Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Jeg likte faktisk Shadow Dragon veldig godt. Det ser ut som om det er et svart får blant fansen, men faktum er at siden historien ikke er så viktig i Shadow Dragon får man stor frihet til å forme sitt eget lag, med liten grad av historiebestemte valg. Jeg synes denne modellen passer Fire Emblem-konseptet enn den strengt historiedrevne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg likte faktisk Shadow Dragon veldig godt. Det ser ut som om det er et svart får blant fansen, men faktum er at siden historien ikke er så viktig i Shadow Dragon får man stor frihet til å forme sitt eget lag, med liten grad av historiebestemte valg. Jeg synes denne modellen passer Fire Emblem-konseptet enn den strengt historiedrevne.

Shadow Dragon har jo ikke store friheter for å forme sitt eget lag? Caeda, Jagen, Wolf/Sedgar, Lena, Jake/Beck, og Xane er absolutte krav for å lykkes.

Lenke til kommentar

Jeg gikk på en brukthandel her om dagen og kjøpte originale Wii med et par kontrollere, ratt, pistoler og noen mario-spill for noen få hundrelapper. Tenkte det kunne bli morro for ungene. Uansett, har spilt litt nå og lurer på om det er noen "må ha"-spill til Wii?

Er disse musikkspillene med gitar, trommer, mikronfon etc noe for små jenter (5 år)?

Lenke til kommentar

Gjør som jeg gjorde. Søk på Top 10 best wii games på google og YouTube. Finn spillene som går igjen på listene brukt og test ivei. Både små bloggere og store sider som gamespot og ign har topplister også. Jeg tror guitar hero/rock band spillene blir for komplisert for så små barn. Gå på en lekebutikk som brio, de har spill som er utvalgt for barn. Mange søte spill på norsk der også. Bare ikke undervurder intelligensen til ungene dine og kjøp dårlige Barbie-spill. Jeg rundet Super Mario Bros som 6-7 åring helt alene.

En av de fineste tingene med Wii er Virtual Console på eShop (intern nettbutikk du går inn på fra Wii-menyen). Der har du tilgang til et digert bibliotek av spill fra både Nintendo sine vintage-konsoller til Sega Megadrive og Nintendo64 spill. Og de koster nesten ingenting.

Så hvis du vil la jentene dine teste Super Mario World (SNES) er det ingenting i veien for det. Spillene var jo laget med barn i tankene, ikke bare mid-20s nerdegutter. Ei venninne av meg spilte fletta av Tomb Raider 1 og 2 på Playstation når hun var 10 år gammel.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg gikk på en brukthandel her om dagen og kjøpte originale Wii med et par kontrollere, ratt, pistoler og noen mario-spill for noen få hundrelapper. Tenkte det kunne bli morro for ungene. Uansett, har spilt litt nå og lurer på om det er noen "må ha"-spill til Wii?

Er disse musikkspillene med gitar, trommer, mikronfon etc noe for små jenter (5 år)?

Skyward Sword

Mario Strikers Charged Football

Twilight Princess

Metroid Prime Trilogy

En god del fler jeg ikke husker i farten. Men nevnte spill anbefaler jeg på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Takk for gode forslag. :) Jeg fikk med noen spill på kjøpet:

• Resident evil - ikke barnevennlig, jeg går fort lei av den typen spill selv.
  • Resident evil zero - samme
  • Super Mario Cart - barnevennlig, ungene må øve mer for at det skal bli morsomt
  • Super Mario Galaxy - barnevennlig, ungene trenger mer øvelse her også.
  • New Super Mario brothers - har ikke prøvd ennå.
  • Wii sports - barnevennlig, sikkert morsomt for ungene siden det er ganske lett.

Videre så falt jeg for fristelsen for et trommesett, gitar og mikrofon før jeg leste kommentaren her. Jaja, jeg får se om jeg får bruk for det eller selger det videre. Er det noen barnevennlige karaokespill til Wii? Egner We Sing-serien eller Sing it-serien seg for 5-åringer?

Jeg har funnet noen topplister og merker meg følgende spill som jeg tror kan falle i smak.

• Diegos great dinosaur rescue
  • Nickelodeon dance
  • Dora-serien
  • Disney Princess-serien
  • Just dance kids
Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Til deg selv kan du kanskje unne deg Xenoblade Chronicles eller Okami om du ikke allerede har det på PS2/3. Super Smash Bros Brawl ser brukbart ut for de minste. Eller Lego-spillene.

Du kan også anskaffe en gamecube-kontroller og utvide spillutvalget dertil. Super Mario Sunshine?

Lenke til kommentar

Unite_WiiU_2014.jpgBwJRojZCYAAIgOG.jpg

Interessante grafer fra en Unity-presentasjon (rammeverk som mange indiespill til Wii U bruker).

Hele 93% av de innom e-sjappa er gutter/mannfolk. 60% er over 25 år. Dette tyder vel på at det er mange gamle Nintendo-gamere som har kjøpt konsollen og kanskje ikke så mange ellers. Eventuelt at casuals bare bruker spill som følger med maskinen eller bare kjøper spill i butikk.

Mario Kart 8 har gitt en klar opptur for konsollen, men det ser ut som det kan være en kortvarig trend.

EDIT: Kan jo selvsagt være mange foreldre som har registrert seg på vegne av barna. Men interessante tall uansett.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Ikke så veldig rart, unger har ikke eget kredittkort og kan handle masse spill. Men karer i 25-35 alderen har gjerne god inntekt og kan kjøpe det vi vil.

Og ja, jeg brukte lengre tid på å sikre at Wii U'n min var online enn å teste spillene jeg fikk med den til jul ifjor.

Og å være forbanna for at eshop-nettverket var nede helt til 2. juledag.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ny 3DS-versjon kommer i to størrelser, XL og vanlig:

BwM7fe0IEAEFr2A.png

BwM7bJAIgAA9NXJ.png
mW0cmUc.png
- much better 3D
- second stick
- NFC built-in
- coloured buttons
- more buttons
- better battery (up to 7h)
- now compatible with microSDCard
- you can back up data on your PC via wireless.
-browser improved, now works with HTML5
- CPU improved, makes browsing Miiverse / eShop much faster.
En ganske stor overhaling. Nå like mange knapper og analoger som Vita. Fikser det meste som har vært klaget på tidligere. Nå spørs det om det blir 3DS på meg også...
Xenoblade Wii kommer til 3DS, men funker bare til den nye versjonen.
Vil tippe de med den nye versjonen forlenger livet til 3DS med noen år. Den ordentlige oppfølgeren kommer nok ikke før om to år.
EDIT: 2015 i Europa :(
Endret av kilik
Lenke til kommentar

Bleh.. kjøpte to 3DS XL tidligre i år for å kunne trade mellom forskjellige versjoner av spill... (guess which game) og nå kommer dette? :(

Jaja, trenger ikke ekstra analogstikke uansett.. teit om det blir eksklusive spill som ikke kan spilles på vanlig 3DS og XL though. Da begynner jeg nesten å føle meg bittelitt lurt.

Lenke til kommentar

Based on disassembly of certain sysmodules for code added/changed with in the 8.0.0-18 update, it appears that the "New 3DS" has the following changes:

• They extended FCRAM from 128MB to 256MB.
  • They added another VRAM (?) of 4MB.

Going by the 8.0.0-18 update, which added support for the mem-regions listed above, it appears that the "New 3DS" will use the exact same system-titles as the original hardware(with a new system update at launch, for old/new hw, as both seem to use the same system-titles).

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=885095

Ganske stor upgrade om det stemmer.

Lenke til kommentar

Ja, dette her gir meg virkelig blandede følelser. Trade in er også problematisk for sånne som meg, som har mer eller mindre gått over til å kjøpe spill digitalt. Får ikke overført spillene til den nye DS-en hvis jeg har gitt fra meg den gamle.

Er ikke overføring mulig på et eller annet vis? Føler folk fikk gjort det når de byttet til XL, men er litt usikker. Fysiske spill kjøper jeg bare unntaksvis for tiden, så dette er viktig for min del.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...