Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Veldig enig i mye av det som er skrevet over her. Jeg har sagt det mange ganger før, men jeg sier det igjen: Nintendo burde virkelig lansere et skikkelig Pokémon-spill til Wii U. Ikke et MMORPG, det tror jeg blir for stor overgang, men et klassisk Pokémon-spill i HD. Som Colloseum og XD, bare mer likt de håndholdte spillene.

 

Gamepad-en passer perfekt til et Pokémon-spill. Man kan bruke den til å ha kampmenyen og lignende på (som med 3DS) eller Off-TV Play for en slags "håndholdt" opplevelse. Et slikt spill hadde utvilsomt hjulpet Wii U mye. Pokémon X/Y solgte hele 4 millioner kopier den første uken, og man skal ikke se bort i fra at salgstallene etter en stund vil nærme seg 15-20 millioner, og jeg er sikker på at med et Pokémon HD til Wii U ville Nintendo solgt både spill og konsoller i bøtter og spann.

 

Jeg håper altså at Nintendo gjør følgende:

 

(Sikkert noe jeg har glemt, men det er det jeg kommer på nå)

 

*Fullverdig Pokémon-spill i HD [2014/15]

 

*Priskutt i 2014 med Mario Kart 8 og Wii U til 1999,-

 

*Mario-spill lignende 64/Sunshine/Galaxy [2015/16]

 

*Nytt Zelda (allerede bekreftet). [2015]

 

*Et nytt Paper Mario-spill. [2015]

 

*Flere JRPG-spill, her er det masse serier å velge mellom.

 

*Jeg skulle også gjerne sett at Nintendo begynner å ta litt sjanser og lager noen nye IPer.

 

2014 ser etter min mening ikke så fryktelig lovende ut. Med unntak av Mario Kart 8 er det ingen skikkelige konsollselgere. Donkey Kong, Smash Bros og X blir sikkert bra, men det er ikke nok. Så her må det ihvertfall et priskutt til. Wii U + Mario Kart 8 til 2000kr hadde hjulpet noe. Jeg skulle også gjerne ha sett et storspill til i 2014, ett nytt spill Pokémon-spill i 2014 hadde vært perfekt. Hvis ikke tror jeg 2014 vil bli ett nytt tøft år for Nintendo og Wii U. E3 2014 kommer ihvertfall til å bli veldig spennende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på om jeg skal kjøpe 3ds, har noen spørsmål.

Kan jeg spille vanlige ds spill på 3ds? Altså fysiske kopier?

Hvordan er framtidsutsiktene til konsollene, kan det komme en ny versjon snart?
Ser dette ut som en grei handleliste for en som har vært borte fra nintendo i 10 år?

 

Nintendo 3ds - Pokemon edition (1999 kr) Mest fordi den minner meg mest om min favoritt konsoll som jeg hadde når jeg var liten https://www.google.no/search?q=red+pokemon+gba&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=A5ScUtHhMeWVyAPnl4CICg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=666#q=gameboy+advance+ruby&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=v4Ejb4ZCv_2kUM%3A%3BC03JYxDaM3ngjM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.consolepassion.co.uk%252Fsites%252Fdefault%252Ffiles%252Fnintendo-gameboy-advance-sp-pokemon-ruby-console-loose.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.consolepassion.co.uk%252Fproducts%252Fnintendo-gameboy-advance%252Fconsoles%252Fnintendo-gameboy-advance-sp-pokemon-ruby-console-loose%3B300%3B208.

 

The Legend of Zelda A link Between Words - 349

 

Super Mario 3d Land og Lougis Mansion 2

Lenke til kommentar

3DS kan spille DS-spill ja. Om det snart kommer en ny versjon er umulig å si, men tviler på at det kommer noe før minst et par år. Når det gjelder spill har du jo også:

 

- Paper Mario: Sticker Star

- Mario & Luigi: Dream Team

- Ocarina of Time 3D

- Mario Kart 7

- Kid Icarus: Uprising

- Bravely Default

- Animal Crossing: New Leaf

- Donkey Kong: Country Returns 3D

 

Liker du Pokémon-spill ville jeg også kjøpt DS-spillene. Spesielt HeartGold og SoulSilver er veldig bra. :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde uansett aldri kjøpt en nintendo konsoll for å tilbringe store deler av tiden online. Men nå liker jo Mr. ve Mario og dette, så da er det jo ett godt grunnlag for kjøp bare der :)

Folk kjøper Wii U av mange grunner. Noen gjør det for Mario & Zelda, noen gjør det for å ha noe å spille med venner og familie, og noen gjør det pga Miiverse. Tviler litt på at et Animal Crossing på Wii U hadde solgt så mye her i Norge, med tanke på New Leaf. Men samtidig solgte New Leaf vanvittig mye i Japan, så man skal ikke se bort fra at et AC på Wii U hadde solgt utrolig mye der borte. De har et helt annet opplegg med internett der borte, og kunne nok ha fått et Animal Crossing MMO uten månedsavgift. Om det i tillegg hadde kunnet kobles opp mot 3DSen på et vis (gjerne med crossplay) kunne det tatt helt av, i teorien.

 

Hva om Nintendo lager et Mario & Sonic crossover-spill? Sonic har jo kopiert Mario ganske mye i Colours og videre, så et Super Mario Galaxy med både Mario og Sonic kunne ha blitt interessant. Kanskje med Mario og Luigi som spillbare fra Mario-siden, og Sonic og Tails fra Sonic-siden? Kanskje slenge på Peach og Amy også, for å dekke "jentekvoten"? Det ville ikke bare ha vært et helt nytt Super Mario med skikkelig 3D og hele pakken som i Galaxy, men samtidig ville det ha vært et nytt Sonic-spill. Dermed hadde begge seriene vært dekket, og jobbet sammen for å selge flere konsoller. Mario & Sonic har jo jevnlig møtt hverandre i de olympiske lekene, så hvorfor ikke i et "ekte" spill også? Eller i det minste Mario & Sonic Kart? ;)

Lenke til kommentar

Vel, at Nintendo selger mye mer rundt juletider enn ellers i året skulle bare mangle. Det har alle forventet.

 

Slik er ståa i England:

 

"Wii U sales have now been trounced in a weekend by both next-gen machines. More people bought a PS4 and a copy of Knack over the weekend than bought a Wii U at any point over the past year and new release Super Mario 3D World". (Eurogamer)

 

Mario 3D World debuterer på en stusselig 20. plass bak spill som Knack og Lego Marvel Super Heroes.

 

 

Wii U gjør det utvilsomt dårlig i England. For å balansere informasjonen litt vil jeg nevne at SM 3D World ligger på 5. plass i USA og 2. plass i Japan.

Lenke til kommentar

Pokemon er og vil alltid være håndholdte spill. Det har vært slik helt fra starten og kommer til å fortsette slik.

Det har vært noen spinoffs som Stadium e.l. men de ordentlige RPG'ene blir nok være håndholdte. Det har Gamefreak også sagt.

 

Det er såklart sannsynlig at de ikke gir ut pokemon-spillene på andre konsoller fordi det gir folk en egen grunn til å kjøpe en DS hvis de ikke hadde en fra før.

 

Jeg kjøpte min første DS Lite for å spille Platinum f.eks.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Pokemon er og vil alltid være håndholdte spill. Det har vært slik helt fra starten og kommer til å fortsette slik.

Det har vært noen spinoffs som Stadium e.l. men de ordentlige RPG'ene blir nok være håndholdte. Det har Gamefreak også sagt.

 

Det er såklart sannsynlig at de ikke gir ut pokemon-spillene på andre konsoller fordi det gir folk en egen grunn til å kjøpe en DS hvis de ikke hadde en fra før.

 

Jeg kjøpte min første DS Lite for å spille Platinum f.eks.

Hvorfor må de være håndholdte? Hvorfor ikke lage Pokémon-spill til både 3DS og Wii U? Game Freak sier ihvertfall mye rart. Når de var godt i gang med utviklingen X/Y og bare noen måneder før de annonserte spillet og kom med gameplay trailer sa Junichi Masuda at han var skeptisk til hvordan Pokémon ville bli i 3D. Så jeg ville tatt det de sier med en stor klype salt. Med tanke på hvor dårlig Wii U selger så har ikke Nintendo egentlig noe annet valg.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Veldig enig i mye av det som er skrevet over her. Jeg har sagt det mange ganger før, men jeg sier det igjen: Nintendo burde virkelig lansere et skikkelig Pokémon-spill til Wii U. Ikke et MMORPG, det tror jeg blir for stor overgang, men et klassisk Pokémon-spill i HD. Som Colloseum og XD, bare mer likt de håndholdte spillene.

 

Gamepad-en passer perfekt til et Pokémon-spill. Man kan bruke den til å ha kampmenyen og lignende på (som med 3DS) eller Off-TV Play for en slags "håndholdt" opplevelse. Et slikt spill hadde utvilsomt hjulpet Wii U mye. Pokémon X/Y solgte hele 4 millioner kopier den første uken, og man skal ikke se bort i fra at salgstallene etter en stund vil nærme seg 15-20 millioner, og jeg er sikker på at med et Pokémon HD til Wii U ville Nintendo solgt både spill og konsoller i bøtter og spann.

 

Jeg håper altså at Nintendo gjør følgende:

 

(Sikkert noe jeg har glemt, men det er det jeg kommer på nå)

 

*Fullverdig Pokémon-spill i HD [2014/15]

 

*Priskutt i 2014 med Mario Kart 8 og Wii U til 1999,-

 

*Mario-spill lignende 64/Sunshine/Galaxy [2015/16]

 

*Nytt Zelda (allerede bekreftet). [2015]

 

*Et nytt Paper Mario-spill. [2015]

 

*Flere JRPG-spill, her er det masse serier å velge mellom.

 

*Jeg skulle også gjerne sett at Nintendo begynner å ta litt sjanser og lager noen nye IPer.

 

2014 ser etter min mening ikke så fryktelig lovende ut. Med unntak av Mario Kart 8 er det ingen skikkelige konsollselgere. Donkey Kong, Smash Bros og X blir sikkert bra, men det er ikke nok. Så her må det ihvertfall et priskutt til. Wii U + Mario Kart 8 til 2000kr hadde hjulpet noe. Jeg skulle også gjerne ha sett et storspill til i 2014, ett nytt spill Pokémon-spill i 2014 hadde vært perfekt. Hvis ikke tror jeg 2014 vil bli ett nytt tøft år for Nintendo og Wii U. E3 2014 kommer ihvertfall til å bli veldig spennende.

Hadde dette vært sant ville jeg blitt overlykkelig, spesielt det med nytt paper mario spill, bare det ikke er som super paper mario

Pokemon er og vil alltid være håndholdte spill. Det har vært slik helt fra starten og kommer til å fortsette slik.

Det har vært noen spinoffs som Stadium e.l. men de ordentlige RPG'ene blir nok være håndholdte. Det har Gamefreak også sagt.

 

Det er såklart sannsynlig at de ikke gir ut pokemon-spillene på andre konsoller fordi det gir folk en egen grunn til å kjøpe en DS hvis de ikke hadde en fra før.

 

Jeg kjøpte min første DS Lite for å spille Platinum f.eks.

Bra for deg:)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Tror det er fordi miljøet i Japan er så sentrert rundt at folk møtes på store møteplasser med 3DS'ene sine og trader pokemons eller spiller sammen.

Det er en helt annen spillerkultur der enn her. Der går folk på åpne wi-fi kafeer bare for å sitte og spille DS på nett i timesvis, eller møtes på gata og spiller sammen. Der er spilling noe sosialt, her er det mere usosialt. En av grunnene til at det er sånn er fordi leilighetene i storbyene er bittesmå, så folk drar ut for å boltre seg litt mere enn kanskje vi gjør.

 

Hjemme i Norge sitter alle hver for seg, og da kunne man like godt hatt spillet på en storskjerm ja.

De få gangene jeg har hatt med meg DS'n inn til Oslo f.eks., har jeg kanskje vært heldig å få en ny street pass på en hel dag.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Tror det er fordi miljøet i Japan er så sentrert rundt at folk møtes på store møteplasser med 3DS'ene sine og trader pokemons eller spiller sammen.

