Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kan vi få en homebrew channel på 3DS endelig, må ha spillet Cubic Ninja som inneholder en eller annen backdoor. Da virker roms på SD-kort, også av 3d-spill.

Så det der. Triste nyheter. :( Nintendo var svært nært å fjerne hele regionsperren, men nå kommer det vel ikke på tale. Det blir i stedet endas færre bra spill her i vesten, og noen tilbud osv kan vi nok se langt etter. Alt takket være de jævla piratene.

 

Med mindre Nintendo klarer å stenge den bakdøren, så klart. Vi får håpe det kommer i en oppdaterting så snart som mulig.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Rasister!

Er mange som ikke laster ned spill de ikke eier, selv om ja, det er nok av piratene, jeg for min del kunne godt tenkt meg å homebrew the crap out of wii U for å spille gamecube spillene mine på den, ser ikke for meg det er noe ulempe på noe vis å endelig kunne kjøre HDMI på gamecube spillene.

 

Men moral politiet for grine så mye de vil, vi andre får heller kose oss med gledene folk kommer til oss med :wee:

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Jeg syndet faktisk her om dagen. Fikk av en eller annen grunn litt lyst på COD-gameplay, etter å ha vært avholds siden Black Ops. Lastet det ned til PC for og teste, men ytelsen var helræva på min PC selv med nyeste drivere...noe som ikke stemte der.

 

Så jeg slettet det og kjøpte det på PS4, ettersom jeg ikke spiller online lenger på PC. Spill er så rimelige i dag, og synker latterlig raskt i pris så er ikke mye vits å leke pirat lenger, for min egen del.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

For å klarere litt er det ikke homebrew i seg selv jeg misliker. Jeg har hatt mye moro med mods på PC, så hadde ikke hatt noe imot om vi kunne brukt homebrew til å kjøre mods på diverse konsollspill. Har svært lenge ønsket at vi kunne flytte diverse Nintendo-karakterer over i andre spill, så vi kunne fått et Super Mario med Samus Aran eller Kirby, og så videre.

 

Det jeg ikke liker er at "homebrew" svært ofte blir brukt til piratkopiering. Det er aldri en bra ting. Ta Wii U, for eksempel. Vi har visst lenge at Wii U sliter, så de trenger noen store spill for å lykkes. Hva skjer da om vi får homebrew på Wii U'en, så folk piratkopierer de store spillene i stedet for å kjøpe dem? Mario Kart og Smash Bros er helt klart best på delt skjerm, men de er også to av de største spillene til Wii U. Dropper man online-biten og bare spiller i sofaen med kompiser er det bare å piratkopiere, men da faller salget av spillene rimelig kjapt. Det er alt for lett å tenke at det er ubetydelig om jeg kjøper noe eller ikke, men straks man tillater piratkopiering vil veldig mange tenke sånn, og da blir det fort store summer det er snakk om.

 

I tillegg har vi jo det der med beskyttelse mot piratkopiering. Da jeg var ungdom var det helt vanlig å måtte bla til en viss side i manualen, finne en bestemt setning og et bestemt ord, og så taste det inn for å få lov til å starte spillet. Det var rimelig tungvindt, men det funket. I dag har vi ofte aktivering på nettet, day one-patcher og så videre. Tror dere det er tilfeldig? Om folk får lov til å piratkopiere, må utviklerne være kreative med å legge inn beskyttelse mot piratkopieringen. Det vil ingen tjene på. Utviklerne må bruke tid og penger på å beskytte mot piratkopiering i stedet for å gjøre spillene bedre, og vi som kjøper spill lovlig må slite med alt mulig drit for å nekte piratene å spille. Om det blir homebrew på Wii U skal man ikke se bort ifra at neste konsoll krever at man aktiverer spill på nettet (og ikke nødvendigvis bare én gang), så hva gjør man da om man vil spille på hytta?

