Gå til innhold

Den store Nintendokaféen

Anbefalte innlegg

Da har du ikke prøvd sunshine...

Jeg spilte det faktisk veldig mye når jeg var yngre, så jo. Spillet var ikke direkte dårlig, men det var heller ikke særlig bra.

Hvorfor bryr du deg egentlig så mye om andre liker spillet eller ikke? Det spiller jo ingen rolle for deg sålenge du liker Sunshine. Vær fornøyd med det, og aksepter at folk har andre meninger uten å si at det er tull. :)

EDIT: Er forøvrig veldig enig i det Klatt3n skrev noen sekunder før meg.

Endret av Aerow
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Nøyaktig hva er det du ikke forstår med at spillsmak er en subjektiv greie? Du er uffatelig slitsom å diskutere med i absolutt alle tråder du besøker, og du oppfører deg som om dine meninger er den éneste sannheten som finnes. Skjønner du ikke at andre kan like ting du ikke liker, eller ha andre meninger enn deg?

Jeg liker Sunshine selv, men det er absolutt ikke guds gave til menneskeheten. Super Mario 64 er heller på ingen måte overvurdert. Det var et utrolig banebrytende spill på sin tid og vil trolig alltid forbli en tidløs klassiker. Uten SM64 hadde du garantert aldri fått spilt Sunshine.

Si meg, hvorfor mener du egentlig at du har mer rett enn andre?

Jeg nekte ikke folk å ha egne meninger og at du syns det er slitsom er bare din mening, jeg er ikke noe annerledes enn andre folk. Jeg oppfører meg på en vanlig måte, om du syns noe annet bryr jeg meg lite om...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg er i hvert fall veldig sliten av debatteknikkene dine Winza.

Det er ikke noe debatteknikk, det er du som ikke tåler å diskutere andres meninger. Jeg spilte sunshine som liten og vokste opp med det, har aldri fått den samme følelsen som jeg fikk med sunshine på noen andre mario spill etter det

Nå er vel Sunshine et av de Mario-spillene som blir regnet som av folk flest som et av de dårligste, vel?

Det er undervudert imo

Edit: Beklager vist jeg har virket slitsom og irriterendes, noen ganger når folk har en annen mening klarer jeg ikke å holde meg, skal skjerpe meg lover det:)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Nintendo Land er bra. Mine barn har i alle fall spilt det ganske mye i jula. Det er 12 ganske gjennomførte spill, så noe bør de like.

Wii Party U kjenner jeg ikke. Det har fått middels/dårlig kritikk, men det kan være forskjell på små barn og 40 år gamle spillanmeldere.

Hva er du missfornøyd med, forresten?

Er endel småting som irriterer litt. Kanskje jeg gjør feil eller ikke kan, men.

Kjøpte konsollen til familien deriblant min 5 åring. Vi har testet noen spill, men min 5 åring synes det er meget vanskelig. Som New Super mario u. Kunne vært litt enklere første verden, eventuelt no training grounds. Dette er da min mening. Nintendo er veldig "barnevennlig" i sine reklamer osv.

Når jeg er inne på new super mario u. Hvorfor blir jeg bare kastet ut etter Bowser og det står som uoppklart etterpå? Har jo fått kyss hos prinsessa. Nei jeg har ikke samlet alle storstjernene :-P.

Hvorfor kan jeg ikke bruke classic controller til alle spill som ikke trenger 100 knapper? Irriterende. Skulle spille Punch Out til Wii å ville bruke den...

Når jeg endelig kan bruke Classic controller til SMB 1, 2 & 3. Hvorfor huskes ikke knappebyttene jeg vil bruke?

Hvorfor kan man ikke slå av skjermen på paden når man ikke trenger det men man spiller på tven?

Hvorfor skal maskina høres ut som ett fly fordi skiva i maskina må starte hver gang du går inn og ut av menyen?

Nå hørtes jeg sikkert veldig misfornøyd ut, men det er jeg ikke :). Å kanskje jeg får tips til å luke vekk enkelte av disse irritasjonsmomentene etter denne posten ;-).

Lenke til kommentar

Er endel småting som irriterer litt. Kanskje jeg gjør feil eller ikke kan, men.

Kjøpte konsollen til familien deriblant min 5 åring. Vi har testet noen spill, men min 5 åring synes det er meget vanskelig. Som New Super mario u. Kunne vært litt enklere første verden, eventuelt no training grounds. (......)

Nå hørtes jeg sikkert veldig misfornøyd ut, men det er jeg ikke :). Å kanskje jeg får tips til å luke vekk enkelte av disse irritasjonsmomentene etter denne posten ;-).

Jeg er enig i mye av det du skriver. Plattformspillene til Nintendo er vanskelige, og det har demotivert mine barn barn til en viss grad. Vanskelighetsgraden er nok optimal for 9 år og oppover, tipper jeg, selv om det funker OK for litt mindre barn også, mye takket være "redningsplankene".

De burde kanskje gi ut noen Mario-spill dedikert til små barn, og merked det med "Mario Kids" eller noe.

Jeg vil foreslå Wii Sports Resort eller (nok en gang) Nintendoland til så små barn.

Lenke til kommentar

Håper de overfører mere av Wii eshopen over til Wii U. Burde jo være samme systemet egentlig. Men det er veldig greit at så mange nye spill er på eshop som downloads. Nesten som Steam. Slipper å dra i butikken og kjøpe en fysisk kopi.

Lenke til kommentar

Savner egentlig galaxy spillene etter å ha fått meg Mario 3D world, utrolig kjipt at tid + flagstanga er tilbake, men det er jo et litt søtt spill da med puse katter og greier, men jeg og fruen hadde det egentlig mer kjekt med galaxy 1-2.

Winder waker HD derimot er en meget herlig HD opplevelse, veldig glad for jeg lot Winder waker fare forbi meg på GC ( selv om jeg har det), kjekt med en ny Zelda opptur etter skyward sword :yucky:

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg er enig i mye av det du skriver. Plattformspillene til Nintendo er vanskelige, og det har demotivert mine barn barn til en viss grad. Vanskelighetsgraden er nok optimal for 9 år og oppover, tipper jeg, selv om det funker OK for litt mindre barn også, mye takket være "redningsplankene".

De burde kanskje gi ut noen Mario-spill dedikert til små barn, og merked det med "Mario Kids" eller noe.

Jeg vil foreslå Wii Sports Resort eller (nok en gang) Nintendoland til så små barn.

Mario spill er mer enklere enn vanskelig. Jeg spilte masse av mario spill når jeg var liten og likte at det til tider kunne være litt vanskelig, det gjør deg bare bedre i spill sjenerelt. Vist et spill ikke er vanskelig er det heller ikke bra

Lenke til kommentar

Mario spill er mer enklere enn vanskelig. Jeg spilte masse av mario spill når jeg var liten og likte at det til tider kunne være litt vanskelig, det gjør deg bare bedre i spill sjenerelt. Vist et spill ikke er vanskelig er det heller ikke bra

For min egen del er jeg enig. Super Mario Land 3D var for lett for meg, så det ble litt nedtur. En typisk 5-åring vil nok ha store problemer og gi opp. 5 åringer har nok utfordring med å treffe doen når de står og tisser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min sønn var 5 år når vi kjøpte Galaxy 2 (han nærmet seg 6 år). Han synes det var gøy, men har hele tiden vært mest opptatt av å spille de første banene som han behersker, frem til første boss. Spillet er altså ikke helt ubrukelig for en femåring, men det hadde vært optimalt med lavere vanskelighetsgrad. Med betydelig hjelp fra en overivrig pappa har han kommet et godt stykke ut i spillet.

Det spillet er skikkelig vanskelig, særlig etter at man har reddet prinsessen. Samtidig er det kanskje det aller beste spillet jeg har spilt i mitt liv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...