Det er en helt annen spillerkultur der enn her. Der går folk på åpne wi-fi kafeer bare for å sitte og spille DS på nett i timesvis, eller møtes på gata og spiller sammen. Der er spilling noe sosialt, her er det mere usosialt. En av grunnene til at det er sånn er fordi leilighetene i storbyene er bittesmå, så folk drar ut for å boltre seg litt mere enn kanskje vi gjør.

 

Hjemme i Norge sitter alle hver for seg, og da kunne man like godt hatt spillet på en storskjerm ja.

De få gangene jeg har hatt med meg DS'n inn til Oslo f.eks., har jeg kanskje vært heldig å få en ny street pass på en hel dag.

Jeg ser den. Men jeg mener fortsatt at de burde lansere et Pokémon-spill til Wii U. Om det ikke selger så godt i Japan vil det ihvertfall selge godt i vesten. Er jo ikke noe værre enn at de lager for eksempel Ruby og Sapphire remake, eller det neste 7. generasjons spillet til Wii U og 3DS, samt at de eventuelt en sjelden gang lager et Wii U eller 3DS eksklusivt Pokémon-spill slik at man "må" ha begge konsollene.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Poster den her siden vi nylig har snakket en del om Dragon Quest:

 

Dragon Quest VIII kommer til mobil og nettbrett i Japan. Morsomt at det kommer et Dragon Quest spill til mobile platformer. Får håpe de lanserer spillet i Europa også. Hadde også vært konge om de lanserte en port til Vita. Må dog sies at prisen er veldig høy, 202kr er ganske dyrt for et mobilspill.

Hater å måtte spille slike spill uten joystikc, hvorfor ike bare til 3ds?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Nå kommer jo blant annet Gamecase til iPad og MOGA Ace Power til iPhone, så hvis spillet støtter gamepad så burde det gå. :) 3DS er nok ganske usannsynlig siden Dragon Quest VIII egentlig er en eksklusiv tittel til PS2, men man skal ikke se bort i fra at det kommer på Vita.

Ja banjo kom til xbox så alt er mulig:)

Lenke til kommentar

Kjøpte Wii U konsoll pluss Super Mario 3D. Men det er en ting som irriter meg, og det er at det ikke er mulighet til å skru av skjermen på gamepaden. Spesielt når den speiler det samme bildet som er på tv'en, og da skal det vel ikke være nødvendig med to identiske skjermer så lenge man ikke har tatt med seg gamepaden på do. Hadde det enda vært et kart, power ups eller andre informative ting der hadde jeg sett nytten i at skjermen er på. Det bruker vel en del strøm også...

Lenke til kommentar

Ja, 4D blir fire dimensjoner. Men tenker du etter er det ikke mulig. De tre dimensjonene til 3DS er Z, X og Y-aksen, dvs forover/bakover, høyre/venstre og opp/ned. Hva er da den fjerde dimensjonen? Mange regner tiden som en fjerde dimensjon, men med mindre 4DS lar oss reise i tid ser jeg ikke hvordan det gir mening å kalle den 4DS. ;) Det nærmeste må vel bli å endre størrelsen på 4DSen, men ser ikke helt hvordan det heller skal være mulig, eller praktisk. Vi kan jo lukke igjen både DS og 3DS, så det teller ikke.

Whaaaat?! Fra jeg åpner min 3DS XL, til jeg slår av og lukker den, har tiden bare rast avgårde! Om ikke kalles reise i tid, vet ikke jeg.. Dessuten har jeg både vært mange år frem i tid, tilbake i tid, og i helt andre galaxer og universer..!

 

 

 

 

 

 

 

:p

 

Jepp, er litt trøtt!

Lenke til kommentar

Whaaaat?! Fra jeg åpner min 3DS XL, til jeg slår av og lukker den, har tiden bare rast avgårde! Om ikke kalles reise i tid, vet ikke jeg.. Dessuten har jeg både vært mange år frem i tid, tilbake i tid, og i helt andre galaxer og universer..!

 

 

 

 

 

 

 

:p

 

Jepp, er litt trøtt!

Da jeg bare hadde DS dro jeg på julebord og våknet i Sverige. Tør ikke tenke på hva som skjer om jeg drar på julebord nå da jeg 3DS XL. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...