Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Har du fått 10-ern (og spilt det så mye at du kan dømme det) allerede?

Nei, jeg har bare lest anmeldelsene fra IGN og Gamereactor der de sier at alle fortsatt er i en bil og drar rundt på brettet sammen. Jeg trenger vel egentlig kun det for å bedømme spillet :p
Mario party som var så kjekt :(

Hadde håpet selv at Mario party 10 skulle gå tilbake til sine røtter, den gang ei.

Jeg gikk faktisk også ut ifra at Nintendo skjønte at konseptet med alle i en og samme bil, var noe som skulle forbli i Mario party 9 som et misslykket prosjekt, da de fleste mislikte det. Nintendo har nok ikke hørt på fansen denne gangen, og jeg gledet meg sånn til Mario party 10, for så å bli så skuffet.

Jeg er også stygt redd for at det nye Zelda spillet kan bli et skyrim lignende spill. Open world laget de jo så bra i WW, så jeg håper inderlig at de ikke misslykkes i å lage Open World Zelda. Og, la ganondorf være med!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde tenkt på MP10, men kjipt vist det er dårlig. nå skal det nevnes at jeg ikke har spilt noe Mario Party siden nintendo 64 tiden. kanskje det ikke er så gale da?

Hvilket av de nye Mario spillene er mest likt Super Mario 64?

Et nytt stort pokemon spill til WiiU hadde også vært noe:)

Endret av Tommx
Lenke til kommentar

Etter det jeg har sett er minigamesa i Mario Party 10 virkelig gode, kanskje noe av det bedre jeg har sett i serien (spilte dog kun 64-spillene). Bare Party-delen ikke ødelegger for mye av opplevelsen så kjøper jeg gjerne spillet.

Lengter jeg etter klassisk Mario Party men skikkelige brett har jeg alltids Mario Party 2 på Wii VC. :)

Lenke til kommentar

Har ikke spilt de aller nyeste Mario Party spillene (tror siste jeg spilte var 6 eller 7), men ut fra det jeg hører har det vel bare gått ytterligere nedover. Synes fremdeles ikke det er noen som overgår Mario Party (1) til N64. Å hatt den med noen minigames fra nr 10 og tidligere spill ville vært nice. :thumbs:

Lenke til kommentar

Har ikke spilt de aller nyeste Mario Party spillene (tror siste jeg spilte var 6 eller 7), men ut fra det jeg hører har det vel bare gått ytterligere nedover. Synes fremdeles ikke det er noen som overgår Mario Party (1) til N64. Å hatt den med noen minigames fra nr 10 og tidligere spill ville vært nice. :thumbs:

Jeg savner MP 1, det var tider det. Nintendo har bevisst ikke lagt det ut på Eshopen pga at de ble saksøkt for det spillet. Grunnen var at mange minigames(spesielt med tautrekkinga mot bowser), krevde at du måtte spinne joystikken rundt og rundt så fort du kunne. Mange endte da opp med å bruke håndflaten, slik at de fikk kraftige brannsår. Nintendo måtte derfor gi ut hansker sammen med de siste utgavene av spillet. Frem til de finner en løsning på det, uteblir nok MP1. Men Omg jeg savner den peach kake brettet, og Luigi sitt mecha brett eller hva det hette :p

Personlig synes jeg alt etter MP 7 var en "ikke bra" opplevelse.

Jeg vil gjerne ha en update fra dere som har fått MP 10, da det kommer i stor grad til å avgjøre om jeg anskaffer spillet :)

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Seriøst? De ble saksøkt for det? :ohmy: Husker godt de minigamene som krevde det, fikk sår i håndflaten flere ganger selv også, men var aldri noen tanke å saksøke Nintendo pga det. Virker helt teit. Må være i USA det skjedde. :p

Var ikke her til lands nei xD

Ja de ble saksøkt for det, og hadde det ikke vært for det hadde mest sannsynlig spiller vært å finne på Eshopen. Helt teit at de ble straffet for det, da det er brukerens egen feil om han velger å bruke håndflaten.

Jeg elsket hvertfall spillet!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal det ikke litt godt gjøres å få gnagsår med dagens spaker/stikker til Wii U?

hmmmm, jo sikkert :p

Nintendo har jo gitt ut MP2 på wii sin eshop, men MP1 og 2 er ikke å finne. Jeg håper hvertfall at disse kommer, da jeg har meget lyst å spille dem igjen!

Fikk MP10 i posten nå. Har ingen å spille med atm, så det blir meg mot tre CPU-er :p

Hva syntes du om spillet? :)

Lenke til kommentar

Fikk MP10 i posten nå. Har ingen å spille med atm, så det blir meg mot tre CPU-er :p

Hva syntes du om spillet? :)

Har bare spilt noen få runder, så dette er veldig lite å basere på. Det blir et slags førsteinntrykk.

Plusser:

- Mini games virker veldig bra. Kanskje de beste jeg har spilt i et MP-spill så langt. Det er et viktig punkt for min del, da det er mini games som driver spillet.

- Grafikken er pen

- Bowser Mode virker veldig morsomt, men har bare spilt 2-3 runder

Minus:

- En runde går ganske fort. Det blir jo bare å komme seg til mål, og ikke stille inn 20, 30 eller 50 runder som fra de første MP-spillene. Alle brettene virker å være omtrent like lange, og det tar 20-30 min å bli ferdig.

- Ikke mini games etter hver runde, man må havne på en av de forskjellige typene av mini game-ruter.

- Noen mini games virker å være litt vel basert på flaks, kanskje særlig i Bowser mode.

Jeg ser for meg at dette er et festspill med potensiale. Jeg tror kanskje det blir litt kjedelig å spille en hel kveld, sånn som man kan gjøre med MP1, 2 og 3. Det at rundene er så raske er kanskje det kjipeste. Det virker som de har laget spillet så man blir ferdig med en runde fort, så flere kan vinne i løpet av en kveld. Foreløpig syns jeg spillet er moro, men jeg gleder meg til å prøve med flere spillere. Har spilt 3-4 runder mot CPUer og 3-4 runder med to mennesker og 2-3 CPUer. CPU-ene er litt for dumme og lette på "Normal". Jeg prøvde ikke å skru opp vanskelighetsgraden. Da blir det kanskje mer utfordrende. Lista over plusser og minuser hadde nok vært lengre om jeg hadde prøvd spillet mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk ikke mulig å stille antall runder? Det er jo litt latterlig.. men tipper jeg plukker med meg det spillet i dag. Hvilke kontroller anbefaler dere, og hvor får jeg kjøp de billigere enn feks Elkjøp. atm har jeg bare den som følger med WiiU

Lenke til kommentar

Skikkelig gode nyheter for F-Zero fans, Nintendo har planer om

å utvikle en ny versjon av høyhastighetsracingspillet F-Zero.

Artikkel fra 5. Januar 2015:

"Miyamoto says a new F-Zero might be possible if Nintendo finds a new and suitable controller interface".

Link: http://nintendoeverything.com/miyamoto-says-a-new-f-zero-might-be-possible-if-nintendo-finds-a-new-and-suitable-controller-interface/

Når Nintendo sier "might be possible" betyr det vanligivis at dem allerede er i gang! :green:

Et nylig eksempel er The Legend of Zelda Majora's Mask 3D, i starten sa dem "kanskje/mulig/sannsynlig".

Men noen få dager før release innrømmet dem at dem begynte å utvikle spillet, rett etter at dem hadde

fullført The Legend of Zelda Ocarina of Time 3D. Fant også en fanmade F-Zero 3DX Trailer inspirert

av F-Zero GX (som opprinnelig var laget for Nintendo GameCube). Hva synes dere? Jeg er skikkelig spent!

Jajaja kanskje den ikke kommer til Nintendo 3DS eller New Nintendo 3DS, men til neste konsoll i hvert fall :green:

Det blir helt awesome hvis dem lager neste F-Zero med onlinemodus med 30 (eller flere) spillere

i hvert onlinerace, da får man den ekte F-Zero følelsen. Og husk ikke kjør for fort, da mister man

kontrollen og flyr av banen :nei:

Endret av Alink
Lenke til kommentar

Hadde tenkt på MP10, men kjipt vist det er dårlig. nå skal det nevnes at jeg ikke har spilt noe Mario Party siden nintendo 64 tiden. kanskje det ikke er så gale da?

Hvilket av de nye Mario spillene er mest likt Super Mario 64?

Et nytt stort pokemon spill til WiiU hadde også vært noe:)

Anbefaler Super Mario Galaxy 1 og 2 om du vil ha noe som likner veldig på Super Mario 64.

Utrolig kule, episke og bra spill for å si det mildt :ph34r::closedeyes:

Endret av Alink
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...