Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke på DK og SM som casual. Det er deep-shit-hardcore å samle alle grønne stjerner i smg2. Jeg synes bare ikke de spillene beror så mye på realistisk grafikk.

Det er jeg enig med deg i! Men HD hjelper vel også spill med mindre realistisk grafikk? Det er ihvertfall min mening :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg vet ligger spillene på harddisken eller sd-kortet. Og man har ingen oversikt over kjøpte spill online noe sted?

Gjelder dette på DSi og 3DS også? Som 3DS ambassadør fikk jeg ti NES spill og får 10 GBA-spill etterhvert til 3DSen. Så om jeg kjøper en ny 3DS eller oppgraderer til den med to spaker, mister jeg da ambassadør-spillene? Det høres da rart ut? Og btw jeg hadde tenkt å oppgradere til Wii U etterhvert, men det blir neppe aktuelt med det første om det betyr at jeg må kjøpe alle VC-spillene på nytt.

DSi/3DS har software for å overføre fra en konsoll til den andre, hvor det blir slettet fra den du kopierer fra og lagt inn på den nye. Så der er dette "problemet" løst.

Antar at de kommer med en oppdatering til wii'en når WiiU kommer også slik at man kan overføre eventuelle kjøp fra wii'en til WiiU

Lenke til kommentar

Den er gratis, ja. Det originale Four Swords var ren multiplayer og krevde at man koblet sammen flere GBAer, men Anniversary-versjonen støtter trådløst multiplayer (dog ikke online), og i tillegg har de laget en helt ny single-player modus. Her styrer vi to Link'er på en gang. Litt teit at den ene må være grønn, men den andre kan være rød, blå eller lilla.

Lenke til kommentar

Kunne ikke sagt meg enigere Samco. Når jeg tenker meg om har jeg egentlig kun spillt remakes på 3DSen så langt... Begynte å miste troen på 3DS da de i tillegg lanserte den enorme circlepad greia. Er heldigvis noen titler som det er verdt å vente på rundt hjørnet, men samtidig lokker PsVita mer og mer.

Lenke til kommentar

Nintendo har gjort en elendig jobb med 3DS-en så langt, men jeg vil si at den konferansen de holdt for to uker siden viser at de mener alvor - og gjør at jeg ville sett lyst på fremtiden til 3DS. Når konsollen får solgt litt mer i Japan - som den vil gjøre når Monster Hunter kommer - så vil den også få mer seriøs backing av japanske utviklere, og forhåpentligvis et bibliotek lignende det vi fikk på DS. Det ville jeg ihvertfall håpet på - verdt å vente litt til for det er det ikke?

Lenke til kommentar

Det er mye Nintendo har gjort feil med 3DS. Priset den feil, altfor dårlige spill tilgjengelig, og ikke minst at den ikke var designet med to spaker når den så åpenbart trengte det. Men som taterfyrings sier så tror jeg salget av konsollen vil ta seg kraftig opp etterhvert. Nå har de justert prisen til noe mer akseptabelt, gode spill er på vei (håper GBA spill kommer på VC) og en kan kjøpe og montere en spake til. Når den spaken kommer vet jeg ikke, men jeg er optimistisk på vegne av konsollens fremtid. Det eneste som mangler for min del da er større skjerm. Er så vant til DSi XL, og det å spille på 3DS med liten skjerm er ikke alltid like behagelig. Men det kommer nok etterhvert det også.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Super Mario Land 2 er bra! Mye bedre enn SML1 etter min mening, selv om det kanskje ikke har helt den samme sjarmen. Men når kommer Shantae? Castlevania Legends? Og Final Fantasy Legend 1-3? Håper ihvertfall Nintendo/Capcom/Konami/Square Enix tar seg bryet med å publisere disse litt sjeldnere titlene, i stedet for spill som en tross alt enkelt kan finne på ebay for 40 kroner.

Lenke til kommentar

Problemet er vel som du sier t de er litt sjeldne. Mange hadde ikke hørt om Shantae: Risky's Revenge før det dukket opp som DSi Ware, og selv her vil det neppe bli så mange som laster det ned. Å da gi ut det første blir neppe så aktuelt. Ta for eksempel et spill kalt Solatorobo: Red the hunter til DS. Kommer du til å kjøpe det? Jeg ville normalt ikke ha vurdert det engang før jeg leste litt om det på ign.com, og jeg endte opp med å forhåndsbestille det. ;) Poenget er at Super Mario Land er mye bedre kjent enn Shantae, og selv Castlevania Legends og Final Fantasy Legends er usikre titler. Etter flausen med launch trenger de å tjene litt raske penger og få en større kundemasse før de "ekte" spillene kommer for å ikke miste dem til PS Vita. Jeg er på grensen til 3DS fanboy, og selv jeg vurderer PS Vita. ;) (men bare som tillegg til 3DSen, ikke som erstatter.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...