Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenker alltid bare Nouse (uttalt slik som taterfyrings gjør) og ifølge oversetter add-on'en jeg har i Firefox betyr det visst "stige", eller "arise" oversatt til norsk. :ermm:

 

Ellers kan jeg bare takke N64 for at jeg virkelig ble interessert i spill. Den betyr mye for meg. Jeg har alltid likt håndholdte konsoller og DS er ikke et unntak. Har mange spill til den og jeg synes det er den beste håndholdte konsollen jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Ja hva kommer Taterfyrings fra :) Det er en slags spøk egentlig - som jeg ikke tror det er så lett å kommunisere til dere over internett, men det er jo et sammensatt ord av ordene Tater (som jo er et annet ord for Sigøynere) og Fyrings (som brukes i Bergens-området som et substantiv for å drikke (seg dritings), altså man tar "en fyrings" og "er du klar for en fyrings" betyr at man drikker seg dritings eller er du med på å drikke deg dritings. Kombinasjonen oppstod litt som en parodi på vanlige gamenavn på et LAN-party en gang. Folk kaller seg gjerne litt heftige ting som Ogrekiller eller tilsvarende, så jeg synes vel det var morsomt å bare komme med noe helt latterlig, så da ble det Taterfyrings - og det har jeg i all hovedsak brukt siden :)

 

Jeg er enig med N4A og andre i at DS er en fantastisk konsoll - og klart min favoritt håndholdte noensinne. Faktisk er jeg ikke så veldig glad i den orginale Game Boy-en. Den fikk alt for mange spill som var nedjusterte porter fra Nes, slik som Mega Man-spillene som tar noen av banene fra Nes-spillene og gjør de om til mindre spill, og dessverre ikke nok orginale, bra spill. Det finnes selvsagt unntak, men det skulle da også bare mangle med tanke på hvor ufattelig mange år som gikk mellom Game Boy-en kom på markedet i 1989 og GBA avløste den i 2001.

 

GBA på sin side er en solid håndholdt, og den første som virkelig fikk en rekke, eksklusive, store spill, men levetiden ble dessverre litt kort da Sony annonserte sin PSP. Dermed blir rangeringen som følger:

1. DS

2. GBA

3. GB

 

Med PSP liggende ca likt som GBA hos meg.

Lenke til kommentar

To nyheter i dag, Nintendo har registrert Pokemon Grey-nettstedet, så det signaliserer vel at et tredje Pokemonspill er på vei (forhåpentligis på 3DS), og Nintendo har sagt at de skal holde en konferanse om 3DS på fredag. Er disse to hendelsene bare en tilfeldighet? Uansett blir det spennende å se! Jeg skal ihvertfall benke meg (som vanlig) for litt awesome Nintendo-nytt!

 

Edit: ser ut som vi får en oppdatering på 3DS-en den 4. November. Ting vi vet skal komme inkluderer:

Videoopptak

Ny/oppgradert eshop

Endring på venneinvitasjoner

Mer innhold til Mii Plaze slik at det gir mer mening med StreetPass.

 

I tillegg kan det komme ting som ikke er annonserte enda. La oss håpe meldinger til venner er blant de tingene som ikke er annonsert enda.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Hvilke fem Nintendo DS spill man spille igjennom?

Ett Professor Layton spill (Professor Layton And the Curious Village) (eller vent på Professor Layton Spectres Call)

Ett Zelda spill (Legend of Zelda: Phantom Hourglass)

Ett Dragon Quest spill (Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies)

Bangai-O Spirits

 

Noen vil garantert også nevne Chrono Trigger, men jeg klarte ikke helt å sette meg inn idet. :p

Lenke til kommentar

Vanskelig å si, og det kommer jo også an på hvilke sjangre man liker. Jeg er glad i adventurespill, og DS har vært en liten renessanse for slike spill, så det er en av grunnene til at jeg liker den så godt. Mine favorittspill (uten remakes) til konsollen er:

 

Castlevania: Order of Ecclesia

Legend of Zelda: Phantom Hourglass

New Super Mario Bros Wii

Phoenix Wright: Ace Attorney

Professor Layton & The Curious Village

 

Men det skal sies at jeg ligger litt etter på DS-spillingen, har feks ikke fått spilt Okamiden, Ghost Trick og andre ferske spill.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Da var første anmeldelse av Skyward Sword dukket opp, det kommer fra Official Nintendo Magazine, og gir spillet 98%, som er det høyeste de har gitt et Wii-spill noensinne (både Galaxy, Galaxy 2 og Twilight Princess fikk 97%). De sier også at dette er det beste Zelda-spillet noensinne (dog fikk Ocarina 3D samme score). Blir gøy når også andre medier begynner å gi oss scores!

Lenke til kommentar

Faen, nå føler jeg meg jævla smart.

 

Statistisk sett måtte det vel skje en eller annen gang. Men ta det med ro, det blir nok mange år til neste gang. :p

Hvilke fem Nintendo DS spill man spille igjennom?

Ett Professor Layton spill (Professor Layton And the Curious Village) (eller vent på Professor Layton Spectres Call)

Ett Zelda spill (Legend of Zelda: Phantom Hourglass) (Spirit Tracks)

Ett Dragon Quest spill (Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies)

Bangai-O Spirits 999: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors

 

Noen vil garantert også nevne Chrono Trigger, men jeg klarte ikke helt å sette meg inn idet. :p

 

Rettet. ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...