Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Det er jo fakta at Wii U sin hardware er svakene enn One og PS4. Så det du sier er rett og slett riv ruskende galt. Til tross for svakere hardware leverer den likevel flotte spill i kjent Nintendo stil, og det er mer enn godt nok for veldig mange.

Jeg mener at den ekstra skjermen soleklart er en del av hardwaren. Den er kanskje oversolgt av Nintendo, for jeg synes ikke den gjør all verdens for gameplayet.

Allikevel er det kjekt å kunne spille off tv og manøvrere med en touchskjerm når man har litt komplisert inventory.

Jeg synes denne lille men kjekke fordelen er viktigere enn forskjellen på 720p og 1080p. Min erfaring fra pc er at den forskjellen i oppløsning fort er glemt når man er inne i spillet.

Grafikken til Wii U er dårligst, men bra allikevel. Ikke som Wii hvor man faktisk savnet bedre grafikk. Jeg har brukt mye tid på å lese om antall shadere og whatnot men Pikmin 3 og Bayonetta 2 ER helt nydelige spill. De ser bra ut i 2015 og vil fortsatt se bra ut i år 3015.

Sånn er det med denne saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg setter pris på styrkene ved alle konsollene. Styrken til Wii U er ikke hardware (det er jo svart på hvitt og alt det der). Grafikken derimot er ofte veldig pen, selv om den ofte er mindre fotorealistisk enn konkurrentene. Men det største argumentet for Wii U er jo alle de eksklusive spillene. Liker man ikke dem er det lite poeng i å kjøpe konsollen.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Nintendo er ikke lenger interessert i å slippe flere SNES-spill via Virtual console til Wii U. Det skriver Engadget på bakgrunn av uttalelser fra utviklerhuset Natsume. Ifølge deres community manager, kjent som Cee-Cee, ønsker nemlig Nintendo heller å fokuserer på spill fra andre konsoller fremover, slik som Nintendo 64- og DS-titler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Herregud så forbaska idiotisk, det er jo masse snes spill de ikke har sluppet som super mario rpg. Drit i ds spillene, vi vil ha snes spill!

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Så bytt til Wii menyen, der er det haugevis av spill til både SNES, NES og andre konsoller i VC. Det er innebygd i Wii U'n. 

Det er bare smør på flesk å legge til de samme spillene i Wii U eshop når de allerede ligger på Wii eshop, som er fullt emulert uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg vil kunne spille dem på gamepaden, ikke på tven. Det er kanskje å smøre flesk for deg men ikke for meg. Ds spill kan de gi ut på 3ds istedenfor

Lenke til kommentar

Så bytt til Wii menyen, der er det haugevis av spill til både SNES, NES og andre konsoller i VC. Det er innebygd i Wii U'n. 

Det er bare smør på flesk å legge til de samme spillene i Wii U eshop når de allerede ligger på Wii eshop, som er fullt emulert uansett.

Nei, gud forby at de gjør det enklere for forbrukeren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Nå er faktum det at både NES/SNES- og Wii-spill blir mye bedre om man spiller dem på PC, så denne diskusjonen er helt meningsløs. :whistle:

Jeg tror du burde holde pc diskusjon unna her :) Slike kommentarer vil bare skape kvalme og irritasjon og man spiller ikke wii spill på pc o.O

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jo, det gjør jeg. Jeg får en mye bedre opplevelse av å emulere Wii-spillene mine på PC enn om jeg spiller de på konsollen, så da gjør jeg selvsagt det.

Men hva med sensor baren?

Man kan jo bare håpe at Gamecube også er en del av planen. Men, kjekt med DS-snadder også.

Jeg vil kjøpe dem på nytt uansett om jeg har dem allerede :)

Lenke til kommentar

Jo, det gjør jeg. Jeg får en mye bedre opplevelse av å emulere Wii-spillene mine på PC enn om jeg spiller de på konsollen, så da gjør jeg selvsagt det.

Men hva med sensor baren?

Den er koblet til Wiien, så jeg skrur den bare på så sensorbaren er i gang samtidig om jeg skal spille et spill som krever det. Har igrunn lyst på en sånn: http://www.amazon.com/TOTALCONSOLE-W010-Wireless-Sensor-DolphinBar/dp/B00HZWEB74

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...