Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja satt og browse Wii U eshop igår kveld. Masse 50-70% tilbud på litt eldre titler og Virtual console-spill også. Kjøpte Metroid Fusion (GBA) for en femtilapp, det ser overraskende bra ut oppskalert på 40". Har aldri spilt det før, bare Metroid og super metroid.

Det er endel mere lineært enn Super Metroid, siden du hele tiden får nye Targets å nå på kartet av NAV-rommet. Så du går ikke så fritt rundt. Men mere guidet er også en bra ting, da jeg ikke føler meg så totalt lost som i Super Metroid. Det er liksom sånn "gå dit og undersøk dette, vi ser en massiv organisk signatur her nede (blinke på kartet)" også får man skills man trenger på veien. Pluss det er veeeeeldig mye mere story i tekstform, og stillbilde-cutscenes. Man blir også taunta av en super-klone av seg selv, SA-X, som har alle dine orginale powers fully charged. Får hele tiden beskjed "If you see the SA-X, RUN." Ganske intenst.

Nå er jeg i ett unmapped område fordi SA-X saboterte døra jeg kom inn i, så jeg må utforske med bombeballen jeg akkurat fikk. Nå ble det plutselig åpent igjen med dører som leder overalt.

Utseende-messig er det like pent som Super Metroid, men litt mere fargerikt. Såklart litt større pixels siden det ikke var laget for storskjerm, men det er oppskalert bra. Etter litt blir man vant til å se på det.

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mye bra på eShop nå ja. Splinter Cell Blacklist og AC Black Flag til drøyt 100 kr. Synd at jeg har spilt førstnevnte på PC, og sistnevnte frister ikke!

Hm, gira på nytt spill!

Jeg kjøpte nylig Trine 2 for 40 kroner. Det er et bra spill.

Hvilket spill er best? AC3, AC4 elle splinter cell? Jeg vurderer det litt pga lav pris, men har ikke noe forhold til noen av dem.

Lenke til kommentar

Ja alle spill i Europa er PAL. Men jeg trodde strengt tatt ikke dette gjaldt 3DS? Det var jo bare forskjellige formater på analog TV i USA og EU som gjorde at vi fikk PAL-format og de fikk NTSC-format på nintendo-spill og sånt.

Disse små LCD-skjermene har vel ikke PAL/NTSC?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja alle spill i Europa er PAL. Men jeg trodde strengt tatt ikke dette gjaldt 3DS? Det var jo bare forskjellige formater på TV i USA og EU som gjorde at vi fikk PAL-format og de fikk NTSC-format på nintendo-spill og sånt.

Disse små LCD-skjermene har vel ikke PAL/NTSC?

PAL og NTSC er gamle analoge formater. De er for lengst faset ut på TVer, og har aldri hatt noe med bærbare enheter å gjøre.

Lenke til kommentar

Fire Emblem, opprinnelig til GBA, har kommet på WiiU Virtual Console. Helgen er reddet! Verdt å nevne at det ikke er Sacred Stones, men den langt bedre forløperen, av og til kjent som The Sword of Flame. Anbefales til alle!

Fra et strategi-standpunkt er det sannsynligvis det beste spillet som har kommet ut i vesten av serien, det krever litt tankegang å S-ranke de forskjellige modusene. Synd de fjernet ranking-systemet i senere spill, men Radiant Dawn var jo ganske morsomt å kjøre på Hard Mode også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...