Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit nok, men de kontrollerene er ikke laget av Nintendo. De har bare fått lov å bruke designet til de orginale. Det er jo ingen GC spill på Wii U..så hva som er vitsen vet jeg ikke.

 

De er laget av et 3rd party firma som heter PDP, tidligere Pelican. Og PDP har ikke særlig bra rykte på seg. Mange av "fightpadene" deres fikk fort ødelagte knapper.

De er i samme gata som Madcatz, som lagde en haug med ræva billige 3rd party kontrollere til PS3 og X360 (solgt gjennom gamestop), men redda ryktet sitt med noen glimrende Arcade Sticks i 2009. Spesielt Tournament Edition stikkene.

 

 

Og det er ingen nyheter om GC-spill på VC enda til Wii U.

 

Adapteren er jo greit nok, men fortsatt ingen spill å bruke den på..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Sant nok, absolutt ingen garanti for at de vi gjøre det, men alltids lov å håpe :) Når det er sagt så kan man vel være litt skeptisk til om det kommer GC spill på VC når Nintendo, som du sier fortsatt ikke har gitt ut noen GC spill til WiiU. Kan jo håpe på noen overraskelser på e3 ;)

 

Hvilke GC spill er egentlig på Wii? Så vidt jeg vet er det vel kun opp til N64 som er på VC.

Lenke til kommentar

Sant nok, absolutt ingen garanti for at de vi gjøre det, men alltids lov å håpe :) Når det er sagt så kan man vel være litt skeptisk til om det kommer GC spill på VC når Nintendo, som du sier fortsatt ikke har gitt ut noen GC spill til WiiU. Kan jo håpe på noen overraskelser på e3 ;)

 

Hvilke GC spill er egentlig på Wii? Så vidt jeg vet er det vel kun opp til N64 som er på VC.

GameCube games via WiiWare on Wii U?

Nintendo exec's mysterious comment.

http://www.eurogamer.net/articles/2011-07-20-gamecube-games-via-wiiware-on-wii-u

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Det er ingen GC på Wii, du har heilt rett i at N64 er den nyaste konsollen tilgjengelig.

 

Det er forøvrig rykta at GC Virtual Console blir annonsert på E3 etter at eit dokument som viser Nintendo sine planer blei lekka, sjå her:

 

E3LINEUP.jpg

Hmm det e3 dokumentet hadde jeg ikke fått med meg. Kan jo bli et bra e3 hvis mye av det stemmer, selv om mye der er ting vi vel allerede "vet" vil dukke opp. Et nytt Star Fox hadde vært awesome, lenge siden det kom noe nytt fra den fronten :)

Lenke til kommentar

Hm sant det var støtte for vanlige GC-plater på Wii, jeg som blanda litt. Men den støtten er jo fjerna fra Wii U, så..rart ikke Nintendo kan legge ut sine egne spillkonsoller på VC egentlig.

Greit at GC krever en ganske heftig emulator, men Wii klarte jo å kjøre den samme emulatoren.

Lenke til kommentar

Greit nok, men de kontrollerene er ikke laget av Nintendo. De har bare fått lov å bruke designet til de orginale. Det er jo ingen GC spill på Wii U..så hva som er vitsen vet jeg ikke.

 

De er laget av et 3rd party firma som heter PDP, tidligere Pelican. Og PDP har ikke særlig bra rykte på seg. Mange av "fightpadene" deres fikk fort ødelagte knapper.

De er i samme gata som Madcatz, som lagde en haug med ræva billige 3rd party kontrollere til PS3 og X360 (solgt gjennom gamestop), men redda ryktet sitt med noen glimrende Arcade Sticks i 2009. Spesielt Tournament Edition stikkene.

 

 

Og det er ingen nyheter om GC-spill på VC enda til Wii U.

 

Adapteren er jo greit nok, men fortsatt ingen spill å bruke den på..

Jeg tenkte mest med tanke på SSB. For oss som spiller SSB "aktivt", så er det en skikkelig god nyhet, siden GC-kontrolleren er eneste alternativ i Melee (og Brawl, for den saks skyld). GC-kontrolleren ER Smash, og for min egen del er det supert å få vite at jeg kan bruke den i det neste Smash i rekken. Jeg skjønner likevel at ikke alle, i utgangspunktet er like begeistret.

Lenke til kommentar

Hm sant det var støtte for vanlige GC-plater på Wii, jeg som blanda litt. Men den støtten er jo fjerna fra Wii U, så..rart ikke Nintendo kan legge ut sine egne spillkonsoller på VC egentlig.

Greit at GC krever en ganske heftig emulator, men Wii klarte jo å kjøre den samme emulatoren.

 

Det stemmer ikke helt at den er fjernet fra Wii U. Det går an å få spill til å snurre, men har vært litt meningsløst frem til nå all den tid GC-kontroller ikke virker på U.

Lenke til kommentar

Den er fake som faen. Spesielt siden Nintendo om dagen bruker grå logo.

Er nok fake ja, men mye av det som står der vil nok sånn halveis stemme. Slike dokumenter er så og si alltid fake. Hvem ville liksom ha behov for å lage en slik liste, og om den fantes hvem skulle i så fall ha muligheten til å snappe det opp? Bare å spørre seg selv de to spørsmålene så finner man som regel ut at det ikke kan være ekte.

 

Hyrule Warriors kommer nok i år, men høst/vinter er vel mer troverdig. Er ganske sikkert at de vil si et eller annet om neste Zelda, pokemon kommer de til å vise fram, og vi får nok dato på både det og Smash Brothers. Star Fox er nok litt tvilsom, men kan håpe. :)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...