Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Nintendo love'en fortsetter, nå er det Star Wars Rogue Leader som får kjørt seg. Dette spillet er i en helt annen klasse enn det drittspillet Rebel Strike viste seg å være. Detter er Factor 5 på topp!!

Nå er det lenge siden jeg har spilt disse spillene (en av favorittserien min på GC), men kunne man ikke spille igjennom hele Rogue Leader i Rebel Strike? Mener Rebel Strike var det siste spillet som kom i den serien, og at man kunne spille gjennom hele det forrige spillet (kanskje bare i co-op? Husker en co-op modus) etter man var ferdig med hovedspillet. Forøvrig mulig jeg blander Rogue ditt og Rogue datt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går nå rykter om at Nintendo vil droppe Gamepaden i Wii U. Donkey Kong Country som kommer ut om 3 uker bruker ikke gamepaden i det hele tatt:

http://www.nintendoworldreport.com/preview/36408

do have to bring up is how the Wii U GamePad is used. If you are playing on the television, the touchscreen will have nothing displayed on it and it stays blank the entire time. There are no options to quickly select levels or see simple information displayed. If you are going for off-TV play, it is the same deal as nothing will be displayed on the television. It is not the worst thing ever, but it made me want to use the GamePad less and that can't be what Nintendo and Retro Studios wanted.

Tanken er at ved å kutte ut gamepaden og legge ved Pro-kontrollen kan de kutte prisen på konsollen med rundt 1000 kroner uten å gå for mye i tap. Det vil i såfall gjøre spill som NintendoLand ubrukelig i sin nåværende form. Man så jo heller ikke 2DS komme, så man vet aldri...

Lenke til kommentar

Ja,, de kan f.eks. selge gamepaden + NintendoLand i en pakke til 999 kroner for de som ønsker den. Blir jo for spesielt interesserte som ønsker off-TV play. En del andre spill patches for å fungere med vanlig kontroll.

Selve konsollen med vanlig kontroll kan selges til 1499 kroner. Med Mario Kart og Smash kan jeg se for meg en del slår til på den prisen.

Jeg vet ikke hvor smart der er i lengden, men Nintendo sliter virkelig med store underskudd for tiden, så det kan være en kriseløsning de har på gang. Jeg sier ikke det vil skje, men jeg ser ikke bort fra det.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Tenker det blir som med Motion+ kontrolleren, at den bundles med spill eller selges separat (til blodpris). Klart, de fleste spillene som har gamepad-funksjonalitet kan patches om til å ikke bruke den. Selve touch-skjermen brukes jo lite, det er mest inventory og maps og slikt som ligger der, som like godt kan ligge på en egen meny. Og de spillene som trenger å rotere på gamepad etc, kan bruke vanlig motion+ som jo de fleste har likevel.

Men jeg må si at gamepad er veldig god å holde i. Blir litt sliten i underarmene etterhvert siden den er litt tung.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hoveproblemet blir at folk kjøper et gammelt spill i god tro om at det skal fungere på konsollen og finner ut at de må betale 1000 kroner ekstra for å spille det. Da tror jeg mange blir forbannet. Ser for meg søksmål og greier.

Eneste løsningen er at absolutt alle gamle spill som ikke støtter det patches til å være spillbare med Pro-kontrollen på de nye konsollene, noe som høres ut som mye ekstraarbeid for Nintendo og andre.

Lenke til kommentar

Tiltinga på 3d-verdenene i SM3DW kunne like godt være gjort med to analogstikker på en Pro-kontroller. Det er mest for gimmicken sin del at det foregår på gamepaden tror jeg. Du snur jo bare på kameraet i to retninger

Det samme med de hjulene i Rayman Legends.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Tiltinga på 3d-verdenene i SM3DW kunne like godt være gjort med to analogstikker på en Pro-kontroller. Det er mest for gimmicken sin del at det foregår på gamepaden tror jeg. Du snur jo bare på kameraet i to retninger

Det samme med de hjulene i Rayman Legends.

Boost + blåsing da? :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Mario 3D World trenger gamepaden. Ser behovet for å kutte i kostnaden, men tror det kan være litt kortsiktig å gjøre det.

Det gjør den ikke, den trenger en vanlig kontroll slik som på gamecube, er skikkelig ubehagelig med den gamepaden. Når jeg spiller spillet bruker jeg wii kontrollen. Håper nintendo fusion blir en realitet og at dem gir oss en vanlig kontroll. Enig med han andre at spillet kunne likegreit vært på 3ds

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn til at et spill MÅ ha gamepaden. Det at du roterer kameraet i 2 dimensjoner enkelte ganger ved å tilte og rotere gamepad (miner puzzle levelene) kan gjøres med analogstikker også. Og alt annet kan mappes til knapper.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kan mikrofonen mappes til knapper også? ;) Hadde masse moro med lillesøsteren min i dag i Wii Karaoke U, og der er mikrofonen ganske grei å ha.;)

Winza: Som sagt, spillet er designet til å bruke padden. Boost kan ikke enkelt mappes, siden en må kunne fort og enkelt boste på riktig sted. Blåsingen kan mappes, det skal du ha.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Kan mikrofonen mappes til knapper også? ;) Hadde masse moro med lillesøsteren min i dag i Wii Karaoke U, og der er mikrofonen ganske grei å ha. ;)

Winza: Som sagt, spillet er designet til å bruke padden. Boost kan ikke enkelt mappes, siden en må kunne fort og enkelt boste på riktig sted. Blåsingen kan mappes, det skal du ha.

Man kan bruke wii kontrollen

Lenke til kommentar

De sier de vil satse mer på spill som utnytter gamepaden. Det tyder på at den beholdes. Ellers ingen priskutt på vei. Skuffende lite om hvordan de vil øke Wii U-salget.

Nintendo vil bevege seg mot andre plattformer som mobil og wearables. De vil satse på helseprodukter fra 2015. De sier ikke hva det betyr, men antar de vil utnytte suksessen de hadde med Wii Fit i sin tid med lignende gangers.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...