Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SKal kjøpe Wii nå (Im late, I know). Tips til spill? Alle valg godtas.

 

Her er noen obligatoriske spillkjøp etter min mening:

 

1. Super Mario Galaxy

2. The Legend of Zelda: Twilight Princess

3. Donkey Kong Country Returns

4. Super Mario Galaxy 2

5. Super Smash Bros Brawl

6. Xenoblade Chronicles

7. New Super Mario Bros Wii

8. Metroid Other M

9. Monster Hunter Tri

10. Metroid Prime Trilogy

11. Mario Kart Wii

12. Mega Man 9

13. Okami

14. Resident Evil 4

15. Zack & Wiki: Quest for Barbados' Treasure

 

Andre spill som kan anbefales, men som er litt mer avhengig av om du liker sjangeren eller ikke:

 

A Boy and his Blob

A Shadow's Tale

And Yet It Moves

Animal Crossing: City Folk

Another Code: R

Batman: The Brave and the Bold

Bit Trip Complete

Boom Blox

Boom Blox: Bash Party

Broken Sword: Shadow of the Templars Directors Cut

Call of Duty: Black Ops

Call of Duty: Modern Warfare Reflex

Call of Duty: World at War

Castlevania The Adventure: Rebirth

Cave Story

Contra: Rebirth

Dawn of Discovery

de Blob

de Blob 2

Dead Space: Extraction

Deadly Creatures

Disaster: Day of Crisis

Disney's Epic Mickey

Elebits

Endless Ocean

Endless Ocean 2

Excite Bots

Excite Truck

Fire Emblem: Radiant Dawn

Fragile Dreams: Farewell to the Moon

Geometry Wars: Galaxies

Goldeneye 007

Gradius: Rebirth

Ivy the Kiwy

Kirby's Epic Yarn

Klonoa

Little King's Story

Lost Winds

Lost Winds 2

Madworld

Mega Man 10

Muramasa: The Demon Blade

NBA Jam

New Play Control: Pikmin

New Play Control: Pikmin 2

NiGHTS: Journey of Dreams

No More Heroes

No More Heroes: Desperate Struggle

Nyxquest: Kindred Spirits

Prince of Persia: The Forgotten Sands

Punch Out!

Rabbids Go Home

Red Steel

Red Steel 2

Resident Evil Archives: Resident Evil Remake

Resident Evil Archives: Resident Evil Zero

Resident Evil: The Darkside Chronicles

Resident Evil: Umberella Chronicles

Rune Factory: Frontier

Sakura Wars: So Long My Love

Sam & Max: Beyond Time and Space

Sam & Max: Save the World

Secret Files: Tunguska

Secret Files 2: Puritas Cordis

Silent Hill: Shattered Memories

Sin & Punishment: Star Successor

Sonic Colours

Sonic and the Secret Rings

Sonic Unleashed

Sonic 4 Episode 1

Super Mario Allstars

Super Paper Mario

Strong Bad's Cool Game for Attractive People

Swords and Soldiers

Tales of Monkey Island

Tatsunoko Versus Capcom

Tenchu: Shadow Assassins

The House of the Dead 2 & 3 Return

The House of the Dead: Overkill

Tomb Raider: Anniversary

Tomb Raider: Underworld

Traume Centre: New Blood

Trauma Centre: Second Opinion

Trauma Team

Warioland: Shake it

Warioware: Smooth Moves

Wii Fit Plus

Wii Sports

Wii Sports Resort

World of Goo

 

Interessante spill som er på vei:

Dragon Quest X

Kirby's Adventure

Pandora's Tower

The Last Story

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper en ny konsoll som har noen år på baken, sjekker jeg bare massevis av "best 20 gamecube games" e.l. lister i google.

Finner alltid noen lister satt sammen av store spillmagasiner på nett som IGN eller gamespot. Eller youtube-videoer med topp 10 lister, selv om det er en stor andel unger som aldri burde hatt et kamera som presenterer.

 

Det er mange classics som går igjen, og da kjøper jeg disse først.

Lenke til kommentar

quote name='Ginecólogo Necrolamedor' timestamp='1318259038' post='18424891']

KJØP, FOR FAEN!

 

Skulle gjerne gjort det, men da jeg byttet ut den gamle TVen med en ny 40" mistet jeg koblingen Wii bruker. Så vidt jeg vet. (det er i alle fall den unnskyldningen jeg bruker når dama spør.) :p Har vurdert å kjøpe Wii U i stedet, men etter flausene Wii og 3DS gir jeg Wii U minst ett år for å se hvordan Wii U klarer seg før jeg bestemmer meg.

 

Btw med "flauser" mener jeg at Wii omtrent ikke har noen spill jeg synes er interessant, og 3DS har vært en katastrofe så langt. Jeg elsker den, men et priskutt under ett halvt år etter launch taler for seg. :p Men det ser ut til at den kan klare saeg likevel, så vi får se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Jeg er en stor fan av både Wii og 3DS, men begge to sliter. 3DS har solgt svært dårlig og har få bra spill, men den er relativt ny og en mange bra spill kommer på rekke og rad og støtter spill til DS. (nå for tiden spiller jeg mest Aliens: Infestation, Dragon Quest: Monsters: Joker 2, Okamiden og 999: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors - alle til DS).

 

Wii har derimot vært ute lenge, og så langt kommer jeg bare på et titalls spill jeg synes er verdt pengene.Super Mario Galaxy var bra, men hadde jeg kjøpt Wii nå hadde jeg holdt meg til SMG2. Det er alt for likt det første og føles bare som en oppdatering med nye brett og Yoshi. Zelda: Twilight Princess var greit nok, men kjøpt det heller på GameCube og slipp det tullet med Wiimoten. Dessuten har jeg hele fem Zelda-spill på 3DS fra før. (Zelda 1 og 2, Link's Awakening, Ocarina of Time 3D og Four Swords Anniversary Edition.) Jeg likte Resident Evil: Umbrella Chronicles, men Darkside Chronicles ble for mye av det samme og hadde en utrolig kjedelig bane fra RE5 i starten. Det var rimelig turn-off, for å si det mildt. :p Deadly Creatures var morsomt, men undervurdert og veldig, veldig brunt. Metrod: Other M bør også nevnes, og jeg burde kanskje ha investert i Donkey Kong Country Return etterhvert. Men bortsett fra det er det svært få jeg kommer på i farten jeg faktisk likte noe særlig.

 

Btw off-topic, noen som har spilt Dragon Quest: Monsters: Joker 2? Når får jeg leke gal doktor med monstrene? (dvs synthesize?) Har kommet til det området med Missing Lynx etter, øh, seks timer. Har brukt alt for mye tid på å levle monstrene mine og fange nye. blush.gif

Lenke til kommentar

Jeg er en stor fan av både Wii og 3DS, men begge to sliter. 3DS har solgt svært dårlig og har få bra spill, men den er relativt ny og en mange bra spill kommer på rekke og rad og støtter spill til DS. (nå for tiden spiller jeg mest Aliens: Infestation, Dragon Quest: Monsters: Joker 2, Okamiden og 999: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors - alle til DS).

 

Wii har derimot vært ute lenge, og så langt kommer jeg bare på et titalls spill jeg synes er verdt pengene.Super Mario Galaxy var bra, men hadde jeg kjøpt Wii nå hadde jeg holdt meg til SMG2. Det er alt for likt det første og føles bare som en oppdatering med nye brett og Yoshi. Zelda: Twilight Princess var greit nok, men kjøpt det heller på GameCube og slipp det tullet med Wiimoten. Dessuten har jeg hele fem Zelda-spill på 3DS fra før. (Zelda 1 og 2, Link's Awakening, Ocarina of Time 3D og Four Swords Anniversary Edition.) Jeg likte Resident Evil: Umbrella Chronicles, men Darkside Chronicles ble for mye av det samme og hadde en utrolig kjedelig bane fra RE5 i starten. Det var rimelig turn-off, for å si det mildt. :p Deadly Creatures var morsomt, men undervurdert og veldig, veldig brunt. Metrod: Other M bør også nevnes, og jeg burde kanskje ha investert i Donkey Kong Country Return etterhvert. Men bortsett fra det er det svært få jeg kommer på i farten jeg faktisk likte noe særlig.

 

Btw off-topic, noen som har spilt Dragon Quest: Monsters: Joker 2? Når får jeg leke gal doktor med monstrene? (dvs synthesize?) Har kommet til det området med Missing Lynx etter, øh, seks timer. Har brukt alt for mye tid på å levle monstrene mine og fange nye. blush.gif

 

Som med alt annet, så er selvsagt dette en smaksak, og jeg skal ikke si at din mening om Wii er feil. Jeg er imidlertid sterkt uenig med deg, og når jeg ser i hyllen min så er Wii den konsollen jeg har nest flest spill til (etter Snes). Flere enn til Nes, flere enn til Mega Drive, flere enn til PS1, flere enn til PS2 og flere enn til 360. Noe av dette skyldes selvsagt at Nintendo sine spill generelt appellerer mer til meg enn Microsoft og Sony sine gjør, men det som er bra med Wii er at den kombinerer et meget sterkt bibliotek av klassiske Nintendo-titler med en rekke unike og ofte undervurderte spillopplevelser fra tredjepartsutviklere. Det Wii er dårlig på, er først og fremst at den ikke har fått høybudsjettstredjepartsspill (utenom Monster Hunter 3 og det kommende Dragon Quest X), og ønsker du å spille de store produksjonene som genererer mye hype i spillindustrien (og hvem vil vel egentlig ikke det?), så har ikke Wii så mye å stille opp med dessverre. Det er vel derfor de fleste av oss som har Wii også spiller på enten PS3, 360 eller PC i tillegg. Ser en dog isolert sett på Wii sitt bibliotek, så er det etter min mening meget sterkt til tross for at det mangler disse spillene, og jeg vil også si at det er sterkere enn både PS3 og 360 sitt bilbiotek isolert sett (spesielt om en bare teller eksklusiver). Men dette er selvsagt en smaksak :)

 

Angående spillanbefalinger, så kan jeg redigere inn spill i førsteposten her, så folk har et fast sted å gå til om de lurer på hvilke spill som er anbefalt av andre Wii-brukere?

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Mine favoritter på Wii'n må være: (ingen rekkefølge, kun spill jeg har såklart.) :)

Sin and Punishment: Successor of the Skies

Klonoa

The Legend of Zelda: Twilight Princess

Sonic Colours

Little King's Story

 

De to første og Little King's Story er nok for spesielt interesserte, Twilight Princess er på GameCube også og teller derfor ikke som "Wii-spill" (misforstå meg rett, jeg mener bare at vi ikke kan sii Wii U har et bra bibliotek pga spill som Super Mario Galaxy og Donkey Kong Country Returns), og Sonic Colours er multiplattform. For "folk flest" er det nok få av disse som er av interesse.

Som med alt annet, så er selvsagt dette en smaksak, og jeg skal ikke si at din mening om Wii er feil. Jeg er imidlertid sterkt uenig med deg, og når jeg ser i hyllen min så er Wii den konsollen jeg har nest flest spill til (etter Snes). Flere enn til Nes, flere enn til Mega Drive, flere enn til PS1, flere enn til PS2 og flere enn til 360. Noe av dette skyldes selvsagt at Nintendo sine spill generelt appellerer mer til meg enn Microsoft og Sony sine gjør, men det som er bra med Wii er at den kombinerer et meget sterkt bibliotek av klassiske Nintendo-titler med en rekke unike og ofte undervurderte spillopplevelser fra tredjepartsutviklere. Det Wii er dårlig på, er først og fremst at den ikke har fått høybudsjettstredjepartsspill (utenom Monster Hunter 3 og det kommende Dragon Quest X), og ønsker du å spille de store produksjonene som genererer mye hype i spillindustrien (og hvem vil vel egentlig ikke det?), så har ikke Wii så mye å stille opp med dessverre. Det er vel derfor de fleste av oss som har Wii også spiller på enten PS3, 360 eller PC i tillegg. Ser en dog isolert sett på Wii sitt bibliotek, så er det etter min mening meget sterkt til tross for at det mangler disse spillene, og jeg vil også si at det er sterkere enn både PS3 og 360 sitt bilbiotek isolert sett (spesielt om en bare teller eksklusiver). Men dette er selvsagt en smaksak :)

 

Angående spillanbefalinger, så kan jeg redigere inn spill i førsteposten her, så folk har et fast sted å gå til om de lurer på hvilke spill som er anbefalt av andre Wii-brukere?

 

Jeg har ingen problemer med at du er uenig med meg. Men for å ta det fra en annen vinkel: Det har vært svært få spill i år jeg har hatt noe som helst interesse av, kanskje med unntak av Skyward Sword. Men selv det må jeg vente en del med for å få et bra første-, andre- og tredjeinntrykk. På PS3 har spill kommet på rekke og rad ganske jevnlig. Nå sitter jeg med Rage, Dark Souls og Warhammer 40k: Space Marine, mens Batman: Arkham City, Saint's Row 3, Skyrim og SSX kommer på rekke og rad. Nå sier jeg selvsagt ikke at Wii er en dårlig konsoll, tvert imot. Men den sliter med få spill jeg har noe som helst interesse av.

 

Og btw, jeg ser du nevner Monster Hunter Tri og Dragon Quest X som høybudsjetts Wii-titler. Problemet er bare at MHT kommer til 3DS og Dragon Quest X kommer til Wii U, så ironisk nok ødelegger Nintendo litt for seg selv der. Hvorfor kjøpe DQX til Wii når jeg sannsynligvis kommer til å kjøpe Wii U senere, og heller får et bedre DQX på den?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Du har en del ok poenger her Kylling, spesielt det at både Twilight Princess, Monster Hunter Tri og Dragon Quest X er eller vil være tilgjengelig på andre plattformer. Samtidig så er det litt rart at du for å fremheve PS3 velger å bruke titler som Skyrim, Rage og Dark Souls, som vel lider av akkurat det samme om jeg ikke tar feil? Uansett, i år har PS3 hatt et tusen ganger bedre år enn det Wii har hatt, det er det ingen tvil om, selv om en bare skulle telle eksklusiver, og jeg har hverken problem med å forstå at du foretrekker den plattformen i år, eller tidligere år. Jeg forsøker bare å si at Wii er en bedre plattform en mange gir den kred for, med en rekke svært sterke titler. At du er uenig i det er helt greit, også at det Wii tilbyr ikke appellerer til deg. Men du åpner tross alt ballet her med å kalle Wii en flause. Etter 90 millioner solgte konsoller, og det beste biblioteket på en Nintendo-konsoll siden Snes, så synes jeg ikke en slik generaliserende påstand er på sin plass. At den ikke har appellert til deg derimot, er en annen sak.

Lenke til kommentar

Du har en del ok poenger her Kylling, spesielt det at både Twilight Princess, Monster Hunter Tri og Dragon Quest X er eller vil være tilgjengelig på andre plattformer. Samtidig så er det litt rart at du for å fremheve PS3 velger å bruke titler som Skyrim, Rage og Dark Souls, som vel lider av akkurat det samme om jeg ikke tar feil?

 

Monster Hunter Tri er primært et Wii spill, og eventuelle utgivelser på en framtidig konsoll bør ikke bli brukt mot Wii. Så det er jeg enig i at er et dårlig eksempel.

 

Derimot når det gjelder Dragon Quest X og Twilight princess så er det en forskjell mellom disse to og Skyrim og Dark Souls slik jeg ser det. Både Skyrim og Dark souls kommer ut samtidig på PS3 og 360, spillene er ment å spilles like mye på PS3 som 360. PS3 versjonen har hverken fordeler eller ulemper i forhold til 360 versjonen og vica versa. Twilight Princess og DQX faller på sin side litt i mellom 2 stoler, og det føles ikke ut som om noen av dem er utviklet med Wii i tankene. Riktignok tidlig å si noe 100% sikkert om DQX, men siden det skal være et fokus på online, vil jeg tro WiiU vil ha markante fordeler ovenfor Wii versjonen.

Lenke til kommentar

 

Monster Hunter Tri er primært et Wii spill, og eventuelle utgivelser på en framtidig konsoll bør ikke bli brukt mot Wii. Så det er jeg enig i at er et dårlig eksempel.

 

Derimot når det gjelder Dragon Quest X og Twilight princess så er det en forskjell mellom disse to og Skyrim og Dark Souls slik jeg ser det. Både Skyrim og Dark souls kommer ut samtidig på PS3 og 360, spillene er ment å spilles like mye på PS3 som 360. PS3 versjonen har hverken fordeler eller ulemper i forhold til 360 versjonen og vica versa. Twilight Princess og DQX faller på sin side litt i mellom 2 stoler, og det føles ikke ut som om noen av dem er utviklet med Wii i tankene. Riktignok tidlig å si noe 100% sikkert om DQX, men siden det skal være et fokus på online, vil jeg tro WiiU vil ha markante fordeler ovenfor Wii versjonen.

 

Ja, jeg sier ikke noe i mot dette, og som du ser i innlegget mitt, så bruker jeg ikke mye tid på å argumentere mot Kyllingen på dette poenget, bare påpeker at han muligens bruker ulik standard for å vurdere hva som er "verdige" Wii- og PS3spill.

 

Men om vi skal ta diskusjonen, så er jeg enig med deg at det er vanskelig å si noe om Dragon Quest X siden det ikke er ute enda, og jeg tipper du har rett i at det blir en slags Twilight Princess-situasjon. Men Twilight Princess bør etter mitt syn definitivt regnes primært som et Wii-spill. Spillet var lenge under utvikling til gamecube, men det kom en måned før til Wii, og Wii-versjonen tok i bruk ting med Wii-konsollen som ikke kunne gjøres på Gamecube. At disse ikke i særlig stor grad var grafiske, skyldes jo bare at Wii ikke er en særlig stor grafisk forbedring fra gamecube, så om det er standarden, så er vel omtrent alle Wii-spill for (uutgitte) gamecubespill å regne?

 

Og om vi skal bruke den logikken at spillet ikke bør regnes som et Wii-spill fordi det var under utvikling til Gamecube - hva da med det kommende Kirby's Adventure? Eller Super Paper Mario? Eller ICO? Eller Duke Nukem Forever? Der vil alltid være grensetilfeller her, og Twilight Princess er definitivt et slikt, men jeg synes at om vi skal forholde oss til det som er mulig å måle, nemlig når spillet ble lansert, og om det bruker noen av funksjonene til den nye konsollen, så er Twilight Princess et Wii-spill. Og etter min mening så er det også bedre for det.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Tja, jeg er rimelig altetende når det kommer til konsoller og sjangre og i år vil jeg faktisk kjøpe flere til Wii enn til PS3 og X360:

 

Portal 2 (PC)

Battlefield 3 (PC)

The Legend of Zelda: Skyward Sword (Wii)

Kirby's Epic Yarn (Wii)

Deus Ex: Human Revolution (PC)

The Elder Scrolls V: Skyrim (PC)

Kirby's Adventure Wii (Wii)

Saints Row: The Third (PS3/X360)

Super Mario 3D Land (3DS)

Uncharted 3 (PS3)

Yakuza 4 (PS3)

Xenoblade Chronicles (Wii)

Star Wars The Old Republic (PC)

 

Begynner å få nok av standard actionspill á la Gears of War og Killzone på en stund, så der er Nintendo som alltid et friskt pust. Men smak og behag det her selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...