Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Jeg ser ingen grunn til at et spill MÅ ha gamepaden. Det at du roterer kameraet i 2 dimensjoner enkelte ganger ved å tilte og rotere gamepad (miner puzzle levelene) kan gjøres med analogstikker også. Og alt annet kan mappes til knapper.

Jeg syns forøvrig at Rayman Legends hadde vært et mindre bra spill uten gamepad.

Iallefall når man spiller co-op.

Men som du sa, "må" ha.

Hørte nylig på den nyeste podcast til giantbomb og de snakket om at Nintendo vurderte å lage spill til mobilspillbransjen som en form for reklame til WiiU og 3ds. "Hey, do you like this game? Want more? Buy X Y Z etc".

Høres ut som en okei ide som kan gå skjevt veldig fort.

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går nå rykter om at Nintendo vil droppe Gamepaden i Wii U. Donkey Kong Country som kommer ut om 3 uker bruker ikke gamepaden i det hele tatt:

http://www.nintendoworldreport.com/preview/36408

do have to bring up is how the Wii U GamePad is used. If you are playing on the television, the touchscreen will have nothing displayed on it and it stays blank the entire time. There are no options to quickly select levels or see simple information displayed. If you are going for off-TV play, it is the same deal as nothing will be displayed on the television. It is not the worst thing ever, but it made me want to use the GamePad less and that can't be what Nintendo and Retro Studios wanted.

Tanken er at ved å kutte ut gamepaden og legge ved Pro-kontrollen kan de kutte prisen på konsollen med rundt 1000 kroner uten å gå for mye i tap. Det vil i såfall gjøre spill som NintendoLand ubrukelig i sin nåværende form. Man så jo heller ikke 2DS komme, så man vet aldri...

DS games will be coming to the Wii U Virtual Console

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Wii U - 1. halvår 2014
-----------------------
Adventure Time: Explore the Dungeon Because I Don't Know - 24. januar
Donkey Kong Country: Tropical Freeze - 21. februar
Phineas & Ferb: Quest for Cool Stuff - 28. februar
Pac-Man and the Ghostly Adventures - 7. mars
The Amazing Spider-Man 2 - April
Lego The Hobbit - April
Mario Kart 8 - Mai

To potensielle knallspill, men utvalget burde selvsagt vært bedre. Litt originalitet hadde heller ikke skadet...

Lenke til kommentar

Skal vi seee..Explore the dungeon... har fått universal slakt over hele fjøla

DKC - Kanskje kult hvis det ikke er kliss likt Wii-spillet, bare med nye baner

Phineas&Ferb - totalt uinteressant

Pacman - totalt uinteressant

Spider-man 2 - ...nei.

Lego the hobbit - når jeg har spilt Lego star wars og lego LOTR på PC, er det ikke veldig fristende

Mario Kart 8 - tjaaa..har aldri hatt noe forhold til disse "hysteriske" kart-racerne, men blir sikkert å prøve det.

Så det er egentlig et halvt år med nesten total spilltørke for min del.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Zelda 4 Swords skal være gratis i 4 dager, frem til 2. februar, visstnok.. Ikke fått sjekket enda, men sto på Facebook! :)

EDIT: Til 3DS..

Det spillet har jo vært ute lenge. Lasted det ned i 2011
Lenke til kommentar

Sitter nå og spiller NES Remix. Litt sånn meh. Masse superkorte "challenges" i diverse kjente NES-spill. Får litt sånn "er dette alt?" feeling mens jeg sitter her og unlocker bane etter bane. Litt som å spille et iOS spill som har utallige baner med 1-3 stjerners rating. Hm. Har egentlig ikke den store nostalgien til disse spillene siden jeg aldri har eid en NES.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Beveget meg inn på Wii U-storen igår for første gang på fem måneder, tenkte jeg skulle laste ned Super Castlevania IV. Men... så så jeg prisen, lo godt, og trykte av maskinen. Det er helt spinnvilt, hva Nintendo tenker rundt prisingen av oldtids-spill er ikke godt å si.

Lenke til kommentar

Jeg har planlagt å kjøpe en ekstern harddisk til wii u-en, og lurer på om det er noen som har en å anbefale.

Har ingen konkrete disker å anbefale, men om du googler "wii u external drive compability" vil du få en del treff.

Siden du må formatere disken til wii u-format ville jeg ikke brukt mye penger på en stor disk, 500Gb holder lenge. Hvis du ikke finner med egen strømforsyning, sørg for at den har y-ledd/dobbel USB-tilkobling.

Lenke til kommentar

Zelda 4 Swords skal være gratis i 4 dager, frem til 2. februar, visstnok.. Ikke fått sjekket enda, men sto på Facebook! :)

Har du det til 3DS?

Jep prøvde nettopp å finne det på eshop, men jeg fant det ikke :(

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Har du det til 3DS?

Jep prøvde nettopp å finne det på eshop, men jeg fant det ikke :(

Forsvant for lenge siden, jeg lastet det ned når jeg kjøpte 3ds i november 2011

Lenke til kommentar

Beveget meg inn på Wii U-storen igår for første gang på fem måneder, tenkte jeg skulle laste ned Super Castlevania IV. Men... så så jeg prisen, lo godt, og trykte av maskinen. Det er helt spinnvilt, hva Nintendo tenker rundt prisingen av oldtids-spill er ikke godt å si.

Det spillet er verdt like mye som nåtidens spill koster, imo. Definitivt et av de beste SNES-spilla.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det spillet er verdt like mye som nåtidens spill koster, imo. Definitivt et av de beste SNES-spilla.

Nei, det er såpass enkelt å laste ned spillet gratis andre plasser og gamle spill som er max 20 år burde ikke være full pris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...