Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper det var en godt kalkulert "slip up", for å få folk til å snakke og lage rykter.

 

VGX var faen meg noe av det kleineste showet jeg har sett..den første timen var ok så bare falt hele greia sammen i en dudebro-greie..æsj.

 

Haha, han der andre kødden som var med Geoff var helt forferdelig. Uhøffelig,frekk og hele tiden helt latterlige spøker og dritt. Innslagene underveis, som de de to idiotene som stod å skreik og brølte piss....hva i svarte liksom. Så kommer de løkene som stod å jatta om denne konserten i tillegg...likevel såg jeg hele greiene :p

Lenke til kommentar

Det folk ser ut til å glemme er at VGX ikke har mer med musikk å gjøre enn musikk-award har med musikk å gjøre. Alt er for å lage et show for å trekke til seg folk som knapt vet hva spill er. Det er kun for mainstream-folket. Når selv E3 handler om ren underholdning (Ti minutter Usher-konsert?) og å glede folk som spiller lite (ekstremt mye fokus på at XBone kan brukes som TV?). Det vi trenger er en 'reboot' av hele greia, så vi får en spillutdeling av fans, for fans. Da kan vi forhåpentligvis gi lite fokus på rene mainstream-spill, og heller satse mye mer på indiespill og spill som er lite kjente. Gjerne med 'ekte' spillfolk som utdelere, som Richard Garriot, John Carmack og sånne folk. :)

Lenke til kommentar

Har ikke følt meg så utilpass som den gangen ex-bandet mitt spilte på Gullstikka i oslo spektrum. Hvorfor de hadde leid inn et death metal band til å spille for masse finstas-kledde industrifolk må katta vite. De så like sjokkerte ut som vi gjorde lol. Men vi fikk blåst middagen deres av fatene hvertfall.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Fikk meg det nye Zelda i dag. Fiendene er enkle, selv om jeg stadig blir truffet fordi jeg er unøyaktig. Men for å illustrere hvor mye jeg suger(som med alle spill): jeg finner ikke for livet ut hvor jeg skal få tak i pil og bue, som det ser ut som om jeg trenger for å entre første dungeon... Har utforsket snart hele kartet.

Endret av fnwilborn
Lenke til kommentar

Hint: Borte bra, hjemme best. ;)

 

Fikk meg det nye Super Mario 3D World i dag, og førsteinntrykket er både bra og dårlig. For å ta det dårlige: Godt mulig jeg stinker i slike spill, men synes den første borgen var ræva laget. For det første er det ingen checkpoints, selv ikke rett før bossen. For det andre er bossen klin umulig for meg, da det kreves ekstrem flaks å faktisk treffe ham, og de kulene settes jo fyr på helt tilfeldig. Som et eksempel hoppet jeg mot en kule, men den ble satt fyr på et kvart sekund før jeg landet på den. Dermed døde jeg, og måtte starte hele jævla brettet fra scratch igjen. For det tredje gjør dette at vi må finne alle de grønne stjernene om igjen hver eneste gang. Irriterende, for å si det mildt. Endte opp med å ta brettet med den hvite drakten, men da kan jeg jo ikke ta den stjerna som krever kattedrakten - til tross for at jeg har tatt den seks, syv ganger fra før. Men neida. Jeg døde hos bossen, dermed må jeg ta hele driten på ny og på ny og på ny. For det femte er det null mulighet for å hoppe over cutscenes, så jeg må se cutscenen før bossen om igjen for tiende gang på rad. Føkkings Nintendo og cutscenes...

 

Men for å ta det positive: Det meste annet På mange måter er det bare 3D Land i reprise, men det er samtidig så mye mer enn det. Det blir som å si Galaxy er Mario 64 i reprise. Det er stort sett det, men de små endringene er svært gjennomtenkte, og gjør det til et helt annet spill. En annen ting er at jeg har nevnt flere ganger at jeg er drittlei Mario, og det gjelder i aller høyeste grad fortsatt. Så hvorfor kjøpe enda ett? Enkelt. Vi har dessverre aldri fått en oppfølger til Super Princess Peach, men hun er spillbar her. Med andre ord er jeg drittlei Mario, men hva så? For meg er dette Super Princess Peach 3D World. :D Strengt tatt er det fint lite forskjell mellom henne og Mario i spillbarhet, men som mellom Galaxy og Mario 64 er det lille ekstra svært gjennomtenkt. Bare det å kunne sveve noen sekunder gjør at jeg kan sikte mer nøyaktig, så det er lettere å treffe fiender, berge seg når jeg hopper feil (igjen og igjen...) :p og så videre.

 

Eneste jeg ikke liker helt er at første slott krever 10 grønne stjerner for å åpnes. På det tidspunktet hadde jeg 13, men jeg gruer meg til senere. Håper jeg klarer å finne nok stjerner så jeg slipper å sitte fast som i 3D Land, der jeg ikke hadde nok til å åpne siste verden (den siste i historien, ikke den hemmelige.) Men pytt. Savner flere oppgraderinger (har bare kattedrakten og ildblomsten), men det kommer nok etterhvert.

 

Kattedrakten er for øvrig et kapittel for seg. Igjen, det er teknisk sett lite forskjell med og uten den, men den lille forskjellen er at brettene åpnes (nesten) fullstendig. Stor vegg? Klatre opp. Bommet på plattformen og faller til din sikre død? Prøv å styr mot veggen. Har ramlet så langt ned at bare overkroppen og hodet var synlig, men jeg klarte å klatre opp likevel. Fiender i veien? Tja, vi har klør... :p Liten forskjell teknisk, men enorm forskjell i gameplay. :)

 

Hadde det ikke vært for den første borgen og kravet om hemmelige stjerner (hater begge, og det blir nok bare verre etterhvert) hadde jeg gitt det 9/10 så langt, men til nå har det havnet på en sterk 7/10. Vi får se hvordan det holder seg videre. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Hint: Borte bra, hjemme best. ;)

 

For å ta det dårlige: Godt mulig jeg stinker i slike spill, men synes den første borgen var ræva laget.

 

En annen ting er at jeg har nevnt flere ganger at jeg er drittlei Mario, og det gjelder i aller høyeste grad fortsatt. Så hvorfor kjøpe enda ett?

Disse to uttalelsene dine kan nok kombineres, den første bossen er veldig enkel, det er det ikke bare jeg som hevder, du bare sparker fotballene tilbake, ikke noe ekstra knapp, bare går borti ballen så spretter den tilbake, viktig at du peker mot Bowser.

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=KgqAOnKTPiY#t=745

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Da har vi ikke spilt samme spill. Jeg må hoppe på fotballen, og den spretter sjelden mot Bowser uansett hva jeg gjør. Men den andre bossen fløy over skjermen som en idiot i syk fart, og var usynlig i tillegg. Ren flaks at jeg tok ham, men det sier jo bare hvor dårlig designet dette spillet egentlig er. Første gang døde jeg, dermed ble jeg nødt til å starte helt fra begynnelsen igjen og ta alle de grønne stjernene igjen. Det er vanskelig nok enkelte ganger som det er, så jeg tør ikke tenke på hvordan det blir på slutten. Kom for øvrig til en bane der jeg så vidt hadde nok stjerner, så planen nå er å spille til jeg ikke har nok stjerner, og så droppe hele greia. Det er et bra spill, men bossene og de grønne stjernene ødelegger alt for meg. Nintendo kan ikke bare holde på sånn de gjorde på 80-tallet uten å fornye seg, og spesielt ikke når alle konkurrentene lever i nåtid. Neste Mario må ikke bare være moderne, men også nyskapende, for at jeg skal gidde. Dette tullet med å spille hele brettet om igjen når man dør, cutscenes vi ikke kan hoppe over og å kreve hemmelige stjerner for å komme videre blir for dumt.

Lenke til kommentar

Spent på hvor langt du kommer. Mange av de grønne stjernene er veldig godt gjemt.

 

Jeg sliter med å få tak i den tredje stjernen på det brettet du sklir ned vannet på den dinosauren i World 1. Klarer ikke time hoppet skikkelig. Det kjipe er at jeg må ta hele brettet på nytt for hvert forsøk.

Vil du ha et tips?

Ikke se spoiler hvis du vil finne ut av det selv.

 

Nå trenger jeg hjelp, hvordan legger jeg inn spoiler tag?

 

 

Prøv å kjør igjennom fossen.

 

 

Fant det ut.

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Den har jeg tatt. Det er vel stjerne nummer to. Det er den tredje jeg sliter med. Hopper alltid for høyt, kort eller langt.

 

Edit: A Link to the Past kommer visst på Wii U e-shop. En del tilbud på spill også. Kan anbefale å ta en kikk på Attack of the Friday Monsters! Det er kort og enkelt, men veldig koselig.

 

http://www.eurogamer.net/articles/2013-12-09-a-link-to-the-past-awakens-on-the-wii-u-eshop

Endret av Crazy Joe Davola
Lenke til kommentar

Spent på hvor langt du kommer. Mange av de grønne stjernene er veldig godt gjemt.

Samme her. Er i starten av verden tre, og kan si rett ut at jeg ikke kommer til å fullføre spillet. Men det er heller ikke meningen. Jeg spiller til jeg sitter fast, så får jeg se om jeg tar det litt her og der når jeg gidder. Har tatt noen ekstra stjerner i tidligere brett, så har litt over tretti nå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...