Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blant annet gikk jeg glipp av "Animal Crossing", som tydeligvis fortsatt er veldig populær, jf. dlc til Mario Kart.

Ser ikke helt hvordan folk kan "gå glipp av" spill. De blir jo ikke akkurat utdaterte med det første. ;)

Det jeg mente var at jeg ikke hadde en Gamecube og dermed "gikk jeg glipp av" flere spill. Er ikke så lett å skaffe spill i ettertid (dersom de ikke er tilgjengelig via f.eks. Nintendo Store).

eBay? ;)

Lenke til kommentar

"The GameCube Controller Adapter for Wii U is compatible with Wii U and Super Smash Bros. for Wii U specifically - it is not compatible with any other Wii U software. The adapter is also not compatible with Wii and we apologise for any confusion."

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=908621

En av tidenes kontrollere..og så gjør de dette her. Lavmål Nintendo, rett og slett lavmål.

Lenke til kommentar

Nintendo gjør det ofte veldig vanskelig å være fan. De gjør så mange dumme valg.

Heldigvis ser jeg ingen grunn til at framtidige spill ikke kan patches til å bruke den, f.eks. til GC-spill via eShop. Men om de gjør det er en annen sak. Nintendo har en tendens til å ikke gjøre det mest åpenbare, på godt og vondt.

Lenke til kommentar

eBay? ;)

Joda, alt er mulig bare man legger nok innsats i det. Er imidlertid ikke så lett å finne spill på e-bay da de fleste selgere holder til utenfor Europa (regionssperre), og de fleste europeiske selgerne sender ikke til utlandet. Selv har jeg sjekket ebay flere ganger på jakt etter billig Mario 3d world, men ingen sender ut av hjemlandet sitt.

Lenke til kommentar

Hvis du bare vil prøve gamecube-spill uten å investere masse penger og vente i ukesvis, er det som sagt lettest å laste ned en fungerende emulator og roms av spillene.

"Åja det er sånn mario sunshine er, jaja, bra jeg ikke kjøpte det for 500kr på ebay da"

Det funker helt greit å spille med en 2-stick controller av typen Xbox360 eller PS3/4, og med en HDMI-kabel fra pc til tv er det samme storskjerm/sofa opplevelsen.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nintendo gjør det ofte veldig vanskelig å være fan. De gjør så mange dumme valg.

Jeg er i det motsatte hjørnet, og synes det er lettere å være Nintendo-fan nå enn før. De gjør jo så utrolig mye bra. :) Men forskjellen er vel at jeg holder til på 3DS, og gir blaffen i Wii U. Skjønt det er jo rart det er så stor forskjell mellom dem. 3DS er en av de beste konsollene noensinne, og Wii U en av de verste. Dafuq, Nintendo?

Lenke til kommentar

Det finnes jo allerede adapter for å bruke gamecube kontrollen på wii u.

Ebay go, wii u to gamecube konverter, setter den inn hvor nunchuk pleier å være i wii moten, fungert perfekt på to spill jeg har prøvd, husker ikke hvilket det første var, men fungerer på Mario kart 8 i alle fall.

Har ikke så mange spill på wii u til å prøve det ut på, men det fungerer dårlig på wind waker og pikmin.

Fungerer dog perfekt til virtual wii også.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Nåja, i SNES-tiden var det nærmest en selvfølge at man var Nintendo-fan hvis man var noenlunde interessert i gaming. Hva skulle man ellers spilt på? Genesis? :rofl:

Nintendo fanboy. :p Er mye snacks på Mega Drive. Det er nok bare i Nord-America den heter Genesis, og kun fordi de ikke fikk lov å bruke navnet Mega Drive der. Og ja, er mye snacks der. Hva har SNES å by på som Mega Drive ikke har? Mario, Zelda og...? ;)

(sorry, skal ikke begynne med fanboy-krangling her. Alle vet jo at Mega Drive er best.) :p

Lenke til kommentar

Nåja, i SNES-tiden var det nærmest en selvfølge at man var Nintendo-fan hvis man var noenlunde interessert i gaming. Hva skulle man ellers spilt på? Genesis? :rofl:

Nintendo fanboy. :p Er mye snacks på Mega Drive. Det er nok bare i Nord-America den heter Genesis, og kun fordi de ikke fikk lov å bruke navnet Mega Drive der. Og ja, er mye snacks der. Hva har SNES å by på som Mega Drive ikke har? Mario, Zelda og...? ;)

