Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål ang overføring av Wii VC spill til Wii U. Jeg klør i fingra etter å starte å spille men venter fortsatt på at Wii U skal komme på tilbud. Det jeg da lurer på:

Kan jeg spille Wii VC spillene på min Wii nå, for deretter å overføre selve spillet OG save-data når jeg får tak i en Wii U? Og får jeg da med disse nye Wii U-featuresene?

Og hva skjer med spillene som finnes i Wii U VC, blir de overført til Wii U, mens de som ikke finnes i Wii U VC blir overført til Wii mode på Wii U?

Ble litt rotete men faen heller å trøtt jeg er..

Du har helt rett du kan overføre dine Wii Vc spill og saves når du skaffer deg en Wii U og ja spillene dine som er kommet ut på VC på Wii U drar nytte av de nye funksjonene og de som fortsatt ikke er kommet blir kun tilgjengelig i Wii Mode. Håper dette oppklarer ting for deg :)

Mener da vitterlig at man må kjøpe spillene på nytt i "Wii U mode", men de er da rabattert. Eller har noe gått meg hus forbi?

Så jeg forstår det slik at "Wii U-mode" kan se at du har lisensen til et spill i "Wii-mode", og dermed kan du laste ned spillet i "Wii U-mode" til rabattert pris? Får man da også overført save-data men har i "Wii-mode"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så jeg forstår det slik at "Wii U-mode" kan se at du har lisensen til et spill i "Wii-mode", og dermed kan du laste ned spillet i "Wii U-mode" til rabattert pris? Får man da også overført save-data men har i "Wii-mode"?

Jepp man får rabat på spillet om man ønsker å kjøpe det igjen til WiiU. Eller man kan restarte maskinen i Wii mode gå inn på wii shop channel og laste det ned gratis.

Endret av kero79
Lenke til kommentar

Har noen spørsmål ang overføring av Wii VC spill til Wii U. Jeg klør i fingra etter å starte å spille men venter fortsatt på at Wii U skal komme på tilbud. Det jeg da lurer på:

Kan jeg spille Wii VC spillene på min Wii nå, for deretter å overføre selve spillet OG save-data når jeg får tak i en Wii U? Og får jeg da med disse nye Wii U-featuresene?

Og hva skjer med spillene som finnes i Wii U VC, blir de overført til Wii U, mens de som ikke finnes i Wii U VC blir overført til Wii mode på Wii U?

Du har helt rett du kan overføre dine Wii Vc spill og saves når du skaffer deg en Wii U og ja spillene dine som er kommet ut på VC på Wii U drar nytte av de nye funksjonene og de som fortsatt ikke er kommet blir kun tilgjengelig i Wii Mode. Håper dette oppklarer ting for deg :)

Mener da vitterlig at man må kjøpe spillene på nytt i "Wii U mode", men de er da rabattert. Eller har noe gått meg hus forbi?

Jepp er dessverre sånn at du må kjøpe spilllet på Wii U virtual console for en kraftig redusert pris. Vet ikke om savedata også blir tilgjengelig fra wii mode til vanlig wii u mode.

Lenke til kommentar

Vet ikke om savedata også blir tilgjengelig fra wii mode til vanlig wii u mode.

Noen som vet? Klør i fingra etter å starte spillinga nå!

Lenke til kommentar

Hører at Super Mario 3D World er på tilbud i eShop om dagen (329 NOK). Jeg har ikke WiiU-en min for hånden akkurat nå, men er det slik at man er nødt til å laste ned spillet samtidig som man kjøper det, eller kan man vente med å laste det ned? Har WiiU tilgjengelig om en dag, men ikke ekstern hdd, så jeg tviler på at jeg får plass.

Lenke til kommentar

Fikk 2 Amiibofigurer til jul. Pikachu og Samus Aran er i hylla mi. Har nå dermed 8 stk i samlingen. :)

Har vurdert å få noen sånne selv, men foreløpig ser jeg ikke poenget. De kan jo ikke brukes til noe spesielt, og etter som jeg forestår er det kun ett spill pr amiibo? Så vi kan ikke engang bruke samme amiibo for Mario Kart og Smash Bros? Det blir for dumt. Hadde håpet vi f.eks kunne bruke Pikachu og Samus i Captain Toad og spille med dem der. Gjerne med noen ekstra brett som er basert rundt dem. Da hadde vi snakket. :) I stedet er jo det jo bare et og annet nytt våpen i Hyrule Warriors, lagre folk i Smash Bros osv. Gørrkjedelig. :(

Lenke til kommentar

Amiibo kan brukes i både Smash og Mario Kart, men de kan ikke brukes i flere spill som krever at du lagrer informasjon på selve Amiiboen samtidig da det kun er plass til å lagre informasjon fra et spill på den av gangen. I Mario Kart og Hyrule Warriors bruker man Amiibo kun til å åpne innhold i spillet og man lagrer ikke informasjon på selve figuren slik man gjør i Smash.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...