Okapi Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Mulig det lar seg ordne i Dolphin. Blir vel der jeg spiller GC/Wii fremover uansett. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) Dolphin er en helt rå emulator! Mario Galaxy i 1080p og 60FPS, elsker det Endret 23. februar 2015 av Selvin Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) Enig. På min PC (GTX 970, i5 3570K) ser Mario Galaxy 2 like bra ut som Wii U-spillene, om ikke bedre. Har prøvd noen andre spill uten like gode resultater, det virker som om det er noe spesielt med Galaxy-spillene. Akkurat som det allerede var laget for next gen, men det skjulte seg bak lav oppløsning. Det er spesielt nydelig i 2560x1440-oppløsning, se eksempel under. Jeg kunne skrudd på enda mer antialiasing, men med den kvaliteten dere ser under kan jeg spille spillet i en dønn solid 60 FPS. Jeg har ikke brukt noe særlig tid på å stille inn noe heller, bare kjørte i gang. Husk å klikke på bildet for fullscreen! (Legg merke til at HUD-elementene oppi høyre hjørne er det eneste som fortsatt er lav oppløsning på bilde 2). Endret 23. februar 2015 av Jakoozie 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Bare husk at piratkopiering ikke er lov å diskutere stort her. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Neida. Eier såklart spillene (Mario Galaxy 2 er etter min mening det beste plattformspillet gjennom tidene. Kanskje det beste spillet, punktum) Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Skyward Sword ser også nyedelig ut i Dolphine ser det ut som: http://youtu.be/ena3EKeAzC0?t=2m10s Tidligere i klipppet ser man "orginal" footage. Er enda mitt minst likte konsoll 3D Zelda spill da, liker hverken den grafiske stilen eller den plagsomme kontroll mekanikken i spillet, brukte veldig lang tid på å runde spillet, da jeg aldri fikk noe forhold til det, gikk fra det Episke Twilight princess til Gamecube da, så det skulle vell litt til å ikke få en fallhøyde her. Men Skyward Sword ser jo fantastisk ut i Dolphine likevel, veldig intersante disse "vannfarge elementene i spillet, som kommer så tydelig frem i emulatoren. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) Hm, jeg spilte det hver dag i 2-3 uker. Så det holdt i massevis for meg hvertfall. Den siste dungeon var pain in the ass uansett kontroller, da det gikk på sliding block-puzzles i hvert jævla rom. Farge-eksplosjonene i cutscenes ser best ut i litt low-res synes jeg. IGN sin walkthrough/guide var aldri lengre enn et par museklikk unna. Endret 23. februar 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Er enda mitt minst likte konsoll 3D Zelda spill da, liker hverken den grafiske stilen eller den plagsomme kontroll mekanikken i spillet, brukte veldig lang tid på å runde spillet, da jeg aldri fikk noe forhold til det, gikk fra det Episke Twilight princess til Gamecube da, så det skulle vell litt til å ikke få en fallhøyde her. Morsomt, jeg har motsatt oppfatning. Jeg synes Twilight Princess var ganske bra, men skuffende til å være et Zelda-spill. Verdenen var for mørk og kjip, og jeg likte ikke hele mekanikken med å "rense" verdenen. Å gå for realisme på den svake Wii-en var også en tabbe, etter min mening er spillet direkte stygt. Skyward Sword likte jeg ganske mye bedre, til tross for irriterende kontroller og dårlig pacing. Zelda passer best med litt cel shading, gjør alt mye koseligere og det kamuflerer den manglende kraften Nintendo-konsoller har hatt de siste generasjonene. I tillegg synes jeg spillet hadde fantastiske dungeons. 1 Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Er nok de mørke og dystre Zelda spillene som appellerer meg best, Twilight så nok stygt ut på wii, men det var godkjent på gamecube, der fikk man også den gode gamle håndkontrollen å rutte med. Har ikke planer om revisit med det første da, er redd for at øynene vil få vondt da, men det skal vist se kanskje bra ut i Dolphine det også Lenke til kommentar
XE800 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Dolphin er en helt rå emulator! Mario Galaxy i 1080p og 60FPS, elsker det Problemet med Dolphin er at man må piratkopiere (=hente alt på nett). I PCPSX2 (PS2-emu) er det trivielt å overføre egne spill + BIOS fra egen PS2 til harddisk, mens dette kun er mulig i Dolphin hvis man har en DVD-brenner i riktig format (som er mer eller mindre umulig å få tak i). PS2-emu føles dermed litt mer legit enn Dolphin. Kanskje bare jeg som er rar :S Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Ikke noe galt i å laste ned en kopi av noe man eier selv, vel? Om ikke kan du softmodde Wiien din og rippe spillene derfra over på en ekstern disk og så føre over til PCen. Jeg velger uansett å laste ned. Enklere. 2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Jeg synes Wii-spillene er best som de er. Trenger ikke å kline på alskens grafikkort effekter for å se skarpere ut osv. 2 Lenke til kommentar
XE800 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Vel, hadde vært digg å spille Xenoblade Chronicles uten jaggies. Final Fantasy 12 så helt next-gen ut under emu, mens på PS2en er det jo den pikselsmørja. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) Og det skal du få lov til. Jeg liker å få mest mulig ut av alle spill jeg spiller, derfor spiller jeg multiplattformspill på PCen min, og emulerer om jeg synes jeg får det beste ut av det. Ser jo også eksempler på spill hvor man ser detaljer som bare ble grøt i originalutgaven, men som når man emulerer det i større oppløsning endelig ser. Detaljer som er der for en grunn, men som blir borte grunnet dårligere maskinvare. Da mener jeg faktisk at jeg som emulerer det får et produkt som er nærmere visjonene til utviklerne enn det jeg hadde fått om jeg spilte det på originalkonsollen. Edit:Slik spiller jeg Xenoblade Chronicles forresten. Mye høyere oppløsning, endel HD-teksturer, og jeg har byttet ut ikonene med 360-ikoner så jeg kan spille med den gamepaden. Jeg koser meg MYE mer enn når jeg spilte det på Wii. Endret 23. februar 2015 av Admiral Necrolamedor 2 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) Jeg synes Wii-spillene er best som de er. Trenger ikke å kline på alskens grafikkort effekter for å se skarpere ut osv. Jeg koblet faktisk opp Wii og fyrte i gang Skyward Sword for noen dager siden, som jeg aldri fikk komme skikkelig i gang med før. Det er veldig koselig å sette seg ned å spille uten at achievments,beskjeder/invites og annet "mas" dukker opp på skjermen Jeg vil ikke påstå at jeg er noen fan av motion kontrollere da, i TP var det regelrett piss og fjas. I SS gir det litt mer mening, men hadde jeg hatt valget mellom "standard" og motion kontroll hadde nok valget vært enkelt likevel. Kan ikke si jeg henger meg opp i grafikken heller. Det hadde nok sett en god del bedre ut på PC'en min selvfølgelig , men skitt au. Dette er da faen meg morro Endret 23. februar 2015 av Mala 2 Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Nå synes jeg noen butikker kan fleske til med et godt tilbud på Wii U igjen. Gamecube-adapter er bestilt, og jeg er klar for Smash 4. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) For min del er det tant og fjas å forbedre grafikken med emulator. Blir som å ha på 2xSuperSAI filter på en nintendo emulator. Bare glatter over alt så det ser HELT annerledes ut enn det gjorde orginalt. Skal jeg emulere ps2 eller snes vil jeg bruke en emulator som etterligner TV/PAL-bildet best mulig. Ikke gjøre grafikken så sylskarp at jeg skjærer meg på pixlene. Jeg synes du skal gi SS en skikkelig sjanse på Wii, jeg koste meg glugg ihjel med spillet hvertfall. Endret 23. februar 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Se her, en som har emulert TrackMania DS:Se på bilskiltet. Det var umulig å se at det sto TrackMania før, og det var pga hardwarens begrensninger. Nå får man sett spillet mer slik de mente at det skulle være. Man ser detaljene. Men igjen, det er jo smak og behag, om man er fornøyd med å spille spillet på originalutgaven, kjør på. Men det var jo mange som sa det samme om Wind Waker, fremdeles så kjøpte mange av dem spillet til Wii U og fikk ganske så lik grafikk som det de som har emulert det får. 5 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) Wow, det der er som å kjøre en av disse Doom 2-modene som gjør grafikken om til Duke Nukem Forever. Føles helt merkelig. I like it rough Endret 23. februar 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå