Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sant.. Jeg har hatt Nintendo siden NES kom ut i Norge, hvor jeg fikk med Ice Climber og kjøpte Kung-Fu ved siden av, i '86 (tror jeg), og vært en liten "fanboy" siden -ikke i den forstand at jeg rakker ned på andre konsoller, men at jeg alltid har hatt en forkjærlighet for Nintendo..

 

Jeg nå nå:

Zombi U

Rayman Legends

Pikmin 3

New Super Mario Bros U

LEGO City Undercover

The Wind Waker

 

til konsollen.. Ikke superfan av Zombi U (men av kanskje feil grunner), men bortsett fra min personlige smak der, så er alle dette kjempestore titler og gode titler! Dessuten har vi 3D World som jeg ikke har skaffet meg enda..

 

Selv har jeg ikke så god tid til å spille, men de jeg spiller jeg som regel "100 %" av, det vil si; Jeg fullfører spillet og prøver så godt jeg kan å finne alle hemmeligheter (med noen unntak), noe som gjør at jeg velger litt spill med omhu.. Allerede her jeg har masser av spilleglede som gjør at jeg ikke ville ha vært Wii U foruten!

 

 

Når det er sagt, så venter jeg på både PS4 (som kommer senere i dag, juhu!) og Xbox One (ukjent når..), og jeg ser veldig frem til dem!

 

 

Nintendo er litt slik som bestekompisen din, som du har hatt siden du var ung! Selv om du har mange andre gode venner som det er skikkelig gøy å henge med, vil alltid Nintendo være der -solid og god, og det ville ha vært veldig synd å se han forfalle og visne bort..

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hva slags dumt spørsmål er det? et etterfølger er alltid samme konsept som det forrige, sunshine var mye bedre enn sm64 og galaxy så en oppfølger hadde vært ganske bra og hadde ikke nødvendigvis vært en copy. Et nytt sunshine spill kunne vært mye større og byen kunne vært 5 doblet, men nintendo bryr seg tydeligvis ikke oppi hva fansen vil...

 

Spørsmålet var i så fall like dumt som argumentet ditt om at "alle" vil ha et nytt Sunshine fordi Galaxy var crap, der du også underbygger med at et evt. nytt Galaxy vil være crap fordi Galaxy 2 var "copy-paste" av Galaxy.

 

Jeg har forøvrig ingen ting i mot verken et nytt Sunshine eller Galaxy, men jeg er enig med Schreiber i at det aller mest spennende ville vært et helt nytt Mario-konsept.

 

Når det er sagt, så er jeg også enig i vurderingen at Smash 4 og MK8 ser ut til å være de siste "testene" på om Wii U fortjener livets rett. Dog, det kan alltids hende man tar feil, men det ser unektelig slik ut. Jeg har tro på at Smash 4 kan bli en skikkelig boost for Wii U, spesielt nå som Smash-scenen virkelig er på fremmarsj igjen. Smash Bros.-serien har et enormt casual-potensial, samtidig som hardcore-kjernen ikke er ubetydelig. Jeg gleder meg i alle fall som en unge, og håper Sakurai & Co. innfrir. Om det skulle vise seg at Smash 4 blir et nytt Brawl, så blir nok mange skuffet, men det vil nok fortsatt selge en del, slik som Smash alltid gjør.

 

Både MarioKart 8 og Smash 4 bærer med seg et enormt ansvar, med tanke på at disse spillseriene har den statusen de har. Er det gode, gjennomførte spill, så tror jeg Wii U har livets rett. Dersom det i tillegg kommer bundles til en fin-fin pris, så har man jo virkelig noe på gang.

Lenke til kommentar

Jeg hører til blant dem som gikk over til PS1 etter SNES og ikke kjøpte en ny Nintendo-konsoll før Wii og DS kom, men Nintendo skal ha for at de kanskje forstår formatet bedre enn Sony og MS. Det er etterhvert blitt altfor mye dikkedarer med Sony og MS sine konsoller, mens bare Nintendo har bevart den helt grunnleggende egenskapen ved en konsoll; at det er mulig å bare slenge inn et spill og sette i gang - uten å laste ned den seneste patchen, uten å oppgradere OS, uten å installere. De har også motstått fristelsen til å dele opp spillene i DLC og alle spillene Nintendo utgir er fortsatt selvstående enheter, med det mener jeg at hele spillopplevelsen er tilgjengelig på selve disken og man er ikke avhengig av å tilføre noe som helst fra en online server. Det gjør at spillene Nintendo gir ut i dag like fint kan spilles om 20 år, mens mange av dagens spill vil ikke lenger være spillbare fordi serverne som lar deg installere og starte spillet vil være nedlagte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skitt au. Det viktigste er ikke hvor mange andre som kjøper Wii U, men at jeg kjøper en Wii U før jul!! :)

 

Hvilket spill er best å satse på til felles-moro i romjula? SM 3D World? Nintendo Land er kanskje vel så bra for de i familien som ikke er "gamere"?

Jo, faktisk er på mange åter det viktigste hvor mange andre som kjøper Wii U. Det har selvsagt ikke noe å si for deg om jeg har Wii U eller ikke, men fakta er at konsollen sliter. Vi i denne tråden vet det, og Nintendo vet det. Flere "must buys" har feilet, og jeg tror ikke de er de eneste. Nå senest har vi Super Mario 3D World. Det er slettes ikke dårlig, men det har solgt ganske labert, og gjør nok ikke akkurat at folk strømmer til butikken for å kjøpe Wii U. Og dette er tross alt et helt nytt Mario-spill på Nintendo-konsoll. Om selv Mario ikke klarer å redde konsollen, vet jeg ikke helt hvilke andre spill som skal kunne klare det.

 

Mario Kart 8 og Smash Bros 4 er på papiret spill som vil selge konsoller, men i realiteten er jeg ikke så sikker. MK8 er nok som vanlig bra, men det er strengt tatt bare en forbedret versjon av MK7 med nye baner. Mange casuals som har Wii gidder neppe kjøpe en dyr Wii U bare for en litt bedre versjon av et spill de allerede har. I tillegg har vi jo Sonic & Sega All-star Racing, blandt annet. Dette er en direkte konkurrent mot Mario Kart, så MK har enda lengre vei å gå til toppen enn før.

 

Smash Bros 4 er nok også svært bra, men vil det selge konsoller? Til hvem da? Wii klarte seg pga den var beregnet på folk som ikke spiller så mye, familier osv. Når selv Mario ikke har klart å selge konsoller til disse folkene, tviler jeg på at et spill som består i en hel rekke obskure karakterer som denger løs på hverandre blir et "must buy" for dem heller. Et slossespill er ikke spesielt interessant om du bare vet hvem under halvparten av folkene er, og selv da har de en begrenset menge tilhengere. Uansett må vi se Smash Bros som et slossespill i samme sjanger som Tekken, Street Fighter og alle de der, når det kommer til casual fans. Hvorfor velge Smash Bros, når det er så mange like gode, og ikke minst billigere, konkurrenter?

 

Det er kjipt å si det, men jeg har så godt som mistet troen på Wii U. Selv om det tok lang tid før jeg gikk til innkjøp av Wii, tok det kort tid før jeg slapp opp for spill til den, og den kom seg aldri helt. Wii U hadde noen bra spill til launch, men etter det har det vært labert. Det er lett å trekke en parallell til 3DSen sin labre første seks måneder, men den fikk et priskutt, noen bra kjernespill, og en relativt jevn strøm med spill (blandt annet fra tredjepersons utviklere). Resultatet var at den begynte å selge ganske bra, og er nå den mestselgende håndholdte konsollen. Og det til tross for at mobilspill og spill på nettbrett er blitt svært populære.

 

Jeg tror ikke Wii U kommer til å selge noe særlig mer, nettopp fordi den har fått en så tragisk start, og fordi det ikke er stort i horisonten som kan minne om en "konsollselger". Selv om Smash Bros 4 og Mario Kart 7 begge hadde blitt store suksesser, hva skjer etter det? Hvor lenge må vi vente før vi får neste toppspill igjen? Et år? To? Fem?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

3DS hadde vel noe av det samme problemet. Så kuttet de prisen og mange gode spill har kommet. Får man Wii U til 1500kr tror jeg mange vil vurdere den som konsoll nr2.

nr1* :)

 

 

Spørsmålet var i så fall like dumt som argumentet ditt om at "alle" vil ha et nytt Sunshine fordi Galaxy var crap, der du også underbygger med at et evt. nytt Galaxy vil være crap fordi Galaxy 2 var "copy-paste" av Galaxy.

 

Jeg har forøvrig ingen ting i mot verken et nytt Sunshine eller Galaxy, men jeg er enig med Schreiber i at det aller mest spennende ville vært et helt nytt Mario-konsept.

Jeg vet at mange vil ha en sunshine 2, spillet var mer interresant enn galaxy, hadde vært morsomt også å høre bowser og dem andre ha stemmer igjen slik som på sunshine

Lenke til kommentar

Et problem er at spillene ligner litt for mye på 3DS-spillene til å være klare konsollselgere:

 

NSBMU - kom ut bare 3 måneder etter NSMB2 til 3DS og spill nr. 4 i serien på kort tid

Mario 3D World - tilsynelatende veldig likt Mario 3D Land

Mario Kart 8 - tilsynelatende veldig likt Mario Kart 7

Smash Bros. 4 - kommer ut på 3DS også

 

Det er det samme som Sony sliter med på Vita. Spillopplevelsene ligner for mye på spillene man allerede har på PS3. Man gjør det enkelt og satser på at de store merkevarene skal selge konsollen. Men hvorfor kjøpe Vita for Uncharted-spinoff når man allerede kan spille Uncharted 1-3 på sin PS3? Litt den samme fella er jeg redd Nintendo går i nå med Wii U.

Endret av kilik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, det ser kansje litt mørkt ut akkurat nå, men jeg tror den vil få et løft som 3ds fekk når folk får opp øynene for konsollen. :) Den har så stort potensiale!

 

http://www.ign.com/articles/2013/11/26/pikmin-designer-working-on-original-nintendo-game

 

- Forhåpentligvis får vi noe helt ekstraordinært :yes: Nytt Metroid anyone? :D

 

Men er det ikke snart påtide med et nytt F-zero? Bare se for dokke mulighetene online! :)

Endret av Svends1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

3DS hadde vel noe av det samme problemet. Så kuttet de prisen og mange gode spill har kommet. Får man Wii U til 1500kr tror jeg mange vil vurdere den som konsoll nr2.

Som jeg skrev slet 3DS med det samme, men den løste problemet på to måter: For det første fikk den et sårt tiltrengt priskutt, noe Wii U også kan få. Men for det andre har den fått en drøss spill siden da, og mange av disse er AAA-spill. Den fortsetter også å få toppspill på rekke og rad over hele spektret, fra New Super Mario Bros 2 til Etrian Odyssey IV til Professor Layton og Phoenix Wright. Og hva har Wii U på horisonten? Et Mari Kart som er så godt som identisk med forrige, et nytt Smash Bros som er så godt som identisk med forrige (basert på hva jeg har sett, hørt og lest på langt.) og et nytt Donkey Kong Country, som (igjen) er svært likt forgjengeren. Etter det... who knows? Men med mindre Nintendo annonserer flere store titler i nærmeste fremtid tror jeg Wii U vil slite.

 

nr1* :)

 

Jeg vet at mange vil ha en sunshine 2, spillet var mer interresant enn galaxy, hadde vært morsomt også å høre bowser og dem andre ha stemmer igjen slik som på sunshine

Snakk for deg selv. Jeg synes Galaxy 1 er noe av det beste Nintendo har laget noensinne. Teknisk sett er Galaxy 2 bedre på stort sett alle områder, men det ble alt for likt Galaxy 1 for min del. I stedet for et "jippi, nytt Mario!" satt jeg med "jippi, andre halvdel av Galaxy..." Jeg vil tro om de lager et nytt Sunshine kan det fort bli mer av det samme i reprise.

 

Men for moro skyld, la oss si vi får en Sunshine Galaxy 64. Hele spillet kunne vært bygd opp i stil med Suer Mario 64, der vi har slottet til Peach å leke i. Men i stedet for ensformige malerier kan de denne gangen ha malerier over nesten bokstavelig talt alt mulig. De kan gå amok med kreativitet her. Brett basert på Sonic? Hvorfor ikke? Brett basert på Metroid, komplett med gjesteopptreden med Samus? Null problem. Hun kan til og med bli en spillbar karakter, sammen med f.eks Donkey Kong og Sonic selv. Super Mario 64 DS hadde jo Yoshi, Wario og Luigi som spillbare. Det fungerte der, og det fungerte å ha flere spillbare folk i Super Mario Bros 2 og Super Mario 3D World, så hvorfor ikke i Sunshine Galaxy?

 

Videre kan FLUDD selvsagt være med, men hvorfor stoppe deR? Hva om den i tillegg til å spøyte vann kan sprute ild som en flammekaster? Og kanskje herje med spøkelser, som Luigi i Luigi's Mansion? Eller blåse luft, så man kan bruke den som motor på en flåte osv? Eller kanskje som en jetpack? Mulighetene er enorme, spesielt om man kombinerer det beste fra SM64, Sunshine og Galaxy. Men det beste er at da ville det forhåpentligvis ha føltes som et nytt spill. Selv SM64 DS er ganske annerledes enn SM64 original, og det sier jo sitt. Det er tross alt ikke så mange forandringer mellom de to. Bare det å spille med Yoshi i starten i stedet for Mario endrer spillet radikalt. :)

Lenke til kommentar

 

 

Men for moro skyld, la oss si vi får en Sunshine Galaxy 64. Hele spillet kunne vært bygd opp i stil med Suer Mario 64, der vi har slottet til Peach å leke i. Men i stedet for ensformige malerier kan de denne gangen ha malerier over nesten bokstavelig talt alt mulig. De kan gå amok med kreativitet her. Brett basert på Sonic? Hvorfor ikke? Brett basert på Metroid, komplett med gjesteopptreden med Samus? Null problem. Hun kan til og med bli en spillbar karakter, sammen med f.eks Donkey Kong og Sonic selv. Super Mario 64 DS hadde jo Yoshi, Wario og Luigi som spillbare. Det fungerte der, og det fungerte å ha flere spillbare folk i Super Mario Bros 2 og Super Mario 3D World, så hvorfor ikke i Sunshine Galaxy?

 

Videre kan FLUDD selvsagt være med, men hvorfor stoppe deR? Hva om den i tillegg til å spøyte vann kan sprute ild som en flammekaster? Og kanskje herje med spøkelser, som Luigi i Luigi's Mansion? Eller blåse luft, så man kan bruke den som motor på en flåte osv? Eller kanskje som en jetpack? Mulighetene er enorme, spesielt om man kombinerer det beste fra SM64, Sunshine og Galaxy. Men det beste er at da ville det forhåpentligvis ha føltes som et nytt spill. Selv SM64 DS er ganske annerledes enn SM64 original, og det sier jo sitt. Det er tross alt ikke så mange forandringer mellom de to. Bare det å spille med Yoshi i starten i stedet for Mario endrer spillet radikalt. :)

 

Det er ikke sikkert alle ville like dette du nevner her, ser du dillemmaet til utviklerne?

Lenke til kommentar

Tror man skal være forsiktig med å sammenligne 3DS og Wii U.

 

Nintendo har nesten monopol på håndholdtfronten, mens Wii U presses fra begge kanter med PS3/360 på den ene siden og PS4/X1 på den andre.

 

En reprise av det som var suksessfaktor for 3DS (3D Mario/Mario Kart + kraftig priskutt) fungerer nok ikke like bra på Wii U.

Lenke til kommentar

Tiden er moden for nyskapende spill. ZombieU tror jeg gjorde mye bra for imaget til Wii U i starten. (Jeg er dog fortsatt skuffet over at morsomme "Killer Freaks"fra det ytre rom ble byttet ut med generiske Zombier). Gameplayet skapte blest og engasjement. Nintendo og alle andre må gi litt mer F. Man skaper ikke neste Minecraft ved å kjøre safe. De gamle seriene kan komme i tillegg, men litt sjeldnere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sant at PSVita har gjort det dårlig, men det blir interessant å se hva som skjer nå da PS4 er ute. Den vil jo ha mye bedre støtte for PSVita enn PS3 har, så jeg vil tro Sony kommer til å satse mye mer på PSVita enn før. Da kan 3DS merke konkurransen en del.

