Selvin Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Nei, seriøst? Trodde ikke det gikk an å bruke Song of Time inne i tempelet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Pro controller er jo utsolgt over alt Lenke til kommentar
alekks95 Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Pro controller er jo utsolgt over alt Har lest en del på forum osv angående hvor vanskelig zelda spill faktisk er. Noe som kommer opp ofte blant zelda fans er at det faktisk ER vanskelig å forstå hvor du skal av og til. Det er jeg og mange andre her inne tydelig vis enige om. Elsker zelda men hater at de ikke gjør det litt enklere å vertfall forstå hvor man skal diverse tider. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 (endret) Hvis jeg ender opp med å kjøpe MM 3D kommer jeg definitivt til å lese meg opp på spillets systemer i forkant, nøye. Hvis spillet ikke forklarer ting godt nok, så tyr jeg til andre kilder. Jeg tolererer rett og slett ikke slik bullshit lengre, nekter å komme i situasjoner som Selvin gjorde. Hvis noe slikt hadde skjedd med meg hadde jeg lagt fra meg spillet og aldri rørt det igjen. Har ikke tid til sånt tull. Sikkert derfor jeg ikke liker Demon's/Dark Souls ... Endret 18. februar 2015 av Jakoozie 1 Lenke til kommentar
alekks95 Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Hvis jeg ender opp med å kjøpe MM 3D kommer jeg definitivt til å lese meg opp på spillets systemer i forkant, nøye. Hvis spillet ikke forklarer ting godt nok, så tyr jeg til andre kilder. Jeg tolererer rett og slett ikke slik bullshit lengre, nekter å komme i situasjoner som Selvin gjorde. Hvis noe slikt hadde skjedd med meg hadde jeg lagt fra meg spillet og aldri rørt det igjen. Har ikke tid til sånt tull. Sikkert derfor jeg ikke liker Demon's/Dark Souls ... Helt enig med deg...MEN jeg elsker dark souls serien. Er nok pga der er det ikke vanskelig eller vert fall ikke like vanskelig som zelda å forstå hvor man skal. men spillet i seg selv er jo nesten umuligt:P Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 (endret) I Dark Souls får man hvertfall ikke game over midt i en bossfight fordi spillet bestemmer at tiden er "gått ut". I souls-serien er det kun deg selv som er skyld i at du dør. Ikke spill-mekanikker som tar livet av deg når det bestemmer det. Minner meg litt om de gamle NES-spillene der en av de vanskeligste tingene var å rekke frem til bossen med nok tid til å rekke å drepe han. Men samtidig sier så mange anmeldere og spaltister at MM er det beste spillet i serien, at det er det beste zelda-spillet de spilte når de var unge og nå, så jeg må jo gi det noen sjanser. Endret 18. februar 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 (endret) Hehehe, i forhold til nye spill som enten bare har en vei å gå, eller har en pil som viser hvor du skal så er det nok vanskelig å vite, men husker jeg hadde mye større vansker med å vite hvor jeg skulle gå og hva jeg skulle gjøre første gang jeg spilte TES: Morrowind (sammenligningen er gyldig siden Zelda også er for RPG å regne). DET tok lang tid det. Var mye diskusjon med kompiser om de hadde funnet ut hva man skulle gjøre videre, både i Morrowind og Zelda. xD Men man ble vant til det til slutt. Så kommer sikkert an på om man fikk inn med morsmelken det å gå og snakke med alle man møter, og faktisk følge med på hva de sier. Jeg gjør det fortsatt, selv om nye spill ikke legger opp til det, og det er fullstendig unødvendig å snakke med folk, så klarer jeg ikke å unngå å gjøre det av gammel vane. Sikkert derfor jeg bruker så lang tid på å runde dem også. Nå er det jo så mange guider å finne på nett til så og si alle spill, så det er helt legitimt å bruke dem. Mye bedre enn å gi opp et spill man kan ende opp med å synes er veldig bra. Endret 18. februar 2015 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 (endret) Nedlastinga fra 3DS eShop var akkurat ferdig, så går vi igang Spilte bare MM n64 på VC noen timer, og ble max irritert av timeren da. Var midt inni første dungeon når timeren var nesten tom, jeg kjørte song of time og mista alt. Da sprang jeg vekk fra spillet med skyhøye NATO-kneløft og har ikke spilt det siden. Jeg liker å kjøpe game guide-bøker, så jeg skal ut i byen nå og se om noen spillsjapper har en Prima games guide ellernoe..mye koseligere enn å lese vegger av tekst på GameFAQs. Endret 18. februar 2015 av Bytex 1 Lenke til kommentar
alekks95 Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Kan noen forklare litt om det med tidspress? er det det med at det er kun 3 "dager" eller er det noe som er spessielt til dungeons? og hva går song of time ut på? mister man faktisk ALT av dungeon fremgangen? Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Man har jo faktisk skikkelig god tid med inverted song of time, i alle fall på N64, ikke fått spillet så mye på 3DS`en enda, at spillet er vanskelig er jo også bare tøv, litt krevende kanskje men det er jo bare å snakke med npc` er så får man som regel info om tips om mye, men så klart om folk vil runde spillet på 4 timer uten et eneste avbrekk med spørsmål tegn om hva neste steg er, så er nok kanskje ikke Zelda eller i alle fall ikke Majoras mask det riktige spillet. Eneste queste jeg slet skikkelig med som liten og hvor jeg brukte lang lang tid på å få masken var "Reuniting Kafei and Anju" Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 (endret) Man har kun tre dager. Hver gang man begynner spillet / spiller Song of Time, starter man klokka 6 om morgenen dag 1. Så har man 72 timer på seg før man blir game over. Tiden går over alt, bortsett fra under samtaler (?), cutscenes og når spillet er pauset. Er du dårlig på å beregne tiden, risikerer du gjerne at du må spille midt i en dungeon ja, og da må man gjøre hele greia fra starten av. Unntaket er dersom man f.eks har fått en nøkkelgjenstand a la pil og bue, som da vil forbli. Denne vil gjerne gjøre det lettere og kjappere å komme gjennom neste gang. Endret 18. februar 2015 av Klatt3n Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 (endret) Så det beste "trikset" er vel å spille sangen før man starter på en ny dungeon, så man hvertfall har 3 dager på seg til å fullføre den? Eller vil det være veldig upraktisk? Man skjønner hvor mye tid Nintendo har brukt på denne konverteringen når man laster det ned. 680MB. Det orginale passa på en 4MB N64-cartridge. Endret 18. februar 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 (endret) Jo mer jeg tenker på det jo mer føler jeg at Majoras Mask er det sorte får i Zelda-serien. Hvem har vel lyst til å ha tidspress på seg i en serie som Zelda, som alltid har handlet om utforskning og å finkjemme områder for å finne hemmeligheter. Nintendo brukte 1 år på Majoras Mask. Det sier egentlig ganske mye. Jeg applauderer kreativiteten og at de tok sjansen på noe nytt. Jeg vet også om mange som elsker spillet. For min del er det likevel det dårligste 3D-Zelda, og jeg tror ikke finere grafikk vil få meg til å forandre mening. Står derfor over remaken foreløpig, kanskje jeg låner det av en kompis eller noe. Endret 18. februar 2015 av Jakoozie Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Stemmer det. Veldig vanlig å starte fra begynnelsen i det man vet at nå skal man gjøre en dungeon. 2 Lenke til kommentar
alekks95 Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Over til noe annet. Noen her som har kjøpt deg Monster hunter 4? Har spilt det rundt 8 timer nå, og har kommet til område nummer 2. Veldig kjekt til nå,Kan anbefales hvis du liker crafting og slakte store beist som kan ta opp til 20min å bekjempe(høres kjedelig ut men er faktisk super spennende og kjekt!). Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 (endret) Har bare henta demoen men ikke prøvd den enda. Anser meg som ganske god i MH3 Ultimate, så jeg er spent på hva som er nytt. Leste om 2 helt nye våpenklasser bl.a. og INGEN underwater combat (YESSSSSSSSS!) Og en av de store flawene med MH3 sin online-del var at det skalerte fiende-hp opp til 4-players selv om vi var bare 2. Så kampene ble bare mye mer langdryge når jeg og broren min ville spille sammen. Endret 18. februar 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Hvis jeg ender opp med å kjøpe MM 3D kommer jeg definitivt til å lese meg opp på spillets systemer i forkant, nøye. Hvis spillet ikke forklarer ting godt nok, så tyr jeg til andre kilder. Jeg tolererer rett og slett ikke slik bullshit lengre, nekter å komme i situasjoner som Selvin gjorde. Hvis noe slikt hadde skjedd med meg hadde jeg lagt fra meg spillet og aldri rørt det igjen. Har ikke tid til sånt tull. Sikkert derfor jeg ikke liker Demon's/Dark Souls ... Hmm... har ikke tenkt på det slik, men for meg er MM et av de artigste Zelda spillene.. og jeg elsker alt "bullshitet" til Souls! Uansett, som en annen her skrev så er det jo uansett noe helt annet med å faile pga av tidspress (MM) i stedet for at du faktisk tabber deg ut selv (Souls) Pro controller er jo utsolgt over alt Mener du til wii u? Var noen andre som også savnet den for noen sider tilbake, og som da linker jeg til cdon. Står fremdeles 2-5 dager forventet levering Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Jo mer jeg tenker på det jo mer føler jeg at Majoras Mask er det sorte får i Zelda-serien. Hvem har vel lyst til å ha tidspress på seg i en serie som Zelda, som alltid har handlet om utforskning og å finkjemme områder for å finne hemmeligheter. Nintendo brukte 1 år på Majoras Mask. Det sier egentlig ganske mye. Jeg applauderer kreativiteten og at de tok sjansen på noe nytt. Jeg vet også om mange som elsker spillet. For min del er det likevel det dårligste 3D-Zelda, og jeg tror ikke finere grafikk vil få meg til å forandre mening. Står derfor over remaken foreløpig, kanskje jeg låner det av en kompis eller noe. Hvis man på forhånd har bestemt seg for å mislike tidsaspektet ved spillet, så tror jeg man irriterer seg grønn over det til enhver tid (he he). Det er virkelig ikke så ille som man vil ha det til. Det er mer enn nok tid til å utforske og bli kjent med verdenen. Det gir faktisk et helt unikt innblikk i hvordan den verdenen fungerer, da de aller aller fleste npcs gjør konkrete ting til faste tidspunkt og noen må man gjerne følge etter for å finne ut av oppgaver osv. Fantastisk spill. 2 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 (endret) Jeg har selvsagt spilt spillet før. Ellers hadde jeg ikke dømt det på den måten. Jeg spilte gjennom mesteparten av spillet på n64 da det kom ut, men koste meg svært lite og endte opp med å legge det vekk. Var vel 10-11 år gammel og visste ingneting om tidsaspektet, så jeg hadde ikke bestemt meg for å ikke like det eller noe sånt, jeg hadde et åpent sinn tror jeg. Endret 18. februar 2015 av Jakoozie Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 (endret) Jaja. Liker du det ikke, så liker du det vel ikke. Men jeg syntes det er overraskende at noen som har spilt spillet (og vet om Inverted Song of Time..) føler at det er liten tid til utforsking / syntes det blir trangt om tiden. Endret 18. februar 2015 av Klatt3n 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå