Mala Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Du er klar over at du ikke kan bruke vanlig gc controllers på Wii? pluggen er mye mindre i Wii, så du kan bare bruke gc controllers laget spesifikt for Wii, som madcatz sine. Selv om den er wifi må du fortsatt plugge i mottakeren ett sted, altså joystick porten. Og den vil ikke passe. Dette er selvsagt helt feil. 2 Lenke til kommentar
Kris10an756 Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Du er klar over at du ikke kan bruke vanlig gc controllers på Wii? pluggen er mye mindre i Wii, så du kan bare bruke gc controllers laget spesifikt for Wii, som madcatz sine. Selv om den er wifi må du fortsatt plugge i mottakeren ett sted, altså joystick porten. Og den vil ikke passe. Merkelig at jeg kan bruke mine orginale GC-kontrollere og Wavebird på min Wii da... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) Så lenge man har en Wii av modell RVL-001 er man safe. Denne ble vel faset ut i slutten av 2011 om jeg ikke bommer helt. Endret 23. januar 2014 av Mala Lenke til kommentar
warioman Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Bedre å bare få ut den Fusion maskina hvis det stemmer. Om dem lanserer denne i år eller i 2015, blir jeg litt skuffet over Nintendo. Da gir de alle oss som kjøpte WiiU et stort spark i ræva. Det dummeste er hvis Nintendo til slutt gir etter for alt dette Hardware tullet og rush lanserer en såkalt "Fusion". Da er det ikke lenge før alt ved konsollene deres blir likt konkurrentene, og Nintendo går gradvis bare nedover og nedover. Du er klar over at du ikke kan bruke vanlig gc controllers på Wii? pluggen er mye mindre i Wii, så du kan bare bruke gc controllers laget spesifikt for Wii, som madcatz sine. Selv om den er wifi må du fortsatt plugge i mottakeren ett sted, altså joystick porten. Og den vil ikke passe.Selvfølgelig kan du bruke vanlige GC-kontrollere på Wii. Edit: Var snakk om Wavebird, men det samme gjelder uansett. Mener det var slik at Nintendo skjøv ut Gamecubekontroll støtten på Wii modeller som kom sent 2011/tidlig 2012. Synes jo det var en ekstremt dårlig ting å gjøre, men å si at wii i sin helhet ikke har støtte for GC, er feil. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Nintendo Was Dead To Us Very Quickly, States EA Source http://www.nintendolife.com/news/2014/01/nintendo_was_dead_to_us_very_quickly_states_ea_source EA will resume Wii U support when it's 'a viable platform'http://www.computerandvideogames.com/414679/ea-will-resume-wii-u-support-when-its-a-viable-platform/ Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Du er klar over at du ikke kan bruke vanlig gc controllers på Wii? pluggen er mye mindre i Wii, så du kan bare bruke gc controllers laget spesifikt for Wii, som madcatz sine. Selv om den er wifi må du fortsatt plugge i mottakeren ett sted, altså joystick porten. Og den vil ikke passe.Selvfølgelig kan du bruke vanlige GC-kontrollere på Wii. Edit: Var snakk om Wavebird, men det samme gjelder uansett. Mener det var slik at Nintendo skjøv ut Gamecubekontroll støtten på Wii modeller som kom sent 2011/tidlig 2012. Synes jo det var en ekstremt dårlig ting å gjøre, men å si at wii i sin helhet ikke har støtte for GC, er feil. Det er vel rimelig opplagt at dersom Wii-maskinen din ikke har GC-porter, at den ikke støtter GC. Det finnes maskiner med GC-porter som ikke støtter GC (?), men det er i mindre grad en relevant problemstilling. Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Liker Nintendo, men må innrømme at jeg lo godt av denne. 1 Lenke til kommentar
warioman Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Du er klar over at du ikke kan bruke vanlig gc controllers på Wii? pluggen er mye mindre i Wii, så du kan bare bruke gc controllers laget spesifikt for Wii, som madcatz sine. Selv om den er wifi må du fortsatt plugge i mottakeren ett sted, altså joystick porten. Og den vil ikke passe.Selvfølgelig kan du bruke vanlige GC-kontrollere på Wii. Edit: Var snakk om Wavebird, men det samme gjelder uansett. Mener det var slik at Nintendo skjøv ut Gamecubekontroll støtten på Wii modeller som kom sent 2011/tidlig 2012. Synes jo det var en ekstremt dårlig ting å gjøre, men å si at wii i sin helhet ikke har støtte for GC, er feil. Det er vel rimelig opplagt at dersom Wii-maskinen din ikke har GC-porter, at den ikke støtter GC. Det finnes maskiner med GC-porter som ikke støtter GC (?), men det er i mindre grad en relevant problemstilling. De nyere Wii'ene hadde ikke disse GC portene. Det var rett og slett ikke noe lokk på øversiden av konsollen. Kjøpte begge mine Wii'er før 2012, så jeg fikk heldigvis med GC støtte. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) GC-støtte er gull. Edit, noen tips til noen GC-spill jeg bare _må_ skaffe meg? Endret 23. januar 2014 av Admiral Necrolamedor Lenke til kommentar
warioman Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 GC-støtte er gull. Edit, noen tips til noen GC-spill jeg bare _må_ skaffe meg? F-Zero GX Smash Bros Melee Mario Kart Double Dash Sonic Riders Sonic Adventure Battle 2 Mario Party Spillene Mario Sunshine Gullspill dette her Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 GC-støtte er gull. Edit, noen tips til noen GC-spill jeg bare _må_ skaffe meg? Wind waker Paper mario thousand year door Metroid prime spillene Twilight princess Luigi mansion Zelda collectors edition som inneholder majoras mask, ocarina of time og begge zelda spillene til nes Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 GC-støtte er gull. Edit, noen tips til noen GC-spill jeg bare _må_ skaffe meg? Eternal Darkness Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Eternal Darkness er gull, men dæven så komplisert det var på slutten. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Aaaa ok. Jeg har den første Wii-utgaven som har bittesmå GC-controller plugger da. Lenke til kommentar
svenka Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) GC-støtte er gull. Edit, noen tips til noen GC-spill jeg bare _må_ skaffe meg? Her er noen RPG perler: Tales of symphonia er legendarisk! Skies of Arcadia er awesome! Fire Emblem er konge! Baten Kaitos er et veldig bra spill, men det kreve litt tolmodighet/forståelse. Lost kingdoms 1+2 er også gode spill, men se gjennom noen omtaler først siden dem er litt "spesiell" Endret 23. januar 2014 av Svends1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 GC-støtte er gull. Edit, noen tips til noen GC-spill jeg bare _må_ skaffe meg? Her er noen RPG perler: Tales of symphonia er legendarisk! Skies of Arcadia er awesome! Fire Emblem er konge! Baten Kaitos er et veldig bra spill, men det kreve litt tolmodighet/forståelse. Lost kingdoms 1+2 er også gode spill, men se gjennom noen omtaler først siden dem er litt "spesiell" Ikke glem paper mario thousand year door, en klassiker Lenke til kommentar
svenka Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Ja sant Winza. Men du skal være ganske så skilla Admiral om du klare å få tak i noen eksemplarer i dag... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Ja sant Winza. Men du skal være ganske så skilla Admiral om du klare å få tak i noen eksemplarer i dag... Finnes sikkert noen på finn.no og qxl, jeg var heldig nok til å kjøpe det når dem fortsatt solgte gamecube spill i spill butikker her. Om bare dem to siste paper mario spillene hadde vært slik som thousand year door Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) Er du DRITHELDIG finner du noe bra i brukthylla på en gamestop eller game-butikk. Men de få GC-spillene jeg har sett der er stort sett sportsspill. Bortsett fra at jeg scora Star Wars-Rebel Assault II der til 40kr engang. Det er også en av de beste GC-spillene sies det. Endret 23. januar 2014 av Bytex Lenke til kommentar
warioman Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Sortiment.no har stortsett alt av de GC spillene inne. Men noen av dem koster mye, kommer litt ann på om det er et populært spill eller ikke. De billigste går vel for 300kr der. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå