Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Vel, buttonmashing hjelper deg ca like mye i smash bros som i Tekken

Like mye, eller like lite?

 

 

Det blir to sider av samme sak.

 

 

Vel, det kan man jo si. Buttonmashing duger likevel kun til en ting i SSB, og det er for å mashe deg ut av grabs. All annen buttonmashing er ikke brukbart til noe annet enn å tape uten stil, Buttonmashing har en viss verdi i andre fighters ala Tekken.

 

Den dokumentaren som kero79 linker til er forøvrig en knakende god dokumentar, uansett om man digger SSB eller ikke. Jeg anbefaler den på det varmeste. Kickstarter har i tillegg sørget for at det, med tid og stunder, kommer en film.

Endret av Raspeball
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er endelig Wii U-eier jeg også nå!

 

Siden jeg kjøpte en Mario Kart 8-bundled Wii U får jeg med et gratis spill (download). Holder på å lese litt reviews nå, men jeg står litt fast i valget mellom NintendoLand, Super Mario Bros. U, Wii Party U og Wind Walker HD.

 

Valget falt på Wii U fremfor Playstation 4 og Xbox One nettopp fordi det er en familievennlig konsoll, og fordi jeg husker all moroa jeg har hatt med bruttern, søsteren og ikke minst døtrene mine fra Wii Party Island.

 

Sånn sett burde jo valget strengt att være enkelt, men jeg har hørt gode ting om NintendoLand, mens jeg ikke har hørt et pip om Wii Party U. I tillegg er jo Mario alltid morsomt... Valgets kvaler...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er endelig Wii U-eier jeg også nå!

 

Siden jeg kjøpte en Mario Kart 8-bundled Wii U får jeg med et gratis spill (download). Holder på å lese litt reviews nå, men jeg står litt fast i valget mellom NintendoLand, Super Mario Bros. U, Wii Party U og Wind Walker HD.

 

Valget falt på Wii U fremfor Playstation 4 og Xbox One nettopp fordi det er en familievennlig konsoll, og fordi jeg husker all moroa jeg har hatt med bruttern, søsteren og ikke minst døtrene mine fra Wii Party Island.

 

Sånn sett burde jo valget strengt att være enkelt, men jeg har hørt gode ting om NintendoLand, mens jeg ikke har hørt et pip om Wii Party U. I tillegg er jo Mario alltid morsomt... Valgets kvaler...

 

Hørt at Wii Party U skal være ganske mye bedre enn Nintendoland.

 

Ellers gratulerer ;) Da ble vi begge 2 wii u eiere idag ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres i og for seg oppløftende ut at Wii Party er bedre enn et annet spill, sånn uansett hvilket spill det er.

 

Jeg har sjelden til aldri tid til 'hardcore' gaming lenger, så da er sjansene betraktelig bedre til å få spilt hvis jeg kan involvere barn, samboer, søsken og andre gjester. Wii Party var det spillet jeg/vi spilte mest på den første Wii'en i tillegg.

 

Gratulerer med kjøp selv også! :)

Lenke til kommentar

 

Sånn sett burde jo valget strengt att være enkelt, men jeg har hørt gode ting om NintendoLand, mens jeg ikke har hørt et pip om Wii Party U. I tillegg er jo Mario alltid morsomt... Valgets kvaler...

Nintendoland fulgte med de første versjonene av wii u, så markedet oversvømmes av de. Stikk på finn, gamestop e.l, pg jeg er sikker på du vil finne nintendoland billig.

 

Har aldri prøvd wii u party, men kan anbefale nsmbu i 2-player coop. Fungerer også i 3-4-player, men er ofte mer kaotisk da... :)

Lenke til kommentar

 

 

Sånn sett burde jo valget strengt att være enkelt, men jeg har hørt gode ting om NintendoLand, mens jeg ikke har hørt et pip om Wii Party U. I tillegg er jo Mario alltid morsomt... Valgets kvaler...

Nintendoland fulgte med de første versjonene av wii u, så markedet oversvømmes av de. Stikk på finn, gamestop e.l, pg jeg er sikker på du vil finne nintendoland billig.

 

Har aldri prøvd wii u party, men kan anbefale nsmbu i 2-player coop. Fungerer også i 3-4-player, men er ofte mer kaotisk da... :)

Takk for tips! Har tenkt tanken selv også. Bruktmarkedet oversvømmes vel av NintendoLand.

 

Mario er jo alltid konge det også, ja...

Lenke til kommentar

Xenoblade 2 må være spillet jeg ser mest frem til nå.. Det ser ut som om utforskningsaspektet fra Xenoblade 1 er beholdt - store, åpne og fargerike områder med fiender av alle slag og vanskelighetsgrader - og kampsystemet virker gjenkjennelig. Scenarioet med at jorden er ødelagt og menneskeheten må klare seg på en fremmed planet virker som et godt utgangspunkt både for utforsking og en spennende historie. Synes også det er positivt at man kan designe hovedkarakteren selv; skal man tilbringe hundre timer med en spillkarakter er det en fordel å kunne forme personen mest mulig til egen smak.

Lenke til kommentar

Fikk nettopp 3 stjerner på alle cups i Mario Kart 8. Skuffa over at jeg ikke fikk noe som helst som belønning. :( Det var for å være helt ærlig noen av de mest frustrerende timene jeg har opplevd i noe spill. Alltid morsomt å ha klart tre førsteplasser og ligge kjempegodt an på siste bane, siste runde, så blir man truffet av et blått skall fulgt opp av et rødt skall rett i ræva, og bam, femteplass. MORSOMT.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Code Name: STEAM var det nye 3DS-spillet.

 

Det er et turbasert sci-fi strategispill fra teamet bak Advance Wars og Fire Emblem. Skal visst komme en video i løpet av E3.

Gleder meg enormt mye. Advance Wars og (spesielt) Fire Emblem er noe av det beste i hele sjangeren, så er spent på hvordan dette blir. :)

 

37 minutter med Xenoblade Chronicles 2:

 

https://www.youtube.com/watch?v=tybKz3DKqRc#t=1351

 

Spillet virker rimelig ferdig, så tipper det kommer relativt tidlig neste år.

 

Tidlig neste år i Japan, vil jeg tro. Er nok mye å oversette før det kommer til vesten.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Zelda Wii U Demo Shown At E3 Was In-Game Footage, Says Aonuma

 

Artig, stussa på hvem som skøyt på denne fienden fra kameravinkelen/retningen før karakteren begynte å skyte.

Let the speculation begin....humrer

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

 

37 minutter med Xenoblade Chronicles 2:

 

https://www.youtube.com/watch?v=tybKz3DKqRc#t=1351

 

Spillet virker rimelig ferdig, så tipper det kommer relativt tidlig neste år.

 

Tidlig neste år i Japan, vil jeg tro. Er nok mye å oversette før det kommer til vesten.

 

 

Og så blir det spennende å se om det blir like mye rot og tull fra amerikanske Nintendo som sist, eller om de har lært. Selv vil jeg faktisk foretrekke det om dette også blir dubbet britisk, da jeg var veldig fornøyd med Xenoblade-dubben og klarer meg fint uten en helt med California-akksent.

Lenke til kommentar

 

 

37 minutter med Xenoblade Chronicles 2:

 

https://www.youtube.com/watch?v=tybKz3DKqRc#t=1351

 

Spillet virker rimelig ferdig, så tipper det kommer relativt tidlig neste år.

 

Tidlig neste år i Japan, vil jeg tro. Er nok mye å oversette før det kommer til vesten.

 

 

Og så blir det spennende å se om det blir like mye rot og tull fra amerikanske Nintendo som sist, eller om de har lært. Selv vil jeg faktisk foretrekke det om dette også blir dubbet britisk, da jeg var veldig fornøyd med Xenoblade-dubben og klarer meg fint uten en helt med California-akksent.

 

Syns den herlige britiske duben i Xenoblade gjorde spillet langt bedre. Normalt kjører jeg på orginalsprak med underteksting. Men forelska meg helt i den britiske versjonen.

Lenke til kommentar

Er ikke så viktig for meg om det er amerikansk eller britisk aksent, men det er viktig at de holder seg til en. Synes det er utrolig irriterende når de blandes om hverandre uten grunn. Men var ikke en stor fan av det forrige, så er skeptisk til dette. Er så mange andre bra spill jeg heller vil ha. :)

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt meg Mario Kart 8 nå! Skal prøve å spille det nå. Har ikke spilt det siden N64

 

Men lurer på hvilke spill jeg skal velge, av de vi fikk med gratis. Står mellom Pikmin 3 og Zelda Wind Waker.

 

Pikmin har jeg aldri spilt før, og forsåvidt ikke Zelda heller, men har sett på mange venner spille Zelda. Husker spesielt Ocarina of Time på N64.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...