Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Dermed får vi:

Wii U: Sommer 2012

Xbox 3: Her kan Microsoft overraske alle med en julelansering i 2012, men mer realistisk er vel vår 2013

Playstation 4: Jul 2013

Ikke så uenig her egentlig. Men det der er nok det aller tidligste de kan komme til å lansere. Legg til et 3-6 mnd på hver og vi er rimelig nære sannheten tror jeg.

 

 

Jeg tror dog ikke vi vil se en PS2-situasjon hvor gode spill kommer ut hele tre år etter oppfølgerkonsollen er på markedet (Sakura Wars), da PS3 eller 360 ganske enkelt ikke er - og aldri vil komme - i nærheten av PS2 sin base.

Men et viktig poeng er at utfra en tredjepartsutgivers ståsted har PS3 og X360 til sammen en like stor userbase som PS2 hadde i glansperioden. Begge vil passere 70 millioner neste år eller tidlig 2013. Altså en userbase på minst 140 mill. allerede før oppfølgerne er ute. PS3/X360 er langt nærmere PS2-storsuksess enn Gamecube/Xbox-fiasko for å si det sånn...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er sant, så vi får se om den kombinerte kraften i brukerbasen til PS360 vil være nok. På mange måter vil det jo være en positiv ting, da både utviklingskostnader vil holdes nede, og mangfold forhåpentligvis oppe. Kjipt for PC-gamere og de som investerer i PS4/Xbox3 dog :)

 

Edit: Det spørs nok også om ikke markedet på PS2 var mer preget av "casuals" enn det PS3-markedet feks er i dag, og at det bidrog til å holde salget av PS2-spill oppe lenge. Med tanke på hvor mange som har kjøpt en PS3 til (alt for) høy pris, så vil jeg tro at en relativt stor andel av disse også vil bevege seg videre til neste generasjon ganske raskt. Sånn sett har kanskje 360 større sjanse til å leve lengre (men Sony har naturligvis et mye sterkere merkenavn). Nei, det blir spennende å se. E3 kan ikke komme fort nok!

 

Men først er det Nintendo-konferanse nå om under en time. Nintendo of America har oppdatert at the Reggienator (som de skrev) skal tweete for de i dag. Det har ikke hendt siden E3, så tyder vel på at vi i det minste får noen halvinteressante nyheter.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Nintendo Direct er navnet på et nytt initiativ fra Nintendo som dreier seg om å transformere informasjon direkte til spillere.

 

Novemberoppdateringen vil gi:

3D-film med 3DS-en (grense på ti minutter)

Nye ting å gjøre med Mii Plazaen

 

Nå: Mario Kart 7 nyheter. Snakker om online

 

En liten kommentar, jeg føler meg rimelig sikker på at bedre kameraer blir en av de viktige nye tingene med 3DSi. De som er nå har latterlig lav oppløsning (noe ikke en gang Nintnedo klarer å skjule).

 

Koselig å få en direkte Iwata Ask forresten :)

 

En egen Mario Kart-kanal slik som på Wii, kan gå inn der og trykke på venner og invitere de til et race når som helst.

 

Glemte å skrive at det kommer en oppfølger til Find Mii.

 

Oppdateringen vil også la oss få muligheter til å transformere ting fra en 3DS til en annen. Lover godt for Wii U også.

 

8 Spillere online i Mario Kart, 60fps.

 

Dette er nedlastbare programmer og spill Nintendo har produsert som vil være ute snart.

 

Yeah, endelig mer fra Rolling Western (som ble annonsert på E3 som et prestisje-nedlastbart prosjekt).

 

Ufattelig mye dritt innimellom her som Nintendo fint kunne droppet å bruke utviklingsressurser på, men Kingdom Hearts 3D så ikke så verst ut!

 

Runa Factory 4 kommer tidlig neste år, det tror jeg ikke er annonsert før?

 

Lost Heroes (ny annonsering) - Dette otaku-mechspillet kommer nok aldri hit, men kult å se japanske studioer komme i gang med produksjonen av RPG-er til 3DS!

 

Super Mario 3D Land ser bare awesome ut!

 

Monster Hunter 3G kommer 10. desember i Japan. Vet ikke om det var annonsert før.

 

Nye farger til 3DS - designet som Marios klær :(

 

Var et spill til 3DS jeg ikke fikk med meg hva var, men det var en svart boks, så var et 18-årsspill. Fra Tecmo Koei. Kommer tidlig i januar.

 

Kommer en 3D remiks av det orginale Kid Icarus, og nå Monster Hunter 3G-trailer! Hmmm, hva med vestlig releasedato av dette, det hadde vært noe.

 

Må si Monster Hunter ser imponerende ut!

 

Imponerende releaseliste i Japan. Om ikke 3DS dominerer vinteren der, så begynner jeg å lure.

 

Da var det ferdig, skuffende at vi ikke fikk Gatchaman-baserte Monster Hunter-reklamer slik som sist :)

Endret av taterfyrings
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var en interessant ting i mine øyne, nemlig muligheten til å transportere software fra en 3DS til en annen. Dette burde ha vært en selvfølge for lenge siden, men kommer altså først nå, og det gjør også at Nintendo er et skritt nærmere et kontobasert online-system.

 

Her er første amerikanske Nintendo-Direct, som altså var direkte informasjon (les: reklame) fra Nintendo til brukerne.

 

Hulu Plus kommer til Wii og 3DS. Ser ut til at selv Nintendo (i motsetning til hva jeg skrev tidligere i dag) beveger seg sakte i retning av en slags multimediaboks, ihvertfall i USA hvor de har Netflix også.

 

Snakker litt om de fire nedlastbare spillene, ikke at jeg forstår hvorfor de gir dette så mye oppmerksomhet menmen, er jo bra at de satser litt på dette tross alt. Pushmo ser ut som Catherine: The 3DS Edition.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Reggie avslutter med å si at "Nintendo has delivered holiday fun for over 25 year America. But no previous year has ever matched this one for the breath and depth for the entertainment that awaits you."

 

Helt utrolig at han tør å si slikt etter at Nintendo har hatt et av sine verste år noensinne, der spesielt NoA har vært ekstra ille med tanke på at de avviste Xenoblade.

Lenke til kommentar

Har akkurat fått bekreftet at Skyward Sword har fått en perfekt 10/10 i Edge. Edge pleier å være notorisk strenge med sine 10-ere, og Skyward Sword er det 14de spillet noensinne (i magasinets nesten 20 år lange historie) som får perfekt score der (Ocarina of Time var det tredje som fikk).

 

e234_small.jpg

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Det jeg mislikte mest med Nintendo WII er kontrollen rett og slett! Er ikke vanskelig å bruke, nei, men jeg foretrekker mye heller en vanlig kontroller!

 

...å måtte spille favoritt spill som Zelda etc med en fokka Wii mute kontroller eller hva det heter, det suger! Det hjelper det liksom ikke at spillet i seg selv er 10/10! Det blir som å kjøre en Ferrari med ett forbanna møkka ratt fra Lada og en girspak likeså! Ikke det at det er dårlig kvalitet på kontrollen, imotsettning til Lada, men det er måten det blir gjort på!

 

...greit nok å spille gode spill, selvsagt lol, men å måtte hoppe og vifte med hendene i alle rettninger kontinuerlig menst enn spiller favoritt spillet....ja...det hadde jeg ikke trodd ville skje for noen år tilbake....slik vifting og veiving...ja, det er overhodet ikke det som gjør at jeg blir fasinert av gode spill....

 

Nintendo WII var den første maskinen jeg kjøpte av denne generasjonen, spilte igjennom Twilight Princess og mange andre spill som var gode! Men hva skjedde? Jo jeg var så glad når jeg kjøpte en 360 litt senere, og endelig kunne få holde i en skikkelig kontroller igjen!

Lenke til kommentar

Det jeg mislikte mest med Nintendo WII er kontrollen rett og slett! Er ikke vanskelig å bruke, nei, men jeg foretrekker mye heller en vanlig kontroller!

 

...å måtte spille favoritt spill som Zelda etc med en fokka Wii mute kontroller eller hva det heter, det suger! Det hjelper det liksom ikke at spillet i seg selv er 10/10! Det blir som å kjøre en Ferrari med ett forbanna møkka ratt fra Lada og en girspak likeså! Ikke det at det er dårlig kvalitet på kontrollen, imotsettning til Lada, men det er måten det blir gjort på!

 

...greit nok å spille gode spill, selvsagt lol, men å måtte hoppe og vifte med hendene i alle rettninger kontinuerlig menst enn spiller favoritt spillet....ja...det hadde jeg ikke trodd ville skje for noen år tilbake....slik vifting og veiving...ja, det er overhodet ikke det som gjør at jeg blir fasinert av gode spill....

 

Nintendo WII var den første maskinen jeg kjøpte av denne generasjonen, spilte igjennom Twilight Princess og mange andre spill som var gode! Men hva skjedde? Jo jeg var så glad når jeg kjøpte en 360 litt senere, og endelig kunne få holde i en skikkelig kontroller igjen!

 

Folk får mene hva de vil, og det er mange som er enig med deg. Personlig dog, så er jeg tilhenger av mangfold, både i samfunnet forøvrig, og i spillindustrien spesielt, og jeg tror de færreste når de får tenkt seg om mener at vi trenger enda en konsoll med akkurat de samme kvalitetene som PS360 (som vi bruker ett ord for ettersom de er så like). Wii er ikke perfekt, men den er annerledes, og derfor gir den oss unike spillopplevelser vi aldri ville fått ellers. Så får vi heller leve godt med at noen som deg ikke liker det Wii har tilbragt oss - mens vi andre koser oss med game of the forever. Sittende.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Det jeg mislikte mest med Nintendo WII er kontrollen rett og slett! Er ikke vanskelig å bruke, nei, men jeg foretrekker mye heller en vanlig kontroller!

 

...å måtte spille favoritt spill som Zelda etc med en fokka Wii mute kontroller eller hva det heter, det suger! Det hjelper det liksom ikke at spillet i seg selv er 10/10! Det blir som å kjøre en Ferrari med ett forbanna møkka ratt fra Lada og en girspak likeså! Ikke det at det er dårlig kvalitet på kontrollen, imotsettning til Lada, men det er måten det blir gjort på!

 

...greit nok å spille gode spill, selvsagt lol, men å måtte hoppe og vifte med hendene i alle rettninger kontinuerlig menst enn spiller favoritt spillet....ja...det hadde jeg ikke trodd ville skje for noen år tilbake....slik vifting og veiving...ja, det er overhodet ikke det som gjør at jeg blir fasinert av gode spill....

 

Nintendo WII var den første maskinen jeg kjøpte av denne generasjonen, spilte igjennom Twilight Princess og mange andre spill som var gode! Men hva skjedde? Jo jeg var så glad når jeg kjøpte en 360 litt senere, og endelig kunne få holde i en skikkelig kontroller igjen!

 

Folk får mene hva de vil, og det er mange som er enig med deg. Personlig dog, så er jeg tilhenger av mangfold, både i samfunnet forøvrig, og i spillindustrien spesielt, og jeg tror de færreste når de får tenkt seg om mener at vi trenger enda en konsoll med akkurat de samme kvalitetene som PS360 (som vi bruker ett ord for ettersom de er så like). Wii er ikke perfekt, men den er annerledes, og derfor gir den oss unike spillopplevelser vi aldri ville fått ellers. Så får vi heller leve godt med at noen som deg ikke liker det Wii har tilbragt oss - mens vi andre koser oss med game of the forever. Sittende.

 

Ja helt enig med deg, mangfold og at en ikke trenger en helt lik maskin som PS360! Det er bare det, at spill som Zelda er blandt mine favoritter og at jeg blir tvunget til å spille det med en slik kontroll....

Lenke til kommentar

 

Ja helt enig med deg, mangfold og at en ikke trenger en helt lik maskin som PS360! Det er bare det, at spill som Zelda er blandt mine favoritter og at jeg blir tvunget til å spille det med en slik kontroll....

 

Jeg foreslår du gir det en sjanse - du vet at kontrollen er ganske forandret fra Twilight Princess sant? Denne gangen er det ikke bare å riste kontrolleren, nå er spillet avhengig av presise bevegelser, og det registrerer essensielt Wiimoten direkte som sverdet. Dette gjør at mange av de som har testet det har vært veldig positive, fordi det gjør at man ikke bare blir sittende å riste slik som i Twilight Princess, men må bruke veloverveide og nyanserte bevegelser som gir en helt annen dybde til gameplayet enn ihvertfall Zelda har hatt før. Som sagt, jeg ville testet det. Kanskje du ender opp med å like det :)

Lenke til kommentar

Reggie avslutter med å si at "Nintendo has delivered holiday fun for over 25 year America. But no previous year has ever matched this one for the breath and depth for the entertainment that awaits you."

 

Helt utrolig at han tør å si slikt etter at Nintendo har hatt et av sine verste år noensinne, der spesielt NoA har vært ekstra ille med tanke på at de avviste Xenoblade.

Forstår det som han mener spillene ute til julesalget og der er jeg til stor grad enig hvis man tenker antall potensielle klassikere:

 

Kirby's Adventure Wii

Mario Kart 7

Super Mario 3D Land

Zelda: Skyward Sword

 

10-er fra Edge til sistnevnte bare underbygger dette.

 

Til gjengjeld var nok de første 5-6 månedene av året kanskje det svakeste de noen gang har levert.

Lenke til kommentar

Xenoblade burde vært der. Og tredjepartstøtten er omtrent ikke-eksisterende, så det er absolutt ikke bare fryd og gammen.

 

Pressfire.no med artikkel om Nintendo-magasinet :)

 

På et spørsmål fra en leser om hvorfor magasinet ikke har nevnt at SNKs NeoGeo-maskin er «dobbelt så bra» som Super Nintendo, er svaret ganske strengt.

 

- NeoGeo er sikkert bra for bortskjemte kakser, svarer redaktøren.

Lenke til kommentar

Haha, jeg husker godt når jeg leste de tingene der for første gang, og at Sony skulle lage Cd-spiller til Super Nintendo, og at nå var det Panasonic som skulle lage den osv. Det var deilige tider, spillene var i 2D og Nintendo var på topp!

 

Husker Sony nesten alltid plukket opp lisensierte titler, og så vidt jeg kan huske ga de bare ut en håndfull bra Snes-spill her i landet som Equinox og Mickey Mania, mens det meste var skrap. Dog, det var jo faktisk starten på Sony sin egen spillavdeling som i dag er ganske så respektabel (startet noe før i USA), så det er jo ikke så verst.

 

Håper det en gang kommer ut til offentligheten hva som egentlig skjedde den gangen som gjorde at Nintendo og Sony brøt samarbeidet. Er jo litt ulike versjoner rundt det nå.

Lenke til kommentar

Er så mye Nintendo herlige spill jeg venter på. Startet året med Kirby Epic Yarn, så kom Nintendo 3DS ut og noen måneder senere dukket opp Legend Of Zelda OoT og avslutter året med et stort brak for meg!!

Sjekk ut disse jeg skal ha:

Legend Of Zelda Skyward Sword

Super Mario 3D Land

Mario Kart 7

Kirby Return To Dreamland

 

Pluss vi får GBA spill via 3DS Ambassador programmet.

Her skal jeg virkelig slite med å velge da jeg har ørten hundre maskiner og spill jeg skal spille!!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...