Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Det kunne de sikkert, og fremfor alt kunne de vært gjort på en Steam-maskin :) Poenget er bare at Nintendo har de eksklusive titlene og den unike maskinvaren, så hvorfor er det Nintendo som skal "legge ned" maskinvareavdelingen og ikke Sony og Microsoft, som bidrar med lite annet enn prispressing på stue-PCer? WiiU er den eneste ekte konsollen fordi den tilbyr en helt annen måte å spille på, mens de to andre bare er billig-PCer... helt uten Steam! :no:  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Meningsløst å si. Nintendo sine konsoller er jo de eneste som faktisk er unike nok til å kunne tilby spillopplevelser som ikke finnes noe annet sted, og har i tillegg eksklusive titler som er eksepsjonelle.

Mener du å si at Super Mario 3D World, Smash Bros. og Mario Kart 8 ikke kunne vært gjort på PS4 eller Xbox One? De spillene der rører jo knapt ved de unike egenskapene til konsollen.

De spillene har ingenting på en ps eller xbox maskin...

Er så lei Nintendo sin hardware, å gå fra Xbox One til Wii U blir litt som å fra Windows 8 til Windows 3. Sikkert mange som er uening med meg, men håper Nintendo går konkurs og legger ned hardware avdeligen og satser på det de kan best, lage spill. 

De fleste er nok klar over dette, feiler de med neste konsoll kan Nintendo ta en Sega.

Det er ikke noe å være klar over, det er bare han sin mening. Wii u sin hardware er ganske bra og mye bedre enn ps4 og xbox one

Ikke noe problem for meg, har egen blu-ray spiller. Jeg er veldig fornøyd med Wii U'en, den har gjort jobben sin og vel så det. Masse flotte first party-spill som ikke fins andre steder, mens PS4 og Xone knapt har noe som skiller dem.

Og at Wii U ikke får ubisoft, EA og alle de masseproduserte 1-spill-i-året seriene bryr meg ingenting.

For deg ja men det er mange som ikke har bluray maskin som gjerne skulle sett det på wii u-en sin

Lenke til kommentar

Det er jo fakta at Wii U sin hardware er svakene enn One og PS4. Så det du sier er rett og slett riv ruskende galt. Til tross for svakere hardware leverer den likevel flotte spill i kjent Nintendo stil, og det er mer enn godt nok for veldig mange.

Lenke til kommentar

Jeg syns wii u sin hardware er bedre men det er vell min mening :)

Sikker på at du ikke mener softwaren er bedre,altså spillene. For det blir jo noe helt annet. Kontrollen er jo også hardware sånn sett, og det er jo også en ærlig sak hva man foretrekker :)

Man kan derimot ikke bestride fakta når det kommer til rene tall og specs. Jeg må likevel presisiere at sistnevnte ikke utgjør en god konsoll ene og alene, men det forstår vel alle.

Lenke til kommentar

Wii U koster ca 1000 mindre, men leverer mer ytelse per krone. Det kan man vel trygt si. Kontrolleren gjør det også mulig for to skjermer samtidig som igjen betyr mer ressursbruk.

Flere eksklusive titler til Wii U klarer dessuten 1080P med 60fps. Så hardware begrensningen kan like gjerne ligge det faktum at utviklerne ikke klarer å utnytte konsollens fulle potensiale ennå.

http://www.rantlifestyle.com/2014/05/03/wii-u-1080p-60fps-games-ps4-xbox-one/

https://forum.beyond3d.com/threads/list-of-rendering-resolutions.41152

Lenke til kommentar

Nå er det ikke så mye rom for å mene noe om hvilken konsoll som har best hardware. Man må bare forholde seg til de specs som er oppgitt. Jeg kan mene så mye jeg vil at Eiffeltårnet er høyere enn Empire State uten at det forandrer noenting.

Det man kan diskutere er om fokuset innen konsollutvikling skal være på hardware, eller om man skal nøye seg med billigere komponenter og satse på å ha den beste softwaren. Det fungerte jo bra for SNES, som slo ut flere konkurrenter med sterkere maskinkraft. I dag tror jeg imidlertid Nintendo er nødt til å satse på å konkurrere mer ytelsesmessig og heller lage en dyrere maskin med ytelse på lik linje med konkurrentene, slik at ikke det blir et argument for å velge en annen plattform.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

WiiU hardware er egentlig bare oppgradering av gamecube -> wii hardware. Hvis man tror Wiiu sin hardware er på lik linje med dagens xbox og playstation så er man virkelig ute å kjører.

Hvor har du fått det fra? o.O

Jeg syns wii u sin hardware er bedre men det er vell min mening :)

Sikker på at du ikke mener softwaren er bedre,altså spillene. For det blir jo noe helt annet. Kontrollen er jo også hardware sånn sett, og det er jo også en ærlig sak hva man foretrekker :)

Man kan derimot ikke bestride fakta når det kommer til rene tall og specs. Jeg må likevel presisiere at sistnevnte ikke utgjør en god konsoll ene og alene, men det forstår vel alle.

Ja var vell det jeg mente :) Men jeg syns spillene har ganske høy kvalitet, har du sett traileren til zelda wii u?

Lenke til kommentar

Er kjempe spent på nye Zelda :) Teaser/traileen såg nydelig ut!

Har enda ikke helt orket å spille igjennom Skyward Sword pga. Kontroll-orket, så håper de legger til rette for ett valgfritt kontrollsystem. Det er nesten alt jeg ber Nintendo om.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Men jeg er skikkelig sur på nintendo for å fremskynde spillet til sent 2016 :angry::realmad:

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Men jeg er skikkelig sur på nintendo for å fremskynde spillet til sent 2016 :angry::realmad:

Ville du heller fått et dårligere produkt tidligere?

Nja, jeg syns det de har vist nå virker ganske flott :)

Fremskynde er vel ikke akkurat rett begrep å bruke :p Med mindre de hadde planlagt lansering i 2017 da.

Feil ordbruk fra min side :)

Lenke til kommentar

WiiU hardware er egentlig bare oppgradering av gamecube -> wii hardware. Hvis man tror Wiiu sin hardware er på lik linje med dagens xbox og playstation så er man virkelig ute å kjører.

Hvor har du fått det fra? o.O

...the provenance of the CPU, which suggested that the cores are indeed very similar to the Broadway architecture found in the Wii, which in itself harks back to IBM's PowerPC 750 core which first debuted way back in 1997. The core was still fairly modern when it debuted in 2000's GameCube, and was up-clocked to 729MHz for the 2006 Nintendo Wii.

With a die-size measured at 33mm2, the Wii U CPU is far, far smaller than the processors in the Xbox 360 and PlayStation 3. With the Xenon processor in the Xbox 360's combined CPU/GPU chip clocking in at around 70mm2, the entire Wii U CPU uses around the same amount of silicon as one 360 core plus the L2 cache. Both console processors are believed to be produced with a 45nm fabrication process, so the transistor densities involved are roughly comparable. With a deficit like that, even with a generational boost in efficiency, it'll be hard for the Wii U CPU to make up the difference, perhaps explaining why developers are finding Espresso challenging to work with.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-wii-hacker-reveals-wii-u-cpu-secrets

Både prossessoren og gfx chipen i Wii U er i det store og det hele en evolusjon av samme arkitektur som var i Gamecube. Høyere klokkefrekvens osv selvsagt, men det er noe av grunnen til at Gamecube spill kunne spilles på Wii og Wii spill kan spilles på Wii U.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...