 

For den saks skyld har vi jo amiibo allerede. Vi vet disse vil åpne nye ting i spill, som ekstra våpen osv i Hyrule Warroirs. Hva om de drar den litt lengre og krever at vi har minst én amiibo for å få spille noe som helst i neste generasjon? De kan ganske enkelt slenge med en Mario-amiibo i pakken, så vet de at alle har en sånn. Men mister du den får du ikke spilt noe som helst. Kanksje ikke engang startet konsollen om du ikke kjøper en ny amiibo. Alt takket være piratene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spill er så rimelige i dag, og synker latterlig raskt i pris så er ikke mye vits å leke pirat lenger, for min egen del.

Jeg ser for meg at fremtiden blir noe i stil med f.eks Spotify for spill. Å streame spill vil nok gå dårlig i mange år fremover for alt for mange folk, men å leie spill digitalt burde gå helt fint. Hva om f.eks Steam kan la oss betale en viss sum pr måned og la oss laste ned noen spill "gratis"? De vil kun fungere så lenge man abonnerer, og vi kan kun få noen få spill pr måned gratis (avhengig av abonnentstype). Vil man ha flere kan man leie dem, på samme måte som man f.eks kan leie en film. En tanke er å betale en hundrelapp for å laste ned et spill og spille det en uke. Det blir mye billigere enn å måtte kjøpe dem, og med mindre man absolutt må eie spillet holder en uke lenge for de fleste (men det kan selvsagt utvides fortløpende.)

 

På dette viset betaler man mye mindre for spill, så det blir ganske meningsløst å piratkopiere noe som helst. Vi ser f.eks at piratkopiering av musikk har falt drastisk etter at vi fikk Spotify, Wimp og alt det der. I 2011 falt piratkopiering av musikk ned med hele 40%, takket være at musikk er så lett og billig å finne på lovlig vis.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at Nintendo er det selskapet som sliter mest med piratkopiering, flertallet som eier Nintendo produkter er jo extreme casual, og tenker meg mange aldri hadde tørt eller vist hvordan de skulle lagt inn noen mod.

 

Tror faktisk aldri jeg har piratkopiert et eneste konsoll spill, er for mye styr + får av en eller annen årsak ikke samme gleden av det på konsoll, men homebrew er noe jeg veldig gjerne kunne tenkt meg på Wii U, main for og spille spillene jeg har bakover på Nintendo konsoll listen.

 

At Nintendo sliter er jo ikke merkelig når de prøver å være så fordømt spesielle hele tiden, tviler på at homebrew hadde vært noen årsak for Wii U`s evt undergang i fremtiden, det er nok andre plasser problemmer ligger / vil ligge.

Lenke til kommentar

Anyway, har noen av dere spilt Super Smash Bros Wii U enda? Lurer på om det er noe morsomt singleplayer-spill.

Har lest at online multiplayer er litt ræva pga lag og slikt. Har aldri spilt et SSB spill.

Ser på disse karene, en av mine favoritt channels.

De sier SSB-spillene ikke er spesiellt taktiske eller vanskelige, bare buttonmashing combos.

Ikke som Street Fighter med kompliserte stikkebevegelser og 6 knapper.

Det er vel ikke noe single player "campaign" i det nyeste?

 

 

Ang. mekanikken, jeg ser jo at ingen har health bars, men en prosentmåler. Hva er det som avgjør om man taper? Ser jo ut som de bare kicker hverandre av plattformene men hopper tilbake igjen hele tiden, så kommer plutselig et "smash" angrep som slår en helt ut, eller han faller ned og kommer seg ikke opp igjen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Prosentgreiene er mer eller mindre det at desto høyere prosent desto lettere er det for deg å bli slått ut av skjermen. Først når du flyr ut av skjermen at du taper et liv eller poeng. Ikke direkte stor erfaring med serien da jeg personlig synes både det systemet og de latterlig "flytende" kontrollene i Smash er komplett rævva, så er en serie jeg styrer langt unna :p

Lenke til kommentar

Anyway, har noen av dere spilt Super Smash Bros Wii U enda? Lurer på om det er noe morsomt singleplayer-spill.

Har lest at online multiplayer er litt ræva pga lag og slikt. Har aldri spilt et SSB spill.

Ser på disse karene, en av mine favoritt channels.

