeren kommer, og siden det heller ikke er noe en kan fullføre, så kan en få et likegyldig forhold til serien. Det tror jeg ihvertfall ville gjeldt meg (jeg vet at det gjaldt meg på LBP). Forøvrig er ikke jeg heller en fan av fysikken til Sackboy, men det får bli en annen diskusjon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...