Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ess, Mega Man-spillene er ikke så vanskelige. De er dog ekstremt morsomme. Har spilt gjennom Mega Man 2 daglig de siste to ukene, men det er vel strengt tatt det enkleste. Har også spilt gjennom de tre første på GameBoy og opp til Mega Man IV på NES og begynt på Mega Man Maverick Hunter X, men det passer vel ikke her i tråden. Jeg tar meg selv i å lure på hvorfor har jeg ikke spilt dem før.

Lenke til kommentar

"YOU REALLY HAVEN'T SEEN SMASH BROS AT ITS BEST UNTIL YOU'VE SEEN IT RUNNING AT A FLAWLESS 1080P"

Wii U's biggest surprise, however, is an exclusive mode that has provided us with the most entertainment, despite barely being given coverage by Nintendo: the Smash Tour mode.

On paper it may not sound like much - four players each choose a Mii and wander around a Mario Party-style board game, collecting items while taking part in various battles - and the first few times you play it it'll feel like a confusing mess, with so many things going on at once. Take your time to learn what's going on though, and it eventually all clicks.

The aim in this mode is collect as many fighters as possible - everyone starts with two randomly chosen characters and can gain and lose them as the game progresses - in order to take part in a large battle at the end when all the turns are over.

Endret av PÃ¥inter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vi ofte glemmer som voksne er at som barn hadde vi tålmodighet til å ØVE på samme bane om og om igjen til krampa tok oss. Dermed kunne vi springe gjennom Megaman uten å dø bare ved å huske brettene.

Å bare prøve et slikt spill nå og quitte når man dør første gang og tro man suger, er ikke nødvendigvis sant. Du trenger bare å øve litt mere.

Lenke til kommentar

Veldig sant. Når jeg først begynte på Mega Man-spillene hadde jeg ikke nubbkjangs på noen av brettene, men nå går det fint å spill gjennom de jeg har spilt uten å bruke continues. Skal ikke så mye til å "knekke koden" på gamle spill som noen kanskje vil ha det til.

EDIT: Forøvrig verdt å nevne at Lufia: The Legend Returns nå er tilgjengelig på 3DS Virtual Console. Et av veldig få JRPGs på GameBoy Color, og definitivt verdt et forsøk om man liker genren.

Endret av HansiBanzi
Lenke til kommentar

Tar alltid Metal Man sist. Våpenet er kun brukbart på Wily og en av bossene på vei til Wily, så vidt jeg kunne se. Flash Man er superenkel med mega buster, wood man bruker jeg uansett Heat Mans våpen på. Er det noen andre Metal Mans våpen skal være bra mot?

Prøv det på Metal Man. :p

Lenke til kommentar

Artig med diskusjon om Mega Man 2. Har mange gode minner fra det. Jeg og min far pleide å spille det sammen. Jeg måtte alltid ta Heat Man og Quick Man fordi han aldri klarte dem. Heat Man var ikke så vanskelig så lenge du hadde tatt Air Man (tror jeg det var) og fått det surfebrettet man kan stå på.

Veldig sant. Når jeg først begynte på Mega Man-spillene hadde jeg ikke nubbkjangs på noen av brettene, men nå går det fint å spill gjennom de jeg har spilt uten å bruke continues. Skal ikke så mye til å "knekke koden" på gamle spill som noen kanskje vil ha det til.

EDIT: Forøvrig verdt å nevne at Lufia: The Legend Returns nå er tilgjengelig på 3DS Virtual Console. Et av veldig få JRPGs på GameBoy Color, og definitivt verdt et forsøk om man liker genren.

Har hørt mye godt om Lufia på DS, men det er veldig vanskelig å få tak i. Håper Nintendo begynner å legge ut DS-spill på e-shopen snart. Tror de kunne tjent en liten slant på det. Finnes utrolig mange knallspill på DS.

Lenke til kommentar

Trasig at WiiU shop ikke har alle systemene som Wii shop har. Vi får stort sett bare nedgraderte SNES-ports av arcade-spill til Wii U shop, mens på Wii eshop var det orginale neo-geo spill og alle mulige konsoller.

Ikke at det er noe problem da jeg har begge Wii'ene kobla til TV'n, er bare å switche kontrollere og input på TV'n men...

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det vi ofte glemmer som voksne er at som barn hadde vi tålmodighet til å ØVE på samme bane om og om igjen til krampa tok oss. Dermed kunne vi springe gjennom Megaman uten å dø bare ved å huske brettene.

Å bare prøve et slikt spill nå og quitte når man dør første gang og tro man suger, er ikke nødvendigvis sant. Du trenger bare å øve litt mere.

Eh... Jeg var dårlig som barn også.:) Det er veldig få spill jeg er tålelig god i. MegaMan var moro, men jeg kom aldri gjennom et eneste brett som barn heller. Eller Mario for den del. Døde alltid på nest siste brett i andre verden i Super Mario World, bortsett fra en gang hvor jeg kom meg til tredje verden, så vidt.:p I Mario Bros. 3 døde jeg alltid før jeg kom halvveis i første verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...