Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Personlig syntes jeg 3DS XL rett og slett blir for stor og klumpete, jeg liker designet og utseende på 3DS bedre og som nevnt så er faktisk bildekvaliteten bedre på grunn av samme antall piksler over mindre areal og jeg syntes fargene oppleves som bedre på 3DS grunnet blank istedenfor matt skjerm.

 

Fordelen med 3DS XL er bedre ergonomi på tastene og analog stick, samt vesentlig bedre for 3D for de som faktisk bruker det, jeg er en av de som skrur av 3D sporenstreks om jeg ikke har lyst på hodepine anfall og vonde øyne etter 5min.

 

Min 3DS XL har blank skjerm, ikke matt. :)

 

Veldig enig i det at 3DS XL har bedre ergonomi og den passer bedre i hendene mine enn 3DS gjør (ble litt liten og knotete), og for meg var det viktig med den store skjermen også.

3D effekten har ikke gitt meg noen form for ubehag selv etter 1-2 timer spilling, men må innrømme at jeg nesten ikke bruker den lenger. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vell ikke lenge før dem kommer med 3dxxl:)

Tja, 3DS XL kom ett år etter 3DS, og 2D kom ett år etter XL. Så hvem vet? Neste kan være rett rundt hjørnet, for alt vi vet. Men husk også at Gameboy Advance kom tre år etter Gameboy Color, DS kom tre år etter Advance. Så hvem vet? Er neste generasjon langt unna? 3DS selger som bare f'en. men hvor lenge varer det, om Sony begynner å satse mer på PSVita? Hadde ikke sagt nei takk til en ny 3DS med kraftigere hardware, betre batteri og to slidere. :)

Lenke til kommentar

Jeg ble fascinert av Elkjøp sine salgsargumenter for 3DS ^^ :

  • Spill 3DS spill i 2D

Overaskende at 2DS og 3DS er så like i pris, bare hundre kroner som skiller dem.

 

Synes XL har bedre design, i tillegg til lengre batterilevetid, men med større skjerm, og ikke flere piksler, er dette noe man lett legger merke til og kan irritere seg over?

 

Zelda edition er selvfølgelig den som frister mest <3 ... men den koster en god del mer også. 700 kroner mer enn XL med Mario Kart 7. Finnes sikkert billigere andre steder.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Tja, 3DS XL kom ett år etter 3DS, og 2D kom ett år etter XL. Så hvem vet? Neste kan være rett rundt hjørnet, for alt vi vet. Men husk også at Gameboy Advance kom tre år etter Gameboy Color, DS kom tre år etter Advance. Så hvem vet? Er neste generasjon langt unna? 3DS selger som bare f'en. men hvor lenge varer det, om Sony begynner å satse mer på PSVita? Hadde ikke sagt nei takk til en ny 3DS med kraftigere hardware, betre batteri og to slidere. :)

Blir vell 4ds hva enn det vil måtte si, kanskje 3ds micro?

Lenke til kommentar

Blir vell 4ds hva enn det vil måtte si, kanskje 3ds micro?

DS er nok en forkortelse for Dual Screen, dvs vi har to skjermer. 3DS er et lite ordspill på 3D og DS, altså 3DS. 4DS vil med andre ord ikke gi mening, med mindre vi får 4 dual screens, dvs hele åtte skjermer fordelt over fire par. Hadde vært tøft, men er nok ikke helt sannsynlig. :p

 

Samtidig selger DS-navnet, så jeg tviler på at de gir slipp på det med det første. DS3 blir for likt 3DS, så vil tro det blir 3DS Advanced, eller noe sånt. 3DS 2 blir for mange tall og bokstaver som ikke gir mening for folk flest. 3DS Advanced kan bli en mer avansert versjon (logisk nok) og er mye lettere å skille fra vanlig 3DS.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

DS er nok en forkortelse for Dual Screen, dvs vi har to skjermer. 3DS er et lite ordspill på 3D og DS, altså 3DS. 4DS vil med andre ord ikke gi mening, med mindre vi får 4 dual screens, dvs hele åtte skjermer fordelt over fire par. Hadde vært tøft, men er nok ikke helt sannsynlig. :p

 

Samtidig selger DS-navnet, så jeg tviler på at de gir slipp på det med det første. DS3 blir for likt 3DS, så vil tro det blir 3DS Advanced, eller noe sånt. 3DS 2 blir for mange tall og bokstaver som ikke gir mening for folk flest. 3DS Advanced kan bli en mer avansert versjon (logisk nok) og er mye lettere å skille fra vanlig 3DS.

4ds = 4 dimensjons ds:) dual screen? det viste jeg faktisk ikke og har aldri tenkt over hva ds står for

Lenke til kommentar

Ja, 4D blir fire dimensjoner. Men tenker du etter er det ikke mulig. De tre dimensjonene til 3DS er Z, X og Y-aksen, dvs forover/bakover, høyre/venstre og opp/ned. Hva er da den fjerde dimensjonen? Mange regner tiden som en fjerde dimensjon, men med mindre 4DS lar oss reise i tid ser jeg ikke hvordan det gir mening å kalle den 4DS. ;) Det nærmeste må vel bli å endre størrelsen på 4DSen, men ser ikke helt hvordan det heller skal være mulig, eller praktisk. Vi kan jo lukke igjen både DS og 3DS, så det teller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Ja, 4D blir fire dimensjoner. Men tenker du etter er det ikke mulig. De tre dimensjonene til 3DS er Z, X og Y-aksen, dvs forover/bakover, høyre/venstre og opp/ned. Hva er da den fjerde dimensjonen? Mange regner tiden som en fjerde dimensjon, men med mindre 4DS lar oss reise i tid ser jeg ikke hvordan det gir mening å kalle den 4DS. ;) Det nærmeste må vel bli å endre størrelsen på 4DSen, men ser ikke helt hvordan det heller skal være mulig, eller praktisk. Vi kan jo lukke igjen både DS og 3DS, så det teller ikke.

Dem kan ha elektroder man kobler til hjernen slik man er i spillet

Lenke til kommentar

Jeg har spilt Disney Infinity en god stund på både Wii U og PS3, så burde ha nok kunnskap til å kunne si noe om det. :)For å gjøre det enkelt kan vi dele spillet inn i to: Play Set (PS) og Toy Box (TB).

 

 

Det var et veldig utfyllende og nyttig svar. Jeg tror vi tar sjansen på dette spillet. Evt ,med en ekstra figur så to spillere kan være med fra starten.

 

Til de to diskusjonene som har gått de siste sidene:

 

1. Wii U er ferdig. Det er absolutt ingen ting Nintendo kan gjøre på dette tidspunktet for å redde den konsollen, det beste de kan håpe på er salg et sted mellom 20 og 30 millioner

 

Jeg liker ikke ordlyden i at Wii U er "Ferdig", selv om salget du anslår høres realistisk ut. Jeg tror ikke Nintendo kan trylle om Wii U til en ny Wii salgsmessig, men gode spill hjelper faktisk.

 

Til en viss grad *har* Wii U blitt reddet av SM 3D world og Zelda WW. Den har solgt mer de siste to ukene enn hele første kvartal av 2013, og det midt oppi lanseringen av PS4 og XBone, og før julehandelen slår til for alvor. Jeg vet at tallene fortsatt er svake, men det er i alle fall ikke så helsvart som før.

Lenke til kommentar

Vel, at Nintendo selger mye mer rundt juletider enn ellers i året skulle bare mangle. Det har alle forventet.

 

Slik er ståa i England:

 

"Wii U sales have now been trounced in a weekend by both next-gen machines. More people bought a PS4 and a copy of Knack over the weekend than bought a Wii U at any point over the past year and new release Super Mario 3D World". (Eurogamer)

 

Mario 3D World debuterer på en stusselig 20. plass bak spill som Knack og Lego Marvel Super Heroes.

 

Både PS4 og Xbox One har allerede flere konsoller i britiske hjem enn Wii U greide på ett helt år. Dette er ikke annet enn katastrofetall.

 

Jeg vil heller ikke bruke uttrykket "ferdig" ennå, men det ser veldig vanskelig ut å snu dette nå. Nintendo må våkne. Tiden renner fra dem. Butikker vil vurdere å kutte ut konsollen neste år hvis man ikke ser noen bedring.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Jeg vil heller ikke bruke uttrykket "ferdig" ennå, men det ser veldig vanskelig ut å snu dette nå. Nintendo må våkne. Tiden renner fra dem. Butikker vil vurdere å kutte ut konsollen neste år hvis man ikke ser noen bedring.

3DS var "ferdig" etter et halvt år med knapt noen nye spill, og et stusselig utvalg launchtitler. Men den fikk et priskutt og, ikke minst, et nytt Mario og en remake av det som av mange regnes som det beste Zelda-spillet. Dette var helt klart med på å redde konsollen. Men Wii U har allerede to nye Mario-spill og en "expansion" (Super Luigi U), pluss en Zelda-remake. Mario selger nok mest av Nintendo sine serier, men som vi ser med 3D World har det vært stusselige greier. Det er fristende å si at Mario Kart og Smash Bros kan redde konsollen, men når verken to nye Mario-spill og et Zelda-spill ikke klarer det, ser jeg ikke helt hva som må til.

 

Skjønt en ting de kan prøve er å dra Animal Crossing over til Wii U, og fokusere mye mer på online-biten. Animal Crossing selger som hakket møkk, så det vil nok dra en del konsoller på egenhånd. Ellers blir de kanskje nødt til å lage en Super Mario Galaxy 3. Ikke for å starte den diskusjonen igjen, men Galaxy var svært populært, så et nytt spill der vil nok selge litt. Jeg tror problemet med de andre Mario-spillene på Wii U er navnene. New Super Mario Bros U er for likt NSMBWii, og grafisk ser det nesten identisk ut. Hvordan skal en casual fan ha noe interesse av å investere i en ny konsoll for å spille et spill h*n allerede har? 3D World er ikke stort bedre. Det er lett å tolke det som en oppfølger til 3D Land på 3DS, så man forventer ikke all verden. Det er bra på en håndholdt konsoll, men på stuekonsollen forlanger man noe mer.

Lenke til kommentar

I Japan var Monster Hunter 3d en gedigen snuoperasjon for 3ds. Det merket er så stort der at de har egne restauranter med monster hunter tema. De scoret stort på å få MH vekk fra sonys klamme hender. Det har vel alltd vært en Sony merkevare helt til MH3 plutselig kom på Wii istedet foe playstation

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å gå til innkjøp av denne dødsdømte konsollen, men i tillegg til Mario, zelda osv liker jeg kompetitive onlinespill, fortrinnsvis FPS.

 

Finnes det noen gode FPS onlinespill til WiiU som faktisk spilles i stor skala?

 

(Ja, jeg har spurt om det samme i en annen tråd men fikk dårlig respons).

Lenke til kommentar

Animal Crossing gjør det generelt mye dårligere enn på hjemmekonsoll enn på håndholdt, så det tror jeg ikke hjelper noe.

 

Et tredje Mario-spill (fjerde hvis man regner med Luigi U) vil nok ikke gjøre noen forskjell. Folk er mettet på Mario nå med tanke på de to spillene til 3DS også. Galaxy-spillene solgte også mye dårligere enn New Super Mario Bros. Wii., så Galaxy 3 vil nok selge veldig dårlig på Wii U. Nei, la Super Mario hvile i noen år nå.

 

Mario Kart 8 kan nok selge 3-4 millioner konsoller hvis det blir markedsført riktig og man har en bundle som prises bra under neste års julesalg. Det er det eneste spillet som kommer til Wii U framover med høyt mainstream-potensiale.

 

Et Pokémon Online kunne kanskje gjort det bra, men er redd den serien som Animal Crossing er litt for knyttet til håndholdte til å være noen stor konsollselger.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å gå til innkjøp av denne dødsdømte konsollen, men i tillegg til Mario, zelda osv liker jeg kompetitive onlinespill, fortrinnsvis FPS.

 

Finnes det noen gode FPS onlinespill til WiiU som faktisk spilles i stor skala?

 

(Ja, jeg har spurt om det samme i en annen tråd men fikk dårlig respons).

CoD: Black Ops 2 og CoD: Ghosts er vel de eneste. De spilles ikke i stor skala, men det skal være mulig å finne greit med spillere. Hører rykter om at de sliter litt med lag dessverre.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...