 

Og ja, 3DS er i en annen prisklasse enn iPad og smarttelefoner. Men hva så? Det er få som kjøper iPad og smarttelefon bare for spill, men det er mange som bruker dem til spill når de først har en. Når de først har en håndholdt ting å spille på er ikke 3DS og PSVita så interessant lengre. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Det er ikke sikkert alle ville like dette du nevner her, ser du dillemmaet til utviklerne?

En ekte mario fan vil like sunshine 2:)

 

Som jeg skrev slet 3DS med det samme, men den løste problemet på to måter: For det første fikk den et sårt tiltrengt priskutt, noe Wii U også kan få. Men for det andre har den fått en drøss spill siden da, og mange av disse er AAA-spill. Den fortsetter også å få toppspill på rekke og rad over hele spektret, fra New Super Mario Bros 2 til Etrian Odyssey IV til Professor Layton og Phoenix Wright. Og hva har Wii U på horisonten? Et Mari Kart som er så godt som identisk med forrige, et nytt Smash Bros som er så godt som identisk med forrige (basert på hva jeg har sett, hørt og lest på langt.) og et nytt Donkey Kong Country, som (igjen) er svært likt forgjengeren. Etter det... who knows? Men med mindre Nintendo annonserer flere store titler i nærmeste fremtid tror jeg Wii U vil slite.

 

Snakk for deg selv. Jeg synes Galaxy 1 er noe av det beste Nintendo har laget noensinne. Teknisk sett er Galaxy 2 bedre på stort sett alle områder, men det ble alt for likt Galaxy 1 for min del. I stedet for et "jippi, nytt Mario!" satt jeg med "jippi, andre halvdel av Galaxy..." Jeg vil tro om de lager et nytt Sunshine kan det fort bli mer av det samme i reprise.

 

Men for moro skyld, la oss si vi får en Sunshine Galaxy 64. Hele spillet kunne vært bygd opp i stil med Suer Mario 64, der vi har slottet til Peach å leke i. Men i stedet for ensformige malerier kan de denne gangen ha malerier over nesten bokstavelig talt alt mulig. De kan gå amok med kreativitet her. Brett basert på Sonic? Hvorfor ikke? Brett basert på Metroid, komplett med gjesteopptreden med Samus? Null problem. Hun kan til og med bli en spillbar karakter, sammen med f.eks Donkey Kong og Sonic selv. Super Mario 64 DS hadde jo Yoshi, Wario og Luigi som spillbare. Det fungerte der, og det fungerte å ha flere spillbare folk i Super Mario Bros 2 og Super Mario 3D World, så hvorfor ikke i Sunshine Galaxy?

 

Videre kan FLUDD selvsagt være med, men hvorfor stoppe deR? Hva om den i tillegg til å spøyte vann kan sprute ild som en flammekaster? Og kanskje herje med spøkelser, som Luigi i Luigi's Mansion? Eller blåse luft, så man kan bruke den som motor på en flåte osv? Eller kanskje som en jetpack? Mulighetene er enorme, spesielt om man kombinerer det beste fra SM64, Sunshine og Galaxy. Men det beste er at da ville det forhåpentligvis ha føltes som et nytt spill. Selv SM64 DS er ganske annerledes enn SM64 original, og det sier jo sitt. Det er tross alt ikke så mange forandringer mellom de to. Bare det å spille med Yoshi i starten i stedet for Mario endrer spillet radikalt. :)

Super sunhsine galaxy hadde funket, du løper oppned planete mens du spruter vekk gjørme, da hadde begge parter blitt fornøyd. Personlig skulle jeg heller likt å sett et nytt rpg mario spill i paper mario tyd style, men med galaxy grafikk i en stor åpen verden, hadde blitt tidenes mario spill

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Tiden er moden for nyskapende spill. ZombieU tror jeg gjorde mye bra for imaget til Wii U i starten. (Jeg er dog fortsatt skuffet over at morsomme "Killer Freaks"fra det ytre rom ble byttet ut med generiske Zombier). Gameplayet skapte blest og engasjement. Nintendo og alle andre må gi litt mer F. Man skaper ikke neste Minecraft ved å kjøre safe. De gamle seriene kan komme i tillegg, men litt sjeldnere.

Vil heller at dem fortsetter med dem gamle spill seriene enn at de lager noen nye spill, vist dem slutter å lage mario og zelda spill vil ikke folk spille nintendo lenger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...