De sier SSB-spillene ikke er spesiellt taktiske eller vanskelige, bare buttonmashing combos.

Ikke som Street Fighter med kompliserte stikkebevegelser og 6 knapper.

Det er vel ikke noe single player "campaign" i det nyeste?

 

 

Ang. mekanikken, jeg ser jo at ingen har health bars, men en prosentmåler. Hva er det som avgjør om man taper? Ser jo ut som de bare kicker hverandre av plattformene men hopper tilbake igjen hele tiden, så kommer plutselig et "smash" angrep som slår en helt ut, eller han faller ned og kommer seg ikke opp igjen.

 

Rart du skulle nevne det, for blant mange som spiller Smash så er Street Fighter skikkelig button mashing (har ikke noe hat mot SF, bare så det er sagt).

Jeg veit jeg har posta denne før, i nøyaktig samme diskusjon, men dere får heller bare hate meg for det. 1,5 min video som viser hvordan Smash (Melee) er langt fra bare button mashing.

 

Combo-gamet er ikke en gang sammenliknbart med andre fightere, ettersom du i Smash lager dine egne comboer basert på et relativt lite utvalg standard moves.

 

%-måleren er, som Kadaju sier, en indikasjon på hvor langt du kommer til å fly dersom du blir truffet av et angrep (avhenger selvfølgelig av hvilket angrep og om du "sweetspot-er" angrepet). Du starter med 0% damage, og etterhvert som motstanderen din treffer deg øker damagen din, helt til du har så mye damage at et enkelt angrep kan slå deg ut. Det er dermed ikke sagt at du MÅ ha høy % for å bli slått ut. Saken er den at hver bane/stage i Smash er en "boks". Dersom karakteren din havner utenfor boksen, så taper du et liv/poeng/whatever. Det blir såklart lettere å slå noen ut av "boksen" dersom vedkommende har mange % damage - feks ved å bruke et smash-angrep, som du nevner - men det er ikke den eneste måten å gjøre det på. Dersom banen består av en plattform, som "henger" midt i "boksen", så er det så enkelt som å hindre fienden din å komme seg tilbake til plattformen.

 

Jeg stiller meg forøvrig utenforstående til påstanden om "flytende kontrollere" i Smash, men det er kanskje smak og behag :p

 

For en kjapp intro til de noe mere tekniske ("ikke-såkalt-hjernedød-button-mashing") aspektene ved smash, så finnes det selvfølgelig en video:

Lenke til kommentar

 

 

Anyway, har noen av dere spilt Super Smash Bros Wii U enda? Lurer på om det er noe morsomt singleplayer-spill.

Har lest at online multiplayer er litt ræva pga lag og slikt. Har aldri spilt et SSB spill.

Ser på disse karene, en av mine favoritt channels.

De sier SSB-spillene ikke er spesiellt taktiske eller vanskelige, bare buttonmashing combos.

Ikke som Street Fighter med kompliserte stikkebevegelser og 6 knapper.

Det er vel ikke noe single player "campaign" i det nyeste?

 

 

Ang. mekanikken, jeg ser jo at ingen har health bars, men en prosentmåler. Hva er det som avgjør om man taper? Ser jo ut som de bare kicker hverandre av plattformene men hopper tilbake igjen hele tiden, så kommer plutselig et "smash" angrep som slår en helt ut, eller han faller ned og kommer seg ikke opp igjen.

 

Rart du skulle nevne det, for blant mange som spiller Smash så er Street Fighter skikkelig button mashing (har ikke noe hat mot SF, bare så det er sagt).

 

Street Fighter er ikke 'button mashing'. Nå tror jeg du forveksler det med Tekken.

Lenke til kommentar

Helt i orden, jeg blander meg ikke bort i den "krigen" på Shoryuken-forumet om Smash vs andre fighting games xD

 

Og jeg har en Tournament Edition SF4 stikke selv hehe..men er SSB Wiiu verdt pengene hvis jeg ikke har tenkt å spille med "kompiser"? For jeg kjenner ingen som ville brydd seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...