Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Har selvsagt ingenting imot hemmeligheter. Det jeg sterkt misliker er at de låser historien bak hemmeligheter. Lenge siden jeg spilte SM World, men mener å huske historien ikke er låst. Når du har tatt bossen i en verden er det bare å dra rett til neste. Super Mario 64 hadde også også en hel rekke låste dører som krevde et visst antall stjerner, men der var stjernene "oppdrag" som i f.eks et rollespill. Det har jeg ingenting imot. Om jeg vil suse gjennom historien burde jeg absolutt få lov til det. Spesielt når vi åpner to nye modus etter historien som i Kirby: Triple Deluxe.

 

Nå må det nevnes at jeg kommer til å bruke guide for å finne nok sun stones for å fullføre Kirby, og kommer til å lete etter flere etterpå uten guide. Men jeg er svært skeptisk til nye plattformspill fra Nintendo.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neste Zelda vil ikke være så alt for langt, men for å åpne døren til sistebossen må du:

 

1. Finne fem kister i hver eneste dungeon. Disse er som regel gjemt på steder det ikke bare er vanskelig å se dem, men svært vanskelig å finne ut hvordan man kommer seg dit.

 

2. Ha nøyaktig 998 mynter. 999 er for mange. Da vil du miste hundre av dem, så du må pent grinde opp 98 ekstra, så du har 998. Har du 997 er døren låst.

 

3. Hold nede blokkeknappen og gå baklengst fra den venstre siden av verdenskartet til den venstre.

 

4. Ri minst førti mil på hesten.

 

5. Ha samtlige hjertecontainere og alt utstyret oppgradert.

 

Det er vel ikke for mye forlangt? Uten alt dette vil jo spillet være alt for kort...

Lenke til kommentar

Neste Zelda vil ikke være så alt for langt, men for å åpne døren til sistebossen må du:

 

1. Finne fem kister i hver eneste dungeon. Disse er som regel gjemt på steder det ikke bare er vanskelig å se dem, men svært vanskelig å finne ut hvordan man kommer seg dit.

 

2. Ha nøyaktig 998 mynter. 999 er for mange. Da vil du miste hundre av dem, så du må pent grinde opp 98 ekstra, så du har 998. Har du 997 er døren låst.

 

3. Hold nede blokkeknappen og gå baklengst fra den venstre siden av verdenskartet til den venstre.

 

4. Ri minst førti mil på hesten.

 

5. Ha samtlige hjertecontainere og alt utstyret oppgradert.

 

Det er vel ikke for mye forlangt? Uten alt dette vil jo spillet være alt for kort...

Høres ganske utfordrende ut, jeg liker en god utfordring i ny og ned.

Lenke til kommentar

Jeg håper seriøst du kødder... Har det noensinne falt deg inn at du kanskje ikke er en av majoriteten, og at folk flest ikke er så überhardcore som deg?

Jeg er overhodet ikke hardcore, men liker en utfordring i ny og ne, jeg nevnte bare at om du fikk det som du ville, med at du kunne løpe igjennom spillet på to tre timer, hadde det garantert blitt sett på negativt av mange spillere det også, derfor skrev jeg, ikke lett å tilfredsstille samtlige spillere.

Lenke til kommentar

Hele driten med å låse historien kom med Super Mario 3D Land. Det er med andre ord noe svært nytt de har funnet på. Jeg skjønner bare ikke hvordan du kan godta det? Spillet er for kort ellers? Så gjør spillet lengre? Å legge på slikt møl bare for å kunstig forlenge levetiden har aldri vært godtatt i andre spill, så hvorfor godtar du det i Nintendospill?

 

Og for øvrig har vi ett hemmelig brett i hver verden i Kirby når man har funnet alle sun stones i en verden. Der har du utfordringen din. Eller finn alle sun stones, alle keychains, og gjør alle de andre modusene. Hva ville du sagt om neste Super Mario bare har to verdener, men du til gjengjeld må lete etter femti hemmelige mynter i hvert eneste brett for å komme til sistebossen? Det er ikke så annerledes enn det vi allerede har. Det nekter jeg å godta, så jeg kjøper aldri flere Nintendo plattformspill uten å sjekke det først.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Hele driten med å låse historien kom med Super Mario 3D Land. Det er med andre ord noe svært nytt de har funnet på. Jeg skjønner bare ikke hvordan du kan godta det? Spillet er for kort ellers? Så gjør spillet lengre? Å legge på slikt møl bare for å kunstig forlenge levetiden har aldri vært godtatt i andre spill, så hvorfor godtar du det i Nintendospill?

Jeg synes det er gøy å lete etter mynter/kister/artifacts i spill, det er vel ikke bare Nintendo som har dette!?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er for lengst pisslei å samle ting bare får å dra ut tiden i spill, som oftest er dette i sammenheng med gamerpoints/trophies som jeg bryr meg null og niks om. Men heldigvis er slikt frivillig :)

 

Den manien om å samle alt og få 100% på spill var over etter N64 for min del.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er enig med Schreiber her at i noen spill så blir dette samle greiene litt for mye. Ta f.eks new super mario 3d world på Wii u. Noen steder der må du ha samlet et visst antall av de store myntene for å komme videre i historien. Helt ærlig så er ikke jeg så sugen på å gå tilbake i brettene for å lete etter enda mer store mynter for å komme videre, da det virker som dette bare er lagt på fordi spillet i seg selv er sykt enkelt. Jeg liker Mario spill, men myntjakten kunne de droppet. Det funker med stjernesamling ala Mario 64, Sunshine, Galaxy da disse samles i en form av egne oppdrag spredt ut over et større område, men spillene med myntene føles ikke på samme måte når de skal samles.

Lenke til kommentar

Fant frem den gamle esken med NES'en og SNES'ene i går og testet litt. Halvparten av spillene virker ikke selv etter at kontakten er renset med elektrorens, så jeg tenkte å skru opp spillene for å rengjøre de innvendig.

 

Leser rundt omkring at jeg trenger en skrutrekker på 3,8mm, men klarer ikke helt å finne det verken på nettsidene til Biltema eller Jula.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne et sted som selger den?

Lenke til kommentar

Fant frem den gamle esken med NES'en og SNES'ene i går og testet litt. Halvparten av spillene virker ikke selv etter at kontakten er renset med elektrorens, så jeg tenkte å skru opp spillene for å rengjøre de innvendig.

 

Leser rundt omkring at jeg trenger en skrutrekker på 3,8mm, men klarer ikke helt å finne det verken på nettsidene til Biltema eller Jula.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne et sted som selger den?

Vist du ikke har hastverk så finnes det meste på ebay til hyggelige priser.
Lenke til kommentar

Er helt enig at sideoppdrag og det å samle ditten og datten er og blir ekstrainnhold som folk kan velge å gjøre. Det at du på død og liv må samle X-antall av X og Y på verden A for å komme deg videre til verden B til tross for at du har tatt samtlige baner og slått samtlige bosser er bare tull.

 

Sideoppdrag, det å samle mynter og whatever skal være en bonus og gi deg et par nyttige bonuser osv.. Men ikke være påkrevd for å kunne spille igjennom spillet. Det er svært få spill jeg føler har en såpass stor sjarm og gjenspillverdi at jeg gidder å gå tilbake til samme området og måtte gjøre 80% av nøyaktig det samme jeg gjorde for et par timer siden bare for å klare å unlocke en ny ting som gir meg de en ekstra mynt som lar meg avansere fra verden A til verden B.

 

Super Mario 64 hadde en helt fin balanse, du klarte stort sett alltid å ha et godt nok antall stjerner for å avansere av å fullføre alle de forskjellige banene. Du måtte garantert gå tilbake for å hente flere stjerner for å låse opp kanonen for å skyte seg selv opp til Yoshi på taket osv men dette var jo på ingen måte påkrevd for å fullføre spillet. Det å få ekstra stjerner baserte seg jo også på helt klare, definerte oppdrag og utfordringer. Ikke av typen "hvor kan den siste mynten være gjemt på denne banen" hvor du ender opp med å kaste bort lang tid på mer eller mindre ingenting i et desperat håp for å finne den.

 

 

Yoshi's Island hadde en veldig god løsning, jo flere blomster = større sjanse for bonusspill på enden av banen som vil gi deg diverse fordeler i spillet. Og klarte du mot all formodning å ta en hel verden 100% på hver bane så åpnet du opp muligheten for å kjøre dette bonusspillet så mange ganger du ønsker. Ergo kan du løse banene i akkurat ditt eget tempo, på nøyaktig den måten du vil men samtidig så er det mye snacks og motivasjon for de som ønsker å gjennomføre alt 110%.

 

Mynter i Mario skal og burde ha et eneste poeng, X-antall mynter = ekstra liv også kunne de gjerne hatt det sånn at diverse sopphus gav deg bedre bonuser basert på mengden mynter du har. At disse myntene skal spille en direkte rolle på hvorvidt du kommer deg videre eller ikke i spillet er helt på jordet, har du fullført banene og tatt bossene så skal du naturligvis få komme deg videre. Dette er ikke å gjøre spill vanskeligere, eller mer utfordrerne..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Nå har det seg også slik at Mario 3D World var både fantastisk bra, og fantastisk lett. Siden spillet var såpass enkelt, synes jeg det blir tåpelig å kritisere det for at du må bruke hodet litt ekstra for å finne de få skjulte hemmelighetene på brettet. Kan virkelig ikke påstå at disse spillene krevde noe spesielt mye av deg som spiller for å finne de få skjulte hemmelighetene som førte deg videre i spillet.

 

Er ikke noen direkte fan av det jeg heller, men synes ikke at det gjør noe når spillet var såpass enkelt fra før. Dere som klager på Nintendo sine spill, gå å kjøp dere ps4 eller xbone, dere har ingenting på Nintendo platformen å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Super Mario 64 hadde en helt fin balanse, du klarte stort sett alltid å ha et godt nok antall stjerner for å avansere av å fullføre alle de forskjellige banene. Du måtte garantert gå tilbake for å hente flere stjerner for å låse opp kanonen for å skyte seg selv opp til Yoshi på taket osv men dette var jo på ingen måte påkrevd for å fullføre spillet.

Ja, man må ta de samme banene om og om igjen i Super Mario 64. Men før vis starter banen få vi velge hvilken stjerne vi vil finne, og vi får i samme slengen et stort hint om hvor den er. I tillegg vil banene endre seg litt fra stjerne til stjerne, så det er ikke 100% samme bane for hver eneste stjerne man leter etter. Det gjør at banene får litt variasjon, og vi får som sagt sterke hint hvor stjernen vi leter etter er. I de nye er det samme bane hele tiden, og vi har null hint hvor de er.

 

Dette var irriterende nok i 3D Land og 3D World, men da kunne vi i det minste samle de enkleste myntene for å åpne neste verden. Ti mynter er ti mynter, uansett hvor du henter de. Men i Kirby: TD må vi samle et visst antall sun stones i den verdenen vi er i får å åpne bossen. Jeg har som sagt 33 sun stones til sammen, men har bare fem i verden 4. Dermed får jeg ikke ta bossen der, fordi jeg trenger åtte fra den verdenen. Ren bullshit fra Nintendo. Tok de siste tre jeg trengte med guide, og kommer til å gjøre det samme med de to siste verdenene (drar opp til bossen først, så bruker jeg guide for å åpne den.) Hvor lenge er det til de bruker denne mekanikken til Mario? Jeg vet de jobber med neste 3D Mario (vi får nesten garantert se mer på E3), så det vil ikke overraske meg der om vi ikke får dra til verden 5 om vi ikke har nok mynter fra verden 4 osv.

 

Nå har det seg også slik at Mario 3D World var både fantastisk bra, og fantastisk lett. Siden spillet var såpass enkelt, synes jeg det blir tåpelig å kritisere det for at du må bruke hodet litt ekstra for å finne de få skjulte hemmelighetene på brettet. Kan virkelig ikke påstå at disse spillene krevde noe spesielt mye av deg som spiller for å finne de få skjulte hemmelighetene som førte deg videre i spillet.

 

Er ikke noen direkte fan av det jeg heller, men synes ikke at det gjør noe når spillet var såpass enkelt fra før. Dere som klager på Nintendo sine spill, gå å kjøp dere ps4 eller xbone, dere har ingenting på Nintendo platformen å gjøre.

Jeg har ingenting imot å bruke hodet for å fimme hemmeligheter, og på det viset øke lengden på spillet. Men det må aldri være innført med tvang. At det er for lett er ingen unnskyldning. Ei heller at det er så få brett til sammen, eller hva man nå prøver å unnskylde seg med.

 

Den siste paragrafen din gir ikke mening engang. At Nintendo har begynt å lage dritenkle spill burde selv du se er negativt. Vi snakker de samme folkene som nektet å gi oss Super Mario Bros 2 fordi det var for vanskelig for oss. Nå tvinger de oss til å lete opp hemmelige mynter fordi spillene er for enkle. Du klarer vel å se problemet her?

 

Og btw, jeg har Wii, Wii U og 3DS, og gleder meg til Hyperkin RetronN 5 kommer, så jeg får spille originale spill til NES, SNES og Super Famicon, samt Sega Genesis og Mega Drive. Har i tillegg PS3, PS4, PSVita og PC. Hva har det med saken å gjøre? Om vi hadde blitt tvunget til å lete opp hemmeligheter i et spill til PS4 hadde ikke vært noe bedre.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...