PÃ¥inter Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Tech Analysis: Splatoon Digital Foundry's initial impressions on Nintendo's brand new shooter. Even at this stage it seems to be yet another case of Nintendo doing what Nintendo does best; delivering high performance games that maximise the capabilities of the target platform. http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-first-look-at-splatoon-tech-analysis Jeg skjønner ikke hva folk ser i disse splatoon spillene, det er jo bare maling og skyting o.O Blir vel noe allà COD, bare blod og skyting....ler Lenke til kommentar
brrrm Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Angry Video Game Nerd spillet kommer faktisk ut på Wii U, noen som har prøvd dette? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Prøvde det på windows. Det er forbanna vanskelig. Men ganske kult. Trenger ikke like eller hate AVGN, det er bare et 8-bit lookalike spill der du dør veldig lett. Jeg sier 8-bit lookalike fordi grafikken er pikselert, men inneholder en million flere detaljer enn noen som helst 8-bits maskin kunne gjøre. Omtrent som at ingen 8-bits spill egentlig ser ut som Shovel Knight, da SK har en drøss med lag med animasjoner og bakgrunner maskinene på den tiden ikke kunne drømme om å vise samtidig engang. Endret 5. april 2015 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Angry Video Game Nerd spillet kommer faktisk ut på Wii U, noen som har prøvd dette? Uffameg, jeg er så lei han avgn fyren, og jeg er enda leiere av alle de indie spillene som kommer og tar opp plass på eshop... Lenke til kommentar
brrrm Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Uffameg, jeg er så lei han avgn fyren, og jeg er enda leiere av alle de indie spillene som kommer og tar opp plass på eshop... Hva er galt med indie spillene? Mange av dem er jo gode spill som ikke koster så mye. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Er bare bra med indiespill. Mer å velge mellom, samtidig som mange av dem er knallgode. Koser meg ofte mer med dem enn med AAA-spill. Skjønner ikke at man kan være negativ til dem. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Uffameg, jeg er så lei han avgn fyren, og jeg er enda leiere av alle de indie spillene som kommer og tar opp plass på eshop... Hva er galt med indie spillene? Mange av dem er jo gode spill som ikke koster så mye. Da har vi nok forskjellige meninger Jeg syns dem ser like ut alle nesten egentlig o.O Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Ah, nvm. Jeg tenkte ikke over det men det er jo selvfølgelig fordi jeg hadde spillet på wii (Og nå på wii menyen på wii u) og da får man rabatt Seriøst, må man kjøpe spillet på nytt om man allerede har det på kontoen sin? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Ah, nvm. Jeg tenkte ikke over det men det er jo selvfølgelig fordi jeg hadde spillet på wii (Og nå på wii menyen på wii u) og da får man rabatt Seriøst, må man kjøpe spillet på nytt om man allerede har det på kontoen sin? Ja men til en billig penge, et snes og n64 koster da 16 og nes tror jeg skal være 8 så det er ganske billig Dem må jo tjene på dette nintendo Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Du må ikke kjøpe det på nytt, nei. Du kan bare gå inn i Wii-mode på WiiU og spille spillene du har kjøpt der. Du må kjøpe de på nytt - til redusert pris, som poengtert tidligere - dersom du vil ha de tilgjengelig utenfor Wii-mode. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Du må ikke kjøpe det på nytt, nei. Du kan bare gå inn i Wii-mode på WiiU og spille spillene du har kjøpt der. Du må kjøpe de på nytt - til redusert pris, som poengtert tidligere - dersom du vil ha de tilgjengelig utenfor Wii-mode. Var det jeg snakket om Jeg syns det er en grei deal fordi de bruker jo en helt annen emulator på wii u-en Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Du må ikke kjøpe det på nytt, nei. Du kan bare gå inn i Wii-mode på WiiU og spille spillene du har kjøpt der. Du må kjøpe de på nytt - til redusert pris, som poengtert tidligere - dersom du vil ha de tilgjengelig utenfor Wii-mode. Var det jeg snakket om Jeg syns det er en grei deal fordi de bruker jo en helt annen emulator på wii u-en Hvorfor i alle dager trenger de å bruke en annen emulator på Wii U? Det er