Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Hvem var ganske fast på at det var Japan-only? Det har ikke jeg hørt noe om.

 

Husker ikke helt. Mulig det var Capcom eller Level 5. Men nå når jeg søker ser jeg det er muligheter for at det kommer hit også.

 

The game has currently only been announced for release in Japan, with Capcom currently gauging interest from the community over whether or not to localize it for other territories.[11] In July 2011, Level-5 International America Inc. conducted a Facebook poll in which fans were asked what currently Japan-only Level-5 game they had the most interest in.[12] Professor Layton Vs. Ace Attorney ultimately won the most votes, with over 7,000.[13] Although the game has yet to be officially announced for release outside of Japan, an English-language press release from Capcom at Tokyo Game Show 2011 hints as su
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, ingen bombe at EA og de andre store utviklerne bare leverer skrap på Nintendo sine konsoller := 3D Land blir bra dog!

 

En liten nyhet, som kanskje ikke så mange har interesse av, men likevel: Jeg har fått vite at et utviklerselskap har hatt Wii U devkitet siden desember i fjor. Jeg vet ikke om andre har hatt det lengre (det er vel sannsynlig), men det interessante med å vite når utviklerne fikk disse, er selsvagt å si noe om ca hvor langt de er kommet i produksjonen av eksklusive spill til konsollen. Siden utviklere altså har hatt den ihvertfall siden desember, så burde vi kunne få se noen store titler til launch om de slipper konsollen i sommer - noe som jo er positive nyheter!

Lenke til kommentar

Begynner virkelig å bli utålmodig når det gjelder Wii U-nyheter nå. Jeg antar at endelig devkit er ferdig nå og sendt ut til alt av utviklere, så er vel bare et spørsmål om tid før mer info lekker ut.

 

Det jeg har hørt er at tredje (og siste) versjon sendes ut i disse dager. Utrolig hvor gode Nintendos ninjaer er til å forhindre lekasjer dessverre, jeg er også ekstremt klar for flere nyheter snart!

Lenke til kommentar

Peter Moore skal i møte med Nintendo neste uke for å få vite specs, prisnivå o.l.

 

Peter Moore, the video game industry veteran who was promoted to be Electronic Arts’ chief operating officer in August, told Reuters this week that everything appears to be on track with the Wii U, at least from his perspective working for a publisher making games for it.

 

“There are no indications that there’s anything that feels like it’s off target,” Moore said. Nintendo’s stock has taken a beating in recent months and its share price is approaching its low for the year.

 

Moore said he will be visiting Nintendo’s hometown of Kyoto next week to check on how the console is shaping up.

 

“From our perspective right now, specs are a big deal,” he said, adding that during his trip, he will looking to find out more about the gadget’s graphic and computer processing units, its price and when it might be shipped.

 

Moore, who has experience launching consoles from his days at Microsoft, says Nintendo was smart to incorporate a tablet into the console with the Wii U.

 

“No one thinks its going to replace an iPad 2 but it is playing into what a consumer feels comfortable with,” Moore said.

 

In the past, publishers have backed away from dedicating too much content to Nintendo platforms, since the Japanese company tended to use its consoles to push its own software titles. But make no mistake, EA is on board with the Wii U, Moore said.

 

“Our teams are working on it around the world. Our key franchises will be there. We’ve made that commitment to Nintendo.”

kilde

 

Fine ord fra EA, men nå sa de akkurat det samme om 3DS også, så vi får se, men med tanke på at det trolig er meget lett å konvertere spill fra PS3/X360, regner jeg Wii U får hovedversjonene av neste FIFA, Battlefield, Dead Space, Need For Speed etc.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

EA holder for tiden på med Dead Space til 360, PS3 og "unannounced console", så det lover jo godt. Dog, Peter Moore er en hype-maskin, så jeg tar ikke hans ord for fem flate øre. Før Wii-en ble lansert, så sa alle tredjepartsutviklere akkurat det samme, og vi så hvordan det gikk (for ikke å snakke om med 3DS). Jeg tror folk som Peter Moore sier dette i en viss grad for å gardere seg - men de kommer nok ikke til å sette i gang prosjekter på Wii U uten massiv økonomisk stønad fra Nintendo, til det er de for skeptiske til om de kan tjene penger på en Nintendo-konsoll. Tror jeg. Og det er selvsagt bra hvis den skikkelige versjonen av Fifa dukker opp på Wii U, men de trenger nok kraftigere tredjepartsstøtte enn som så om det skal ha noen effekt.

 

En annen teori er dog at EA er ekstra entusiastiske fordi de er med å utvikle online-strukturen til konsollen (slik det ble bekreftet på E3). Personlig tror jeg at alle de store tredjepartsutviklerne vil få lov til å bruke sin egen tjeneste på Wii U, og at EA slik vil kunne bruke den til å selge inn win Origin, Ubisoft sin UPlay, Activision sitt Battle.net osv. I så fall er det mer forståelig at de er entusiastiske (dog vet jeg ikke om det er ideelt for oss konsumere).

Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor jeg har oversett dette, men gode nyheter for alle Professor Layton og Phoenix Wright-fans (det vil si alle regner jeg med). Capcom har hintet om internasjonal release. I tillegg så har Level 5 hatt en undersøkelse på facebook hvor de spør publikum hvilket Level 5-spill de er mest interessert i. Her vant Layton VS PW med 7000 stemmer og ca 60% av stemmene, og Level 5 har vist lovet å lokalisere spillet som vant. Så det lover godt!

Lenke til kommentar

@Cloudemyx: Det var den som fulgte med Xenoblade sant? Den er tøff. Jeg har en classic som er lik den svarte, bare i gullfarge. Fulgte med GoldenEye. Bruker den når jeg spiller Xenoblade.

 

@fantomena: Vil anbefale deg å sjekke denne tråden. Der finner du de beste spillene :)https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1379436

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...