Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Nå mente jeg ikke å si at lokal multiplayer ikke er morsomt. Jeg synes det er langt mer givende å spille imot noen som sitter rett ved siden av meg enn en tilfeldig person på nett. Problemet er heller at når man har nådd en viss alder (30 i mitt tilfelle) og har venner med jobb, kjæreste og kanskje til og med unger, så er det ikke bare bare å få til noe sånt. Selv om folk i utgangspunktet har tid så velger man ofte ikke å prioritere spillekveld fremfor andre ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik har det aldri vært her, hvis man virkelig trenger å koble av innimellom - så er det jo nettopp når man har fullt opp. Et par tre kvelder med gutta må man jo ha i måneden? Det går jo på rundgang, hvem man er hos, og alle kompisene som har barn fikk seg jo etterhvert en konsoll eller 2.

 

Men man spiller jo ikke hele kvelden - bare en stund - før man drar på puben en tur eller noe annet.

 

Online liker jeg ikke noe særlig, men å spille et spill som Mario Kart sammen med noen kompiser er jo veldig moro.

 

Trist at det er vanskelig å få til å treffe kompisene.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Er selv spent på å prøve Wii U på projen - de skal jo ha HD nå - burde bli perfekt for litt Mario Kart på 106" lerret. Wii fungerte dårlig.

 

Men det er jo en del andre fordeler med å begynne å jobbe: du har råd til alt det kule stæsjet! Ikke noe mer gutteroms 50" tv på tilbud - eller logitec stereanlegg. Du handler proj, 120" lerret, high end receiver og en skikkelig høytaler pakke og et par SVS subber!

Lenke til kommentar

Kanskje på tide jeg slutter med det nå da, synd for det er jo veldig gøy.

Det er på tide å slutte med det når du er lei. Ikke før. :)

 

In other news, Nintendo har vist frem en Mario NFC-figur (tenk Skylanders og Disney Infinity) på et investormøte, og har tenkt å si mer om det på E3. Hva tenker folket om det? Hinter de til et helt nytt spill, og i så fall, hva? Vil dette utelukkende være Mario-folk (Mario Kart, Mario Golf osv), eller kan de dra med figurer fra flere franchiser som i Smash Bros? Selv håper jeg det blir en mellomting mellom Skylanders og Infinity. Skylanders er morsomt, men når man har rundet det på Hard er det lite annet å gjøre enn Arenaer man ikke fullførte osv Infinity er morsomt, men det er jo klin umulig å dele toyboxes med andre, og da forsvinner jo poenget med dem i første omgang. Så et spill som Skylanders der man kan lage egne spill og dele med andre, alt basert på Nintendo-franchiser, kan bli interessant. :) Eller i det minste et Mario Galaxy 3, der vi kan bytte ut Mario med Zelda, Fox McCloud og Samus. Hadde ikke takket nei til det. :)

 

http://www.ign.com/articles/2014/05/08/nintendo-shows-off-nfc-mario-figurin

Lenke til kommentar

Så irriterende kan det være å spille Mario Kart.....ler...

 

 

 

 

 

 

Dømme etter siste uttalelser analytikeren David Gibson Nintendo investert i de siste månedene i overkant av 100 millioner dollar i utviklingen av en uspesifisert teknologi. Informasjonen skal komme fra Nintendos Invenstorenkonferenz, bortsett fra Gibson kom frem i denne forbindelse, men ingen å snakke, var på stedet. Ifølge Gibson Nintendo dessuten ikke indikere hvilke prosjekter midlene var nødvendig.

 

http://wiiunews.at/wii-u-geruchte/16956-nintendo-investiert-100-millionen-dollar-in-neue-technologien/

 

Google translate.

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvem "gutta" er i mitt tilfelle..Henrik på 39 som skal på bryllupsreise snart? Kjetil som er elektriker på jobb og ikke veit hva en Wii er? Dama på kontoret som bare bryr seg om festing? Barndomskompisen min som bare spiller Diablo 3 på PC? i dunno ^^

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvem "gutta" er i mitt tilfelle..Henrik på 39 som skal på bryllupsreise snart? Kjetil som er elektriker på jobb og ikke veit hva en Wii er? Dama på kontoret som bare bryr seg om festing? Barndomskompisen min som bare spiller Diablo 3 på PC? i dunno ^^

Det er sikkert endel av "gutta" her som kan spille online med deg vel?

Lenke til kommentar

Dagens lille godbit på 3DS eShop fronten heter så mye som The Denpa Men. Jeg vet det bare er 3DS, og enda verre, bare på eShop. Regner ikke med at noen av dere fortsetter å lese denne posten etter dette, men jeg tar sjansen likevel.

 

Foreløpig er det tre spill i serien: The Denpa Men: They Came By Wave, Denpa Men 2: Beyond The Wave og Denpa Men 3: Rise of Digitoll (nr 3 kom nylig.) Jeg holdt meg unna en god stund pga det rare navnet, men tok sjansen på å teste det første for noen måneder siden. Det falt ikke helt i smak første gang, så droppet det etter en halvtime. Jeg prøvde det igjen i dag, og etter ca en time lastet jeg like greit ned det tredje spillet i stedet. Det koster jo bare 80 spenn. Interessant nok er spillene helt klart JRPGs, men med en interessant vri: Denpaene i tittelen eksisterer ikke i spillet i seg selv, men fanges via Augmentet Reality. Det gjør at man først bruker 3DSen til å lete rundt omkring i virkeligheten via kameraet, og prøver å fange dem her. Når det er gjort kan vi rekrutere dem til laget vårt og dytte det inn i huset på øyen vi starter på. (dvs i Denpa 3 spaserer de rundt på øyen, og alle har hvert sitt hus.)

 

Deretter er det bare å velge hvem av de vi har fanget man vil ha på laget, før man går ned i en dungeon i et vanlig JRPG, komplett med turbaserte kamper, skills for hver denpa og så videre. I Denpa 3 kan vi gro blomster for å få maling og male folkene i andre farger, vi kan møblere om på husene deres, kjøpe nytt utstyr til dem og så videre. Faktisk kan vi til og med starte en egen butikk på nettet, så andre folk som spiller kan kjøpe ting hos oss. Og selvsagt, PvP er fullt mulig. Dette er faktisk og så lurt, da PvP vil gi oss juveler vi kan bruke til å få nytt utstyr til folkene.

 

Absolutt en anbefalt serie for folk som digger JRPGer. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Dagens lille godbit på 3DS eShop fronten heter så mye som The Denpa Men. Jeg vet det bare er 3DS, og enda verre, bare på eShop. Regner ikke med at noen av dere fortsetter å lese denne posten etter dette, men jeg tar sjansen likevel.

Du forsøker virkelig å komme på god fot med folk. :roll:

 

Verdt å ta en titt på: http://www.denpamen.com/

 

Prøver bare å diskutere andre spill en Mario, Mario og Mario. Er stor fan av Nintendo, men er drittlei Mario og Wii U. Hvorfor ikke diskutere 3DS en gang i blandt? Den er tross alt en langt større suksess enn Wii U noensinne kommer til å bli, og har et enormt bibliotek med drøssevis av klassikere allerede. Hvorfor er det da ingen som bryr seg om den?

 

For den saks skyld, hvorfor er det absolutt null diskusjon om eShop på Wii U? Wii U burde en gang for alle vise at hardware har lite å si når det kommer til bra spill. "Alle" klager over at Wii U er så godt som død og har svært lite spill, men det dere ser ut til å mene er at den har stor mangel på AAA-spill. Man kan like gjerne si det kommer få filmer pr år, fordi det bare er noen få som er "verdig" Oscar-nominasjon, og alle andre filmer ikke teller.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor ikke diskutere 3DS en gang i blandt? Den er tross alt en langt større suksess enn Wii U noensinne kommer til å bli, og har et enormt bibliotek med drøssevis av klassikere allerede. Hvorfor er det da ingen som bryr seg om den?

 

 

Jeg fikk intrykk av posten din at ingen svarer deg her, da er det verdt et forsøk å prøve lenken under.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1488825&page=1&&do=findComment&comment=20199417

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...