Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Joda, i eShop ligger alle spillene du har kjøpt registrert, så du kan fint laste dem ned på den nye konsollen igjen.

Å? Er du sikker på det? Nintendo har jo alltid fått så mye kjeft for at digitalt innhold er knyttet til konsollen, ikke brukeren. Har de forandret dette nå? De innførte jo Nintendo Network ID eller hva det heter nylig.

EDIT: Altså, dette har alltid vært mulig, men før måtte man ha den konsollen man kvittet seg med og overføre lisensene til den nye maskinen. Trenger man ikke det lenger?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet er det ikke så enkelt at en an å logge seg på en ny 3DS og laste ned spillene sine. En må ha den gamle 3DS-en tilgjengelig for å kunne føre over lisensene til spillene.

Jeg kjøper kun nedlastbare spill til 3DS-en min, så jeg passer alltid litt ekstra på når jeg har den med meg utenfor hjemmet mitt. Skulle jeg være så uheldig å miste den blir jeg nødt til å kontakte Nintendo, og i verste fall politiet, for å kunne få lov til å laste ned spillene mine på nytt.

NNID er et skritt i riktig retning, men kontosystemet til Nintendo trenger fortsatt en skikkelig overhaling.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Ja det skulle vært som Steam, enkelt å greit og bare laste ned. Er så irriterende at man må ta en omstendig (og buggy) system transfer for å flytte alle Virtual console spill fra Wii til Wii U. Jeg har enda ikke turt å gjøre det så jeg har begge konsollene kobla opp ved siden av hverandre. Men mesteparten av spillene ville vel ikke funket uansett siden Wii U ikke har alle emulatorene Wii hadde.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja det skulle vært som Steam, enkelt å greit og bare laste ned. Er så irriterende at man må ta en omstendig (og buggy) system transfer for å flytte alle Virtual console spill fra Wii til Wii U. Jeg har enda ikke turt å gjøre det så jeg har begge konsollene kobla opp ved siden av hverandre. Men mesteparten av spillene ville vel ikke funket uansett siden Wii U ikke har alle emulatorene Wii hadde.

Hmm mulig jeg tar feil nå, men WiiU reboter vel til en Wii når du trykker på wii tegnet inne på menyen. Eneste som ikke funker på WiiU som funka på Wii er GC spill?

Jeg flytta over alt fra Wii til WiiU da jeg kjøpte WiiU gikk smertefritt det. Pakket ned Wii da jeg heller foretrekker å bruke GC min til GC spill.

Lenke til kommentar

Hm, jeg har helt glemt at den gamle Wii'en kan kjøre Gamecube-plater, har jo kontroller og alt. Fant bare aldri noen vettige spill så jeg har ingenting.

Hva syns dere er de beste Gamecube-spillene som IKKE kan spilles på andre konsoller? Sjekker noen topplister på youtube nå. Finner jo aldri noe annet enn sportsspill i brukthyllene på spillbutikker her, hvis de har noen GC-spill i det hele tatt. Coop og multiplayer spill er uinteressante, da jeg ikke har noe kameratgjeng som sitter og spiller nintendo-spill på fritida.

Windwaker har jeg allerede på Wii U, Twilight Princess har jeg på Wii. Resident Evil-spillene har jeg spilt både på PC og andre konsoller. Metroid Prime-serien har jeg på Wii.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hm, jeg har helt glemt at den gamle Wii'en kan kjøre Gamecube-plater, har jo kontroller og alt. Fant bare aldri noen vettige spill så jeg har ingenting.

Hva syns dere er de beste Gamecube-spillene som IKKE kan spilles på andre konsoller? Sjekker noen topplister på youtube nå. Finner jo aldri noe annet enn sportsspill i brukthyllene på spillbutikker her, hvis de har noen GC-spill i det hele tatt. Coop og multiplayer spill er uinteressante, da jeg ikke har noe kameratgjeng som sitter og spiller nintendo-spill på fritida.

Windwaker har jeg allerede på Wii U, Twilight Princess har jeg på Wii. Resident Evil-spillene har jeg spilt både på PC og andre konsoller. Metroid Prime-serien har jeg på Wii.

Baten Kaitos, Paper Mario The Thousand Year Door, Mario Kart Double Dash, Skies Of Arcadia Legends, Wave Race Blue Storm.

Av disse spillene er Baten Kaitos det dyreste jeg har kjøpt brukt for et GC spill. Ga over 500kr for PAL utgaven på ebay.co.uk når jeg kjøpte det for over 1 måned siden.

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

Her er noe jeg synes er ekstremt merkelig. På Tokyo Game Show igår ble endel spill avslørt. Resident Evil Revelations 2 bl.a. Kommer tidlig 2015 på x360, ps3, ps4, xone, pc.

Hvor ble det av Nintendo? RE:R startet jo på 3DS! Og de har en ny 3DS ute snart som er enda mere kraftig enn den gamle! Skulle jo tro de ville ha en "killer app" til den også.

De har bare forsvunnet ut av bildet av en eller annen grunn..RE har jo en laaaaang historie på Nintendo-konsoller (første RE: Remake var på gamecube).

Jeg spilte RE: Umbrella Chronicles på Wii senest igår kveld. Hva er grunnen bak dette tro?

Hvorfor begrenser de publikummet sitt, når de først releaser det på ALLE andre plattformer? Er det noe shady greier i bakgrunnen ingen vet her?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...