Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke koblet til internett fordi systemet ikke er oppdatert, og man må visst lage en bruker/Mii for å bruke systemet. Såvidt jeg ser må jeg da lage en tullebruker, oppdatere, logge inn med riktig info, og så slette tullebrukeren. Litt tungvindt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke koblet til internett fordi systemet ikke er oppdatert, og man må visst lage en bruker/Mii for å bruke systemet. Såvidt jeg ser må jeg da lage en tullebruker, oppdatere, logge inn med riktig info, og så slette tullebrukeren. Litt tungvindt.

Hvorfor kan du ikke lage deg en skikkelig bruker. Erjo forventet at man har en Mii nå.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hvorfor kan du ikke lage deg en skikkelig bruker. Erjo forventet at man har en Mii nå.

Var ikke det forventa på wii også?

Lenke til kommentar

Jeg har jo allerede to skikkelige miier, på Wii og 3DS. Hadde håpt å kunne starte opp Wii U med sistenevnte via Nintendo ID, men det får man visst ikke lov til. Fikk jo ordnet det på et vis, men det var rimelig omstendelig.

Lenke til kommentar

Jeg har jo allerede to skikkelige miier, på Wii og 3DS. Hadde håpt å kunne starte opp Wii U med sistenevnte via Nintendo ID, men det får man visst ikke lov til. Fikk jo ordnet det på et vis, men det var rimelig omstendelig.

Ok da skjønner jeg problemstillingen din bedre. Godt det ordna seg. Er ofte kronglette og vanskelig å finne ut hva man skal gjøre når det gjelder Nintendo og online løsninger.

Når jeg er i tvil bruker jeg ofte å søke via Youtube, der er det nesten alltid steg for steg forklaringer på det meste. Gjorde jeg feks da jeg skulle flytte profilen min fra 3ds til 3ds XL. Samme gjelder tingene fra Wii til WiiU.

Lenke til kommentar

Jeg fikk et gratis spill med Mario Kart 8 gjennom e-shop, men jeg må vente til august en gang for å få spillet. Antageligvis fordi det er et ubisoft spill x)

Du må vente fordi det eneste Bergsala (Nintendo.no) har gjort er å registrere dine personalia og Club Nintendo-koden til spillet. Når kampanjen er over, sendes alt til Nintendo og Europe hvor de manuelt kontrollerer kodene og genererer nedlastingskoder. Det må bli slik fordi Norden ikke er med i Club Nintendo.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Du kan også overføre alle spilla dine fra wiien til wiiuen med sd kort, gjorde det selv men nå kan jeg ikke overføre dem tilbake og kan da ikke bruke gamecube på spilla /:

Lenke til kommentar

Blitt en del timer med Tomodachi Life i dag. Meget bra spill, spesielt om man bruker noen... alternative... Mii'er. Kjedelig å bare bruke seg selv og folk man kjenner.

35iyr8n.jpg

No shit, Sherlock...

30l0vuc.jpg

Batman vs Terminator: The Musical :p

51cbcl.jpg

Ozzy på gitar, Alice Cooper på vokal. Blir ikke mer metall en det.

Lenke til kommentar

Du kan også overføre alle spilla dine fra wiien til wiiuen med sd kort, gjorde det selv men nå kan jeg ikke overføre dem tilbake og kan da ikke bruke gamecube på spilla /:

Aye, det er ganske megateit, men der visste jeg heldigvis hva jeg gikk til. Kanskje Nintendo en gang i en fjern fremtid klarer å ta igjen Valve, Sony, Google og Apple på brukervennlighet. :p

Lenke til kommentar

GGs til de jeg har spilt mot i MK8 fra tråden her de siste dagene! :)

Så hva synes dere om spillet? Jeg har blanede meninger, er både dårlig som f***, men også utrolig bra. Liker ikke hvordan items man får er basert på avstanden til 1., og at på 1. får du mest coin item, så det er utrolig lett å bli tatt av rødskall. Og trippel rødskall er det farligste. Jeg mener, det er synd at et spill som dette, som vi alle hadde så store forventninger til skulle bli et 'try-hard'-spill hvor alt handler om å bruke de beste speed-comboene online og få en god ledelse tidlig. Mange bruker Slick/Cyber Slick tires online, men det er ganske risky, og du blir bokstavelig talt knust hvis du havner langt bak med alle andre. Selv bruker jeg Bowser + Mach 8 (også de andre kartene med samme speed stat) + Slim/Crimson Slim, så jeg kan klare meg bedre overall på alle baner enn Slick/Cyber Slick-brukere. Og den 0.25+ speed (eller hvor mye det er) som Slick/Cyber Slick-brukere får, har ingenting å si online hvor alt kan skje, uansett. Skal du ha en sjanse å vinne i MK8, så er en tidlig ledelse essensielt, ellers har du ingen sjanse. Jeg ble så irritert her om dagen. Var på 1. på N64 Royal Raceway med en utrolig stor ledelse. Fikk fem mynter på rad (min rekord så langt)...... Da er det ikke morsomt lenger. På den fjerde, så fikk 2. et rødskall han brukte på meg og tok meg igjen. Men heldigvis ble han bluet like etter at han tok meg igjen, og jeg tok tilbake ledelsen. Fikk så min femte mynt før jeg endelig fikk et enslig rødskall til å forsvare ledelsen min og vant... N64 Royal Raceway er min favorittbane fordi det er en av mine favorittretro-baner + at jeg vinner nesten hele tiden der. Men er du derimot langt fra 1. sammen med alle andre, så er det nesten umulig å komme seg unna fordi du kommer til å bli truffet uansett hvor god du er. Så det er vel kanskje rettferdig at 1. får så mange mynter? Men likevel irriterende. Og grønnskall er så OP nå. Går de veggimellom, så treffer de deg garantert............ Battle derimot, ingen kommentar..... De skulle beholdt den gamle tradisjonen med battlearenaer, alt jeg gidder å si om battle.

En ting jeg synes er morsomt, er å være 'cocky' for kødd når jeg vinner. Da pleier jeg å si "Go easy on me!" for å provosere spillere som kanskje tror jeg er seriøs om å være arrogant. Det er morsomt når folk begynner å targete meg fordi jeg vinner så mye pga. min frekke oppførsel i lobbyen, som egentlig bare er uskyldig og useriøs. xD Synes ikke dere det er morsomt å framprovosere reaksjoner hos spillere i lobbyen når dere vinner mye? :)

Edit: Bra at blåskall har blitt svakere nå. Nå kan jeg i hvertfall ta et blåskall uten å klage lenger, og allikevel vinne. Tror jeg har vunnet de fleste gangene jeg har blitt tatt av blåskallet. Og hoppeteknikken for å øke farten etter en boost er utrolig morsomt når du stjeler seieren til folk rett foran trynet på dem.

Endret av AgeOfRave
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hva synes dere om spillet? Jeg har blanede meninger, er både dårlig som f***, men også utrolig bra. Liker ikke hvordan items man får er basert på avstanden til 1., og at på 1. får du mest coin item, så det er utrolig lett å bli tatt av rødskall. Og trippel rødskall er det farligste. Jeg mener, det er synd at et spill som dette, som vi alle hadde så store forventninger til skulle bli et 'try-hard'-spill hvor alt handler om å bruke de beste speed-comboene online og få en god ledelse tidlig.

Sånn har det nok vært siden MK Wii, og sannsynligvis lenge før det. Derfor jeg ikke røer MK lengre, med mindre MK står for Mortal Kombat. ;)

Lenke til kommentar

Har vært nede på 12. plass i andre runde, og vunnet. Så hvis du sliter med å ta igjen folk er de enten jævlig gode. Eller så kjører du ueffektivt og bruker masse shells unødvendig istedet for å satse defense

Tror nok ikke jeg kjører ujevnt. Har ikke TT-et så mye enda, men har 1:54.604 på Thwomp Ruins (som etter min mening er elendig). To sekunder bak WR, alt jeg vil ha er 1:53 (som jeg vet jeg er i stand til) eller en 1:52.9 på mitt beste. Går under mitt ekte navn, Øyvind, på leaderboards i tilfelle du ser en med det navnet. Men har bare lastet opp en elendig tid så langt. Men orker ikke bruke for mye tid på TT's. Det er mitt eget valg å velge en speed combo, og da må jeg ta konsekvensene av dårlig accel. Speed comboer pleier alltid å slite når de blir truffet. Og blir du truffet en gang, blir du som regel truffet flere ganger. Er en grunn til at en del spillere er så trege online, fordi de heller går for accel, som egentlig er smartere. Men jeg liker fart mer. Og ofte får du sopper bak i mengden og så er det alltid en der med rødskall.

Så hva synes dere om spillet? Jeg har blanede meninger, er både dårlig som f***, men også utrolig bra. Liker ikke hvordan items man får er basert på avstanden til 1., og at på 1. får du mest coin item, så det er utrolig lett å bli tatt av rødskall. Og trippel rødskall er det farligste. Jeg mener, det er synd at et spill som dette, som vi alle hadde så store forventninger til skulle bli et 'try-hard'-spill hvor alt handler om å bruke de beste speed-comboene online og få en god ledelse tidlig.

Sånn har det nok vært siden MK Wii, og sannsynligvis lenge før det. Derfor jeg ikke røer MK lengre, med mindre MK står for Mortal Kombat. ;)

MKWii var veldig morsomt, men begynte å hate spillet etterhvert. Så mange hackere, og mange som prøvde å hacke i det competitive communitiet uten å bli oppdaget for å bli lagt merke til, også. Aka folk som ikke har noe liv og tror MKWii er livet og en ekte karriere, så de må være suksessfulle hele tiden, koste hva det koste vil. Slike folk er så egoistiske, og er grunnen til at spillet ikke var morsomt etter en lang stund lenger. Mens sånne som meg og deg aksepterer at det ikke alltid går vår vei. Jeg kunne aldri tenkt meg å være så egoistisk som mange i dèt spillet var. Og alle brukte Funky Kong... Brukte han lenge, helt til jeg ble lei den tilbakestående skrikinga og brukte andre mer. :p

Endret av AgeOfRave
Lenke til kommentar

Blitt en del timer med Tomodachi Life i dag. Meget bra spill, spesielt om man bruker noen... alternative... Mii'er. Kjedelig å bare bruke seg selv og folk man kjenner.

Har spilt det litt selv, men så langt bare laget Miier basert på venner og familie. Synes det er vittig å se hvordan de holder på. Min bror var f.eks. på åpningen av den nye hattebutikken, og han var visst imponert. En ting jeg reagerer litt på, er at selv om det er et supermarked på øyen, så er det ingen av folkene som klarer å kjøpe maten sin selv.

En annen ting, kan Mario Maker være det uannonserte 3DS-spillet Nintendo skal vise frem på E3? Konseptet virker jo litt kult. Lage egne baner. http://www.pressfire.no/spesialer/E3-2014/8571/Hva-er-egentlig-Mario-Maker

Lenke til kommentar

Mens sånne som meg og deg aksepterer at det ikke alltid går vår vei.

Helt klart. Jeg spiller fordi det er moro, ikke for å vinne. Problemet er bare at jeg sjelden finner andre med samme holdning å spille med, og spesielt på nettet. Ikke er det så lett å spille offline heller, fordi det er vanskelig å finne folk som liker samme spill, har tid til å spille og som er like dårlig som meg. Alt må klaffe for at det skal være noe vits. Spiller jeg med noen som er mye bedre enn meg vinner de hele tiden uten å prøve, ellers må de la meg vinne med vilje. Liker ingen av delene spesielt godt. Å vinne er meningsløst om det ikke er fortjent. :)

Har spilt det litt selv, men så langt bare laget Miier basert på venner og familie. Synes det er vittig å se hvordan de holder på. Min bror var f.eks. på åpningen av den nye hattebutikken, og han var visst imponert. En ting jeg reagerer litt på, er at selv om det er et supermarked på øyen, så er det ingen av folkene som klarer å kjøpe maten sin selv.

En annen ting, kan Mario Maker være det uannonserte 3DS-spillet Nintendo skal vise frem på E3? Konseptet virker jo litt kult. Lage egne baner. http://www.pressfire.no/spesialer/E3-2014/8571/Hva-er-egentlig-Mario-Maker

Er rimelig hekta på Tomodachi Life allerede. Skjer jo så mye hele tiden. Akkurat nå driver de med Word Chain konkurranse ved fontenen, og senere i kveld blir det rap battle. :p

Tok en google på den Mario Maker-greia, og det ser ut til å være en editor som lar oss lage egne Mario-spill. Men det kan også ha noe å gjøre med de NFC-figurene de hintet til. For å friske opp minnet litt er dette figurer som i Skylanders og Disney Infinity, bare med Mario. Vi vet det jobbes med dem, og de vil nesten garantert dukke opp på E3. Men hva vil de brukes til? En teori er at Nintendo gir oss et nytt 2D Mario, men der vi kan bytte ut Mario-figuren med f.eks Samus og spille med henne. Eller bytt ham ut med Link og spill med ham, osv. Det hadde vært rimelig fett, spesielt om de lagde slike spill basert på Metroid, Zelda osv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det er noe med øynene hans som ikke stemmer. Ville holdt meg langt unna han der, for å si det sånn... Ikke godt å vite hva han kan finne på av pur faen. :green:

Sjalu brødrer kan finne på alt mulig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...