(sorry, skal ikke begynne med fanboy-krangling her. Alle vet jo at Mega Drive er best.) :p

Hah! Alle vet at SNES er best, TROLL!:D:p Hehe, jeg hadde NES selv, arvet den. Alle jeg kjente hadde SNES eller NES, kun en fjern slektning i Romsdalen på andre siden av landet hadde Mega Drive. Var artig å spille som avveksling fra alle de gode spillene på NES og SNES. Men MD hadde det Mikke-spillet så vidt jeg husker, det var kjekt. :)

Lenke til kommentar

Fikk ikke min første konsoll før PS1, men spilte en del på SNES hos kamerater. Har var det også bare en og annen tulling som gikk mot strømmen og kjøpte Mega Drive. Det er først nå i voksen alder jeg har begynt å se tilbake på retrospill, og da var Sega et fint sted å starte. Mega Drive og SNES har mange av de samme spillene, men Sega har veldig mye annet jeg gikk glipp av, og knapt har hørt om. Alex Kidd, Streets of Rage, Golden Axe, Shinobi, Wonder Boy og Phantasy Star var nok på Sega først, der de hører hjemme. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Skeit i alt som het konsoller på 80 og 90-tallet, jeg var priviligert og hadde Amiga 500/1200 datamaskin. Mye bedre grafikk og lyd på den enn alle NES og SNES-ene anyway. Hadde det til til 1999 da jeg fikk min første PC.

I USA var det en hardcore konsollkrig mellom Genesis og Nintendo, men i Europa var det egentlig ingen som brydde seg.

Enten hadde man det ene eller det andre eller en datamaskin.

Var bare de amerikanske Tv-kampanjene som satte de opp mot hverandre. Sega does what Nintendon't etc.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Skeit i alt som het konsoller på 80 og 90-tallet, jeg var priviligert og hadde Amiga 500/1200 datamaskin. Mye bedre grafikk og lyd på den enn alle NES og SNES-ene anyway. Hadde det til til 1999 da jeg fikk min første PC.

I USA var det en hardcore konsollkrig mellom Genesis og Nintendo, men i Europa var det egentlig ingen som brydde seg.

Enten hadde man det ene eller det andre eller en datamaskin.

Var bare de amerikanske Tv-kampanjene som satte de opp mot hverandre. Sega does what Nintendon't etc.

Nuvel, leser man RetroGamer magazine får man inntrykk av at det var en viss rivalisering i UK i hvert fall. Men det er rett at det var langt mindre rivalisering her. Kanskje mye fordi Nintendo var så overlegen i antall solgte, jeg kjente som sagt en person med MD vs store mengder med NES/SNES. Samme med GameBoy, jeg kjente en person med Segas bærbare(GameGear var det? Husker ikke navnet akkurat nå...) mens jeg og "alle" andre hadde GB.

Lenke til kommentar

Jeg tror den amerikanske konsoll-krigen var medieskapt, de pøste på med annonser og reklamefilmer myntet på barn og ungdom med "drittslenging" fra begge kanter. Genesis hadde BLAST PROCESSING som liksom gjorde at den var "raskere" enn SNES..bare oppspinn såklart.

Her i Europa merket vi ikke noe til det. Også mye fordi hjemmecomputere hadde mye sterkere feste her enn i USA.

Her hadde unger C64, Amiga, Amstrad, ZX spectrum i mye større grad.

Også denne ekstreme Atari 2600-nostalgien er en særarmerikansk greie.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det var helt klart en "konsollkrig" allerede på tidlig 80-tall. NES var alene, og det var jo liten vits med SNES vs Mega Drive, da de aller fleste hadde SNES. Men husker det var mye krangling om Amiga 500 vs Amiga 600 vs Amiga 1200, og så videre. Alle tre er jo Amigaer, så skjønte ikke helt hva problemet var. :p Selv satt jeg med Commodore 64 og trivdes med det. Da PCene begynte å bli vanlige begynte hele kjøret om igjen. "IBM-prosessor er best!" "Nei, Celeron-prosessor er best!", "nVidia!" "Nei, Radeon!" og så videre. :p Det er kanskje ikke så rart at dagens unge krangler noe sinnssykt om Playstation vs Xbox (og begge to ignorerer så klart "han Sega-tullingen" som sitter med Wii U.) :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...