Morfeo Skrevet 13. september 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. september 2011 Det nye Square Enix-rpget (Bravely Default: The Flying Fairy) er nok det som ble ryktet å hete Final Fantasy: 4 Heroes of Light 2. Så veldig likt ut. Ellers har jeg 4 Heroes of Light (to eksemplarer av en eller annen grunn), men har ikke fått spilt det enda. Virker veldig kult dog. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 13. september 2011 Rapporter Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Det er faktisk veldig kult, skulle bare ønske de hadde tenkt det igjennom litt mer. Det er litt som Dragon Quest 4, det er veldig mye skifting mellom karakterer. Kan ikke huske sist alle 4 var sammen, må ha vært helt på begynnelsen. Kikket på traileren til Bravely Default: The Flying Fairy. Var ikke mye å se, men likte godt det jeg så. Endret 13. september 2011 av Cloudemyx Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 13. september 2011 Rapporter Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Nye spill:Fatal Frame 3D Du kødder nå? Fatal Frame til 3DS? La oss bare håpe det kommer til Europa. Helvetes regionsperre... Ellers har jeg 4 Heroes of Light (to eksemplarer av en eller annen grunn), men har ikke fått spilt det enda. Virker veldig kult dog. Jeg likte 4 Heroes of Light, og selv om det ser ræva ut er det rimelig avanserte saker. Ikke tro det blir lett å gå gjennom det. Et av de største problemene er at de av en eller annen grunn har gjort det veldig vanskelig å finne ut hvor du skal får å komme videre i historien til tider. Endret 13. september 2011 av vikingkylling Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. september 2011 Rapporter Del Skrevet 13. september 2011 Tja, ser ikke helt for meg at spøkelser blir skumle på en bittebitteliten skjerm, men..Fatal Frame-spillene passer vel best på stor skjerm. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 13. september 2011 Rapporter Del Skrevet 13. september 2011 Jeg teller dagene til Fatal Frame på 3DS. Det kan bli konge. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Sitter og leter etter Gamecube minnekort så jeg får lagret GC-spill jeg evt kjøper. Men så finner jeg massevis av slike http://www.ebay.com/sch/?_nkw=gamecube%20memory%20card&_clu=2&_dmpt=Video_Games_Accessories&_fcid=154&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&gbr=1 Vil det si at jeg kan bruke et hvilket som helst minnekort så lenge det er formattert for GC? Hva slags filsystem er det isåfall? Hadde vært kjekt å kunne stikke på elkjøp å kjøpe et sdkort og fikset selv, istedet for å vente 3 uker på å få ett i posten fra Hong Kong.. "NOTE:Memory card only works with the Wii, but it recognizes and store the GameCube's game." Testet et GC-spill på dolphin-emulatoren isted, og fikk opp "Memory card corrupt" og valg om å formattere minnekort. Vil Wii'en også gjøre dette når jeg setter i GC-spill, hvis jeg har et hvilket som helst SDRAM kort stående i? Da fikser den det vel selv, isåfall? Edit: Finner bare svar i google om at man må ha et orginalt GC-kort. Eller kanskje en av disse klonene. Wii sin GC-emulator kjenner ikke igjen vanlige SD-kort pga formatteringen, visstnok. Hmz. Endret 14. september 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 14. september 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Jeg tror jeg ville gått for et vanlig gamecube-kort, har ingen erfaring med det du beskriver, men virker risikabelt. Her er det mange alternativer: http://www.ebay.co.uk/sch/Memory-Cards-/117045/i.html?Platform=Nintendo%2520GameCube&_catref=1&_dmpt=Video_Game_Memory_Cards&_ds=1&_fcid=154&_localstpos=&_stpos=&gbr=1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. september 2011 Rapporter Del Skrevet 14. september 2011 Sant det, kjøpte et 16MB gamecube-kort fra UK for en 50-lapp. Burde ikke ta ukevis å få heller Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 15. september 2011 Rapporter Del Skrevet 15. september 2011 Noen som vet om et RPG til DS som har litt gåter i seg? Tenker litt sånn som Golden Sun. Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 15. september 2011 Rapporter Del Skrevet 15. september 2011 Noen som vet om et RPG til DS som har litt gåter i seg? Tenker litt sånn som Golden Sun. Long-shot: Hvis du har en DS som spiller GBA-spill kan du prøve å få tak i de eldre Golden Sun-spillene om du ikke har spilt dem? Hvis ikke -tror- jeg kanskje det finnes ett og annet Dragon Quest spill til DS som sikkert er noelunde likt. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 15. september 2011 Rapporter Del Skrevet 15. september 2011 Har faktisk sett på de to første Golden Sun-spillene, og skulle gjerne hatt dem. Men tror det eneste stedet det er mulig å få tak i dem på er ebay, og jeg har absolutt ingen erfaring i å kjøpe noe derfra. Var inne på Games1.no, men de har dem ikke inne. Kan jo være at de kan skaffe om jeg spør. Så også litt på Dragon Quest IX, og det ser jo ikke så verst ut. Er det å anbefale? Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 15. september 2011 Rapporter Del Skrevet 15. september 2011 Misunner bror min, han har begge Golden Sun spillene, komplett med manual og slikt. Vurderer å ha de selv, men betaler ikke over 300kr pr GBA spill, det blir for drøyt! Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 15. september 2011 Rapporter Del Skrevet 15. september 2011 Broren min har også det av Golden Sun som finnes til GBA, jeg var dog litt for liten til å spille de når han fortsatt bodde hjemme. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 15. september 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. september 2011 Jeg har begge Golden Sun-spillene komplette også, bra spill, men litt de lider av noen problemer. For det første så er de veldig enkle, for det andre, så har Golden Sun-serien et helt crazy dypt customiseringssystem med Djinnene, men dessverre så favoriserer spillet at man bare putter samme elementer sammen, i stedet for å eksperimentere, og sist, så har spillene alt for mye meningsløst pjatt som gjør spillene mye tregere enn strengt tatt nødvendig. Når det er sagt, så har spillene selvsagt også noen veldig positive sider, og det er ikke uten grunn at de regnes blant det beste til gba. Først og fremst at de har zelda-lignende puzzles, som er ganske unikt for rpg-er. Videre det dype Djinn-systemet (som dessverre ikke utfyller sitt potensial), den flotte grafikken, nydelig musikk, og en bra historie. Angående spill som ligner, så vet jeg ikke egentlig om det er noen rpg-er til DS som har noe lignende, men om du er villig til å gå inn i action-eventyrland, så er der jo ting som Okamiden. Kanskje Lufia? Du får høre med Kyllingen Ellers så har jeg god erfaring med å kjøpe med ebay, så kan sikkert assistere litt om det er noe du lurer på. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. september 2011 Rapporter Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Hoho, Viewtiful Joe 2 var dritfett! Synd jeg ikke har minnekort så jeg ikke får lagret. Må bare la Wii'en stå på. Visste ikke at Gamecube brukte bittesmå CD'r. Endret 15. september 2011 av Bytex Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 15. september 2011 Rapporter Del Skrevet 15. september 2011 Angående spill som ligner, så vet jeg ikke egentlig om det er noen rpg-er til DS som har noe lignende, men om du er villig til å gå inn i action-eventyrland, så er der jo ting som Okamiden. Kanskje Lufia? Du får høre med Kyllingen Ellers så har jeg god erfaring med å kjøpe med ebay, så kan sikkert assistere litt om det er noe du lurer på. Det er nok ikke så mange spill som minner om Golden Sun, men Lufia: Curse of the Sinistrals er et bra alternativ. Bare husk det aldri kom ut i Europa, så det må nok importeres. Ellers anbefaler jeg Dragon Quest IX på det sterkeste. Det er nok ikke så mange gåter osv der, men selve spillet er helt klart det beste på DS. Jeg likte Golden Sun: Dark Dawn, men Dragon Quest IX var langt bedre. Golden Sun sliter med å være for enkle, og de djin-greia er ikke så avansert som de vil ha det til. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. september 2011 Rapporter Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Blir så misunnelig av å se slike shows: Retro Hunters drar rundt på loppemarkeder og av og til bruktspill-butikker i staten sin for å finne gode deals. Herregud, en Dreamcast m/ 3 kontroller og kabler til $10..en NES m/Mario for $10. Horse-on-a-stick for $5. SNES m/kabler for $15. N64 for $2 (!) Mens ser man på finn.no finner man NES/SNES pakker til over tusenlappen. Lurer på om det finnes loppemarkeder i Norge med kassevis av SNES-spill stående på gulvet. Endret 15. september 2011 av Bytex Lenke til kommentar
kilik Skrevet 15. september 2011 Rapporter Del Skrevet 15. september 2011 Jeg hadde nok vært en heftig konsollsamler med slike priser i Norge... Kirby's Adventure Wii ser ut som et fantastisk morsomt spill. Artig at de går tilbake til den klassiske Kirby-formelen: http://www.youtube.com/watch?v=cEOyhffZTKU&feature=player_embedded Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 16. september 2011 Rapporter Del Skrevet 16. september 2011 Jeg tenkte å bestille 999 fra Play-Asia.com, men lurer på noe. Spillet koster ca. 168, men om frakten gjør slik at spillet kommer på over 200,- må jeg da betale toll? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 16. september 2011 Rapporter Del Skrevet 16. september 2011 Tror ikke frakt teller med når de regner ut toll. Uansett er det verdt det. 999 har for øvrig fått bekreftet en oppfølger til 3DS, så la oss håpe den kommer til Europa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå