Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

Før var det ihvertfall slik at DVD-drevet gikk konstant så lenge man hadde spill i. Men det har kanskje blitt endret på de siste 10 mnd? Poenget er at drevet hørtes veldig godt.

Siden du rettet på noen tildigere i dag, kan jeg ikke dy meg. Det er en (tilnærmet) blu-ray-spiller som står i Wii U.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du rettet på noen tildigere i dag, kan jeg ikke dy meg. Det er en (tilnærmet) blu-ray-spiller som står i Wii U.

 

Det var faktisk nytt for meg! Ettersom den verken spiller av DVD eller blu-ray-spiller filmer har jeg bare tatt det for gitt at Nintendo holder tilbake på hardware også her :p Eller er dette også noe som har blitt patchet inn? Jeg solgte min konsoll i går, og har ikke brukt den siden Januar eller noe, så dere får ynskylde min uvitenhet :)

Lenke til kommentar

Så drevet bråker ikke hele tiden med andre ord? Litt knirk og knark en gang i blant skal nok gå bra. Men er det såpass lite støy at det blir overdøvet av lyden fra spillet? Beklager at det blir mange spørsmål, men er ganske følsom når det gjelder støy, og er veldig lei bråkete konsoller. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det var faktisk nytt for meg! Ettersom den verken spiller av DVD eller blu-ray-spiller filmer har jeg bare tatt det for gitt at Nintendo holder tilbake på hardware også her :p Eller er dette også noe som har blitt patchet inn? Jeg solgte min konsoll i går, og har ikke brukt den siden Januar eller noe, så dere får ynskylde min uvitenhet :)

For å være helt konkret er det vel i grunn et propritært format designet av Panasonic. Nintendo kaller det bare Wii U Optical disk, og den har en kapasitet på 25GB. Den er nok veldig lik en Bluray-plate, i og med Panasonic også er svært tungt inne i Bluray-patentene. Men den spiller ikke av BR-filmer, men dette er ikke forskjellig fra Wii, som brukte DVD-plater og støtttet ikke dvd-filmer.

 

 

Konsollen min er blitt ett år nå, totalt spilletid på Wii U-titler: mindre enn 20 timer. Jeg har vel og merke spilt gjennom 4-5 spill fra Wii, slik at den er blitt brukt en god del mere likevel.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Så drevet bråker ikke hele tiden med andre ord? Litt knirk og knark en gang i blant skal nok gå bra. Men er det såpass lite støy at det blir overdøvet av lyden fra spillet? Beklager at det blir mange spørsmål, men er ganske følsom når det gjelder støy, og er veldig lei bråkete konsoller. :p

Som sagt har jeg ikke merket noe konstant støy, men har heller ikke lyttet kritisk etter. Jeg har heller ikke tilgang til konsollen i helgen så jeg kan ikke sjekke...

 

Konsollen min er blitt ett år nå, totalt spilletid på Wii U-titler: mindre enn 20 timer. Jeg har vel og merke spilt gjennom 4-5 spill fra Wii, slik at den er blitt brukt en god del mere likevel.

Jøss, kjøpte min for under to uker siden og jeg har vel rundt 10t allerede, hekta på ZombiU!

Lenke til kommentar

Høres jo bra ut, men den solgte bare ca. 50,000 i oktober, så 340% økning er fortsatt bare litt over 220,000. Ikke spesielt imponerende med tanke på Black Friday og lansering av Mario 3D World. Dette er langt bank de 4 andre hjemmekonsollene. Selv PS3 på fjerdeplass solgte nesten dobbelt så mye.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Det var faktisk nytt for meg! Ettersom den verken spiller av DVD eller blu-ray-spiller filmer har jeg bare tatt det for gitt at Nintendo holder tilbake på hardware også her :p Eller er dette også noe som har blitt patchet inn? Jeg solgte min konsoll i går, og har ikke brukt den siden Januar eller noe, så dere får ynskylde min uvitenhet :)

Det var faktisk helt nytt for meg også. Selvsagt visste jeg at Wii U er litt kraftigere enn XB360 og PS3, men det har ikke falt meg inn hvilken type disker den bruker. Det kan forklare hvorfor harddisken er så liten. Spillene trenger ikke langre noe der annet en savinger, og de tar neppe stor plass. Å laste ned spill går selvsagt ikke uten ekstern harddisk (bokstavelig talt, mange spill er for store selv for en "tom" harddisk med kun operativsystemet osv.)

 

Ser for øvrig at Wii U selger en del bedre i Japan nå, etter 3D World. Neppe så mye at Nintendo regner den som en suksess, men som 3DS er det ikke lurt å avskrive den fullstendig ennå. Neste generasjon kommer nok om ikke så alt for lenge (to år? tre?), men Wii U holder nok stand en stund til. Så langt er den favorittkonsollen min, så det er rimelig kjipt at det er ekstremt få spill til den. Ironisk at 3DS har så vanvittig mange bra spill.

Lenke til kommentar

The latest sales stats have been released, indicating that the Wii U's sales surge of 340% has helped put Nintendo's latest generation console past the 4 million SKU mark for their install base.

 

This means that the Wii U is winning eighth generation gaming when it comes to market share.

The Wii U also has more games available, both first-party and third-party. The Wii U, in fact, as listed on Nintendo's own site, has more than 204 retail and digital games available for purchase. The Xbox One and PS4, meanwhile, each only have about a couple dozen titles in their respective libraries.

http://www.cinemablend.com/games/Wii-U-Winning-Next-Gen-Gaming-Xbox-One-Or-PS4-61059.html

Lenke til kommentar

Selveste Jim Sterling erklærte WiiU som denne generasjons vinner fordi han følte WiiU føltes next gen, dvs gjorde noe annerledes. Han gjør jo et poeng ut av PS4 og XboxOne er kraftigere, men det føles mer som en naturlig og kjedelig utvikling.

 

Jeg er tildels enig. Iallefall som en flittig PC bruker er WiiU mye mer attraktiv enn de andre konsoll maskinene.

Lenke til kommentar

Selvsagt har Wii U flere spill per dags dato. Den har jo ett års forsprang.

 

Men om ett års tid er det nok omtrent likt når det gjelder antall spill på de tre. Utenom Nintendos utgivelser er det bare 3 spill (utenom e-Shop) annonsert til Wii U neste år: The Lego Movie Videogame, Watch Dogs og Project Cars.

 

2014 blir et skjebneår for Wii U. Skal den unngå å bli en flopp må man øke salget kraftig.

Lenke til kommentar

Skal vell snart legges ned siden det er så billig

Cdon nedlegges, da har jeg hørt det også. Er det noen nettbutikker som går så det suser når det gjelder spill så er det Cdon som ligger høyt oppe i salgstall.

Dette kalles julesalg, men de to første er nå lanseringsspill som er 1 år gamle :)

99,- http://cdon.no/spill/assassin%27s_creed_3-21353175

99,- http://cdon.no/spill/zombiu-20794081

133,- http://cdon.no/spill/splinter_cell_blacklist-23588048

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Selvsagt har Wii U flere spill per dags dato. Den har jo ett års forsprang.

 

Men om ett års tid er det nok omtrent likt når det gjelder antall spill på de tre. Utenom Nintendos utgivelser er det bare 3 spill (utenom e-Shop) annonsert til Wii U neste år: The Lego Movie Videogame, Watch Dogs og Project Cars.

 

2014 blir et skjebneår for Wii U. Skal den unngå å bli en flopp må man øke salget kraftig.

Xbox one blit en mye større flopp, nintendo er langt bedre enn sony og microsoft...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...