Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet at grunnen til at Virtual Console på WiiU er så slunken ift til Wii sin, er at de ikke har de samme lisensene nå som de hadde i 2005. Men sin egen konsoll har de vel lisens til å bruke.

 

Wii sin VC er fantastisk, alt fra gamle Sega-konsoller, Turbogfx-16 til C64-spill der.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Heisann. Satt å tenkte litt på å kjøpe en Wii U ettersom guttungen min på 10 år blir å være mere og mere her hos meg fremover.

 

Har dere noen spill tips å komme med som vi begge kan spille i lag og som han kan spille alene.

Noen tips til voksen spill trenger jeg kanskje å så ikke konsollen støver ned, mens guttungen ikke er her.

Han er syykt opptatt av bilspill og minecraft, men ser helst at han ikke spiller på min PC etter at han hadde lastet ned texture packs til minecraft som inneholdt så mye virus at jeg måtte ta en clean install sist han var her :p Tenkte først på å kjøpe Xbox 360 eller PS3, men siden jeg har eid begge konsollene så tenkte jeg det kunne vært artig å prøve ut nintendo igjen, siden det var Nes og Snes jeg vokste opp med å har mange gode minner fra :) Når jeg ble litt eldre så så tok Sony over som min favoritt konsoll, så har vært noen år siden jeg har rørt noe fra Nintendo.

Lenke til kommentar

Altså bilspill og minecraft så hadde jeg heller gått for en annen konsoll.

 

Når det er sagt så er det jo mange geniale coop spill i Nintendoverden.

 

New super mari bros u, Super mario 3d world, Rayman legends, Donkey Kong Coyntry Tropical breeze er de jeg har testet i coop som jeg liker.

Mario kart 8 kommer snart og det blir nok veldig morsomt i coop.

 

I tillegg så er Wii u kompatibel med alle Wii titler så der vil du nok finne en god del spill som er bra i coop.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Heisann. Satt å tenkte litt på å kjøpe en Wii U ettersom guttungen min på 10 år blir å være mere og mere her hos meg fremover.

 

Har dere noen spill tips å komme med som vi begge kan spille i lag og som han kan spille alene.

Noen tips til voksen spill trenger jeg kanskje å så ikke konsollen støver ned, mens guttungen ikke er her.

Han er syykt opptatt av bilspill og minecraft, men ser helst at han ikke spiller på min PC etter at han hadde lastet ned texture packs til minecraft som inneholdt så mye virus at jeg måtte ta en clean install sist han var her :p Tenkte først på å kjøpe Xbox 360 eller PS3, men siden jeg har eid begge konsollene så tenkte jeg det kunne vært artig å prøve ut nintendo igjen, siden det var Nes og Snes jeg vokste opp med å har mange gode minner fra :) Når jeg ble litt eldre så så tok Sony over som min favoritt konsoll, så har vært noen år siden jeg har rørt noe fra Nintendo.

Nintendo er den mest familie vennlige konsollen, masse spill du kan spille med poden i sofaen.

Lenke til kommentar

bilspill og minecrsft er kraftig skivebom hvis du kjøper en Wii U i såfall. Ingen av delene finnes på den konsollen, så du ender med en småsur 10 åring tror jeg.

Heisann. Satt å tenkte litt på å kjøpe en Wii U ettersom guttungen min på 10 år blir å være mere og mere her hos meg fremover.

 

Har dere noen spill tips å komme med som vi begge kan spille i lag og som han kan spille alene.

Noen tips til voksen spill trenger jeg kanskje å så ikke konsollen støver ned, mens guttungen ikke er her.

Han er syykt opptatt av bilspill og minecraft, men ser helst at han ikke spiller på min PC etter at han hadde lastet ned texture packs til minecraft som inneholdt så mye virus at jeg måtte ta en clean install sist han var her :p Tenkte først på å kjøpe Xbox 360 eller PS3, men siden jeg har eid begge konsollene så tenkte jeg det kunne vært artig å prøve ut nintendo igjen, siden det var Nes og Snes jeg vokste opp med å har mange gode minner fra :) Når jeg ble litt eldre så så tok Sony over som min favoritt konsoll, så har vært noen år siden jeg har rørt noe fra Nintendo.

Ser det er skrevet litt angående bilspill og wii u. Det er nok riktig at det ikke er flust av bilspill til wii u, men de finnes jo. Need for speed most wanted u har fått gode kritikker etter hva jeg har fått med meg. Mario kart kommer neste fredag. Ikke et realistisk bilspill, men racing nevertheless.

Project car er riktig nok ikke lansert enda, men er planlagt til wii u.

 

Minecraft finnes dog ikke på wii u (enda..?), men vil nok tro poden finner mange andre spill han liker på wii'en :)

 

Av spill til deg kan jeg i hvert fall anbefale zombi U. Finnes også endel andre diamanter i wii u-biblioteket, men det er nok en fordel om du har et barnslig sinn og kan kose deg med zelda, mario, pikmin osv.

Lenke til kommentar

 

Det har du helt rett i, en kompis har Retron 3 å den er ikke akkurat stabil for å si det sånn, virker når den føler for det.

Håper de har bedre kvalitet i Retro 5.

Har rett i hva da? Tenkte bare den kunne være interessant for folk som vil ha litt retrospilling. Har hørt mye bra om RetronN, så vi får se i praksis når den kommer. Blir garantert å kjøpe den. :)

Lenke til kommentar

 

 

Det har du helt rett i, en kompis har Retron 3 å den er ikke akkurat stabil for å si det sånn, virker når den føler for det.

Håper de har bedre kvalitet i Retro 5.

Har rett i hva da? Tenkte bare den kunne være interessant for folk som vil ha litt retrospilling. Har hørt mye bra om RetronN, så vi får se i praksis når den kommer. Blir garantert å kjøpe den. :)

 

Rett i at det ikke akkurat er Nintendo kvalitet, derfor får vi håpe Retron 5 er bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...