Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny konsoll offisielt annonsert. Usikkert om det er håndholdt eller hjemmekonsoll da.

Iwata:

• As proof that Nintendo maintains strong enthusiasm for the dedicated game system business, let me confirm that Nintendo is currently developing a dedicated game platform with a brand-new concept under the development codename "NX". It is too early to elaborate on the details of this project, but we hope to share more information with you next year.

I tillegg har de bestemt seg for å lage mobilspilll i samarbeid med japanske DeNA.

http://www.eurogamer.net/articles/2015-03-17-nintendo-nx-is-new-hardware-with-a-brand-new-concept

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Merkelig å annonsere en ny konsoll når de tydeligvis ikke har noe konkret å dele. Vil ikke det kannibalisere videre Wii U-salg? Det samme gjelder forsåvidt New 3DS, siden vi ikke vet om det er en håndholdt, stasjonær eller eventuelt hybrid. (Jeg krysser fingerene for sistnevnte, men tviler)

Spennende likevel. Aner ikke hva alt dette skal bety. Ser ut som de begynner med en slags abonnementstjeneste, eller i alle fall "unified account"-system. Gode nyheter forsåvidt.

Lenke til kommentar

De gjorde det først og fremst for å motbevise og unngå spekulasjoner om at de nå forlater egne maskiner til fordel for mobil.

Samtidig så spørs det hvor mye framtid det er i 3DS og Wii U. Med software som skal utvikles til NX, mobil og QoL, så blir nok WiiU/3DS-utviklingen trappet kraftig ned.

Lenke til kommentar

Merkelig å annonsere en ny konsoll når de tydeligvis ikke har noe konkret å dele. Vil ikke det kannibalisere videre Wii U-salg? Det samme gjelder forsåvidt New 3DS, siden vi ikke vet om det er en håndholdt, stasjonær eller eventuelt hybrid. (Jeg krysser fingerene for sistnevnte, men tviler)

Spennende likevel. Aner ikke hva alt dette skal bety. Ser ut som de begynner med en slags abonnementstjeneste, eller i alle fall "unified account"-system. Gode nyheter forsåvidt.

I tillegg fyrer de oppunder Sony og Microsoft, de frykter Nintendo på flere områder vettu, stunt fra Nintendo dette her.

Lenke til kommentar

Ekstremt bra spill ja. Litt tregt i starten til man innser at man ikke TRENGER å gjøre alle de 10000 sidequestene før man går videre på story. Du låser ikke opp monado powers før etter noen timer heller.

Litt som i Jedi Knight 2/KOTOR, den herlige følelsen når du endelig får lighsabre etter timevis med vanlige sverd og rifler.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

har skaffet meg en WiiU nå med Mario Kart 8. Men leter etter fler bra party spill. Hva anbefaler dere?

Super Smash Bros kan absolutt anbefales og fungerer med alle kontrolltyper. Nintendoland er faktisk også ganske artig i sosialt lag og er å finne veldig billig forskjellige steder (sett det til 100kr i en lekebutikk).

Og om du liker Super Smash så kommer Runbow til sommeren med støtte opp til 9 spillere! :)

https://www.youtube.com/watch?v=E0AvztreylI

Lenke til kommentar

Har du fått 10-ern (og spilt det så mye at du kan dømme det) allerede?

Nei, jeg har bare lest anmeldelsene fra IGN og Gamereactor der de sier at alle fortsatt er i en bil og drar rundt på brettet sammen. Jeg trenger vel egentlig kun det for å bedømme spillet :p
Mario party som var så kjekt :(

Hadde håpet selv at Mario party 10 skulle gå tilbake til sine røtter, den gang ei.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...