nøyaktig samme prosessor, Wii U sin variant er bare høyere klokket og har to ekstra kjerner. Det er faktisk samme prosessor som på Gamecube. Wii U har en annen GPU, men den gamle GPUen (fra Gamecube og Wii) er fortsatt tilgjengelig på hovedbrikka til Wii fordi Nintendo valgte å legge den med for bakoverkompatibilitet. Kort sagt: det er kun griskhet fra Nintendo som gjør at du må betale penger for å få tilgang til de gamle VC-spillene i Wii U-menyen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Du må ikke kjøpe det på nytt, nei. Du kan bare gå inn i Wii-mode på WiiU og spille spillene du har kjøpt der. Du må kjøpe de på nytt - til redusert pris, som poengtert tidligere - dersom du vil ha de tilgjengelig utenfor Wii-mode. Var det jeg snakket om Jeg syns det er en grei deal fordi de bruker jo en helt annen emulator på wii u-en Hvorfor i alle dager trenger de å bruke en annen emulator på Wii U? Det er nøyaktig samme prosessor, Wii U sin variant er bare høyere klokket og har to ekstra kjerner. Det er faktisk samme prosessor som på Gamecube. Wii U har en annen GPU, men den gamle GPUen (fra Gamecube og Wii) er fortsatt tilgjengelig på hovedbrikka til Wii fordi Nintendo valgte å legge den med for bakoverkompatibilitet. Kort sagt: det er kun griskhet fra Nintendo som gjør at du må betale penger for å få tilgang til de gamle VC-spillene i Wii U-menyen. Det er helt forskjellige koder og du kan spille bare på gamepaden med og du har bedre valgmuligheter i denne emulatoren. Det er ikke griskhet nei, hva er vitsen med at dem gir ut spilla på wii u hvis dem ikke skal ta betalt? Jeg syns bare det er rimelig at dere blar fram 8/16 kroner når dere får muligheten til å spille spillet på en bedre emulator og med bedre kontroller Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Om det hadde vært 8-16 kroner uansett hadde det vært en fin pris. Endret 6. april 2015 av Mala 1 Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Jeg er egentlig enig med begge; Ja, Nintendo har nok måttet jobbe litt for at man kan bruke den nye gamepad'en etc. Men, det får nå være måte på.. Må man kjøpe de på nytt når NX kommer og da? Kan man spille Arcade-spill kjøpt på X360 på XBone? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Om det hadde vært 8-16 kroner uansett hadde det vært en fin pris. For de du har fra før av på wii menyen så er nes spill 8 og snes og n64 16 Jeg vet ikke med andre men jeg syns ikke det er så dyrt og verdt det får å kunne spille på gamepaden Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Jeg er egentlig enig med begge; Ja, Nintendo har nok måttet jobbe litt for at man kan bruke den nye gamepad'en etc. Men, det får nå være måte på.. Må man kjøpe de på nytt når NX kommer og da? Kan man spille Arcade-spill kjøpt på X360 på XBone? Dette er veldig off-topic. Nei man kan ikke det som jeg har sett til iallefall. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Det er også mulig at de måtte lisensiere en annen emulator. Det er bl.a. grunnen til at de ikke kom med alle disse emulatorene på Wii U fra starten av. De hadde ikke lisens til Megadrive, TG16, C64 og alt det andre lengre. Nå har de kjøpt inn en ny lisens, og sikkert en nyere emulator. De lager ikke disse selv, men må likevel kjøpe lisens for å ha lov til å selge spill som bruker emulatoren, selv om den er gratis. Vi så jo hva som skjedde med Retron 5. Det var en liten skandale der, de solgte en konsoll som brukter gratis emulatorer men betalte ingenting til de som hadde laget emulatorene. Det er brudd på GPU/GNU lisensen. Endret 6. april 2015 av Bytex 1 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Blir nok spillerkonto til neste Nintendo konsoll, dette er bare for tungvindt i 2015. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 Vi så jo hva som skjedde med Retron 5. Det var en liten skandale der, de solgte en konsoll som brukter gratis emulatorer men betalte ingenting til de som hadde laget emulatorene. Det er brudd på GPU/GNU lisensen. Liten misforståelse der. GNU GPL er en fri og åpen lisens, og økonomi er ikke en del av det. Om det er et lisensbrudd der er det snakk om innblanding av proprietær programvare og/eller manglende videredistribuering av lisensdokumentasjon, ikke betaling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå