Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

 

 

Vet ikke helt hva det er med UK, men amazon uk sender heller ikke til Norge. Bare noen få vendors der som faktisk gjør det.

Har handlet der noen ganger og de sender til norge, spill derfra er ikke pal uansett

 

Spill fra UK ikke PAL? Hva har du røyket? :p

 

Hva jeg har røyket? jeg har aldri røykt noe som helst og kommer heller aldri til å gjøre det...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Vet ikke helt hva det er med UK, men amazon uk sender heller ikke til Norge. Bare noen få vendors der som faktisk gjør det.

Har handlet der noen ganger og de sender til norge, spill derfra er ikke pal uansett
UK har PAL

 

Driver å ha det inn GC spill i NTSC formatet om dagen, får å kjøre det i progressive scan. Gjør det jeg kan for å løfte grafikken det jeg kan på storskjermen :p Softmod på Wii er helt konge btw?!

 

EDIT: Eller mente du US?

 

Er ikke uk united kingdom aka england? Hvorfor isåfall har dem filmer med norsk språk og tekst?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Må huske at amazon er bare et mellomledd mellom selger og kjøper, de du kjøper av er vanligvis butikker som også selger gjennom amazon.

Ikke helt korrekt, Amazon er også en vanlig nettbutikk(faktisk den største i verden), og de sender selvsagt til Norge. I tillegg tilbyr dem en markedsplass for private/tredjeparts selgere, slik som du beskriver. Mulig du tenker på play.com, som la ned sin nettbutikk, og er nå bare en markedsplass for "private selgere".

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

In any case, UK er Europa. ;)

England er i europa? Hvordan kan jeg ikke ha vist det? Uansett så syns jeg fortsatt det er rart dem har filmer med norsk språk og tekst

Lenke til kommentar

 

In any case, UK er Europa. ;)

England er i europa? Hvordan kan jeg ikke ha vist det? Uansett så syns jeg fortsatt det er rart dem har filmer med norsk språk og tekst

 

Ikke rart i det hele tatt. Hvorfor har vi tannkremtuber i butikken i Norge med tekst på finsk, norsk, dansk og svensk? Er det billigere å legge inn tekst- og lydspor for flere språk på en DVD enn å ha separate "produksjonslinjer" for hvert enkelt land/språk, så gjør profittsøkende selskaper som regel dette. Hvilke språk som er inkludert på samme plate avhenger nok litt av distribusjonsrettigheter og slikt i tillegg. Har man rettigheter til distribusjon i Norden og Storbritannia så inkluderer man lydspor og tekstspor (engelsk tekst for hørselshemmede) for disse landene på samme plate.

 

Men når vi snakker om PAL i Nintendokontekst så er det i og for seg en mer markedsføringsmessig betegnelse enn en teknisk en (betegnelse på region). Nintendos PAL-region innvolverer alle europeiske land, New Zealand og Australia. Dette til tross for at Frankrike og Moldova, Russland og Hviterussland historisk sett har benyttet farge-TV-systemet SECAM som ikke er direkte kompatibelt med PAL-systemet. Allikevel kan spill kjøpt i Frankrike kjøres på konsoller kjøpt i PAL-regionen. I dag er ikke PAL/SECAM/NTSC-problematikken teknisk sett like reell ettersom HDMI er blitt så utbredt. PAL brukes allikevel fortsatt som betegnelse på regionen Europa, Australia og New Zealand, men bare i regionsperreøyemed.

Endret av gunda91
  • Liker 1
Lenke til kommentar

– Nintendo lager spill til mobil og nettbrett

Skal komme i år, skriver japansk avis.

Med andre ord bruker de mobilplattformen utelukkende for å promotere spillkonsollene sine, ikke for å tjene penger på mobilspill.

http://www.teknofil.no/artikler/nintendo-lager-spill-til-mobil-og-nettbrett/156351

Ja vi får se om dette stemmer da.

Endret av PÃ¥inter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...