Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Super Star Ultra til DS er bare en remake av Super Star til SNES på godt og vondt. Det er slettes ikke dårlig, men er bare en samling minispill uten noe særlig mening.

 

Jeg liker Mass Attack, men det går ikke å absorbere fiender for å ta kreftene deres, og vil du bare gå gjennom historien er det ikke så alt for vanskelig. Det sier seg selv når man har opp til ti Kirbyer, og bare en trenger å overleve. Når det i tillegg er vanskelig å drepe Kirbyene (stort sett) kan man nok gå gjennom det ganske kjapt. Men man har i tillegg en rekke medaler på hver bane man kan finne, og samler man nok av dem åpner man andre ting som minispill og så videre. I tillegg har vi en ranking på hver bane, så vil du ha en gullmedalje på banen må du nok gå gjennom hele banen uten at en eneste Kirby blir skadet. Når man har ti Kirbyer å holde styr på sier det seg selv at det ikke alltid er helt enkelt. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem vet om det ikke er interessant enda, det vet vi vel først når det er på markedet og eventuelle interessante konsepter som tar disse kontrollerne i bruk er på markedet. Ved å gjøre dette, så sikrer ihvertfall Sony seg at de raskt kan komme ut med en kopi eller to om det skulle vise seg å bli en kommersiell suksess.

Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke så lurt å diskutere ting kl 2 om morgenen når jeg våknet halv syv dagen før, men sånn jeg har fått det med meg har Sony kopiert Wii Vitality Sensor. Aner ikke om Nintendo regner den som en feiltagelse, men hvis de tenkte å bruke den til noe, hvor blir det av den? Så om Nintendo forsto at å måle puls osv er en teit ide er det ikke noe sjakktrekk av Sony å gjøre det samme senere.

Lenke til kommentar

Må si det er interessant at Rayman Origins får høyere karakter enn Super Mario 3D Land i et Nintendo blad. Har ikke vært den største Rayman fanen selv, og artstilen virker litt vel flash aktig, men elsker sidescrollende platformspill og Rayman Origins virker morsomt, friskt og stappfullt med innhold. Brettdesignet skal også være veldig bra. Så slo til og forhåndsbestillte det på ps3 til 399. Gleder meg!

 

Skal selvefølgelig ha Super Mario 3D Land også da, men for meg virker det litt som de tar et skritt tilbake og simpler det litt ned fra New Super Mario Bros spillene. Det virker veldig innzoomet og enkelt i forhold, men nå har jeg ikke spillt det så satser på det blir morsomt det og.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Etter å ha lest noen siden bakover om diskusjonen om Sonic begynte jeg på Sonic Colours nå. Har spilt noen brett og det er ganske artig. Men merker det går vanvittig fort. Så fort at jeg ikke alltid klarer å reagere, så jeg snubler og løper i vegger osv. Må og si at det er et veldig pent og fargerikt spill. Et av de peneste jeg har sett på Wii tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har også spilt litt videre på Sonic Colours, og jeg er blitt positivt overrasket i forhold til det jeg skrev om spillet sist. Det som gjør det ganske så bra er at spillet først og fremst er et 2D-spill med relativt åpne brett, og 3D-områdene virker mer som "belønning" når man klarer et vanskelig 2D-område - litt som fart fungerte i de orginale spillene med andre ord. Dermed må jeg si at spillet i mye større grad enn jeg trodde faktisk tar nettopp det som var bra med de gamle Sonic-spillene, og resultatet blir bedre for det. Dog, kontrollen er ikke helt optimal, men leveldesignet er bra, og blir bedre etterhvert, mens Wispene er virkelig kule - og gir masse gjenspillingsverdi. Så nå kommer jeg definitivt til å spille gjennom det.

 

At Rayman Origins får bedre karakter enn Super Mario 3D Land i Nintendo Power er ikke egentlig så rart siden NP ikke lengre har noen formell tilknytning til Nintendo. Magasinet er en del av Future Publishing som også gir ut andre spillblader, og mange av journalistene skriver også i de andre bladene, og det er derfor ikke lengre noe propaganda-magasin slik det var på nittitallet. Dog, jeg er selv ekstremt skeptisk til Rayman Origins. Ikke fordi det ikke ser nydelig ut - for det gjør det - men fordi jeg virkelig misliker det orginale Rayman-spillet som jo dette er et forsøk på å gå tilbake til.

 

Nå, jeg spilte litt Rayman i kveld bare for å undersøke om det var noen grunn til å mislike det så sterkt, og det som var av misliking gikk nesten over i hat. Dette spillet har så store problemer, og tanken på at det er designet primært av Michel Ancel som senere laget det flotte Beyond Good and Evil og nå er en av drivkraftene bak Origins finner jeg rett og slett pussig.

 

Rayman har flere problemer, sløv kontroll og ekstremt treg karakter som er tregere enn alt rundt deg (og gjør gameplayet litt uengasjerende) er to av de. Men det klart verste er vanskelighetsgraden. Den er bare helt sinnsyk for et spill av denne typen. For det første så har du begrenset med liv og continues, noe som forsåvidt er vanlig i spill av denne typen. Men i Rayman har de adoptert plattformstandarden med lagring - likevel lagrer du også antall liv og continues du har igjen, og dermed tikker det sakte mot null hele tiden. Dermed må du hver gang du har klart et brett vurdere om det er verdt å lagre det - eller om du skal forsøke å klare brettet igjen med bruk av mindre liv. Dette kunne vært et greit nok designvalg om ikke spillet var så ekstremt basert rundt prøving og feiling. Hele tiden er der farer som dukker opp like før deg og som er umulig å unngå om ikke du vet om de. Feks så starter en del brett plutselig å scrolle automatisk slik at du blir hengende igjen (og dør). Brettene er også veldig lange slik at det er svært vanskelig å komme gjennom et helt uten å dø noen ganger - og de er definitivt designet for at du skal dø ihvertfall en fem-seks ganger på hvert brett.

 

Dog, til tross for en helt syk vanskelighetsgrad, så har spillet også nydelig grafikk (ihvertfall for 95 å være), flott musikk, og til tider svært kreativt leveldesign (selv om denne kreativiteten i større grad går inn i det visuelle enn selve gameplayet). Men den kjipe og direkte irriterende vanskelighetsgraden trekker det sterkt ned, så jeg tror jeg ville gitt det enten 2 eller 3 av 10, da det rett og slett gjør meg irritert når jeg spiller det. Dog, foreslår noen andre tester det også får å se om det bare er meg, tror det er tilgjengelig på PSN feks (jeg spiller PS1-versjonen), så det kunne vært interessant å se!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har noen prøvd Sonic Generations enda? Det kommer ut idag til Xbox360 og PS3.

 

Anmeldelsene er positive, de har gjort et veldig godt forsøk på å slå sammen 2D (classic) og 3D (new) sonic. Man spiller gjennom brettene først i ren oldschool 2D-modus, også samme brettene i 3D modus med andre prioriteter. 2D sonic har andre abilities enn 3D sonic også, så de utforsker forskjellige deler av brettene.

Og de har inkludert kopier av brett helt fra Genesis-tiden. Og desverre også fra de dårligste sonic-spillene siden da.

 

Edit: Sorry jeg er døgnvill, jobber nattskift..det ble jo ikke 4. november før isted :p Men anyway..NÅR dere tester det..skriv litt her da.

 

Her et frankenreview, altså deler av review fra forskjellige nettsteder slått sammen til ett

 

http://kotaku.com/5856021/sonic-generations-has-game-reviewers-running-in-circles

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Var aldri noen stor fan av det originale Rayman selv, husker det så virkelig pent ut da det kom dog, men akk jeg hadde ikke ps1 eller Atari Jaguar så det tok sin tid før jeg fikk spillt det.

Og når jeg omsider fikk spillet var det egentlig bare so so, veldig pent, men selve gameplayet var ikke noe spesielt.

Nå ser det ikke ut for meg at Rayman Origins egentlig har så mye til felles med selve gameplayet fra det aller første Rayman, annet enn at de går tilbake til 2d. Så jeg tror ikke det skal være grunn til bekymring.

Jeg gleder meg ihvertfall veldig :)

 

Sonic Colours synes jeg som sagt ikke var spesielt bra, okei'e 2d sekvenser mikset med masse 3d sekvenser hvor en knapt gjør noe overhodet, heck et brett hadde en noninteraktiv 3d sekvens i starten som føltes som varte i 5 min før en fikk ta over kontrollen.

 

Synes som sagt ds versjonen er bedre da dette er et så å si komplett 2d spill, boost mekanismen kunne de egentlig spart seg synes jeg da spillet da går så fort at det blir veldig vanskelig å få tid til å reagere.

 

Spillene har veldig flott musikk da, main menu themet i Wii versjonen og bonus stage themet på DS er veldig fine.

http://www.youtube.com/watch?v=qrPBXYywFNA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=HgcW1Ng92I8

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Jeg håper du har rett angående Origins! Som stor fan av slike spill selv, så kommer jeg definitivt til å skaffe det, og mest sannsynlig blir det vel til PS3 siden jeg ikke kan fordra styrekrysset på 360 (og Wii-versjonen mest sannsynlig er noe svakere visuelt).

 

Angående det du skriver om Colors, så følte jeg det på samme måte etter å ha spilt det i en time, men nå som jeg har spilt det en fire-fem timer har jeg kommet mer til det synet at dette er en god foredling av de klassiske Sonic-spillene, nettopp fordi såpass mye av spillet er i 2D. Vil uansett si at Sega er på riktig vei med Sonic, selv om ikke alle er like så stor fan enda.

 

Så over til nyheter, som det er riktig mange av:

 

Først, en ny anmeldelse av Skyward Sword er annonsert. Jeg vet fra sikre kilder at det amerikanske magasintet Game Informer har gitt spillet 10/10, og at det er den første toppkarakteren anmelder Phil Kollar har gitt siden har startet i magasinet. Det lover jo bra :)

 

Mer Zelda-nytt,for nå har Anouma bekreftet at produksjonen av et orginalt Zelda til 3DS er i gang. Dette skjedde i et intervju med nettsiden Nintendo World Report. Kan vi håpe på avdukning på GDC som tradisjonen er med de håndholdte Zelda-spillene? Det nevnes også at remake av Majora's Mask fremdeles er noe som vurderes, men det skjer eventuelt etter dette spillet.

 

Sist, og kanskje viktigst, så har det dukket opp et nytt patent fra Nintendo som kort fortalt virker å beskrive en touch-skjerm som kan festes til en Wiimote. Dette beskrives som noe som eventuelt kan løse problemet med at Upaden er for dyr å produsere til at det er realistisk å la alle spillere få sin egen, og dermed kan en touch-skjerm tilkoblet en wiimote bli en løsning.

 

1zydnhd.jpg

 

 

Det er også mange som ser dette i sammenheng med ryktet om Sonic Dimensions som nettopp sa ordrett at:

 

TSSZ has learned Sonic Dimensions, a working title for the next Sonic, will take place directly after Generations and be a spiritual successor to Sonic Colors. We don’t know if this game will necessarily be exclusive to the Wii U, but we’re told it will have visual quality in line with Generations and it will take advantage of many Wii U specific capabilities. That includes the use of the Wii U mini-tablets for up to a 4 person multiplayer, and use of the revised Wii U remote and its touchscreen to destroy enemies and activate powers.

 

Det kan med andre ord tenkes at det var dette patentet ryktet viste til. Jeg tror uansett at dette ikke er noe mer enn en av de utallige prototypene Nintendo utvikler, men Frankensticken viste seg jo å være ekte, så hvem vet? Det ser ihvertfall såpass dumt at jeg håper det er noe som blir på skissebordet, dog, vi spekulerte jo en del i at de ville gi oss en kontroller som en kunne sette sammen og ta fra hverandre for å inkludere både wiimoten og nunchuken i en upad-lignendekontroller, så kanskje dette er et forsøk på noe sånt? Uansett blir det som vanlig spennende å se hva Nintendo har fore i tiden fremover!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Prøv å gå til google og skriv in "do a barrel roll" (uten ", men med åpenrom mellom barrel og roll)... :p

 

Har noen prøvd Sonic Generations enda? Det kommer ut idag til Xbox360 og PS3.

 

Ja, har hatt det siden forrige lørdag. Kjøpte det på gamestop. Kort sagt liker jeg det veldig bra, og selv om det er litt for mye fokus på fart av og til er det gode, gamle Sonic. Og nye Sonic, skjønt uten varulv-Sonic, ridder-Sonic og alt det tullet der. Absolutt verdt å prøve. ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Heh? Kom ikke det ut først i dag? Anyways, plukka det opp på Gamestop når jeg først var i strøket. Akkurat unwrapped. Fint å høre det ikke ble en dud, da.

 

Barrel roll funker ikke i google for meg..får bare søketreff på youtube-videoer. Den gjør ingen barrel roll :(

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg er klar over at det er mange som ikke liker Motion-kontroll i spill, men Phil Kollar fra Game Informer fokuserer altså nettopp på disse når han skal forklare hvorfor spillet er så bra:

 

I had concerns that carefully plotting my attacks for every swing would get boring or frustrating, but the opposite was true. I’ve never felt as engaged or interested in the combat portion of a Zelda game as with Skyward Sword. If you run into a group of enemies waggling the Wii remote like a madman, you will be torn to shreds. Success in swordplay depends on studying opponents’ moves and attacking at the right time and from the right angle. When the correct method to defeat each foe finally clicked, I felt a sense of satisfaction that repeatedly tapping the A button never provided.

 

This impressive combat system leads to some of the most interesting boss battles in the series’ history. Whether you’re fighting a giant scorpion or a sword-swinging robot, Skyward Sword rarely falls back on the formula of using a tool to knock out the boss and then attacking it three times in a row. You need to be much smarter and much more persistent to best these bad guys. In fact, the last two boss encounters are the most difficult fights in any Zelda game thus far.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Jeg har trua på at SS bruker motion control på en bra måte. Det er bare synd det først kommer når Wii er helt på siste verset, istedet for 2006/07.

 

Jeg liker ikke at spill bruker motioncontrol bare for å gjøre det. Som i Twilight Princess. Satt jo og hakka på meg senebetennelse i lufta omtrent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...