Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Hadde vært kult med en boks som lar deg streame 3DS til TV'n, ala det den PS Vita-boksen gjør. Uten 3D effekt såklart, bare rå-bildedata.

Nintendo hadde jo Super Gameboy  på 90-tallet som lot deg spille Gameboy-spill på SNES. Den lot deg tilogmed velge forskjellige farge-temaer på svarthvitt spillene. Så det er ikke en ukjent tanke hvertfall.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg for min del klarer meg ekstremt godt med en god stasjonær tilkoblet TV'en, Wii U og 3DS. Det eneste jeg virkelig savner er Halo, ellers føler jeg ikke at PlayBoxOne4 har så så mye å tilby som PC'en min ikke gir meg.

Nei, samme her. Hadde vel liksom sånn halvveis tenkt å kjøpe en PS4, men etter snart halvannet år er det fortsatt bare Bloodborne jeg vil ha.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hadde vært kult med en boks som lar deg streame 3DS til TV'n, ala det den PS Vita-boksen gjør. Uten 3D effekt såklart, bare rå-bildedata.

Nintendo hadde jo Super Gameboy  på 90-tallet som lot deg spille Gameboy-spill på SNES. Den lot deg tilogmed velge forskjellige farge-temaer på svarthvitt spillene. Så det er ikke en ukjent tanke hvertfall.

Tviler på mange hadde brukt den, poenget med 3ds er jo at det skal være handholdt

Lenke til kommentar

Poenget med Gameboy var også at den var håndholdt, men Super Gameboy cartridgen solgte i bøttevis likevel, og den var Nintendo-produsert. Det så ut som en vanlig SNES-kassett men du putta Gameboy spillet i en slot i toppen på den og spilte rett på TV'n. Kunne tilogmed få litt farger.

Jeg hadde hvertfall brukt en sånn sak, jeg klarer ikke å sitte og krampestirre på de små skjermene over veldig lang tid, så jeg fullfører aldri 3DS-spillene jeg kjøper.

Håper New 3DS XL'n blir brukt mere siden den har bunnstabil 3D-effekt, men jeg har egentlig ikke gjort mere enn å klargjøre den, kjøre system transfer og lasta ned et par av spillene jeg hadde på den gamle.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg har nesten aldri brukt 3d i noen av 3ds spillene jeg har spilt, det er bare ubehagelig...

Og da blir det bare en ds 2

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Jepp samme her, men 3D'n på New 3DS er svært imponerende forbedret. De har gjort det sånn at kameraet på toppen av skjermen tracker hodebevegelsene dine og justerer inn 3D'n etter det. Så du mister ikke 3D-effekten bare ved å endre vinkel eller flytte på armene. Den holder seg helt klar selv på Max 3d når jeg flytter armene rundt. Mister fokus av og til men finner det raskt igjen.

Lenke til kommentar

Nintendo lagde en slik til GameCube også :-) Vi hadde en slik, helt fantastisk å se de små GameBoy spillene på storskjerm ^^,

Game-Boy-Player.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Tviler på mange hadde brukt den, poenget med 3ds er jo at det skal være handholdt

Super Game Boy og Game Boy Player ble da ganske populære?

Det er ikke det samme, ds spill krever touchskjerm

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ville man fortsatt sett spillet på øvre skjerm som vanlig? Det ville vært distraherendes

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Da var alt fra 3ds overført til min nye new 3ds xl men jeg er ikke fornøyd med at jeg da mista majoras mask som var forhåndsinstallert /: pluss noe som het tomodachi life welcome version. Og new 3ds har ikke en slider for å slå av internettforbindelse noe som jeg har brukt å gjort fordi den gule blinkingen distraherer meg

Lenke til kommentar

Men du kan jo bare laste ned MM pånytt. Redownload på alle spill du hadde fra før i eshop. No prob.

Jeg overførte kun NNID og smådata og lasta ned spillene pånytt. Mye raskere enn å overføre flere GB med trådløs.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvis du trykker på knappen helt øverst til venstre ( det med huset og skiftenøkkelen) og skroller ned til det står Wireless Communication/ NFC så skrur du av internettforbindelsen og det gule lyset.

Endret av Joffe25
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Men det hjelper jo ikke når jeg er midt inn i et spill og vil slå det av /:

Men du kan jo bare laste ned MM pånytt. Redownload på alle spill du hadde fra før i eshop. No prob.

Jeg overførte kun NNID og smådata og lasta ned spillene pånytt. Mye raskere enn å overføre flere GB med trådløs.

Skal si 3ds spill tar mye plass, xenoblade chronicles tar over 10 tusen plass. Det er teit at man må bruke verktøy for å skru opp baksiden av 3dsen for å få skifta minnebrikke. Heldigvis så er det som er i ned 3dsen fra før av mye større enn det jeg har :) Lurer på hva jeg skal gjøre med min gamle 3ds nå, jeg kommer til å spille på den men jeg har så mye sentimental verdi, jeg kan alltids bruke den til å overføre fra et pokemon spill til et annet :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

128kB = 1 block

1mb = 8 blocks

1gb = 8,192 blocks

Det er høyere, jeg har over 12 tusen blokker :) Den på 3ds er 2gb, vet ikke hva den på new 3ds er siden jeg ikke får tatt ut brikka

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...