Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det stor forskjell fra Wii sin composite kabel og den andre component heter det vel?

Sitter og prøver Skyward sword på 100" lerret (prosjektor) og det ser mildt sagt ikke ut. Er det normalt med skyward sword at det skal være blurry hvis man ser litt langt (view distance)?

Composite kablene kan du bare kaste i søpla med en eneste gang. Komponent er veien å gå, selv om den ikke utgjør mirakler over slike størrelser.

For en tulle kommentar, man kaster ikke en ledning til wii maskina, man trenger den for å koble til og det med at den er i ferd med å dø ut er tullball og det vet du og jeg godt. Det er mange gamle maskiner som krever component kabler på tver. Dem som produserer tver er ikke dumme nok til å ta vekk hullet hvor man stikker inn kabler
Kompositt kablene er søppel, og har vært det i mange, mange år. Det hullet du fabler om er allerede en saga blott på mange TVer i dag og man må ofte bruke en overgang for å koble både Snart og komponent kabler. Kompositt kabler er pisssedårlige kabler å bruke om man har andre alternativer, og det har altså Wii. Man får ett helt Ok bilde med komponent kabler til Wii i dag, sitter selv om dagen og surrer igjennom Wii og GC spill, og forventer jo ikke all verden av en slik gammel og sliten hardware. Men når sant skal sies, er det verdt å det å bare bruke det som ganger maskina best ihvertfall får å tyne ut potensialet i bildet best mulig. Endret av Mala
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Er det stor forskjell fra Wii sin composite kabel og den andre component heter det vel?

Sitter og prøver Skyward sword på 100" lerret (prosjektor) og det ser mildt sagt ikke ut. Er det normalt med skyward sword at det skal være blurry hvis man ser litt langt (view distance)?

Composite kablene kan du bare kaste i søpla med en eneste gang. Komponent er veien å gå, selv om den ikke utgjør mirakler over slike størrelser.

For en tulle kommentar, man kaster ikke en ledning til wii maskina, man trenger den for å koble til og det med at den er i ferd med å dø ut er tullball og det vet du og jeg godt. Det er mange gamle maskiner som krever component kabler på tver. Dem som produserer tver er ikke dumme nok til å ta vekk hullet hvor man stikker inn kabler
Kompositt kablene er søppel, og har vært det i mange, mange år. Det hullet du fabler om er allerede en saga blott på mange TVer i dag og man må ofte bruke en overgang for å koble både Snart og komponent kabler. Kompositt kabler er pisssedårlige kabler å bruke om man har andre alternativer, og det har altså Wii. Man får ett helt Ok bilde med komponent kabler til Wii i dag, sitter selv om dagen og surrer igjennom Wii og GC spill, og forventer jo ikke all verden av en slik gammel og sliten hardware. Men når sant skal sies, er det verdt å det å bare bruke det som ganger maskina best ihvertfall får å tyne ut potensialet i bildet best mulig.

Man trenger kompositt kabler for å spille på eldre konsoller så da er dem ikke søppel, må huske at vi har ikke alltid hatt hd og slikt. Skjønner ikke hvorfor alle skal ha det beste i kvalitet, hvordan kan du be noen kaste kabelen? Hvordan skal dem kunne koble til, n64, gamecube wii, ps1, ps3 og vanlige xbox?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg føler det er hver eneste dag Winza kvelurerer om et ikke-problem på forumet.

For noe tullball, jeg sier ting som det er og har meninger akkurrat som alle andre...

Ikke begynn med noe slik provoserendes innlegg, er ikke humør til noe negativitet nå...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Kompositt kablene er søppel, og har vært det i mange, mange år. Det hullet du fabler om er allerede en saga blott på mange TVer i dag og man må ofte bruke en overgang for å koble både Snart og komponent kabler. Kompositt kabler er pisssedårlige kabler å bruke om man har andre alternativer, og det har altså Wii. Man får ett helt Ok bilde med komponent kabler til Wii i dag, sitter selv om dagen og surrer igjennom Wii og GC spill, og forventer jo ikke all verden av en slik gammel og sliten hardware. Men når sant skal sies, er det verdt å det å bare bruke det som ganger maskina best ihvertfall får å tyne ut potensialet i bildet best mulig.

Man trenger kompositt kabler for å spille på eldre konsoller så da er dem ikke søppel, må huske at vi har ikke alltid hatt hd og slikt. Skjønner ikke hvorfor alle skal ha det beste i kvalitet, hvordan kan du be noen kaste kabelen? Hvordan skal dem kunne koble til, n64, gamecube wii, ps1, ps3 og vanlige xbox?

Vel altså det sier jo seg selv at har man ikke andre alternativer enn det konsollen kommer med eller har støtte for, så man man jo bare bite i det sure eplet og la det briste og bære. N64 er jo en begredelig konsoll akkurat her. Ingen RGB-støtte, og beste alternativer for denne konsollen er en kvalitets S-video kabel etter det jeg har fått med meg. Men nå diskuterer vi konsoller der man kan plukke fra "øverste hylle" av alternativer. Du ser vel forskjellen? Hvilken noenlunde oppegåene person med lidenskap for spill sitter å spiller på PS3/360 /Wii U med komposittkabler på den fete Samsung HDTV`en sin? Det er klart at det å være lykkelig uvitende om bedre alternativer er en annen sak selvfølgelig.

Er man skikkelig hardcore har man selvfølgelig en gammel kassa TV for de eldre konsollene, jeg er ikke helt der da :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg liker ikke at du gir inntrykk av at du er irritert på meg, jeg har ikke hatt noe imot deg før. Jeg kan bare ikke noe for hvordan jeg er, blir vanskelig vist jeg skal skrive bestemte innlegg basert på hva andre liker. Men men, jeg vil ikke krangle noe mer

Lenke til kommentar

Du kan jo gjøre som Amir90 og ta diskusjonen videre over PM i stedet for å sutre her. Plussene på Amirs poster sier vel også sitt. :hmm:

100% ferdig med de første åtte verdenne i SM3DW nå, et virkelig bra spill. Elsker å ha noe liggende som bare er pickup and play, problemet er at jeg fullfører de alt for fort. :wee:

Endret av Knut Knudsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Du kan jo gjøre som Amir90 og ta diskusjonen videre over PM i stedet for å sutre her. Plussene på Amirs poster sier vel også sitt. :hmm:

100% ferdig med de første åtte verdenne i SM3DW nå, et virkelig bra spill. Elsker å ha noe liggende som bare er pickup and play, problemet er at jeg fullfører de alt for fort. :wee:

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om amir sine plusser og jeg sutrer ikke, herregud nå begynner du å provosere meg også, bare gi deg...

Tror du skal ta å lese kommentaren min før du poster knut, jeg sa godt ifra at jeg ikke har noe imot han og vil ikke krangle så å skrive en slik kommentar er helt unødvendig og at du begynner å peke ut plusser...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

I dag fyrer jeg i gang StarFox : Assault til GC, med blandede forventninger. Frykter dette her går i samme fella med sine bakkebaserte fotoppdrag....men håper jeg blir positivt overasket :) Kan ikke bli særlig verre enn de bakkebaserte oppdragene fra Rogue Leader: Rebel Strike :rofl:

Lenke til kommentar

Bildet er fra Kotaku, så prisene er nok korrekt. :) At Norge evt var dyrere er jo mulig. Du har hørt om tiganger-regelen?

Uttalelsen om spillkvalitet lar jeg stå ukommentert. Det blir for dumt. ;)

Prisane er bare delvis korrekt. Kikka kjapt over og sjekka di 2 som eg var sikker på måtte være feil, dvs PS3 og Wii U.

Playstation 3 hadde 2 prismodeller, 20 GB til $499 og 60 GB til $599.

Wii U hadde 2 prismodeller, Basic til $299,99 og Premium til $349,99.

Så at Winza reagerer på prisen til PS3 er grei logikk. Her i Norge gjekk 60GB modellen for 6000 kr og den kosta $599. At bildet er fra Kotaku tilseie ikkje dermed at prisane er korrekt. Her har di jaffal lagt seg på ei linje der di bruker di billigaste utgavene av PS3 og Wii U. Det burde di som bruker bilde som grunnlag for ein påstand informere om. Tek for gitt at du ikkje visste bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

I dag fyrer jeg i gang StarFox : Assault til GC, med blandede forventninger. Frykter dette her går i samme fella med sine bakkebaserte fotoppdrag....men håper jeg blir positivt overasket :) Kan ikke bli særlig verre enn de bakkebaserte oppdragene fra Rogue Leader: Rebel Strike :rofl:

Likte du ikke star fox adventures? Nei er ikke så overraskendes, siden mange hadde spilt de gamle star fox innen det kom og ikke likte zelda kopien men for meg så elsket jeg det. Men totalen av fans ville sikkert ha stemt på et nytt star fox spill i star fox 64 style?

Lenke til kommentar

Likte du ikke star fox adventures? Nei er ikke så overraskendes, siden mange hadde spilt de gamle star fox innen det kom og ikke likte zelda kopien men for meg så elsket jeg det. Men totalen av fans ville sikkert ha stemt på et nytt star fox spill i star fox 64 style?

Har ikke spilt det, men jeg får det i postkassa i løpet av uken! Gleder meg til å spille det nå altså :) Så det blir såpennende! Ingen nostalgiske følelser som kan løfte opplevelsen heller, så det blir morro å se hvor godt opplevelsen holder i dag!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Har ikke spilt det, men jeg får det i postkassa i løpet av uken! Gleder meg til å spille det nå altså :) Så det blir såpennende! Ingen nostalgiske følelser som kan løfte opplevelsen heller, så det blir morro å se hvor godt opplevelsen holder i dag!

Så du har bestilt star fox adventures? Hm nei ingen nostalgiske følelser men man kan alltids lage nye nostalgiske minner fra et spill:) Jeg har sterke minner fra for eksempel final fantasy 8 som jeg spilte noen år tllbake

Lenke til kommentar

Ja fant NTSC versjonen på Ebay for en grei pris, så da slo jeg til på den altså! Det var egentlig ett spill jeg alltid ville teste på GC`en min i sin tid, men det bli aldri kjøpt. På tide med bot og bedring nå! Fikk forøvrig Wavebird kontrollen i kassa her om dagen, må si det var meget behagelig å også kunne spille trådløst igjen etter å ha sitte med den ordinære kontrollen en stund :D Har blitt skjemmetbort av den trådløse generasjonen merket jeg hehe.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Du kommer til å kose deg :) Star fox adventures var et veldig bra og undervurdert spill. Siden du nevnte det fikk jeg lyst å spille det selv :D

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...