kaaasen Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Jøss, da jeg prøvde på telefonen var alle knappene grønne. Fikk kjøpt Super Mario 3D World med gratis frakt ned til Expert-butikken nedi gata her for 280 kr totalt. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Hvordan er det griskhet å tilby gamle Wii-klassikere til en overkommelig pris? Galaxy 2 gikk sogar for 80 NOK i eShop i en hel uke (?) etter det ble lansert. Nintendo Classics-serien ligger normalt på rundt 150-200, så du kunne fått Galaxy 2 til en veldig god pris, sammenliknet med å skaffe deg det til Wii. Jeg er enig i at de kunne lagt seg litt flid i å "pusse opp" utgaven til WiiU, men jeg ser virkelig ikke hvordan det kan kalles griskhet. Hadde du forventet at de skulle dele ut spill gratis? Neste uke (?) kan du skaffe deg Metroid Prime trilogy til en hundrings - en gavepakke av dimensjoner for oss som ikke fikk med oss Metroid til GC/Wii. Griskheten lenge leve. Det er stor forskjell på det man får, og det man kunne fått. Alt for mange ser kun det man får og er fornøyd. Hvor lang tid ville det tatt Nintendo å gi oss Wii-spill i HD? Alt de trenger er å øke oppløsningen litt. De kunne også ha pusset opp spillet mer og fjernet bugs, optimalisert dem litt osv. Kort sagt laget en "ekte" Wii U-versjon av spill, og ikke bare selge dem om igjen. Men hovedproblemet er at de gjør alt for mye tull for å tjene raske penger. Amiibo er allerede en latterlig katastrofe, med tanke på prisen og hva man faktisk får. Du skal slite mye for å overbevise meg at amiiboer er verdt pengene. Og hva med DLC? Nintendo var lenge et "trygt" selskap der man alltid vet hva man får, men straks de åpnet for DLC har spill går mer og mer nedover. Du finner knapt Nintendo-spill i dag som ikke har drøssevis av DLC, og verre blir det bare. Hva med temaer til 3DSen? Jepp, de har mange sånne også... til kr 16 pr stk. Minst. Aner ikke om det er på Wii U ennå, men det kommer garantert. Og folk kjøper det i hytt og pine fordi det er Nintendo. Og la oss ikke engang begynne med de håndholdte konsollene. Hva er egentlig forskjellen mellom DS, DSXL og DSi? Eller 3DS, 3DSXL og New 3DS? Og 2DS, for den saks skyld? I stedet for å lage nye konsoller osv, lager Nintendo bare en liten vri på gamle konsoller og selger dem om igjen til full pris. Sony prøvde det med PSP, og det gikk heller dårlig. Tror neppe vi ser en ny PSVita med det første, for å si det sånn. Som sagt, problemet er ikke hva vi får, men hva lett kunne fått om Nintendo ikke utelukkende tenkte på å tjene raske penger. Men vi så det samme på 80-tallet, da de omtrent ikke hadde konkurranse. Da solgte de spill til over 800kr, og folk betalte med glede. Om de ikke hadde noe konkurranse i dag, hadde prisen vært minst det samme som på den tiden. Minst. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 If you don't want it, don't buy it 3 Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) snip Hvor lang tid ville det tatt Nintendo å skulle finpusse på alle Wii-spillene de (forhåpentligvis) kommer til å legge ut? Jeg er helt enig med deg i at jeg kunne ønsket meg det, og at noen få utvalgte spill kunne fått ekstra god behandling (ala Wind Waker HD) er noe jeg hadde satt pris på. Men, det koster penger, og ikke minst tid, noe som nødvendigvis går ut over andre prosjekter. Jeg hadde gjerne sett en HD remake av Metroid Prime-trilogien, men har absolutt ingen problemer med at Nintendo praktisk talt kaster originalene etter meg. Jeg er forsåvidt enig med deg i at man burde være kritisk til det man får kontra kunne fått, men det betyr ikke nødvendigvis at det man får er "dårlig", bare fordi man har (for) store forventninger. Jeg kan absolutt følge argumentet ditt, og er enig med deg på flere punkter, men jeg ser ikke hvordan Nintendo kan karakteriseres som "griske" på bakgrunn av dette (for det var re-launcen av Wii-spill som opprinnelig var saken her). Har ikke tenkt å begi meg ut på noen amiibo-diskusjon. Jeg har en figur selv, og det er sånn helt ok kult, men langt fra verdt pengene, enn så lenge. Temaer til 3DS og WiiU (soon) er jo amiibo all over again - en trenger ikke å bruke en krone på det. Jeg synes det er passelig teit, men greier ikke å irritere meg over det. DLC, derimot, er en mer interessant diskusjon. Ville ikke akkurat brukt ordet "drøssevis", men jeg ser helt klart tendensen. Dog, jeg veit ikke helt om jeg er med på at spillene har blitt så mye dårligere av den grunn. Et godt eksempel (mener jeg) er Mario Kart 8, som var et høyst ferdig og velpolert spill "out of the box". Endret 26. januar 2015 av Raspeball 3 Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Mario kart 8 høyst ferdig og polert? Plis Hadde brukt så utrolig mange flere timer og kanskje enda spillet spillet, om de faktisk heiv på en skikkelig battlemode, men det er vell en gammel diskusjon nå, men likevel et gigantisk savn. Hvor blir det egentlig av gamecube titlene på wii shop? Det virker som de har spill fra alle generasjoner nå, unntatt gamecube. Endret 26. januar 2015 av Bendorama Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 If you don't want it, don't buy it Enig med han her. Klart Nintendo vil tjene penger, hvem vil vel ikke det? og hvis folk vil ha (kjøper) varene, hvorfor skulle ikke Nintendo da gi det ut? Jeg er dog enig med at Nintendo må fortsette å holde kvaliteten oppe, ingen lever lenge på kun et godt rykte.. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Hvor blir det egentlig av gamecube titlene på wii shop? Det virker som de har spill fra alle generasjoner nå, unntatt gamecube. Vi mistet jo N64 fullstendig i overgangen til Wii U, samt flesteparten av titlene på samtlige andre konsoller. Fatter ærlig talt ikke hva Nintendo driver med. Selv er jeg på vei tilbake til andre emulatorer, når ikke utgiverne lar meg kjøpe det jeg vil ha. Samme gjelder forøvrig Sony. Er masse PS-spill i butikken, samt en grei håndfull PS2, men funker noen av dem med PS4? Neida! Greit, da bruker jeg heller penger på PCen, og spiller PS/PS2/N64/GC der. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Vi mistet jo N64 fullstendig i overgangen til Wii U, samt flesteparten av titlene på samtlige andre konsoller. Fatter ærlig talt ikke hva Nintendo driver med. Jeg er enig med deg. N64-titler er et stort savn på Wii U. Det var med en viss ergelse jeg innså at jeg behøvde en classic-kontroller for å spille N64-spill via Wii-modusen på Wii U. Jeg eier allerede Gamepad, Wii U pro- kontroller, ordinære wii-kontrollere og gamecube-kontrollere (til Smash). Hvor mange kontrollere må jeg egentlig ha? Jeg hadde allerede investert i 1000 Wii-poeng for å kjøpe Ocarina of Time da jeg oppdaget at jeg behøvde en Wii Classic for å spille. Jeg antok at jeg kunne spille Super Mario World (SNES) på en ordinær Wii-kontroller, så jeg kjøpte det istedet for Wii-pengene. Ergelsen var stor da en "error"-melding kom opp: "Please insert a classic Wii-kontroller". Jeg antar Nintendo holder tilbake N64-klassikere for å kunne pusse dem opp senere. Vi ser jo nå at Majoras Mask kommer på 3DS. Etterspørselen etter dette spillet hadde kanskje vært mindre dersom spillet var tilgjengelig på Wii U. Endret 26. januar 2015 av Donkey Kong Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Jeg antar Nintendo holder tilbake N64-klassikere for å kunne pusse dem opp senere. Vi ser jo nå at Majoras Mask kommer på 3DS. Etterspørselen etter dette spillet hadde kanskje vært mindre dersom spillet var tilgjengelig på Wii U. Ja, det er det jeg også mistenker, fra både Nintendo og Sonys side. Å droppe bakoverkompatibilitet, selv når det overhode ikke er tekniske hindringer, er et ganske ufyselig virkemiddel for å få oss til å kjøpe se samme spillene for andre, tredje og fjerde gang. Takk og farvel lzm. Nintendo sitter på en fantastisk spillsamling, og det hadde vært knall om jeg kunne spilt f.eks. Secret of Mana eller Super Mario World hjemme på Wii U, for å så bare fortsette der jeg slapp på 3DS om jeg skulle dra på tur. Verken maskinvare eller infrastruktur står i veien for dette, men de gidder altså ikke. Akkurat den funksjonaliteten fungerer helt fint med Windows og Android, så greit, da ender jeg vel opp i gråsonen igjen da. Lenke til kommentar
Einelbraos Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Hvordan er det griskhet å tilby gamle Wii-klassikere til en overkommelig pris? Galaxy 2 gikk sogar for 80 NOK i eShop i en hel uke (?) etter det ble lansert. Nintendo Classics-serien ligger normalt på rundt 150-200, så du kunne fått Galaxy 2 til en veldig god pris, sammenliknet med å skaffe deg det til Wii. Jeg er enig i at de kunne lagt seg litt flid i å "pusse opp" utgaven til WiiU, men jeg ser virkelig ikke hvordan det kan kalles griskhet. Hadde du forventet at de skulle dele ut spill gratis? Neste uke (?) kan du skaffe deg Metroid Prime trilogy til en hundrings - en gavepakke av dimensjoner for oss som ikke fikk med oss Metroid til GC/Wii. Griskheten lenge leve. Det er stor forskjell på det man får, og det man kunne fått. Alt for mange ser kun det man får og er fornøyd. Hvor lang tid ville det tatt Nintendo å gi oss Wii-spill i HD? Alt de trenger er å øke oppløsningen litt. De kunne også ha pusset opp spillet mer og fjernet bugs, optimalisert dem litt osv. Kort sagt laget en "ekte" Wii U-versjon av spill, og ikke bare selge dem om igjen. Heilt einig! Sjølv om eg ikkje tykkjer at Nintendo er direkte griske, så burde det vera på sin plass å pusse oppløysinga! Kanskje til og med gjera spela kompitable med Wii U gamepad? (Spesielt for meg som spelar på så lite rom at sensoren ikkje registrear Wii-moten). Men hovedproblemet er at de gjør alt for mye tull for å tjene raske penger. Delvis einig. Amiibo er allerede en latterlig katastrofe, med tanke på prisen og hva man faktisk får. Du skal slite mye for å overbevise meg at amiiboer er verdt pengene. Til no er Amiibo ein stor vits! Men klart; dette sel nok ganske bra hjå den yngre garde! Og hva med DLC? Nintendo var lenge et "trygt" selskap der man alltid vet hva man får, men straks de åpnet for DLC har spill går mer og mer nedover. Du finner knapt Nintendo-spill i dag som ikke har drøssevis av DLC, og verre blir det bare. Ein DLC kan vera bra. Eksempelvis så likar eg godt bane-DLC-ane i Mario Kart. Betalar gladeleg ein liten sum for ekstra baner i eit allereie godt spel! Samstundes så kan DLC-konseptet misbrukas, der ein betalar for svada. Hva med temaer til 3DSen? Jepp, de har mange sånne også... til kr 16 pr stk. Minst. Aner ikke om det er på Wii U ennå, men det kommer garantert. Og folk kjøper det i hytt og pine fordi det er Nintendo. Greit nok, men folk vel jo sjølve! Og la oss ikke engang begynne med de håndholdte konsollene. Hva er egentlig forskjellen mellom DS, DSXL og DSi? Eller 3DS, 3DSXL og New 3DS? Og 2DS, for den saks skyld? I stedet for å lage nye konsoller osv, lager Nintendo bare en liten vri på gamle konsoller og selger dem om igjen til full pris. Sony prøvde det med PSP, og det gikk heller dårlig. Tror neppe vi ser en ny PSVita med det første, for å si det sånn. Einig! Forvirrande og kumjølkande trend! Eg tenkte på det her ein dag eg sat og spelte Persona 4 på Vitaen min; Fy flate så synd at denne flotte handholdte konsollen går dukken. FOR, Vita er solid, har god skjerm, kraftig, touchflater + + (Minuset er vel dei ***** dyre minnekorta). Tenk dersom Nintendo berre kunne ha laga ein verkeleg solid handholdt konsoll fyrst som sist - i alle ledd, i staden for å lansere nye versjonar der forskjellen frå forrige konsoll berre er marginale forbetringar. Heldigvis har 3DS eit flott spelbibliotek, og eg kjem nok til å kjøpe meg N3dsXL (har vanlege 3DS frå før, så større skjerm fristar), men det blir med ein bismak i munnen. Som sagt, problemet er ikke hva vi får, men hva lett kunne fått om Nintendo ikke utelukkende tenkte på å tjene raske penger. Men vi så det samme på 80-tallet, da de omtrent ikke hadde konkurranse. Da solgte de spill til over 800kr, og folk betalte med glede. Om de ikke hadde noe konkurranse i dag, hadde prisen vært minst det samme som på den tiden. Minst. Joda. Men, dei skal ha det at både 3ds- og WiiU-spel er dei billigaste på markedet i dag, i denne generasjonen. Eg handlar sjølv på thegamecollection, og der får du nye 3DS- og WiiU.spel til 25 pund (+ -). Endret 26. januar 2015 av Einelbraos Lenke til kommentar
YBD Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Jeg vurderer å kjøpe meg Wii U, men kunne tenkt meg å kjøpe brukt. Er det noen andre steder enn Finn.no folk pleier å selge spill og spillutstyr på nett? Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Jeg vurderer å kjøpe meg Wii U, men kunne tenkt meg å kjøpe brukt. Er det noen andre steder enn Finn.no folk pleier å selge spill og spillutstyr på nett? Prøv her: https://www.facebook.com/groups/spillogkonsoller/?fref=ts Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Det er stor forskjell på det man får, og det man kunne fått. Alt for mange ser kun det man får og er fornøyd. Hvor lang tid ville det tatt Nintendo å gi oss Wii-spill i HD? Alt de trenger er å øke oppløsningen litt. De kunne også ha pusset opp spillet mer og fjernet bugs, optimalisert dem litt osv. Kort sagt laget en "ekte" Wii U-versjon av spill, og ikke bare selge dem om igjen. Nintendo gjør mange teite ting, men dette er ikke en av dem. Det er ikke bare å "øke oppløsningen litt" på disse spillene. Grunnen til at Wii-spill i det hele tatt kan spilles på Wii U er at det kort og greit sitter en Wii i den. Det er ikke emulering. Det som kreves her er kort og greit en portering, og det krever en ganske betydelig innsats, som overhode ikke er gratis. Det er en grunn til at de tar full pris på Wind Waker og 33% for Super Mario Galaxy 2. Om du ønsker et penere SMG2, er den åpenbare løsningen en forholdsvis kraftig PC med Dolphin. En Wii U er altfor svak for den oppgaven med mindre de ordner en fullstendig port, og det vil neppe skje for særlig mange titler. 3 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Skal man spille GC- og Wii-titler får man uansett en mye bedre opplevelse via Dolphin, ikke minst pga. oppløsningen, så å kjøpe titlene på eshop er ikke bare overflødig men et klart dårligere valg. Jeg angrer i grunn på at jeg spilte Xenoblade på Wiien og ikke tok meg tid til å teste Dolphin. Lenke til kommentar
fox Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Tenker å kjøpe wii U som gave til dama mi, har dere forslag hva jeg bør kjøpe? Det bør være muligheter at vi spiller sammen, som f.eks. mario kart også. Men jeg synes at Wii U har blitt en rotete konsoll med lite oversikt. Hvilken kontroller trenger jeg dersom jeg skal ha 2-3 ekstra kontroller for multiplayer. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Mario Kart 8, Super Smash Bros og Super Mario 3D World er de mest åpenbare valgene. New Super Mario Bros. U er heller ingen dum idé, men regn med å kjefte en del på hverandre. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Støtter spillforslagene til Okapi. I tillegg er Donkey Kong Tropical Freeze helt nydelig om du liker platformers. Dog kan det være litt frustrerende til tider, spesielt i coop multiplayer. Ift kontroller så greier jeg meg fint med Gamepad, Pro Controller og Nunchuk + WiiMote. Det dekker de fleste behov. Da kan du også spille Wii- spill. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Rayman Legends hadde vert mitt 1. valg. 1 Lenke til kommentar
fox Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Tenker litt mer på hvilken maskin jeg bør gå for også. Premium eller basis? Hvilken kontroller jeg bør ha? Lenke til kommentar
fox Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Ift kontroller så greier jeg meg fint med Gamepad, Pro Controller og Nunchuk + WiiMote. Det dekker de fleste behov. Da kan du også spille Wii- spill. Vil det ikke koste meg endel? Å kjøpe mange forskjellige Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå